Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
Advertisements

Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Πως κρίνετε συνολικά την εκπαιδευτική σας εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 1.Μη ικανοποιητική 2.μέτρια 3.ικανοποιητική 4.πολύ καλή 5.δεν έχω γνώμη.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Γιατί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης να έχουμε μαθητές απομονωμένους σε τάξεις με 4 τοίχους ; Γιατί να μην προσομοιώσουμε τη χρήση παλιών τεχνικών.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Διαδικασία.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Μπράττης Παντελής, Κουής Δημήτριος, Ευθυμίου Φωτεινή
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
Εκπαίδευση Ενηλίκων στις Νέες Τεχνολογίες Πρόγραμμα "ΗΡΩΝ" 1 ος χρόνος Χρήστος Ι. Μηλιτσόπουλος Καθηγητής Β/θμιας - ΠΕ19 Εκπ/τής Ενηλίκων.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Φοιτήτρια: Αθανασία Τσιάρα
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων των νοσοκομειακών βιβλιοθηκών Καλογεράκη Ελένη Βιβλιοθήκη Γ.Ν.Α «Ο Ευαγγελισμός» Τσαλαπατάνη Ειρήνη Βιβλιοθήκη.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
E-metrics στις Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες Δήμητρα Τσάμη Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Μονάδα Ολικής Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Βιβλιοθήκη & Κέντρο.
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
Διδακτική Πληροφορικής
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Περίγραμμα μαθήματος
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Δημιουργία σεναρίου.
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Τίτλος Εργασίας: Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η Περίπτωση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αμφιθέατρο Ι. Σαράτση Φωτεινή Πολυμεράκη

Περιεχόμενα Εισαγωγή Ορισμός Σκοπός Στόχος Μεθοδολογία Δείγμα 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Περιεχόμενα Εισαγωγή Ορισμός Σκοπός Στόχος Μεθοδολογία Δραστηριότητες Έργου Επιθυμητά αναμενόμενα αποτελέσματα Αξιολόγησης Δείγμα Αποτελέσματα Συμπεράσματα Προτάσεις Στοιχεία Επικοινωνίας Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Εισαγωγή Οι χρήστες πρέπει να μπορούν να ικανοποιούν αποτελεσματικά και γρήγορα τις πληροφοριακές τους ανάγκες Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η καθοδήγηση των χρηστών Εργαλεία που βοηθούν το σκοπό αυτό: Η εισαγωγή και η εξάπλωση της νέας τεχνολογίας της πληροφόρησης στη βιβλιοθήκη Ο εμπλουτισμός της συλλογής της βιβλιοθήκης με πληθώρα πηγών πληροφόρησης σε ψηφιακή μορφή Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Εισαγωγή Η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στα πλαίσια του έργου ΠΛΟΗΓΙΣ (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ) σχεδίασε, οργάνωσε και προσφέρει σε σταθερή βάση προγράμματα πληροφοριακής παιδείας, τα οποία: Απευθύνονται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Ορισμός "Πληροφοριακή παιδεία" (information literacy: 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Ορισμός "Πληροφοριακή παιδεία" (information literacy: ορίζεται "η ικανότητα του ατόμου να: εντοπίζει, αξιολογεί και χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που χρειάζεται έτσι ώστε να καταστεί αυτόνομα και δια βίου εκπαιδευόμενο" Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Σκοπός Σκοπός του έργου της Πληροφοριακής Παιδείας είναι: 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Σκοπός Σκοπός του έργου της Πληροφοριακής Παιδείας είναι: Να ενημερώσει τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές σχετικά με: το χώρο, τις υπηρεσίες, την πληθώρα ηλεκτρονικών και έντυπων πηγών πληροφόρησης που προσφέρει η βιβλιοθήκη Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Στόχος Στόχος του έργου είναι: 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Στόχος Στόχος του έργου είναι: Να εκπαιδεύσει τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές: Να εντοπίζουν πληροφορίες με κατάλληλες στρατηγικές αναζήτησης Να αποκτήσουν την ικανότητα να: εντοπίζουν, αξιολογούν χρησιμοποιούν τις πληροφορίες που χρειάζονται  έτσι ώστε να καταστούν αυτόνομα και δια βίου εκπαιδευόμενα άτομα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Στόχος Πέραν των παραδοσιακών δεξιοτήτων χρήσης της Βιβλιοθήκης και των βιβλιογραφικών πηγών που αυτή διαθέτει, στοχεύει: Στην ανάπτυξη και άλλων τεχνικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αποτελεσματική χρήση της πληροφοριακής τεχνολογίας και των πληροφοριακών πηγών Κυρίως, στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης πάνω στην ίδια τη φύση της πληροφορίας καθώς και του τεχνολογικού, κοινωνικού και πολιτισμικού πλαισίου διακίνησής της Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Στόχος Αναλυτικότερα το πρόγραμμα πληροφοριακής παιδείας στοχεύει στην απόκτηση των παρακάτω επιμέρους δεξιοτήτων: “Εργαλειακές” δεξιότητες (tool literacy) Δεξιότητες διαχείρισης πηγών (resource literacy) Κοινωνιο-δομικές δεξιότητες (social-structural literacy) Ερευνητικές δεξιότητες (research literacy) Εκδοτικές δεξιότητες (publishing literacy) Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Στόχος Συνοψίζοντας στο πρόγραμμα πληροφοριακής παιδείας στόχος είναι οι φοιτητές να: Κατανοούν τη χρήση του αυτοματοποιημένου συστήματος του καταλόγου της βιβλιοθήκης Προσδιορίζουν και να κριτικάρουν αξιολογώντας τις διαφορετικές πηγές πληροφόρησης που βρίσκουν Εστιάζουν σε ένα θέμα συγκεκριμένο Εντοπίζουν υλικό που αφορά ένα συγκεκριμένο θέμα Αναγνωρίζουν επιστημονικό ή όχι πληροφοριακό υλικό Βρίσκουν στατιστικά δεδομένα και άλλες πηγές είτε ηλεκτρονικά είτε σε έντυπο υλικό Ξεπερνούν το άγχος της βιβλιοθήκης Βελτιώνουν την επικοινωνία τους με το προσωπικό της βιβλιοθήκης ζητώντας βοήθεια στις πληροφοριακές τους ανάγκες Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Μεθοδολογία – Δραστηριότητες Έργου 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Μεθοδολογία – Δραστηριότητες Έργου Παραθέτουμε τη μεθοδολογία καθώς και τις δραστηριότητες που ακολουθήθηκαν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος για την υλοποίησή του: Το πρόγραμμα πληροφοριακής παιδείας αποτελείται από σεμινάρια εργαστηριακού χαρακτήρα που διαβαθμίζονται σε: Εισαγωγικό σεμινάριο: προσανατολισμός στη χρήση της βιβλιοθήκης (εύρεση βιβλίων και άρθρων) και World Wide Web Μέσο σεμινάριο με έμφαση: στην ανάκτηση πλήρους κειμένου άρθρων περιοδικών και εφημερίδων, διαχείριση βιβλιογραφικών αναφορών με το RefWorks, αξιολόγηση ιστοσελίδων και βιβλιογραφικές παραπομπές ηλεκτρονικών πηγών πληροφοριών, μέθοδοι αποτελεσματικής αναζήτησης στο Internet πέραν των συμβατικών μεθόδων χρήσης μηχανών αναζήτησης Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Μεθοδολογία – Δραστηριότητες Έργου 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Μεθοδολογία – Δραστηριότητες Έργου προχωρημένο σεμινάριο (απευθύνεται σε μέλη του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού και μεταπτυχιακούς φοιτητές) και περιλαμβάνει εκτός των άλλων: εύρεση online άρθρων περιοδικών, διαχείριση βιβλιογραφικών αναφορών με το RefWorks και δημιουργία σελίδων online μαθημάτων Συμπληρωματικά για τα παραπάνω σεμινάρια δημιουργήθηκαν online tutorial, προσβάσιμα από το web διερευνήθηκε η χρήση λογισμικού παραγωγής ηλεκτρονικών μαθημάτων για την υλοποίησή του Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Μεθοδολογία – Δραστηριότητες Έργου 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Μεθοδολογία – Δραστηριότητες Έργου Εκτός από τα παραπάνω σεμινάρια δημιουργήθηκαν πιλοτικά και προσφέρονται σε συνεννόηση με τον διδάσκοντα, μαθήματα πληροφοριακής παιδείας προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις συγκεκριμένων μαθημάτων Το tutorial για τη χρήση των Windows, των προγραμμάτων του MS Office, των βασικών Web Browsers και του ειδικού υποστηρικτικού λογισμικού με τη χρήση συνδυασμών πλήκτρων χωρίς το ποντίκι για τα άτομα με οπτική αναπηρία - που έχει δημιουργηθεί στα πλαίσια του έργου ACCELERATE - ολοκληρώνεται συμπεριλαμβάνοντας οδηγίες χρήσης του καταλόγου και των βιβλιογραφικών βάσεων της Βιβλιοθήκης Ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση από το κοινό (προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές) του προγράμματος Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Μεθοδολογία, επιθυμητά αναμενόμενα αποτελέσματα 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Μεθοδολογία, επιθυμητά αναμενόμενα αποτελέσματα Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό έργο του Πανεπιστημίου και ενίσχυσή του Δημιουργία "πληροφοριακά εγγράμματων" χρηστών Ανάπτυξη εξειδικευμένων υπηρεσιών για την εξατομικευμένη πρόσβαση στην πληροφορία με ηλεκτρονικά μέσα Διεύρυνση και προσαρμογή των προσφερόμενων υπηρεσιών για την κάλυψη αναγκών των ατόμων με αναπηρίες Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Μεθοδολογία αξιολόγησης 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Μεθοδολογία αξιολόγησης Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, έπρεπε να αξιολογηθεί από τους τελικούς χρήστες (προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές) Συντάχθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο να απευθύνθηκε στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με στόχο να αξιολογηθεί κατάλληλα το πρόγραμμα της πληροφοριακής παιδείας Για την σύνταξη αυτού του ερωτηματολογίου λάβαμε σοβαρά υπόψη μας τις αντίστοιχες φόρμες αξιολόγησης προγραμμάτων και την σχετική βιβλιογραφία για την μεθοδολογία της έρευνας με ερωτηματολόγια, από μεγάλα και ποικίλα πανεπιστήμια του εξωτερικού που προβάλλονται στο Internet Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Μεθοδολογία αξιολόγησης 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Μεθοδολογία αξιολόγησης Προέλεγχος αν το ερωτηματολόγιο είναι εύκολο στο να το απαντήσει κανείς αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα κατανόησης σε αυτά που αναφέρει αν υπάρχει πρόβλημα με την αποδοτικότητα των μεθόδων κωδικοποίησης των απαντήσεων Πιλοτικός Έλεγχος Βάσει των νέων ερωτηματολογίων που συντάχθηκαν έγινε μία πιλοτική μελέτη Στατιστική Ανάλυση των Δεδομένων της Έρευνας Microsoft Access (εφαρμογή βάσης δεδομένων) Microsoft Excel (εφαρμογή υπολογιστικού εργαλείου και στατιστικής ανάλυσης) Στατιστικό πρόγραμμα SPSS (Statistical package for the social sciences) Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Δείγμα Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας έχει στο σύνολό του περισσότερους από 10.000 φοιτητές. Το δείγμα της έρευνάς μας (όπως θα δείξουμε στη συνέχεια με τα αναλυτικά στοιχεία που θα παρουσιάσουμε είναι άκρως αντιπροσωπευτικό: >10% του συνόλου του πληθυσμού Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Δείγμα Πιο συγκεκριμένα το δείγμα για τα αποτελέσματα του έργου το αποτελούν: οκτώ (8) προπτυχιακά τμήματα με συνολικό αριθμό 3.911 προπτυχιακών φοιτητών Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Δείγμα Σύνολο όλων των φοιτητών του αξιολόγησαν το πρόγραμμα, 4.150 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Δείγμα τέσσερα (4) μεταπτυχιακά προγράμματα με συνολικό αριθμό 239 μεταπτυχιακών φοιτητών. Σύνολο όλων των φοιτητών του αξιολόγησαν το πρόγραμμα, 4.150 Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αποτελέσματα Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Συμπεράσματα Καταγράφουμε τα συμπεράσματα καθώς και τα προβλήματα όπως αυτά προκύπτουν σύμφωνα με την όλη έρευνά μας: Η συμμετοχή στο όλο έργο και στην διαδικασία της αξιολόγησης ήταν πολύ μεγάλη Μεγάλος αριθμός προγραμμάτων εκπαίδευσης που υλοποιήθηκαν Μεγάλος αριθμός χρηστών – φοιτητών που εκπαιδεύτηκαν Η ιδέα υλοποίησης του προγράμματος αυτού θεωρήθηκε από το σύνολο (95%) σχεδόν των φοιτητών που συμμετείχαν από καλή έως πολύ καλή Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Συμπεράσματα Το υλικό εκπαίδευσης που χρησιμοποιήθηκε για τη διδασκαλία κρίθηκε καλό από μεγάλο ποσοστό (72%) των φοιτητών Σαφώς υπάρχουν πάντα περιθώρια βελτίωσης – επικαιροποίησης όπως προκύπτει και από το σημαντικό ποσοστό (23%) φοιτητών που απάντησαν αρνητικά στην ερώτηση αυτή Από την άποψη των κατάλληλων εκπαιδευτών που χρησιμοποιήθηκαν για την εκπαίδευση των χρηστών – φοιτητών η παρουσία και το εκπαιδευτικό τους έργο τους κρίθηκε από καλό έως πολύ καλό κατά 86% Σαφώς και εδώ πάντα υπάρχει το περιθώριο βελτίωσης Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Συμπεράσματα Για την αποτελεσματικότητα της μάθησης από το συγκεκριμένο πρόγραμμα και των νέων ικανοτήτων που πλέον απέκτησαν οι φοιτητές ένα μεγάλο ποσοστό (40%) θεωρεί ότι οι γνώσεις και δεξιότητες αυτές αποκτήθηκαν, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό (50%) δεν θεωρεί ότι τις απέκτησε πλήρως (μάλλον η απάντηση που δόθηκε) Αυτό το νούμερο δείχνει κάποια αδυναμία του προγράμματος που πρέπει σαφώς να τη λάβουμε υπόψη για τη βελτίωσή του Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Συμπεράσματα Ο χώρος διδασκαλίας κρίθηκε κατάλληλος από το 85% των φοιτητών Πλέον το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιείται στα εργαστήρια που είναι ο ενδεδειγμένος τόπος διδασκαλίας του Υπήρχαν στην αρχή προγράμματα εκπαίδευσης που υλοποιούνταν σε αίθουσες και αμφιθέατρα διδασκαλίας που δεν αποτελούσαν το κατάλληλο τόπο Για το μέγεθος του χώρου διδασκαλίας και πάλι υπήρχε ικανοποίηση Μόνο ένα ποσοστό της τάξης του 12% επιθυμούσε μεγαλύτερο χώρο Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Συμπεράσματα Για τη συνέχιση του προγράμματος αυτού οι φοιτητές είναι καταφατικοί (μόνο ένα ποσοστό της τάξης του 5% είναι αρνητικοί) Παρόλο που επιθυμούν να συνεχιστεί το πρόγραμμα αυτό παρατηρούμε την αντίφαση ότι μόλις ένα ποσοστό της τάξης του 30% θεωρεί ότι ο χρόνος διεξαγωγής του προγράμματος πρέπει να είναι μεγαλύτερος Αντίστοιχα για την αναλογία των φοιτητών που υπήρχαν στην αίθουσα μόλις ένα και πάλι μικρό ποσοστό (16%) δεν ήταν ικανοποιημένο και θεωρούσε ότι έπρεπε να είναι μικρότερος ο αριθμός αυτών που το παρακολουθούσαν Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στη έλλειψη δυνατότητας πρακτικής άσκησης (63% το ποσοστό των φοιτητών που το επιθυμούν) Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Προτάσεις Σαφώς κρίνεται απαραίτητη η συνέχισή των προγραμμάτων αυτών 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Προτάσεις Σαφώς κρίνεται απαραίτητη η συνέχισή των προγραμμάτων αυτών Η ανάγκη αυτή διαπιστώθηκε από όλους τους εμπλεκόμενους (υπεύθυνους έργου, εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενους) Καλό θα ήταν να υπάρχει ενίσχυση στη χρηματοδότηση μέσω των αντίστοιχων κονδυλίων που υπήρχε στο παρόν πρόγραμμα Ένταξη των προγραμμάτων αυτών στο πρόγραμμα σπουδών τόσο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων όσο και των προπτυχιακών σπουδών Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Προτάσεις Το κυριότερο πρόβλημα εντοπίστηκε στην πρακτική άσκηση που "απαιτήθηκε" από τους φοιτητές: Αυτό σημαίνει όπως προκύπτει και από την αξιολόγηση: επαναπροσδιορισμό της ύλης του χρόνου της διάρκειας του προγράμματος Νέα βάση υλοποίησης με άλλα λόγια Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Προτάσεις Η βάση αυτή προτείνουμε να ακολουθεί την εξής δομή (στα προγράμματα σπουδών που επιθυμούμε να ενταχθεί): Αναζήτηση πληροφοριών (γενικές αρχές) Πηγές βιβλιογραφικής πληροφόρησης Σύνταξη εργασιών και πρότυπα βιβλιογραφικών αναφορών - Εργαλεία διαχείρισης Υπηρεσίες Βιβλιοθήκης Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Προτάσεις Ήδη από την πλευρά της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, έχει σταλεί πρόταση, αρχικά στους Διευθυντές των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Η πρόταση αφορά την επίσημη ένταξη των προγραμμάτων αυτών στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών Θετικές τις πρώτες ενδείξεις για αποδοχή της πρότασης Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Στοιχεία Επικοινωνίας 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο, Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Στοιχεία Επικοινωνίας Φωτεινή Πολυμεράκη Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Επιστημονικής Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης : www.lib.uom.gr *: polymerf@uom.gr (: 2310 891 746 Φωτεινή Πολυμεράκη Φωτεινή Πολυμεράκη

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης 1ο Επιστημονικό Συμπόσιο Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η συμβολή των Έργων ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Τίτλος Εργασίας: Πληροφοριακή Παιδεία και Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: Η Περίπτωση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Βόλος, 11-12 Δεκεμβρίου 2008 Αμφιθέατρο Ι. Σαράτση Φωτεινή Πολυμεράκη