Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Μαρία Βαρένα, Μαρία Σαρπότα Δρ. Βασίλειος Σάλτας Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών ΣΤΕΦ, ΤΕΙ Σερρών
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Εργαστήριο.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Μέθοδοι επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία των μαθηματικών
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Χρήση των Υπολογιστών στην Εκπαίδευση (ΜΑΘ-301) Μαθήματα Δευτέρα 15:00-18:00 Αμφιθέατρο Α΄ Φυσικού (Βούτες) Συνεργασία Α 223 Δευτέρα 14:00-15:00 & 18:00-19:00.
Διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων κυβερνητικών διαβουλεύσεωνgov.insight Η. Ζαβιτσάνος, Γ. Γιαννακόπουλος, Γ. Παλιούρας Ινστιτούτο.
Αξιολόγηση του επιπέδου των μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Βασίλειος Σάλτας, Ιωάννης Πετασάκης, Περσεφόνη.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ PROJECT.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Εκπαιδευτική Ρομποτική Παρελθόν - Παρόν - Μέλλον 2 ο ΕΚ Ρόδου.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου Δρ. Σάλτας Βασίλειος & Τζίμπα Ελένη

Εισαγωγή Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών στην εκπαίδευση (ΤΠΕ) Εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση Προσφορά της τεχνολογίας στη διδασκαλία των επιστημών Διδασκαλία των μαθηματικών και ΤΠΕ ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Η έννοια της τεχνολογίας πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση Η έννοια της τεχνολογίας πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση Για να είναι οι Τ.Π.Ε. επιστήμη θα πρέπει να περιέχουν τις εξής δηλώσεις: Αυτό που καλούμε επιστημονική γνώση σήμερα είναι απλά ένα σώμα από δηλώσεις μεταβλητού βαθμού βεβαιότητας Η επιστήμη δεν είναι δουλειά ειδικών αλλά είναι κάτι καθολικό Όλα τα χαρακτηριστικά της επιστήμης μπορούν να κατανοηθούν όταν καταλαβαίνουμε ότι η παρατήρηση είναι ο τελικός κριτής της αλήθειας μιας ιδέας Feynman ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Η χρήση των Τ.Π.Ε. στα σχολεία Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. ως δυναμικό εποπτικό μέσο στη διδασκαλία συγκεκριμένης ενότητας του αναλυτικού προγράμματος Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. ως εργαλείο διερεύνησης στη διδασκαλία συγκεκριμένης ενότητας του αναλυτικού προγράμματος Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. ως δυναμικό εργαλείο διερεύνησης σε ξεχωριστή δραστηριότητα του ωρολογίου προγράμματος ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ.Π.Ε. Τα συστήματα προσομοιώσεων Τα συστήματα μοντελοποίησης Τα συστήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής Τα συστήματα υποστήριξης και λήψης δεδομένων από πειραματικές διατάξεις Τα ανοικτά περιβάλλοντα διερεύνησης ειδικών θεμάτων: Τα προγραμματιζόμενα περιβάλλοντα Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια Τα λογισμικά πρακτικής εξάσκησης Τα υπερκείμενα και τα ηλεκτρονικά βιβλία πολυμέσων Τα νοήμονα συστήματα επίλυσης προβλημάτων Τα συστήματα συνεργατικής μάθησης Τα ανοιχτά εργαλεία – ανεξάρτητα περιεχομένου ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Σκοπός της έρευνας Να μελετηθεί αν η χρήση του μαθηματικού λογισμικού GeoGebra στη διδασκαλία των μαθηματικών στην Α’ τάξη του Γενικού Λυκείου αυξάνει την προσοχή, την κατανόηση, αλλά και την απόδοση των μαθητών ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Στόχοι της έρευνας Ο βαθμός χρήσης του GeoGebra Ο βαθμός κατανόησης των μαθηματικών εννοιών από τους μαθητές Ο βαθμός απόδοσης των μαθητών ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Υλοποίηση της έρευνας Πρόταση χρήσης του εκπαιδευτικού λογισμικού GeoGebra στη διδασκαλία των μαθηματικών Η έρευνα έγινε στην A΄ Τάξη Γ.Λ. Νιγρίτας Σερρών Έλαβαν μέρος δύο τμήματα με 42 μαθητές (23 – αγόρια, 19 – κορίτσια) 1ο τμήμα – κλασσικό, 2ο τμήμα – πειραματικό Τυχαίος διαχωρισμός των τμημάτων ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Μέθοδος συλλογής αποτελεσμάτων Βήμα 1ο: Διαγνωστικό διαγώνισμα για την καταγραφή των επιδόσεων των μαθητών («Αριθμητική και γεωμετρική πρόοδος») Βήμα 2ο: Διδασκαλία της έννοιας «Συνάρτηση» το κλασσικό τμήμα - με τον κλασσικό τρόπο, ενώ το πειραματικό – και με τη χρήση του λογισμικού GeoGebra (6 διδακτικές ώρες) Βήμα 3ο: Αξιολόγηση των επιδόσεων των μαθητών με ένα δεύτερο διαγώνισμα, ίδιο και για τα δύο τμήματα Βήμα 4ο: Δομημένο ερωτηματολόγιο προς τους μαθητές που διδάχτηκαν και με το GeoGebra Βήμα 5ο: Συνέντευξη με τον εμπλεκόμενο καθηγητή (κ. Παντσιώτη Παναγιώτη) ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Βαθμολογία 1ου διαγωνίσματος του κλασσικού τμήματος, ανά φύλο ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Βαθμολογία 1ου διαγωνίσματος του πειραματικού τμήματος, ανά φύλο ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Η συχνότητα των βαθμών του 1ου διαγωνίσματος και για τα δύο τμήματα ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Βαθμολογία 2ου διαγωνίσματος του κλασσικού τμήματος, ανά φύλο ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Βαθμολογία 2ου διαγωνίσματος του πειραματικού τμήματος, ανά φύλο ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Η συχνότητα των βαθμών του 2ου διαγωνίσματος και για τα δύο τμήματα ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Η μεταβολή του βαθμού για το κλασσικό τμήμα ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Η μεταβολή του βαθμού για το πειραματικό τμήμα ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Συμπεράσματα Οι μαθητές και των δύο τμημάτων είχαν αύξηση στη βαθμολογία τους Στο πειραματικό τμήμα η αύξηση της απόδοσης των μαθητών ήταν πολύ μεγάλη Όλοι οι μαθητές αύξησαν το βαθμό τους, με την ανώτερη αύξηση κατά 18 μονάδες Μπόρεσαν να κατανοήσουν ευκολότερα τις μαθηματικές έννοιες που διδάχτηκαν (φανερό από την απόδοσή τους στο δεύτερο διαγώνισμα) ΤΕΙ Καβάλας - Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! Δρ. Σάλτας Βασίλειος & Τζίμπα Ελένη