Αρχική Κατάρτιση και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Στελεχών στην Ελλάδα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Advertisements

Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Οργανωση & Διοικηση επΙχΕΙΡΗσεων τροφιμων & Γεωργιασ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
24/01/2012 Studying at the School of English Οι σπουδές στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Π.Τ.Δ.Ε.) του Α.Π.Θ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΘΗΝΑΣ. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης Τ.Ε.Ι. Αθήνας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2013Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Δρ. Δήμητρα Τσοκακτσίδου, Λέκτορας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Οι σπουδές στην Ελλάδα. Σπουδές ανά πεδίο. Χρονική διάρκεια σπουδών.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
με ειδίκευση την «Παιδαγωγική»
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ 2013
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
Γιάννης Μελέας Σύμβουλος Σταδιοδρομίας στο Κεντρικό Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Δρ. Νικόλαος Κατσαούνης Λέκτορας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ομιλητής : Αθανάσιος Πάπιστας.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Διπλωματική εργασία Της Αντωνοπούλου Αθανασίας
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Ε.Κ.Φ.Ε ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διδασκαλείο Δ.Ε. ¨Αλέξανδρος Δελμούζος¨ Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Ενότητα 1_1 ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση.
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ (Π.Δ.152/2013) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ PORTFOLIO Κομοτηνή Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014 Εισηγήτρια: Γεωργία Χαμζαδάκη.
«ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΤO ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑΣ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΥ ΤΑΞΗ:
Μια όμορφη, σχετικά απλή αλλά υπεύθυνη δουλειά… ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Γιάννης Δ. Καραντζής τ. Επίκουρος Καθηγητής ΠΤΔΕ Μάιος 2016.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
ΣΥΣΤΑΣΗ 6 ου ΣΔΕΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΦΕΚ 2197/13/10/2015 ΕΤΟΣ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ευφροσύνη Χριστούλη (Α.Μ. 70) Σταυρούλα Σπηλιοπούλου (Α.Μ. 56)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ ΑΡΘΡΟ 35: ΣΧΕΣΗ……………………………………………………………...
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Δημιουργία Ερευνητικού Εργαλείου
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Επιμέλεια-παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχική Κατάρτιση και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Στελεχών στην Ελλάδα Δρ. Αναστασία Αθανασούλα – Ρέππα Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Πολιτικής ΑΣΠΑΙΤΕ- ΕΛΛΑΔΑ Αρχική Κατάρτιση και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Στελεχών στην Ελλάδα

Εκπαιδευτικό Στέλεχος είναι όσοι – όσες κατέχουν: Διοικητική Πειθαρχική Εποπτική Καθοδηγητική θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα

Συστατικά Στοιχεία Στελέχους Βαθμός Eξουσίας Χώρος – Εκπαιδευτική Περιφέρεια Καθ’ ύλην αρμοδιότητα Υπηρεσία Οντότητα

Κατηγορίες Στελεχών στην Ελλάδα Διευθυντές Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης Διευθυντές Διευθύνσεων – Προϊστάμενοι Γραφείων Εκπαίδευσης Διευθυντές – Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων και ΣΕΚ – υπεύθυνοι τομέων ΣΕΚ Προϊστάμενοι Εκπαιδευτικών Θεμάτων Σχολικοί Σύμβουλοι

Αρχική Κατάρτιση Στελεχών Παρακολούθηση Ειδικών Μαθημάτων Διοίκησης της Εκπαίδευσης στα Πανεπιστήμια (συνήθως προαιρετικά), αντίθετα στην ΑΣΠΑΙΤΕ (υποχρεωτικά). Πρακτική άσκηση στα σχολεία μόνο όμως στο διδακτικό και όχι στο διοικητικό πεδίο, για παράδειγμα δεν μετέχουν έστω και δοκιμαστικά σε συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων ή στη λήψη αποφάσεων σε άλλα επίπεδα.

Επιμόρφωση Στελεχών Μεταπτυχιακά Προγράμματα ή Προγράμματα Εξειδίκευσης (Πανεπιστήμια και ΑΣΠΑΙΤΕ) ΠΕΚ σεμινάρια 3 ημερών ή στην καλύτερη περίπτωση 50 ωρών, αφού όμως επιλεγούν στη θέση. Στην ουσία η επιλογή αυτόματα σημαίνει και την ικανότητα διοίκησης και ηγεσίας.

Κριτήρια επιλογής στελεχών ΠΔ 25/2002 Α. Μοριοδοτούμενα 1. Επιστημονική και Παιδαγωγική Κατάρτιση και εμπειρία διδακτορικό 8 μονάδες, μεταπτυχιακό 4 μονάδες μετεκπαίδευση 4 μονάδες ΣΕΛΔΕ, ΣΕΛΜΕ, ΠΑΤΕΣ 1,50

ΠΔ 25/2002 συνέχεια πτυχίο ΠΑ ή ΣΝ όχι για διορισμό 1 Μ. πτυχίο παν/μίου για απόκτηση πτυχίου ΠΑ ή ΣΝ 1 ΄Μ. πανεπιστημιακός τίτλος αλλοδαπής ως αποδεικτικό ξένης γλώσσας καθώς και proficiency 1,50 Μ Lower 0,50 M

ΠΔ 25/2002 συνέχεια 2. Υπηρεσιακή κατάσταση και διδακτική εμπειρία α) εκπαιδευτική υπηρεσία μέχρι 8 Μ. β) Διδακτικό έργο σε ΣΕΛΜΕ, ΣΕΛΔΕ, ΠΕΚ μέχρι 1,50 Μ. γ) διδασκαλία σε ΑΕΙ /ΤΕΙ μέχρι 2 Μ

ΠΔ 25/2002 συνέχεια 3. Άσκηση διοικητικών καθηκόντων και καθοδηγητικού έργου: α) Διευθυντής σχολείου μέχρι 4 Μ β) Δ/ντης Εκπαιδ/σης ή Προϊστάμενος Γραφείου , ή στο ΥΠΕΠΘ μέχρι 4 Μ γ) Σχολικός Σύμβουλος μέχρι 3 Μ δ) Δ/ντης ή Υποδ/ντης επιμόρφωσης μέχρι 1 Μ

ΠΔ 25/2002 συνέχεια ε) υποδιευθυντής σχολείου ή υπεύθυνος ΚΠΕ, ΣΕΠ, ΠΛΗΝΕΤ κλπ μέχρι 1 Μ. στ) συμμετοχή σε Κενρ. Συμβ/λια μέχρι 1 Μ ζ) συμμετοχή σε Περ. Συμ/λια μέχρι 1 Μ η) συμμετοχή στο Συμβ/λιο Επιλ. Σχολ. Συμβ. Μέχρι 1 Μ θ) συμμετοχή στο Συμ. Επιλ. Δ.Ε ή πρ.Γραφ. Μέχρι 1 Μ.

ΠΔ 25/2002 συνέχεια Β. Κριτήρια από αξιολογικές εκθέσεις ανάλογα με τη θέση που κατέχουν Δ/ντου, Σχολικού Συμβούλου κλπ. Γ. κριτήρια που συνεκτιμώνται από το οικείο Συμβούλιο Επιλογής 1. Αυτόνομο συγγραφικό και ερευνητικό έργο Βιβλία, άρθρα, ανακοινώσεις, διδακτικά βιβλία (ΟΕΔΒ) (μέχρι 6 Μ)

ΠΔ 25/2002 συνέχεια 2. Συνεκτιμώνται στη συνέντευξη διάφορες κατηγορίες δράσεων που ο υποψήφιος αποδεικνύει με παραστατικά μέχρι 20 Μ Π.χ συμμετοχή σε οργανωτικές επιτροπές, εισηγήσεις ή παρακολουθήσεις σε συνέδρια, ανάληψη πρωτοβουλιών, εισαγωγή καινοτομιών κλπ

Πρόταση Νόμου 2005 (100 αξιολογικές μονάδες) Επιστημονική και Παιδαγωγική Κατάρτιση και συγκρότηση: 35 μονάδες Υπηρεσιακή κατάσταση και εμπειρία: 25 μονάδες Ικανότητα άσκησης διοικητικών καθηκόντων και καθοδηγητικού έργου – κοινωνική δράση: 40 μονάδες.

Συνέχεια (πρόταση νόμου 2005) Α: Υπηρεσιακή κατάσταση – διδακτική εμπειρία: 22 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (ειδικότερα) 1) Εκπαιδευτική υπηρεσία μέχρι 7 μονάδες 2) Διδακτική εμπειρία μέχρι 12 μονάδες 3.Άσκηση διοικητικών καθηκόντων μέχρι 3 μονάδες ως εξής: 3.1 διευθυντής εκπαίδευσης ή προϊστάμενος γραφείου ή σχολικός σύμβουλος μέχρι 1,5 μονάδα.

Συνέχεια (πρόταση νόμου 2005) 3.2 διευθυντής σχολείου μέχρι 1 μονάδα 3.3 υποδιευθυντής σχολείου μέχρι 0,5 μονάδες 3.4 συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια μέχρι 1 μονάδα

Β. Επιστημονική Παιδαγωγική Συγκρότηση 12 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, ειδικότερα: Διδακτορικό 4,5 μονάδες και μέχρι 6,5 (για πέραν του ενός) Μαster 2,5 μονάδες και μέχρι 3,5 πέραν του ενός Διδασκαλείο 2,5 μονάδες Β’ πτυχίο ΑΕΙ 2 μονάδες και μέχρι 3,5 πέραν αυτού. ΣΕΛΜΕ, ΣΕΛΔΕ, ΠΑΤΕΣ 1 μονάδα

Συνέχεια Β στοιχείου πρότασης νόμου 2005 Εξάμηνη επιμόρφωση 0,5 μονάδες Τρίμηνη επιμόρφωση 0,25 μονάδες Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις ΝΤ 0,25 Ξένη γλώσσα επιπέδου Β2 0,5 και μέχρι 1 μονάδα για περισσότερες της μιας Ξένη γλώσσα επιπέδου άνω του Β2 1 μονάδα και μέχρι 2 για περισσότερες της μιας

Γ. Προσωπικότητα Γενική Συγκρότηση 20 μονάδες, (πρόταση νόμου 2005) Το στοιχείο Γ προκύπτει από: 1. Το Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου και 2. Την Προσωπική συνέντευξη, και τα δύο τούτα στοιχεία εκτιμώνται κατά την κρίση του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής

Δ. Επιτυχής συμμετοχή σε γραπτή δοκιμασία, 4 μονάδες Το στοιχείο αυτό αν και είναι απαραίτητο για τα υπόλοιπα στελέχη της εκπαίδευσης δεν απαιτείται για τους διευθυντές / ντριες σχολείων.

Συμβούλιο Επιλογής Αν και για τα διευθυντικά στελέχη του σχολείου η επιλογή γίνεται από τα οικεία περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (με διορισμένα 3 μέλη και 2 εκλεγμένα από τον κάθε κλάδο), αξίζει να αναφερθεί η προτεινόμενη σύνθεση για τα υπόλοιπα στελέχη: 3 μέλη ΔΕΠ, 2 Σύμβουλοι ή πάρεδροι Π.Ι και τα 2 εκλεγμένα μέλη από τους κλάδους.

Κριτική Η υπηρεσιακή κατάσταση και η διδακτική εμπειρία υπερτερεί (22 μονάδες) της Επιστημονικής – Παιδαγωγικής συγκρότησης (12 μονάδες) της οποίας επίσης υπερτερεί Η προσωπικότητα και Γενική Συγκρότηση (20) μονάδες που εξαρτάται από την κρίση του συμβουλίου. Εν ολίγοις τα αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια και κυρίως τα επιστημονικά, υποτιμώνται και υπερεκτιμώνται κομματικά, προσωπικά, υποκειμενικά.

Επομένως ο υποψήφιος διευθυντής /ντρια: Δεν χρειάζεται ειδική προετοιμασία μέσω σπουδών ή μαθητείας στο έργο του, αλλά μέσω άλλων διαδικασιών για επαγγελματική ανέλιξη. Τρεις πορείες ηγεσίας: Ο Πύρρος, ο Ίκαρος, και ο Οδυσσέας. Ποια επιλέγουμε; Τι Διευθυντικά στελέχη θέλουμε;

Τι θα μπορούσε να γίνει: Προετοιμασία στελεχών από τη βασική κατάρτιση και τις μεταπτυχιακές σπουδές. Από την επιμόρφωση Από τη μαθητεία Από τον Μέντορα Από Ειδικό πρόγραμμα με συνεργασία Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Πανεπιστημιακών Τμημάτων, Παιδαγωγικών και Δημόσιας Διοίκησης και εργασία σε φυσικές συνθήκες σχολικής μονάδας. Προετοιμασία Πριν και Μετά την επιλογή τους.