Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)1 Χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας & Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Μαρία Βαρένα, Μαρία Σαρπότα Δρ. Βασίλειος Σάλτας Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών ΣΤΕΦ, ΤΕΙ Σερρών
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Socrates Comenius 1 Συνάντηση στο Βέλγιο – Antwerp 23 – 27 November Τίτλος προγράμματος: ¨Χρήση και εφαρμογές πληροφορικής τεχνολογίας στη διαδικασία μάθησης¨
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ “ Ο Ρόλος των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Ικανοποίηση Αναγκών.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Εκπαίδευση Ενηλίκων στις Νέες Τεχνολογίες Πρόγραμμα "ΗΡΩΝ" 1 ος χρόνος Χρήστος Ι. Μηλιτσόπουλος Καθηγητής Β/θμιας - ΠΕ19 Εκπ/τής Ενηλίκων.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
1 Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών: Αναζητώντας λύσεις Κοινωνία της Πληροφορίας: «Έχει αγώνα αύριο!» Γιάννης Καλογήρου Επ. Καθηγητής ΕΜΠ τ. Ειδικός.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Η δραστηριότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Inspiring Science Education ( προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)1 Χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας & Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)2 Εισαγωγή

3 Φάσεις της ανάλυσης του σχεδίου “Tech-Connected Teacher” Εισαγωγή 1/5

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)4 Εισαγωγή 2/5 Η Διερεύνηση Αναγκών πραγματοποιήθηκε σε 5 Ευρωπαϊκές χώρες: Ελλάδα Ιταλία Λιθουανία Πολωνία Ισπανία

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)5 Εισαγωγή 3/5 Η Διερεύνηση Αναγκών ενέπλεξε: 78 εκπαιδευτές ενηλίκων ή/και στελέχη εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων 18 εκπαιδευτικά ιδρύματα

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)6 Εισαγωγή 4/5 Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε ήταν χωρισμένο σε 2 τομείς: Πληροφορίες για το ίδρυμα Τεχνολογικός εξοπλισμός Πληροφορίες για τον εκπαιδευτή Δεξιότητες ΤΠΕ Χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία Αντίκτυπος στη διδασκαλία και την μάθηση Ανάγκες των εκπαιδευτών για τη χρήση των ΤΠΕ

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)7 Εισαγωγή 5/5 Παρήχθησαν 5 εθνικές και 1 διεθνής εκθέσεις. Όλες οι εκθέσεις έχουν την εξής δομή: 1. «Κατάσταση του Εθνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος» 2. «Εθνικές στρατηγικές για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία» 3. «Στάση των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων απέναντι στα εργαλεία ΤΠΕ» 4. «Χρήση ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενηλίκων: Κίνητρο, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Ανάγκες» 5. «Συμπεράσματα»

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)8 Εθνικές στρατηγικές για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)9 Εθνικές στρατηγικές για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Στην Ελλάδα το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων ξεκίνησε μια συντονισμένη προσπάθεια για τη χρήση των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία επιδιώκοντας να: βελτιώσει τον διαθέσιμο τεχνικό εξοπλισμό, να αναπτύξει λογισμικό και ψηφιακό υλικό για εκπαιδευτικούς και διαχειριστικούς σκοπούς, να καταρτίσει την εκπαιδευτική κοινότητα στις ΤΠΕ. Στην Ιταλία το Νομοθετικό Διάταγμα 59/2004 για την μεταρρύθμιση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπογραμμίζει ότι οι τεχνολογίες της πληροφορίας συνιστούν ένα εργαλείο εφάμιλλο της πένας και του τετραδίου. Έχουν πλέον καταστεί απαραίτητες στην κοινωνία μας. Στην Λιθουανία, ήδη από το 2000, μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητες που τέθηκαν από την εκπαιδευτική πολιτική είναι η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)10 Εθνικές στρατηγικές για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Στην Πολωνία έχουν εκδοθεί πολλές σημαντικές νομικές διατάξεις που αφορούν την συνεχή εκπαίδευση. Επίσης, έχουν γίνει μεγάλες προσπάθειες για την ενθάρρυνση της χρήσης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e- learning). Στην Ισπανία, προκειμένου να υπάρξει μια περισσότερο ανταγωνιστική και δυναμική οικονομία, η στρατηγική έχει επικεντρωθεί στην προώθηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης και του συστήματος κατάρτισης, πράγμα που προϋποθέτει τη βελτίωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών καθώς και να εγγυηθεί την πρόσβαση του καθενός στις τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)11 Στάση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων απέναντι στα εργαλεία ΤΠΕ

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)12 Στάση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων απέναντι στα εργαλεία ΤΠΕ Όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα του δείγματος διαθέτουν τουλάχιστον ένα εργαστήριο πολυμέσων, όμως λίγα από αυτά διαθέτουν ένα διαδραστικό πίνακα. Ο αριθμός προσωπικών υπολογιστών για τους εκπαιδευόμενους διαφοροποιούνται από ίδρυμα σε ίδρυμα ξεκινώντας από 1 Η/Υ ανά μαθητή μέχρι 1 Η/Υ για περισσότερους από 200 μαθητές.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)13 Στάση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων απέναντι στα εργαλεία ΤΠΕ Το γράφημα στις ακόλουθες διαφάνειες αναπαράγει τα αποτελέσματα από τις πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Δείχνει το επίπεδο των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε ιδρύματα εκπαίδευσης ενηλίκων απέναντι στα εργαλεία ΤΠΕ. Το πρόγραμμα , το ιντερνέτ και ο επεξεργαστής κειμένου είναι τα λογισμικά με τα οποία είναι περισσότερο εξοικειωμένοι οι εκπαιδευτικοί. Η χειρότερη δεξιότητα σχετίζεται με τη ζωγραφική και το σχεδιασμό, ακολουθούμενη από τη χρήση της συσκευής και το λογισμικό παρουσιάσεων. Τελική διαπίστωση: οι εκπαιδευτικοί είναι αρκετά ικανοί στη χρήση εργαλείων ΤΠΕ όμως χρειάζεται να βελτιώσουν κάποιες πτυχές των γνώσεών τους.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)14 Στάση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων απέναντι στα εργαλεία ΤΠΕ

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)15 Χρήση ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: Κίνητρο, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Ανάγκες

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)16 Διδακτική μεθοδολογία Το γράφημα στην επόμενη διαφάνεια δείχνει ποιες διδακτικές μεθοδολογίες χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτές, Το 62% των εκπαιδευτών προτιμά την μεικτή μέθοδο μάθησης, η οποία προσφέρει διαλέξεις που παραδίδονται πρόσωπο με πρόσωπο συγχρόνως με τη χρήση των ΤΠΕ, Η μέθοδος της εξ αποστάσεως μάθησης χρησιμοποιείται από λίγους εκπαιδευτές (μόνο το 6%), αν και είναι μια πολύ σημαντική μέθοδος για μαθητές που διαμένουν πολύ μακριά από το εκπαιδευτικό ίδρυμα, Η παραδοσιακή και η μερικώς εξ αποστάσεως (οι διαλέξεις παραδίδονται εξ αποστάσεως μαζί με μερικές πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπιδράσεις) μέθοδοι μάθησης λαμβάνουν αντίστοιχα 31% και 35%.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)17 Χρήση ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενηλίκων

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)18 Εργαλεία ΤΠΕ σε χρήση στη διδασκαλία Το γράφημα στην επόμενη διαφάνεια δείχνει ποια εργαλεία ΤΠΕ which ICT tools χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτές, Το περισσότερο χρησιμοποιούμενο εργαλείο είναι το ιντερνέτ, το χρησιμοποιεί το 73% των εκπαιδευτών, Η παραγωγή Video, το λογισμικό του Microsoft Office και το έχουν ανάλογο ποσοστό (65%), Το ποσοστό των εκπαιδευτών που χρησιμοποιεί τα forums, τις πλατφόρμες online μάθησης και τα online εκπαιδευτικά παιχνίδια είναι πολύ χαμηλό (λιγότερο από 23%), Λίγοι εκπαιδευτές χρησιμοποιούν την τηλεδιάσκεψη (18%) και τα Blogs (9%): τα εργαλεία αυτά είναι πολύ χρήσιμα, αφού ευνοούν την επικοινωνία μεταξύ μαθητών και επιτρέπουν τις εξ αποστάσεως διασαφηνίσεις και επιδείξεις.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)19 Χρήση ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενηλίκων

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)20 Λόγοι χρήσης των εργαλείων ΤΠΕ στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες Το γράφημα στην επόμενη διαφάνεια δείχνει τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτές χρησιμοποιούν τα εργαλεία ΤΠΕ, Ο σημαντικότερος λόγος, για τον οποίο χρησιμοποιούνται τα εργαλεία ΤΠΕ, είναι οι παρουσιάσεις και η ενεργή συμμετοχή: για τους εκπαιδευτές είναι εύκολοι στη χρήση, ενώ δίνουν τη δυνατότητα καλύτερης μόρφωσης στους μαθητές, Εργαλεία ΤΠΕ χρησιμοποιούνται επίσης για online μάθηση, συνεργασία-επικοινωνία, διαχείριση μάθησης με ποσοστά μεταξύ 39% και 34%, Θα ήταν σημαντικό να αυξηθεί το ποσοστό των εκπαιδευτών που χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ για προσομοίωση, Είναι προφανές πως οι εκπαιδευτικοί δεν χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ για επιδεικτικούς σκοπούς.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)21 Χρήση ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενηλίκων

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)22 Θετικά στοιχεία των ΤΠΕ Το γράφημα στην επόμενη διαφάνεια δείχνει τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτές χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ: καταρχήν διαφοροποιούν το μάθημα κάνοντάς το πιο ενδιαφέρον. Αυτή είναι η γνώμη του 82% των ερωτηθέντων εκπαιδευτών, Το 64% και το 62% αυτών βρίσκει τα εργαλεία ΤΠΕ σημαντικά, γιατί βελτιώνουν την ποιότητα των μαθημάτων και δυναμώνουν την συμμετοχή και τα κίνητρα των μαθητών, Χαμηλά ποσοστά, μεταξύ 22% και 25%, των εκπαιδευτών υπογραμμίζουν την θετικότητα των εργαλείων ΤΠΕ στην προσωπική τους επαγγελματική πορεία, αυτοπεποίθηση και κύρος.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)23 Χρήση ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενηλίκων

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)24 Αρνητικά στοιχεία των ΤΠΕ Στο γράφημα της επόμενης διαφάνειας είναι προφανές ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων εκπαιδευτών δεν βλέπει αρνητικές πλευρές στα εργαλεία των ΤΠΕ (48%), Το σημαντικότερο αρνητικό στοιχείο των ΤΠΕ είναι ότι οι εκπαιδευτές πιστεύουν ότι δεν διαθέτουν ικανοποιητικούς τεχνικούς πόρους ώστε να εργαστούν με αυτούς, Κάποια μικρά ποσοστά εκπαιδευτών υπογραμμίζουν ότι τα εργαλεία ΤΠΕ δεν είναι διασκεδαστικά, μειώνουν το κίνητρο των μαθητών, δυσκολεύουν τα μαθήματα, περιορίζουν το περιεχόμενο των μαθημάτων και χειροτερεύουν τη μόρφωση των μαθητών.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)25 Χρήση ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενηλίκων

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)26 Ανάγκες εκπαιδευτών Το γράφημα στην επόμενη διαφάνεια υπογραμμίζει τις ανάγκες των εκπαιδευτών: η μεγαλύτερη είναι η έλλειψη τεχνικών πόρων (64%). Ακολουθείται από την ανάγκη αξιόπιστης τεχνικής υποστήριξης (52%), Μεταξύ του 40% και του 48% των εκπαιδευτών αναζητεί εργαλεία ΤΠΕ που θα πρέπει να είναι ευχάριστα (για τους μαθητές), φιλικά προς το χρήστη όσον αφορά τους εκπαιδευτές, σχεδιασμένα για εκπαιδευτικούς σκοπούς και με καλύτερο εκπαιδευτικό περιεχόμενο, Μερικοί εκπαιδευτές (34%) θα ήθελε να διαθέτει εργαλεία ΤΠΕ με ξεκάθαρη δομή, που να απευθύνονται σε συγκεκριμένη ομάδα στόχο, Το 19% των εκπαιδευτών θα επιθυμούσε να έχει περισσότερη εμπιστοσύνη στις ΤΠΕ και μόλις το 6% αυτών παραπονιέται για ελλιπή συνεργασία με τους συνεργάτες και τον διευθυντή.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)27 Χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενηλίκων

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)28 Συμπεράσματα

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)29 Συμπεράσματα Η Λιθουανία θεωρεί ότι το πρόβλημα των ΤΠΕ εντοπίζεται εν μέρει στην έλλειψη τεχνικών πόρων, στη έλλειψη γραμματικών προσόντων και η έλλειψη μεθόδου και μεθοδολογικού υλικού. Οι εκπαιδευτές από τη Λιθουανία είναι όλοι πρόθυμοι να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στις ΤΠΕ. Στην Ισπανία γενικά βλέπουν περισσότερα θετικά στοιχεία παρά αρνητικά. Αισθάνονται την ανάγκη για περισσότερη τεχνική υποστήριξη και πόρους. Συνολικά, η Ισπανία θα ήθελε επίσης να βελτιώσει το επίπεδο των γνώσεων στο τομέα των ΤΠΕ. Στην Ιταλία, οι πληροφορίες για τις ΤΠΕ ήταν αρκετά περιορισμένες. Οι Ιταλοί πιστεύουν ότι οι ΤΠΕ θα κάνουν τα μαθήματα πιο ενδιαφέροντα, οι μαθητές θα είναι πιο πρόθυμοι και το 92% των ερωτηθέντων καθηγητών θα ήθελαν να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν τα διαδραστικά εργαλεία. Η καλύτερη δυνατή λύση θα ήταν να δημιουργηθούν νέα εργαλεία ΤΠΕ, ειδικά σχεδιασμένα για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)30 Συμπεράσματα Στην Ελλάδα, η έρευνα έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τα πολλά πλεονεκτήματα των ΤΠΕ και κάνουν ευρεία χρήση των εργαλείων των ΤΠΕ, αλλά θα ήθελαν επίσης να επεκτείνουν τη χρήση τους. Οι καθηγητές αναζητούν ευκαιρίες για να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους. Στην Πολωνία, έχουν πολύ θετική άποψη για τις ΤΠΕ, σχεδόν όλοι μπορούν να δουν τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από αυτά τα προγράμματα για τον εαυτό τους, καθώς και τους μαθητές τους. Ένα από τα προβλήματα για το οποίο έχουν επίγνωση είναι το γεγονός ότι έχουν έλλειψη καλών δεξιοτήτων, όταν ασχολούνται με τα εργαλεία των ΤΠΕ. Έχουν προβλήματα όταν πρόκειται για γραφικό λογισμικό, τεχνικά μέσα και πλατφόρμες όπως το Moodle.

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)31 Συμπεράσματα Οι ανάγκες που εκφράζονται από τους ερωτηθέντες καθηγητές είναι διαφορετικές και γι’ αυτό είναι αρκετά περίπλοκο να καταδειχθούν δυνατές λύσεις. Τα στοιχεία που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι: οι καθηγητές πρέπει να γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο τα εργαλεία των ΤΠΕ μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν διδακτική υποστήριξη με διαφορετικούς τρόπους το 94% των εκπαιδευτών είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιούν εικονικό περιβάλλον μάθησης στη διδακτική διαδικασία περισσότεροι από τους μισούς εκπαιδευτές νοιώθουν την ανάγκη για μια αξιόπιστη τεχνική υποστήριξη τα εργαλεία που απαιτούνται θα πρέπει να είναι ευχάριστα για τους διδασκόμενους, φιλικά προς τον χρήστη όσον αφορά στους εκπαιδευτές και ειδικά σχεδιασμένα για εκπαιδευτικούς σκοπούς

Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)32 Ευχαριστώ για την προσοχή σας!