Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ζάππειο Μέγαρο Απρίλιος 2014 Νέα ψηφιακά μέσα στα χέρια των μαθητών: Καλό και δημιουργικό διαδίκτυο.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Η επιστήμη του Web.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
WEBLOGS «push-button publishing» Ηλεκτρονική δημοσίευση....με το πάτημα ενός κουμπιού Ζαρβαλά Χαρίκλεια Ιούνιος 2005.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
Blogging στην εκπαίδευση. Μια μικρή έρευνα Πόσοι από εσάς έχετε ξανακούσει τους όρους blog/blogging/ιστολόγιο? … διαβάζετε τακτικά κάποιο blog? … «κρατάτε»
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Εκκίνηση 4/ χρόνια 5818 δημοσιεύσεις 5736 ετικέτες 570 σχόλια.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Τπε και γλώσσα.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Φ.Π.Ψ., Τομέας Παιδαγωγικής Διευθυντής: Αν. Καθηγητής Χ. Κυνηγός Educational Technology Lab University of Athens, School of Philosophy, Department of Pedagogy

Web logs (δυναμικές προσωπικές ιστοσελίδες) Παρουσίαση και προοπτικές αξιοποίησης στην εκπαιδευτική πράξη Κατερίνα Μακρή kmakrh@ppp.uoa.gr

Επισκόπηση παρουσίασης Educational Technology Lab Επισκόπηση παρουσίασης χρήσεις Ορισμός κατασκευή προτάσεις H εισήγησή μου δομείται σε τέσσερα μέρη: το πρώτο αφορά τον ορισμό, την προέλευση, τα χαρακτηριστικά και τα είδη των web logs – ή επί το ελληνικότερον-δυναμικών προσωπικών ιστοσελίδων ημερολογιακού στυλ ή ιστολογίων. Πλαισιώνεται από εποπτική περιγραφή και παραδείγματα. Το δεύτερο αναφέρεται στις χρήσεις τους, βαθμιαία εστιάζοντας στις εκπαιδευτικές, και παρουσιάζει παραδείγματα Στο τρίτο (και εκτενέστερο) εξετάζεται η προοπτική χρήσης τους στις 3 βαθμίδες της ελληνικής εκπαίδευσης, με ανάλογες προτάσεις και τέλος, στο τέταρτο μέρος θα ασχοληθώ με την επί τόπου κατασκευή ενός τέτοιου εργαλείου.

ορισμός web logs : web (ιστός) + log (σημειωματάριο / ημερολόγιο) Ιστοσελίδα που ενημερώνεται συχνά, αποτελείται από προσωπικές παρατηρήσεις, παραθέματα προερχόμενα από άλλες πηγές κτλ. Συνήθως την ευθύνη έχει ένα άτομο και περιέχει δεσμούς με άλλες ιστοσελίδες. Δικτυακό ημερολόγιο (Oxford English Dictionary) Xαρακτηριστικά: ανεπίσημο ύφος γραφής (στο όριο προσωπικού – δημόσιου χώρου) ευκολία χρήσης (χαμηλό κόστος, λίγες τεχνικές γνώσεις) ένας / πολλοί συγγραφείς δυνατότητα αυτόματης κατηγοριοποίησης περιεχομένου διασυνδεσιμότητα Είκοσι χρόνια ζωής χρειάζεται κατά μέσο όρο μια λέξη για να αποκτήσει θέση σε ένα έγκυρο επίτομο λεξικό. Σε άρθρο του ο Νίκος Δήμου αναφέρει ότι ο όρος blog πρωτοεμφανίστηκε σε εφημερίδες και περιοδικά το 1999. Και στον περσινό διαγωνισμό δημοτικότητας λέξεων που οργανώνει ετησίως ο αμερικανικός εκδοτικός οίκος Merriam Webster, το blog κατέκτησε την πρώτη θέση, υπερισχύοντας των λέξεων «απερχόμενος» (2η), «εκλογικός» (3η), «αντάρτης» (4η) και «τυφώνας» (5η). Με την ευκαιρία εμφανίστηκε και ο πρώτος έγκυρος ορισμός στο αγγλικό λεξικό της Οξφόρδης.

προέλευση τέλη δεκαετίας ’90, ΗΠΑ Paper title προέλευση τέλη δεκαετίας ’90, ΗΠΑ 2003: Η Google αγοράζει το blogger (ειδικό λογισμικό κατασκευής weblogs) 2004 (Nοέμβριος): 100 στην Ελλάδα 2005 (Φεβρουάριος): 1000 καθημερινά δημιουργούνται 12.000 κυριότερες γλώσσες: αγγλικά, πορτογαλικά, γαλλικά, περσικά Ξεκίνησαν από την Αμερική στα τέλη της δεκαετίας του ’90, ως απλές σελίδες με υπερσυνδέσμους, από ανθρώπους που γνώριζαν να χρησιμοποιούν την HTML (hypertext markup language). Η μεγάλη τους εξάπλωση παρατηρείται το 2003 όταν η εταιρεία Google αγόρασε το blogger, λογισμικό που διατίθεται δωρεάν στους χρήστες. Το 2004 τα weblogs κοντεύουν να φτάσουν το ένα εκατομμύριο, δημιουργώντας έτσι μία «σφαίρα» (Blogosphere), εξίσου απέραντη όσο και ο παγκόσμιος ιστός. Καθημερινά δημιουργούνται 12 χιλιάδες weblogs σε όλες τις γλώσσες του κόσμου με κυριότερες τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα πορτογαλικά και τα περσικά. Στην Ελάδα, το Νοέμβριο του 2004 μετρήθηκαν 100 ενεργά, ενώ σε λίγους μήνες, το Φεβρουάριο του 2005, κοντεύουν να φτάσουν τα χίλια. Blogs: τα καφενεία του κυβερνοχώρου, Τάσος Καφαντάρης, Το ΒΗΜΑ, 25/09/05 , σελ.: H03 http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14574&m=H03&aa=1 Ολα ξεκίνησαν το 1997 από κάποιους που θέλησαν να στήσουν την προσωπική τους «ζωντανή εφημερίδα» - όπως ο αμερικανός Dave Winer με τη σελίδα «Scripting News». Ανέβασαν στην ιστοσελίδα τους θέματα προς συζήτηση και προσκάλεσαν όποιον ήθελε να συμμετάσχει μέσω e-mail. Ο τύπος αυτών των ιστοσελίδων βαφτίστηκε «weblogs». Ως τις αρχές του 1999, μια λίστα με αυτές τις ιστοσελίδες (περίπου 50) είχε στηθεί, η οποία ως το τέλος της χρονιάς είχε γιγαντωθεί σε πύλη (Eatonweb Portal). Τον Ιούλιο εκείνης της χρονιάς ένας προγραμματιστής από το Τορόντο του Καναδά, ο Andrew Smales, συνειδητοποίησε πως τέτοιου είδους προσωπικές σελίδες ποτέ δεν θα γίνονταν ευρύτερα γνωστές - μέσω καταλογογράφησης σε κάποια από τις μηχανές αναζήτησης - αν δεν αποκτούσαν ένα προτυποποιημένο στήσιμο. Κατασκεύασε λοιπόν ένα πρόγραμμα εύκολης σελιδοποίησης και υποδοχής μηνυμάτων το οποίο διένειμε υπό την... ελληνικής έμπνευσης επωνυμία «Pitas». Μέσω της δωρεάν εγγραφής μέλους στη διεύθυνση Pitas.com, o οποιοσδήποτε μπορούσε να στήσει το προσωπικό του ημερολόγιο στην πύλη του Smales. Δύο μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο του 1999, εμφανίστηκε ένα άλλο ελεύθερο λογισμικό - το Blogger - που επέτρεπε πλέον και τη φιλοξενία του ημερολογίου στον ίδιο τον υπολογιστή του χρήστη. Επίσης την ίδια χρονιά η κατασκευάστρια πλοηγών δικτύου Netscape προσέφερε το RSS, ένα προγραμματάκι που επέτρεπε την ανίχνευση και παρουσίαση των ημερολογίων σε ενιαία σελίδα, χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνει κανείς από σελίδα σε σελίδα. Από τότε μια εκρηκτική ανάπτυξη «κοινότητας μέσα στο Διαδίκτυο» έλαβε χώρα, με την ακόμη πιο συντομευμένη επωνυμία «blogs». Το 2002 υπολογιζόταν ότι υπήρχαν 500.000 blogs και το 2003 4,12 εκατομμύρια, για να φθάσουν το 2004 τα 10 εκατομμύρια! Αντίστοιχα, αναπτύχθηκε το φαινόμενο και στους υπολογιστές παλάμης - κινητά τηλέφωνα με ρυθμό αύξησης 80% από το 2003 ως το 2004.

ανατομία ενός blog ανατομία ενός blog Εικόνα blog (ολόκληρη)

ανατομία μίας εγγραφής ανατομία μίας εγγραφής (2)

είδη Προσωπικά Δημοσιογραφικά (επίσημα και ανεπίσημα) Θεματικά είδη κ παραδείγματα είδη Προσωπικά Δημοσιογραφικά (επίσημα και ανεπίσημα) Θεματικά Ενημερωτικά / κερδοσκοπικά Προσωπικά: αποτελούν μία μορφή εξωτερίκευσης και κοινωνικοποίησης. Μοιάζουν με προσωπικά ημερολόγια ως προς το ύφος γραφής, ωστόσο η ουσιαστική διαφορά τους μ’ αυτά είναι ότι η έκφραση αυτή γίνεται σε ένα δημόσιο χώρο (κατά τον Μ. Μπιλάλη, καθηγητή στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, «Πάνω στη διαχωριστική γραμμή του δημόσιου από τον ιδιωτικό χώρο, που γίνεται όλο και πιο λεπτή, παράγονται νέα μορφώματα. Τα blogs βρίσκονται ακριβώς εκεί. Στη συνεύρεση των ορίων. Και διαρκώς μεταμορφώνονται, από το ημερολόγιο στην εναλλακτική δημοσιογραφία». Πηγές νέας ειδησεογραφίας Δημοσιογραφικά Ακτιβιστές δημοσιογράφοι, δημόσια πρόσωπα, πολιτικοί, συντηρούν τα δικά τους weblog. Η κατηγορία αυτή γνώρισε ιδιαίτερη άνθηση στην Αμερική μετά τα γεγονότα της 11ης σεπτεμβρίου 2001, όταν οι πολίτες αναζήτησαν ειδήσεις κ στοιχεία, την κρυμμένη αλήθεια για τα τρομοκρατικά γεγονότα, από τα επίσημα μμε. Στην Ελλάδα, πολιτικά πρόσωπα και δημοσιογράφοι εφημερίδων έχουν τα δικά τους wb για ενημέρωση του κοινού κ επικοινωνία μ’ αυτό. Θεματικά Ανήκουν σε επίσημους συνήθως φορείς, (όπως σχολεία, πανεπιστήμια, ενώσεις), αλλά και ανεπίσημους (ομάδες ειδικού ενδιαφέροντος) και έχουν ως σκοπό την ανταλλαγή απόψεων, την επικοινωνία και την προώθηση της έρευνας. Ενημερωτικά Μπορεί να ανήκουν σε μία οποιαδήποτε εταιρεία που επιθυμεί να ενημερώνει τους καταναλωτές άμεσα κ γρήγορα για υπηρεσίες που προσφέρουν και να προωθήσουν καινούρια προϊόντα. Ένα ακόμη προωθητικό εργαλείο marketing Πέρα από τα προσωπικά weblogs, υπάρχουν τα φιλικά weblogs (που φτιάχνονται και συντηρούνται από μια παρέα φίλων - FriendBlog), τα ομαδικά weblogs (που δημιουργούνται από μια ομάδα ατόμων με τα ίδια ενδιαφέροντα ή επιδιώξεις), τα επαγγελματικά weblogs (όπου η βασική επιδίωξη ενός blogger είναι να προβάλει τη δουλειά του) και τα επιχειρησιακά weblogs (που αποτελούν ένα ακόμα προωθητικό εργαλείο marketing). Από 'κει και πέρα θα βρούμε αρκετά ακόμα είδη blogs, όπως είναι τα πολιτικά weblogs (υποστηρίζουν πολιτικά κόμματα, πολιτευτές ή πολιτικές θέσεις), τα ειδησεογραφικά blogs (που, κατά κάποιο τρόπο, μπορούν να θεωρηθούν και ως νέες "γεννήτριες ειδήσεων"), τα θρησκευτικά blogs (για γενικότερα θρησκευτικά θέματα ή για την υποστήριξη συγκεκριμένου δόγματος), τα πολεμικά blogs (όπως τα warblogs για τον πόλεμο στο Ιράκ, η τεράστια ανάπτυξη και απήχηση των οποίων -όπως κι εκείνα που δημιουργήθηκαν λόγω των γεγονότων της 11ης Σεπτεμβρίου- έπαιξε βασικό ρόλο στην εξάπλωση των μπλογκς) και πολλά άλλα ανάλογα με τη θεματολογία και τη στόχευσή τους (π.χ.: συμβουλευτικά weblogs, όπου κάποιοι ειδήμονες παρέχουν τις συμβουλές τους στους επισκέπτες των blogs τους) ή ανάλογα με το περιεχόμενό τους (π.χ.: videoblogs, moblogs, MP3 blogs, photoblogs), κ.ά. Πηγή: http://spaces.msn.com/screenwriting/PersonalSpace.aspx?_c11_blogpart_blogpart=blogview&_c=blogpart&partqs=amonth%3D2%26ayear%3D2005

παραδείγματα Χρήσεις Δημοσιογραφικά Guardian, (LeMonde, Corriere de la Serra, New York Times, Washington Post, Nαυτεμπορική, ΒΒC, DeutcheWelle, RTL) Πολιτικό Noam Chomsky Προσωπικά Θοδωρής Γούτας www.ndimou.gr, http://nikosdimou.blogspot.com/2006/01/fun-and-games.html Tάκης Καμπύλης , Μιχάλης Μητσός Θεματικά Ο κύκλος των χαμένων μαθηματικών Ανορθογραφίες Λογοράμματα Περιγλώσσιο The write weblog

Προοπτικές χρήσης από τον εκπαιδευτικό Paper title Προοπτικές χρήσης από τον εκπαιδευτικό εργαλεία προσωπικής έρευνας κ συμμετοχής σε επαγγελματικές κοινότητες διδακτικής συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων οργάνωσης και αρχειοθέτησης υλικού αξιολόγησης των μαθητών (Putnam & Borko, 2003)

εκπαιδευτικές χρήσεις (1) Eκπαιδευτικές χρήσεις (στόχοι) Δημιουργία κοινοτήτων μάθησης αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση από συμμαθητές, εκπαιδευτικό, γονείς, αναστοχασμός Πώς γράφουμε για «αυθεντικό κοινό» Σύνθεση πληροφορίας / συνδυαστική σκέψη Ταξινομίες > κατηγοριοποίηση κ οργάνωση πληροφορίας, Συλλογή κ παρουσίαση ειδικής πληροφορίας μέσω φίλτρων (RSS), Συσχετισμός πληροφορίας από διαφορετικές πηγές διαμορφωτική αξιολόγηση τύπου “porfolio” (ντοσιέ μαθητή) (Ο’ Donnell, 2005)

εκπαιδευτικές χρήσεις (1) Eκπαιδευτικές χρήσεις (2) Σύνθεση με έμφαση στη διαδικασία κ όχι στο αποτέλεσμα Ενθάρρυνση (και απενοχοποίηση) της ανατροφοδότησης Ενθάρρυνση έκφρασης «σιωπηλών» μαθητών «Ενεργή» ανάγνωση (διάδραση) (Ward, 2004) Στο πολυτροπικό τοπίο το ζήτημα δεν είναι απλώς «ποιες είναι οι καλύτερες λέξεις στην καλύτερη διάταξη για την έκφραση των ιδεών μου», αλλά: «ποιοι είναι οι τρόποι που έχω στη διάθεσή μου στη συγκεκριμένη περίσταση επικοινωνίας, για την αναπαράσταση του συγκεκριμένου εύρους περιεχομένων, σε σχέση με το συγκεκριμένο κοινό;» (Κress, 1999)

εκπαιδευτικές χρήσεις (1) Eκπαιδευτικές χρήσεις (4) 3 «τρόποι» Προσωπικός τρόπος Τρόπος χειρισμού της γνώσης/πληροφορίας Κοινωνικός τρόπος 4 «εμπόδια» Εξοικείωση με την τεχνολογία Ανάπτυξη μίας αρχικής οπτικής για την πρακτική της συγγραφής σε Blog (blogging) Εμπλοκή σε συζητήσεις Ανάπτυξη προσωπικής «φωνής» / ύφους Bartlett-Bragg, A., 2003

εκπαιδευτικές χρήσεις (2) Eκπαιδευτικές χρήσεις (5) Αντικείμενα: σχεδιασμός ιστοσελίδων (Web aesthetics, web design) Πολιτικές επιστήμες Σπουδές επικοινωνίας Σπουδές εκπαιδευτικής χρήσης της τεχνολογίας Μαθηματικά, φυσικές επιστήμες Καλλιέργεια γραπτού λόγου Μελέτη κειμενικού ύφους

εκπαιδευτικές χρήσεις (3) Eκπαιδευτικές χρήσεις (6) http://katerina.21publish.com/ blog τάξης χημείας http://chem242.blogspot.com/ blog σχολείου http://www.edgartown.mv.k12.ma.us/index.php/learn/ Blog τάξης μαθηματικών (Ανάλυση) http://calhelp.blogspot.com/ http://pc20s.blogspot.com/ http://apcalc.blogspot.com/ blog πανεπιστημιακού μαθήματος «Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση» http://it3210.blogspot.com/ Blogs φοιτητών της http://jovannaebanks.blogspot.com/ http://saraallgood.blogspot.com/ http://alliedapple.blogspot.com/ επαγγελματική κοινότητα εκπαιδευτικών μαθηματικών http://www.novemberlearning.com/blogs/nymathexchange/ blog μαθητών δημοτικού http://www.mpsomaha.org/willow/blog/greenwaldstudents/

εκπαιδευτικές χρήσεις (3) Eκπαιδευτικές χρήσεις (7) Dickson, 2003 Ferdig & Trammell, 2004 Ο’ Donnel, 2005 Ταξινομία του Bloom Κοινωνικός κονστουκτιβισμός (social constructivism) Κοινωνικός εποικοδομητισμός (social constructionism)

εκπαιδευτικές χρήσεις (2) Eκπαιδευτικές χρήσεις (8) Blog ως αντικαταστάτης της στατικής ιστοσελίδας της τάξης (στατικό περιεχόμενο) Οργάνωση συζητήσεων ολομέλειας (δυναμικό περιεχόμενο) Οργάνωση σεμιναρίων (όπου οι μαθητές κοινοποιούν την εβδομαδιαία / μηνιαία / ετήσια τους εργασία) Συγγραφή και συντήρηση ατομικών μαθητικών blog ως οργανικό μέρος του μαθήματος (Farrell, H., 2003)

εκπαιδευτικές χρήσεις (2) Eκπαιδευτικές χρήσεις (9)

Paper title Προτάσεις χρήσης στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

παράδειγμα εφαρμογής στην πρωτοβάθμια Η περίπτωση των «ανθισμένων συγγραφέων»: http://itc.blogs.com/thewriteweblog/ http://katerina.21publish.com/ Blog τάξης, σε συνδυασμό με ατομικά blogs των μαθητών, στο αντικείμενο της γραπτής έκφρασης

παράδειγμα εφαρμογής στην πρωτοβάθμια

παράδειγμα εφαρμογής στη δευτεροβάθμια Έκφραση έκθεση http://katerina.21publish.com/ Α Λυκείου Γ Λυκείου

περίπτωση εισαγωγής στην τριτοβάθμια Περίπτωση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση της εφαρμογής του «μεικτού προτύπου εκπαίδευσης» Συνδυασμός φυσικής παρουσίας και ηλεκτρονικής συνεργασίας / επικοινωνίας  

περίπτωση εισαγωγής στην τριτοβάθμια Περίπτωση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση της εφαρμογής του «μεικτού προτύπου εκπαίδευσης»

φυσική παρουσία εικονική παρουσία σημασία και συμβολή δομημένο υλικό αδόμητο (μισοψημένο) υλικό διαβλητή / διαπραγματεύσιμη πληροφορία έγκυρη πληροφορία έγκυρη γνώση, παροχή ερεθισμάτων εμπειρική γνώση, γνώση μέσω εξερεύνησης σύγχρονη ασύγχρονη

περίπτωση εισαγωγής στην τριτοβάθμια Ο ρόλος του συντονιστή Η δέσμευση για τη συμμετοχή σε ασύγχρονο περιβάλλον επικοινωνίας πρέπει, ως ένα βαθμό, να σχεδιαστεί, δεν είναι κάτι που προκύπτει αυθόρμητα. Λειτουργίες κατά Berge, 1995 Παιδαγωγική Κοινωνική Διοικητική (οργανωτική) Τεχνική

Στάδιο 1- Πρόσβαση και παροχή κινήτρων Paper title Salmon, G., 2002, μοντέλο των 5 σταδίων Στάδιο 1- Πρόσβαση και παροχή κινήτρων Στάδιο 2 - Κοινωνικοποίηση Στάδιο 3 – Ανταλλαγή πληροφορίας Στάδιο 4 – Κατασκευή της γνώσης Στάδιο 5 – Ανάπτυξη     http://www.atimod.com/e-tivities/5stage.shtml

Paper title

Paper title

Paper title

Paper title

Paper title

Paper title

(επί τόπου) κατασκευή ενός blog Paper title (επί τόπου) κατασκευή ενός blog http://www.blogger.com/start www.yahoo.gr (makrikat, katerina) http://katerina.21publish.com/home/registerUser1.htm http://seminar-katerina.blogspot.com/

Paper title

Το γραπτό - το κάθε γραπτό - έχει την τύχη ενός μηνύματος που, καθώς λένε οι ναυτικές ιστορίες, ρίχνεται στην θάλασσα μέσα σ'ένα μπουκάλι. Δεν αρκεί η πρόθεση να ήταν αγαθή. Χρειάζεται τα ρεύματα της θάλασσας να έχουν την σωστή κατεύθυνση, και οι άνθρωποι να περιδιαβάζουν στις παραλίες, για να φτάσει το μήνυμα σ'έναν ή σε περισσότερους... http://homepages.pathfinder.gr/tkarts/teach_log.html

Βιβλιογραφία Farrell, H., 2003, The street finds its own use for things, Crooked Timber, September 15, viewed on December 1st 2005, http://www.crooktimber.org/archives/00516.html Putnam & Borko, 2003 Blogs: Διαδικτυακά παράθυρα με θέα, Τιτίκα Δημητρούλια, Καθημερινή, ένθετο «Πολιτισμός», ημερ. Δημοσ. 20/3/2005 http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_322776_20/03/2005_137675 H μεγαλύτερη αλλαγή στην επικοινωνία μετά τη γραφή, Καθημερινή, ένθετο «Πολιτισμός», ημερ. Δημοσ. 20/3/2005 http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_322776_20/03/2005_137673

Bιβλιογραφία Διαστάσεις- Ένα ψηφιακό ταμ ταμ, Μιχάλης Μητσός, ΤΑ ΝΕΑ, 3/12/04, σελ. Ν61 (http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18106&m=N61&aa=2) Το στοίχημα των bloggers, Μιχάλης Μητσός, ΤΑ ΝΕΑ, 7/3/05, σελ. Ν64 (http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18183&m=N64&aa=2) Blogs: τα καφενεία του κυβερνοχώρου, Τάσος Καφαντάρης, Το ΒΗΜΑ, 25/09/05 , σελ.: H03 http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14574&m=H03&aa=1 Τί είναι ένα Blog: http://onlybackpages.blogspot.com/2004_01_01_onlybackpages_archive.html#107504319235714335 σε «vita moderna” blog (http://vitamo.blogspot.com/)