ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Αθήνα κάποτε… η Αθήνα που δεν προλάβαμε να γνωρίσουμε….. και που κάποιοι εξαφάνισαν δια παντός !
Advertisements

1Ο Πρότυπο πειραματικό σχολείο
Ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο
Αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα De Stijl
Χωρική Οργάνωση-Αρχιτεκτονική
και στο βάθος η Πατριάρχου Ιωακείμ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
κριτική ανάλυση παραδειγμάτων αστικού σχεδιασμού:
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ε. ΜΑΙΣΤΡΟΥ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΑ ΚΤΙΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΤΙΤΟΣ ΜΙΝΙΣΣΑΛΙ
Οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Αντιγόνη Ψάλτη ΣΤ΄1 Εύη Φιλίππου ΣΤ΄1
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Γιαννάκης Γιάννης Τροβάς Γιώργος Βογιατζής Γιώργος
2. ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ. I. Τέλος 19 ου αι. Σοσιαλιστικές ομάδες και εργατικές ομαδοποιήσεις Μικρή κοινωνική επιρροή σε σχέση με τις.
Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ:
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ 1929.
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΛΙΧΤΕΝΣΤΑΙΝ – ΒΑΝΤΟΥΖ Ο πληθυσμός της πρωτεύουσας του Λιχτενστάιν «Βαντούζ» είναι κάτοικοι και είναι το 1/7 «14%» περίπου σε σχέση με τον πληθυσμό.
3. Οι οικονομικές συνθήκες κατά την περίοδο
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Αβαείο Γουεστ Μινστερ Από την Κορίνα Αθανασιάδου.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Άννα Αργυροπούλου 1 ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Αγροτική Κοινωνιολογία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Κόμματα Στελεχών Χρονική περίοδος: απαρχές δημοκρατίας, 19ος αιώνας. Περιορισμένο δικαίωμα ψήφου, ή καθιέρωση καθολικής ψηφοφορίας Πολιτική έκφραση:
Ερέχθειον.
16/11/ η συνάντηση Η ελληνική Επανάσταση ( )
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Εθνικιστική Ιδεολογία, εθνικά κινήματα και δημιουργία εθνικών κρατών
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΤΑΞΗ Ε’
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Πολιτιστικές διαδρομές γύρω από το Βελιγράδι
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗ τεχνη Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος:
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
Χριστόδουλος Νικηφόρου Ε΄τάξη
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Κολομβία Η Κολομβία είναι χώρα που βρίσκεται στην βορειοδυτική γωνία της Λατινικής Αμερικής, με έκταση τ.χλμ. και πληθυσμό κατοίκους.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ χειμερινό εξάμηνο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής Ι Αμαλία Κωτσάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια.
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΒΡΑΓΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ 1079 ΛΟΥΚΑΚΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ 1119

ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ.. 1877 :Η ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΑΝΑΚΗΡΡΥΣΕΤΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΑΙ ΚΗΡΡΥΣΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ . 1880 : ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΜΕΓΑΛΟΪΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ 1907 : ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1910 : ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΟΥΝΑΒΗ , ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΣΤΗ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΟΥΝ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΓΟΥΣΤΟ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ.

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ 1923-1940 1923 :ΝΕΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΕΘΝΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΑΔΙΑΙΡΕΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. 1920-1938 :ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕΤΩΠΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΑΣ ΦΡΟΥΡΑΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ 1940: ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΥΡΗΞΗ ΠΟΛΕΜΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ(18-19ος ΑΙΩΝΑΣ) ΝΕΟΚΛΑΣΣΙΚΙΣΜΟΣ (18ος αιώνας) Τα έργα χαρακτηρίζονται για τη ισόρροπη και συχνά γεωμετρική δομή των θεμάτων τους, για το ευδιάκριτο και ρωμαλέο σχέδιο, για την αποφυγή των βίαιων χρωματικών αντιθέσεων.(χαρακτηρίζει πολλά αρχοντικά στο Βουκουρέστι) ΚΛΑΣΣΙΚΙΣΜΟΣ (19ος αιώνας) Μορφή της τέχνης, που θεωρεί ως ιδανικό την ελληνική ρωμαϊκή αρχαιότητα. Βασίζεται στ' αρχαία πρότυπα κι ιδανικά, τη τελειότητα. Η λογική κυριαρχεί πάνω στο συναίσθημα και τη φαντασία. Έχει τις ρίζες του στην γαλλική σχολή, προτιμάται από την αστική τάξη της Ρουμανίας.

ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ (19ος αιώνας) Είναι η αισθητική αντίληψη, που διέπεται από το συναίσθημα. Σύμφωνα μ' αυτή τη καλλιτεχνική τάση, η τέχνη πρέπει ν' απομακρύνεται από τα κλασσικά πρότυπα και ν' ασχολείται κυρίως με το αίσθημα. Κύριο χαρακτηριστικό του ρομαντισμού αποτελεί η έμφαση στη πρόκληση ισχυρής συγκίνησης μέσω της τέχνης καθώς κι η μεγαλύτερη ελευθερία στη φόρμα, σε σχέση με τις περισσότερο κλασσικές αντιλήψεις. Στον ρομαντισμό, κυρίαρχο στοιχείο είναι το συναίσθημα αντί της λογικής. Ο ρομαντισμός κυριαρχεί στην γερμανική αρχιτεκτονική κουλτούρα και ακολουθείται από τις φεουδαρχικές δυνάμεις που αποτελούν και τον πιο συντηρητικό πυρήνα στη Ρουμανία.

ΕΠΙΦΑΝΕΙΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ ALEXANDRU ORASCU(1817-1894) Σπουδές στο Μόναχο, προϊστάμενος αρχιτέκτων της πόλης του Βουκουρεστίου. Αρχικά ακολουθούσε τον νεοκλασσικισμό αργότερα όμως θα νικηθεί από τις παρισινές τάσεις και θα ανήκει στους αρχιτέκτονες οι οποίοι με το έργο τους θα δώσουν την εικόνα του μικρού Παρισιού στο Βουκουρέστι. ΠΑΛΑΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ(1857-1869)

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ BOULEVARD ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΣΤΟ ΙΑΣΙΟ(1880)

ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ «ATHENEUM» Το κτίριο αυτό είναι χαρακτηριστικό της νοοτροπίας των διδαγμάτων της γαλλικής σχολής που μεταφέρονται ατόφια στη ρουμανική γη. . Η ρουμανική Athenaeum (Ρουμάνικα: Ateneul Roman) είναι μια αίθουσα συναυλιών στο κέντρο του Βουκουρεστίου. Το κτίριο σχεδιάστηκε από τον γάλλο αρχιτέκτονα Albert Galleron κτισμένο σε περιουσία που ανήκε στην οικογένεια Văcărescu και εγκαινιάστηκε το 1888, Το συνολικό στυλ είναι νεοκλασικό, με κάποιες πιο ρομαντικές πινελιές. Μπροστά από το κτίριο υπάρχει ένα μικρό πάρκο και το άγαλμα του ποιητή Ρουμανικά Βαμμένο χρησιμοποιώντας την τεχνική al τοιχογραφία, το κομμάτι αυτό απεικονίζει τις πιο σημαντικές στιγμές της ρουμανικής ιστορίας, αρχής γενομένης από την κατάκτηση του Dacia από Ρωμαίου Αυτοκράτορα Τραϊανού και τελειώνει με την πραγματοποίηση της Μεγάλης Ρουμανίας το 1918.

ΜΟΥΣΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ

Εσωτερικό του μουσικού μεγάρου

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ 1896-1900 P.GOTTEREAU ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ 1896-1900

E.REDONT ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΤΟΠΙΟΥ ΕΠΙΝΟΗΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥ LIBERTATII ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΚΗΠΟΥΠΟΛΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ. Η οποία ως ιδέα ξεκίνησε στην Αγγλία στις αρχές του 20ου αιώνα και αναπτύχθηκε με παρόμοιες μορφές στην Βόρεια Αμερική. Με τη δημιουργία των κηπουπόλεων επιχειρήθηκε να μειωθεί η πίεση στις μεγάλες πόλεις και να κατασκευασθούν μικρές πόλεις στην εξοχή οι οποίες θα συνδύαζαν τόσο τα πλεονεκτήματα της ζωής της πόλης όσο και τα πλεονεκτήματα της ζωής στο ύπαιθρο. Βασίστηκε στο όραμα μιας πόλης αποκεντρωμένης, με χαμηλή δόμηση, προαστιακού χαρακτήρα. Η ιδέα της κηπούπολης είναι η βάση για την δημιουργία των σύγχρονων προαστίων.

ΡΟΥΜΑΝΟΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΧΤΙΖΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΜΕΓΑΡΟ ΤΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ(ΣΗΜΕΡΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ) Α.SAVULESCU ΜΕΓΑΡΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΤΑΚΟΥΖΗΝΟΥ ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ ION D.BERINDEI

ION ΜINCU ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ Διατηρεί τη ρουμανικότητα στα έργα του ενώ οι νέοι αρχιτέκτονες αναζητούν νέες μορφές αρχιτεκτονικής γι αυτό και στρέφεται σε πρωτοποριακές σχολές όπως η art nouveau (δανείστηκε αρκετά στοιχεία από την τέχνη της Βικτοριανής εποχής, προσθέτοντας παράλληλα σύγχρονες ιδέες στα περισσότερο αφηρημένα στοιχεία του μπαρόκ ύφους) και ο ρασιοναλισμός (χαρακτηρίζεται από την έμφαση που δίδει στην απόλυτη λειτουργικότητα του χώρου και στην απλοποίηση των αρχιτεκτονικών μορφών) .

P.ANTONESCU ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ Η «ΡΟΥΜΑΝΙΚΟΤΗΤΑ» ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ

ΔΕΚΑΕΤΙΑ 1930 Νέα τεχνολογία και καινούργια υλικά αλλάζουν την εικόνα των μεγάλων πόλεων της Ρουμανίας. Επικράτηση του ρασιοναλιστικού κινήματος. Ηγετική μορφή ο Horia Creanga ,σημαντικότερα έργα του οποίου : ξενοδοχείο «Aro» στο Μπρασόβ, συγκρότημα «Patria» και οι επεμβάσεις στο προϋπάρχον εργοστάσιο «Malaxa» HOTEL ARO 1933

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ Σημαντική βιομηχανική ανάπτυξη οδήγησε στην προώθηση των συγκροτημάτων βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Επώνυμοι ρουμάνοι αρχιτέκτονες δημιουργούν συγκροτήματα όπως το συγκρότημα στην Κοσταντζα από τον N.Nenciulescu και το ησυχαστήριο των υπαλλήλων της ηλεκτρικής εταιρείας του Βουκουρεστίου από τον O.Doicescu. ΚΟΣΤΑΝΤΖΑ 1930-1935

ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΚΛΑΣΣΙΚΙΣΤΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑ DUILIU MARCU ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΑΤΗΕΝΕΕ PALACE 1934-1935

ΜΟΡΦΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ Στη Ρουμανία παρά την άνοδο της αστυφιλίας το 47% των κατοίκων της ζει εκτός των πόλεων. Ο πληθυσμός αυτός ζει σε χωριά που κατά το μεγαλύτερο μέρος τους είναι κτισμένα κατά μήκος των δρόμων. Το αγροτικό σπίτι παρουσιάζει διαφορετικές όψεις από περιοχή σε περιοχή και εμφανίζει στην απλότητά του το ποιμενικό περιβάλλον ,η μεγάλη όμως χρησιμότητα του ξύλου το συνδέει πιο εντυπωσιακά με το δασικό περιβάλλον. Σε πολλές περιπτώσεις η κατοικία φανερώνει αρχαίες μορφές άμυνας ,καθώς ο κήπος ή περιβόλι περιβάλλονται από φράκτη κατασκευασμένο με σανίδες στερεωμένες με ξύλινους πασσάλους. Οι προσόψεις των σπιτιών πάντοτε έντονα βαμμένες , τα ξύλινα διακοσμημένα μπαλκόνια ,οι στέγες που αποτελούνται από bolduri (κορυφές με φανταστικά σχήματα). Το εσωτερικό του σπιτιού αποτελείται γενικά από τρία δωμάτια , το πρώτο περιέχει το τζάκι ,στα πλευρικά του τοιχώματα υπάρχουν δύο δωμάτια το casa mare το μεγάλο δωμάτιο για τους ξένους και το πιο μικρό για όλα τα μέλη της οικογένειας.

ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ