Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας ΕΤΠΕ 2004 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Μελέτης Μαργαρίτης Νικόλαος Αβούρης, Βασίλης Κόµης Πανεπιστήμιο Πατρών
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Δομή παρουσίασης Εισαγωγή – Πλαίσιο έρευνας Το Synergo Ο δείκτης «Συμμετρίας της Συνεργασίας» Μελέτη πεδίου Συμπεράσματα
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Πλαίσιο έρευνας Η ανάγκη για παροχή ανάδρασης στα πλαίσια μιας συγχρονης συνεργασίας μέσω υπολογιστή (Muehlenbrock και Hoppe, 1999, Soller και Lesgold, 2003) Ανάδραση για την κατάσταση της συνεργασίας. Αναγνώριση δυσκολιών και αδιεξόδων (Gutwin and Greenberg 2000)
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Synergo 1.Περιβάλλον υποστήριξης σύγχρονης συνεργασίας 2.Περιέχει εργαλεία ανάλυσης και οπτικοποίησης της συνεργασίας 3.Χρήση δεικτών σε on-line κατάσταση αλλά και σε off-line ανάλυση
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Χρήση του Synergo Χρήση από ομάδες των 2-5 ατόμων για τη δημιουργία διαγραμματικών αναπαραστάσεων (Concept Maps, Data Flow Diagrams, ERDs etc.) Χρήση του τόσο από ομάδες εκ του σύνεγγυς όσο και από ομάδες εξ αποστάσεως (βλ. Xenos et al., ICALT2004)
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Synergo – Περιβάλλον συνεργασίας Κοινόχρηστος χώρος διάλογος Βιβλιοθήκη οντοτήτων Δείκτης συνεργασίας
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Ο δείκτης Συμμετρίας της Συνεργασίας (1/2) Ως «δείκτη συµµετρίας της συνεργασίας» ορίζουµε το µέγεθος εκείνο το οποίο περιγράφει το ισοβαρές ή ετεροβαρές της αλληλεπίδρασης των συµµετεχόντων στον κοινόχρηστο χώρο και της λεκτικής επικοινωνίας.
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Ο δείκτης Συμμετρίας της Συνεργασίας (2/2) (1) Η συνεισφορά του κάθε χρήστη A i σε κάθε αντικείμενο O (2) Ο δείκτης ιστορίας (HF) κάθε αντικειμένου (3) Ο δείκτης συνεργασίας (CF Ο ) κάθε αντικειμένου (4) Ο συνολικός Δείκτης Συνεργασίας (CF)
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Μελέτη πεδίου (1/2) 33 φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών 11 τριμελείς ομάδες 6 ομάδες ΜΕ επίγνωση του δείκτη συμμετρίας 5 ομάδες ΧΩΡΙΣ επίγνωση του δείκτη συμμετρίας
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Μελέτη πεδίου (2/2) Δραστηριότητα: Η αξιολόγηση ευχρηστίας συγκεκριμένου δικτυακού τόπου: –Δημιουργία διαγράμματος καταστάσεων (State Transition Diagram) –Επισύναψη ευχρηστικών προβλημάτων Στόχος της έρευνας: Η επίδραση της επίγνωσης του δείκτη στην ποιότητα της συνεργασίας
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Synergo – Περιβάλλον συνεργασίας Δείκτης συμμετρίας συνεργασίας
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Αποτελέσματα Σηµαντική διαφορά ως προς τις δύο οµάδες (t-test: p=0,0423<0,05) Οµάδα A: Υποοµάδες ΜΕ επίγνωση του δείκτη Οµάδα B: Υποοµάδες ΧΩΡΙΣ επίγνωση του δείκτη 38 %36 % 41 %47 % 48 %34 % 49 %37 % 52 %26 % 43 % Μ.Ο. = 45 %Μ.Ο. = 36 %
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Επίδραση στη συνεργασία Η συζήτηση για το δείκτη δεν ξεπέρασε το 5% των ανταλλαγέντων µηνυµάτων Η λεκτική επικοινωνία ήταν ουσιαστική και αφορούσε στην αντιµετώπιση του προβλήµατος
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Συμπεράσματα – Επόμενοι στόχοι Θετική επιρροή της αυτο-επίγνωσης της ομάδας στη συνεργασία Ουσιαστική συνεργασία με γνώμονα την επίλυση του προβλήματος Καλύτερη υποστήριξη της αυτο- επίγνωσης Παροχή ανάδρασης μέσω μυνημάτων
ΕΤΠΕ / 14 Υποστήριξη της αυτο-επίγνωσης µικρών οµάδων κατά τη διάρκεια σύγχρονης συνεργασίας Αναφορές Margaritis M., Avouris N., Komis V., (2004), Μethods and Tools for representation of Collaborative Learning activities. Proc. ETPE 2004, September 2004, Athens. Muehlenbrock, M., and Hoppe, U. (1999). Computer supported interaction analysis of group problem solving. Proc. CSCL 1999 Conference, Palo Alto, CA: Stanford University, Soller, A., and Lesgold, A. (2003). A Computational Approach to Analyzing Online Knowledge Sharing Interaction. Proc. of AI in Education 2003, Sydney, Australia, Gutwin, C., Greenberg, S (2000), The Mechanics of Collaboration: Developing Low Cost Usability Evaluation Methods for Shared Workspaces. Proc. WETICE 2000, Gaithersburg, MD, IEEE Comp. Soc., Άρθρα και λογισμικό βρίσκονται στη διεύθυνση