Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (1)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΕΛ/ΛΑΚ Ιουνίου Κέντρα Προώθησης Ελεύθερου Λογισμικού (ΚΠΕΛ) Λίνα Γουσίου.
Περιγράφοντας την ως σήμερα πορεία της έρευνας … Πρακτικές δημιουργίας διδακτικού υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Χαρτοφύλακα Τόνια Υποψήφια δρ. ΕΑΠ.
Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα: Η νέα πρόκληση για τη Δημόσ ι α Διοίκηση Δέσποινα Τωμαδάκη Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
Δασική Διαχειριστική Ι
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Strategy and the Internet Γιώργος Θάνος Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2008.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 8 ο εξάμηνο, Διάλεξη 18 η, 27/5/2016 Διδάσκουσα: Ασημίνα Χριστοφόρου.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 10: Προϋπολογισμοί Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πολιτιστική διαχείριση (Cultural management)- α΄ μέρος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Λειτουργίες διοίκησης
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
STUDIO ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ – ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ Η SWOT ανάλυση ως εργαλείο σχεδιασμού
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Σχέδιο εργασίας & φάκελος αξιολόγησης
Προγραμματισμός Δράσης Επιχείρησης.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
Εισαγωγή στην μέθοδο του κοινωνικού σχεδιασμού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Project.
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (1) Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (1)

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης ο ορισμός της έννοιας της διοίκησης έχει απασχολήσει πολλούς επιστήμονες, οι οποίοι ξεκινώντας από διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες και διαφορετικά γνωστικά πεδία έχουν δώσει έμφαση σε διαφορετικές παραμέτρους της διοίκησης, διατυπώνοντας διαφορετικούς ορισμούς

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Αλκιβιάδης 430 π.Χ. «το διοικείν εστί προβλέπειν» Peter Drucker «το έργο της διοίκησης είναι να βάζει στόχους, να οργανώνει, να ενθαρρύνει, να ελέγχει και εν τέλει να αναπτύσσεται» 1966

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Σύμφωνα με τον Fayol, ως διοίκηση ορίζεται μια λειτουργική διαδικασία που περιλαμβάνει 5 επιμέρους ενέργειες: προγραμματισμό, οργάνωση, διεύθυνση, συντονισμό και έλεγχο

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Επίσης, ως διοίκηση ορίζεται η επίτευξη οργανωσιακών επιδιώξεων και στόχων με τη συνεργασία ατόμων ή ομάδων (George, 1998)

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Ανεξάρτητα από την έμφαση που δίνουν στον εκάστοτε ορισμό της διοίκησης που υιοθετούν, οι περισσότεροι ειδικοί επί του θέματος συγκλίνουν σε ορισμένα κοινά στοιχεία:

Τα στοιχεία αυτά είναι: Η επιδίωξη πραγματοποίησης, στον βέλτιστο δυνατό βαθμό, ενός γενικού σκοπού και κάποιων ειδικών στόχων Η καλύτερη δυνατή οργάνωση των διαθέσιμων μέσων Η αντίληψη της διοίκησης ως μιας ευρύτερης διαδικασίας που περιλαμβάνει επιμέρους λειτουργίες

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Η μεταφορά των γενικών αρχών του management στον χώρο της εκπαίδευσης, έχει αποτελέσει αντικείμενο αντιπαραθέσεων και έντονων συζητήσεων Μπορούν οι βασικές αρχές του management να βρουν εφαρμογή στην εκπαίδευση ;

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Η εκπαίδευση μπορεί να εκληφθεί ως χώρος άσκησης διοίκησης, ο οποίος παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες με άλλους χώρους, αλλά εμφανίζει και αρκετές ιδιαιτερότητες που καθιστούν απαραίτητες: Την κατάλληλη προσαρμογή των γενικών αρχών του management και την ανάπτυξη νέων προσεγγίσεων

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Ορίζοντας την οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης….

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Ο Σαίτης ορίζει τη διοίκηση στην εκπαίδευση ως «ένα σύστημα δράσης που συνίσταται στην ορθολογική χρήση των διαθέσιμων πόρων (ανθρώπινων και υλικών) για την πραγματοποίηση των στόχων που επιδιώκονται από τους διάφορους τύπους εκπαιδευτικών οργανισμών»

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Ο Busch θεωρεί τη διοίκηση των εκπαιδευτικών οργανισμών ως μια «διαδικασία συντονισμού των πόρων (ανθρώπινων και υλικών) για την παροχή εκπαίδευσης με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο»

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Προγραμματισμός (planning): το πρώτο στάδιο στην οργάνωση και διοίκηση Καθορίζει τους αντικειμενικούς στόχους καθώς και τους τρόπους επίτευξής τους

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Σε επίπεδο ενός εκπαιδευτικού οργανισμού ο προγραμματισμός διακρίνεται σε 2 κατηγορίες: α) τον λειτουργικό προγραμματισμό (operational planning) και β) τον στρατηγικό προγραμματισμό (strategic planning)

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Λειτουργικός Προγραμματισμός: βραχυπρόθεσμος ο οποίος εστιάζει στις τρέχουσες λειτουργίες ανάγκες και εξελίξεις Στρατηγικός Προγραμματισμός: μακροπρόθεσμος, ο οποίος δεν εστιάζει στις επιμέρους λειτουργίες του οργανισμού αλλά στο σύνολό του

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Παραδείγματα Λειτουργικός Προγραμματισμός: Η διοίκηση ενός ιδιωτικού ΚΕΚ, αποφασίζει να συμμετάσχει σε ένα διαγωνισμό για εξαμηνιαίο πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων σε θέματα εισόδου στην αγορά εργασίας. Στο πλαίσιο αυτής της απόφασης, θα πρέπει: α) να οριστεί ο επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος, β) να διαμορφωθεί το πρόγραμμα, γ) να αναζητηθούν οι συνεργάτες-εκπαιδευτές, δ) να διαμορφωθεί ο προϋπολογισμός και ε) να τελικά να κατατεθεί η πρόταση

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Παραδείγματα Στρατηγικός Προγραμματισμός: Η διοίκηση ενός ιδιωτικού εκπαιδευτικού ιδρύματος, που δραστηριοποιούνταν ως τώρα μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αποφασίζει να δραστηριοποιηθεί ενεργά στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων, προσφέροντας αντίστοιχα προγράμματα, επεκτείνοντας και βελτιώνοντας τις υλικοτεχνικές υποδομές της και προσλαμβάνοντας νέο προσωπικό

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Τα δυο αυτά είδη προγραμματισμού δεν λειτουργούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, αλλά αλληλοεξαρτώνται και αλληλοσυμπληρώνονται Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι συνάδουν με τη μακροπρόθεσμη φιλοσοφία του εκπαιδευτικού οργανισμού

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Οι λειτουργικοί στόχοι αποτελούν τους ενδιάμεσους σταθμούς για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ο στρατηγικός προγραμματισμός ενός εκπαιδευτικού οργανισμού:

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ο στρατηγικός προγραμματισμός: Πλεονεκτήματα, αδυναμίες, ευκαιρίες, κίνδυνοι (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) Η ανάλυση αυτών των παραγόντων: SWOT analysis

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Επιμέρους στάδια (φάσεις) προγραμματισμού

Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Επιμέρους στάδια (φάσεις) προγραμματισμού Καθορισμός των αντικειμενικών στόχων Ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων Διερεύνηση συνθηκών περιβάλλοντος Αξιολόγηση και επιλογή εναλλακτικών λύσεων Εφαρμογή του τελικού σχεδίου δράσης Οργάνωση, καθοδήγηση, έλεγχος

Βιβλιογραφία: * Σαΐτης, Χ. (2008). Οργάνωση και Διοίκηση Δομών Εκπαίδευσης, Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών Κατσαρός, Ι. (2008). Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Αθήνα: ΥΠΕΠΘ Κουτούζης, Μ. Καραλής, Θ. και Πρόκου, Ε. (2005). Σχεδιασμός, Διοίκηση, Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ΕΑΠ * Γιαννακοπούλου, (2008). Η οργάνωση-διοίκηση της εκπαίδευσης ως επιστημονικό αντικείμενο. Κριτική, Επιστήμη και Εκπαίδευση, 7(2008), 81-89 * Μishra, R. (2007). School Administration and Organization. New Delhi: APH Publishing * Southworth, G. (2002). Instructional Leadership in Schools. Reflections and empirical evidence. School Leadership and Management, 22, 73-92 * Tyler, W. (1988). School Organization: A sociological perspective. London: Crook Helm