Η εκστρατεία για την αύξηση της ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Advertisements

1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
Ευρωπαϊκη ενωση Το μετέωρο βήμα….
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Ελέυθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου
η ενημερωτική πύλη για τις δράσεις των Κοιν. Συν. Επιχειρήσεων όλης της Ελλάδας ΔΙΚΤΥΟ – Κοιν.Σ.Επ.
Quality Safety Environment
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
O έλεγχος της διαφήμισης
Με την αγορά ενός GENERAL ELECTRIC Side by Side έως 31/12/2012, ο καταναλωτής απολαμβάνει τα παρακάτω προνόμια : Δωρεάν 5ετή εγγύηση για οποιοδήποτε τεχνικό.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΛΥΚΕΙΑ Ν. ΚΕΡΚΥΡΑΣ 4 & 5 Απριλίου 2012.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η Νέα Προσέγγιση: Νομοθεσία και Πρότυπα
1.  Μεθοδολογία-Στόχοι-Ερωτήματα  Πειρατεία και οι τρόποι αντιμετώπισης  Πειρατεία στην Ελλάδα  Συνέπειες  Ερωτηματολόγια και σχολιασμοί  Βιβλιογραφία.
Αγορές εξ αποστάσεως Δημήτρης Καββούρης Τμήμα Β1 Γυμνασίου Μάθημα : Οικιακή Οικονομία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ Γιώργος Λογοθέτης Πάφος,
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε.
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Στρατηγική «Ευρώπη 2020» ICT - θέσεις εργασίας - οικονομική ανάπτυξη - καθημερινότητα.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Τα πιο γνώστα οικολογικά σήματα
Τα Σύμβολα της Ενωμένης Ευρώπης
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Συνόψεις της νομοθεσίας της ΕΕ: μια εισαγωγή 2009.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΜΠΑΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗΣ
Αγορές και Καταναλωτής Από τις μαθήτριες: Μανιατάκου Ευαγγελία Ντέι Άνναμπελ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
Διοίκηση Αθλητικών Γεγονότων Προγραμματισμός Μηχανημάτων - προμηθειών - εξοπλισμού.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΟΚΟΥΡΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΜΑΪΟΣ 2015
 Κύριοι στόχοι της είναι να εξασφαλίσει δίκαιο βιοτικό επίπεδο στους γεωργούς και ασφαλή τρόφιμα που παρέχονται σε σταθερή βάση και σε προσιτές τιμές.
Γεωργία Χ. Αγγελιδάκη Δικηγόρος Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΟΟΣΑ Αξιολόγηση Συνθηκών Ανταγωνισμού στην Ελληνική νομοθεσία Τομέας ηλεκτρονικού εμπορίου Συστάσεις ΟΟΣΑ.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
Οδηγία 93/13 Εκδόθηκε από το ΕΚ και το Συμβούλιο την 5η Απριλίου 1993
Οι χώρες της Ε.Ε..
Δίκτυα Διανομής Δίκτυα Δικαιόχρησης
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Οδηγία 99/44/EK {N. 7(I)/2000}
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
H Ευρωπαϊκή Ένωση.
Christiana Markou © 2017 Ευρωπαϊκό Δίκαιο Προστασίας Καταναλωτή Οδηγία 2005/29/EK {N. 103(I)/2007} Εκπαιδευτική Ημερίδα για Θέματα Καταναλωτών Παρασκευή.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΡΟΥΜΑΝΙΑ.
Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΡΟΗ ΚΕΡΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΙΠΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ ECOLABEL
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εκστρατεία για την αύξηση της ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών

Τι στοχεύει η εκστρατεία; Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΓΔ Δικαιοσύνης, ξεκίνησε μια εκστρατεία για την αύξηση της ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών Στοχευόμενες χώρες: Βουλγαρία, Κύπρος, Ισπανία, Ελλάδα, Ιταλία, Λετονία, Πολωνία και Πορτογαλία Βασικές στοχευόμενες ομάδες: - Οι καταναλωτές (ειδικά οι έχοντες ηλικία και πάνω από 60 ετών) - Οι έμποροι (ειδικά οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις)

Στόχοι Η αύξηση της ενημέρωσης των καταναλωτών και των εμπόρων για την ύπαρξη των δικαιωμάτων σε όλη την ΕΕ σχετικά με την αγορά και πώληση αγαθών ή υπηρεσιών Η πληροφοριακή ενημέρωση σχετικά με τα συγκεκριμένα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, τι σημαίνουν στην πράξη και πώς να τα ασκούν Η αύξηση της ενημέρωσης σχετικά με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης επάνω σε αυτό το θέμα (π.χ. η οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών) Η κατεύθυνση των στοχευόμενων ομάδων προς την ενότητα Η Ευρώπη σου στον ιστότοπο EUROPA

Γιατί τώρα; Διότι συμπίπτει με την εισαγωγή της νέας οδηγίας για τα δικαιώματα των καταναλωτών (CRD) στην ΕΕ η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή σε όλα τα κράτη μέλη στις 13 Ιουνίου 2014 – Διότι ευθυγραμμίζει τους εθνικούς κανόνες ώστε όλοι οι καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση να έχουν τα ίδια δικαιώματα – Διότι εισάγει νέους κανόνες όπως τη διαφάνεια των τιμών, την επιστροφή χρημάτων και την απόσυρση από συμβάσεις πωλήσεων – Διότι εισάγει κοινούς κανόνες για τις επιχειρήσεις, διευκολύνοντάς τις να εμπορεύονται σε όλη την Ευρώπη

Νομοθεσία της ΕΕ Η οδηγία σχετικά με την πώληση και τις εγγυήσεις καταναλωτικών αγαθών (99/44/ΕΚ) – Τα καταναλωτικά αγαθά πρέπει να είναι σύμφωνα με τη σύμβαση πώλησης, ο πωλητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε έλλειψη συμμόρφωσης προκύψει μέσα σε δυο χρόνια Η οδηγία σχετικά με τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων που συνάπτονται με καταναλωτές (93/13/ΕΟΚ) – Οι καταναλωτές δεν δεσμεύονται από καταχρηστικές ρήτρες σε σύμβαση που υπέγραψαν με έναν επαγγελματία Η οδηγία σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (2005/29/ΕΚ) – Οι καταναλωτές προστατεύονται από παραπλανητικές διαφημίσεις και επιθετικές εμπορικές πρακτικές Η οδηγία σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών (2011/83/ΕΚ) – Καθορίζει π.χ. ενημερωτικές απαιτήσεις για τις εξ αποστάσεως ή μη συμβάσεις, τα δικαιώματα απόσυρσης και τους κανόνες παράδοσης και τελών

Το βασικό μήνυμα + τα πέντε βασικά δικαιώματα των καταναλωτών Βασικό μήνυμα «Η ΕΕ ενισχύει τους καταναλωτές» Πέντε βασικά δικαιώματα: – Έχετε το δικαίωμα για αξιόπιστη διαφήμιση – Έχετε το δικαίωμα για επισκευή ή αντικατάσταση ελαττωματικών αγαθών – Έχετε το δικαίωμα για συμβάσεις χωρίς καταχρηστικές ρήτρες – Έχετε το δικαίωμα για επιστροφή αγαθών που αγοράστηκαν ηλεκτρονικά μέσα σε 14 ημέρες – Έχετε το δικαίωμα για δωρεάν βοήθεια από τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτών για τυχόν προβλήματα με έμπορο στο εξωτερικό

Κύρια μηνύματα για εμπόρους Οι νόμοι της ΕΕ καθιστούν σαφέστερη τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους εμπόρους την αγορά και πώληση αγαθών και υπηρεσιών Οφέλη για τις επιχειρήσεις – σαφήνεια για τις ευθύνες τους – μεγαλύτερη εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ειδικά όταν αγοράζουν ηλεκτρονικά ή διασυνοριακά

Τέσσερα βασικά δικαιώματα των εμπόρων Το δικαίωμα να αρνηθούν επιστροφή χρημάτων μέχρι να λάβουν πίσω τα αγαθά ή να λάβουν απόδειξη ότι έχουν αποσταλεί προς επιστροφή Το δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση για τη μειωμένη αξία αγαθών που επεστράφησαν και φαίνεται καθαρά ότι χρησιμοποιήθηκαν Οι έμποροι στους οποίους έχει απονεμηθεί ένα σήμα ποιότητας έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν παράπονο εναντίον ενός ανταγωνιστή που χρησιμοποιεί το σήμα χωρίς να έχει την απαραίτητη εξουσιοδότηση Το δικαίωμα να τροποποιήσουν τους όρους μιας σύμβασης με την προϋπόθεση ότι έχουν ενημερώσει τους καταναλωτές και τους έχουν δώσει τη δυνατότητα να την καταγγείλουν