Οργανωσιακή Κουλτούρα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΒΑ, PH.D IOYNΙΟΣ 2009

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ EXECUTIVE MBA ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ.
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
Η Αλλαγή μέσα στον Οργανισμό
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Διοίκηση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες.
Δημόσιες Σχέσεις :Εισαγωγή στις Δημόσιες Σχέσεις .
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Κουλτούρα του Οργανισμού
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Οργάνωςη και Διοίκηςη Βιομηχανικών Επιχειρήςεων
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ORGANISATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 17 ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ KEΦΑΛΑΙΟ 3. Η μελέτη της ηθικής παίζει σπουδαίο ρόλο σήμερα στην διοίκηση και μπορεί να καθορίσει τις δραστηριόητες.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργανωσιακή Κουλτούρα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΒΑ, PH.D IOYNΙΟΣ 2009

Ο Manager: Παντοδύναμος ή Συμβολικός; Συμβολική Άποψη του Μάνατζμεντ Μεγάλο μέρος για την επιτυχία ή την αποτυχία ενός οργανισμού εξαρτάται από εξωτερικές δυνάμεις πέρα από τον έλεγχο των μάνατζερ. Η ικανότητα των managers να επηρεάζουν τα αποτελέσματα είναι επηρεασμένη και αναγκασμένη από εξωτερικούς παράγοντες. Η οικονομία, οι πελάτες, η κυβερνητική πολιτική, οι ανταγωνιστές, οι βιομηχανικές συνθήκες, η τεχνολογία και οι πράξεις των προηγούμενων μάνατζερ. Οι managers συμβολίζουν τον έλεγχο και την επιρροή όσον αφορά τις πράξεις τους.

ΤΥΠΟΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΑΞΙΩΝ (QUINN & ROHRBAUGH (1983) Υποστήριξης Επιχειρηματικότητας Αρνητική Ζώνη Χάος Καταστροφικός Πειραματισμός Πολιτικές Διαμάχες Καιροσκοπισμός Ανεπαρκής Έλεγχος Μη αναγκαία Συμμετοχή Αχρείαστη Συζήτηση Θετική Ζώνη Δέσμευση Ηθικό Συμμετοχι κότητα Καινοτομία Προσαρμοστικότητα Ανάπτυξη Επ/σης Αρνητική Ζώνη Έλλειψη Κοινών Αξιών Αδιαφορία Εχθρικότητα Σταθερότητα Τεκμηρίωση Έλεγχος Παραγωγικότητα Σχεδιασμός Επιτεύγματα Εξάντληση Δογματισμός Συνεχής Ένταση Αυστηρή Παράδοση Ρουτίνα Στόχων Κανόνων Δυσκαμψία

Οργανωσιακή Κουλτούρα Οι βασικές παραδοχές και οι αξίες που καθορίζουν τη συμπεριφορά, τον τρόπο λειτουργίας και τις δραστηριότητες μίας οργάνωσης

Η Κουλτούρα του Οργανισμού Οργανωτική Κουλτούρα Ένα σύστημα καταμερισμού εννοιών και κοινών πιστεύω αντιπροσωπεύεται από τα μέλη που προσδιορίζουν, σε μεγάλο βαθμό, τον τρόπο που συμπεριφέρονται μεταξύ τους. “Ο τρόπος που λειτουργούμε εδώ.” Αξίες, σύμβολα, τελετουργικό, μύθοι και πρακτικές Συμπεράσματα: Κουλτούρα είναι μια αντίληψη. Η κουλτούρα είναι κοινή. .

Παράρτημα 3–3 Σύγκριση Οργανωσιακών Κουλτούρων Παράρτημα 3–3 Σύγκριση Οργανωσιακών Κουλτούρων Διάσταση Οργάνωση A Οργάνωση B Προσοχή στις λεπτομέρειες Υψηλή Χαμηλή Αποτελεσματικός Προσανατολισμός Χαμηλός Υψηλός Ανθρώπινος Προσανατολισμός Ομαδικός Προσανατολισμός Επιθετικότητα Σταθερότητα Καινοτομία και Ρίσκο Χαμηλά Υψηλά

Δυνατή και Αδύναμη Κουλτούρα Δυνατή Κουλτούρα Είναι κουλτούρες στις οποίες οι αξίες –κλειδιά είναι βαθιά και ευρέως δεκτά. Έχουν δυνατή επιρροή στα μέλη της οργάνωσης. Παράγοντες που Επιδρούν στη Δύναμη της Κουλτούρας Μέγεθος του οργανισμού Ηλικία του οργανισμού Βαθμός της αναδιοργάνωσης των υπαλλήλων Δύναμη της αυθεντικής κουλτούρας Διαύγεια των πολιτιστικών αξιών και πιστεύω.

Οφέλη της Ισχυρής Κουλτούρας Δημιουργεί υπαλλήλους πιο αφοσιωμένους στην αποστολή του οργανισμού. Σκοπός της είναι η κοινωνικοποίηση νέων υπαλλήλων και η παρακίνηση των παλαιών.

Οργανωτική Κουλτούρα Πηγές της Οργανωτικής Κουλτούρας Ο ιδρυτής του οργανισμού Όραμα και αποστολή Παλαιότερες πρακτικές του οργανισμού Ο τρόπος που πρέπει να γίνονται τα πράγματα Η συμπεριφορά της κεντρικής διοίκησης Συνέχιση της Οργανωτικής Κουλτούρας Στρατολόγηση υπαλλήλων που έχουν τον ίδιο σκοπό και “ταιριάζουν” Κοινωνικοποίηση νέων υπαλλήλων για να τους βοηθήσουν να προσαρμοστούν στην κουλτούρα

Παράρτημα 3–4 Ισχυρή και Αδύναμη Οργανωσιακή Κουλτούρα Παράρτημα 3–4 Ισχυρή και Αδύναμη Οργανωσιακή Κουλτούρα Ισχυρή Κουλτούρα Αδύναμη Κουλτούρα Εκτιμούνται ευρέως οι αξίες. Η κουλτούρα μεταβιβάζει άμεσα μηνύματα για το τι είναι σημαντικό. Οι περισσότεροι υπάλληλοι μπορούν να λένε ιστορίες για την ιστορία και τους «ήρωες» της οργάνωσης. Οι υπάλληλοι ταυτίζονται έντονα με την κουλτούρα. Ισχυρή σύνδεση μεταξύ των κοινών αξιών και των συμπεριφορών. Οι αξίες είναι περιορισμένες για λίγους – συνήθως το κορυφαίο μάνατζμεντ. Η κουλτούρα στέλνει αντιφατικά μηνύματα για το τι είναι σημαντικό. Οι υπάλληλοι έχουν ελάχιστη γνώση για την ιστορία και τους ήρωες της οργάνωσης. Οι υπάλληλοι δεν ταυτίζονται έντονα με την κουλτούρα. Ελάχιστη σύνδεση μεταξύ των κοινών αξιών

Πώς οι Υπάλληλοι Μαθαίνουν την Κουλτούρα Ιστορίες Διηγήσεις σημαντικών γεγονότων ή ενεργειών από ανθρώπους που μεταβιβάζουν το πνεύμα του οργανισμού Τελετουργικό Επαναλαμβανόμενες ακολουθίες ενεργειών που αντιπροσωπεύουν και ενισχύουν τις αξίες του οργανισμού Υλικά Σύμβολα Φυσικά πλεονεκτήματα που προβάλλουν τον οργανισμό Γλώσσα Αρκτικόλεξο και φράσεις και έννοιες λέξεων σαφείς για τον οργανισμό .

Παράρτημα 3–5 Πώς Ιδρύεται και Διατηρείται η Οργανωτική Κουλτούρα Παράρτημα 3–5 Πώς Ιδρύεται και Διατηρείται η Οργανωτική Κουλτούρα Φιλοσοφία Οργανισμού Κριτήρια Επιλογής Κοινωνικοποίηση Κορυφαίο Μάνατζμεντ Κουλτούρα Οργανισμού

Διοικητικές Αποφάσεις Επηρεασμένες από την Κουλτούρα Σχεδιασμός Ο βαθμός του ρίσκου που πρέπει να περιέχουν τα σχέδια Εάν τα σχέδια πρέπει να αναπτυχθούν ατομικά ή ομαδικά Ο βαθμός της περιβαλλοντικής ανάλυσης που απασχολούν τη διοίκηση Οργάνωση Πόση αυτονομία πρέπει να έχει ο σχεδιασμός από τους υπαλλήλους Ποιες εργασίες πρέπει να γίνουν ατομικά και ποιες ομαδικά Ο βαθμός στον οποίο οι managers αλληλεπιδρούν μεταξύ τους .

Διοικητικές Αποφάσεις Επηρεασμένες από την Κουλτούρα(2) Ηγεσία Ο βαθμός στον οποίο οι managers ενδιαφέρονται για την αύξηση της ικανοποίησης των υπαλλήλων Τι ηγετικό στυλ είναι κατάλληλο Εάν πρέπει όλες οι διαφωνίες -ακόμα και οι παραγωγικές- να εξαλειφθούν Έλεγχος Εάν πρέπει να επιβληθεί εξωτερικός έλεγχος ή αν πρέπει να επιτρέπεται στους υπαλλήλους να ενεργούν από μόνοι τους. Σε ποια κριτήρια πρέπει να δώσουμε έμφαση για την αποτίμηση των επιτευγμάτων των υπαλλήλων Τι αντίκτυπος θα προκληθεί από τον υπερβολικό προϋπολογισμό κάποιου .

Θέματα Οργανωτικής Κουλτούρας Δημιουργία μιας Ηθικής Κουλτούρας Υψηλή ανοχή στο ρίσκο Χαμηλή έως μέτρια για την επιθετικότητα Εστίαση τόσο στο μέσο όσο και στο αποτέλεσμα Δημιουργία μιας Καινοτομικής Κουλτούρας Πρόκληση Ελευθερία Εμπιστοσύνη και ειλικρίνεια Επίλυση Διαφωνιών Ανάληψη Ρίσκου

Γίνε ένα εμφανές μοντέλο. Δημιουργία ηθικών προσδοκιών. Παράρτημα 3–7 Προτάσεις για τους Managers: Δημιουργία μιας περισσότερο Ηθικής Κουλτούρας Γίνε ένα εμφανές μοντέλο. Δημιουργία ηθικών προσδοκιών. Παροχή εκπαίδευσης για την ηθική. Ορατή ανταμοιβή ηθικών ενεργειών και τιμωρία των μη ηθικών Παροχή προστατευτικών μηχανισμών έτσι ώστε οι υπάλληλοι να μπορούν να συζητούν τα διλήμματα και τις αναφορές των μη ηθικών συμπεριφορών χωρίς φόβο. .

Θέματα Οργανωτικής Κουλτούρας Δημιουργία μιας Κουλτούρας που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του Πολίτη Πρόσληψη του σωστού τύπου υπαλλήλων (εκείνων με ενδιαφέρον για την εξυπηρέτηση των πολιτών-πελατών) Πρέπει να υπάρχουν μερικοί αυστηροί κανόνες, διαδικασίες και κανονισμούς Χρήση εκτεταμένης ενδυνάμωσης των εργαζομένων Ύπαρξη καλών επικοινωνιακών ικανοτήτων για την αλληλεπίδραση με τα μηνύματα των πολιτών-πελατών Παροχή ξεκάθαρου ρόλου στους υπαλλήλους για να μειωθούν οι αμφιβολίες και οι διαμάχες και να αυξηθεί η ικανοποίηση από την εργασία Ύπαρξη ευσυνείδητων, προστατευτικών υπαλλήλων πρόθυμων να παίρνουν πρωτοβουλίες .

Παράρτημα 3–8 Προτάσεις για τους Managers: Δημιουργία μιας Κουλτούρας που να ανταποκρίνεται στους Πολίτες Πρόσληψη ανθρώπων με επικοινωνιακές ικανότητες, με προσωπικότητα και σωστή διάθεση προς τους πολίτες, φιλικότητα, ενθουσιασμό, προσοχή, υπομονή, ενδιαφέρον για τους άλλους και ικανότητες να ακούν. Συνεχής εκπαίδευση των ατόμων που εξυπηρετούν τους πολίτες εστιάζοντας στη βελτίωση της γνώσης της παρεχόμενης υπηρεσίας, ενεργητική ακοή, εμφανή υπομονή και έκφραση των συναισθημάτων τους. Σχεδιασμός εργασιών εξυπηρέτησης των πολιτών έτσι ώστε να έχουν οι υπάλληλοι όσο έλεγχο χρειάζεται για να ικανοποιηθούν οι πολίτες. Ενδυνάμωση υπαλλήλων ώστε να παίρνουν αποφάσεις κάθε μέρα σε δραστηριότητες που αφορούν τη δουλειά.