Αρχή Η εξωτερική αξιολόγηση στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) Πρόεδρος ΜΟΔΙΠ, Καθηγήτρια Δέσπω Αθ. Λιάλιου Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
Advertisements

«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
Ημερίδα ΜΟ.ΔΙ.Π 5/7/2011 Η εμπειρία της Οδοντιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ από τη διαδικασία Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης Αναστασία Κοσιώνη Επίκουρη.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ΔΙΠΑΕ(1) Η μέθοδος αξιολόγησης «Institutional Review» που εφαρμόζεται από την QAA. Αριστέα Γκόντρα Quality Assurance.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συγκρότηση Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης – Φεβρουάριος 2008 Εσωτερική Αξιολόγηση.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
Βαρένα Μαρία ΑΕΜ 1640 Σαρπότα Μαρία ΑΕΜ  Μελέτη για την εξαγωγή και παρουσίαση συμπερασμάτων για τις απόψεις των φοιτητών και των καθηγητών που.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός Τμηματικά Υπεύθυνος: Αν. Καθηγητής Γ. Μαρνέλλος Διαχείριση: Κ. Βαφειάδης Ημερίδα Απολογισμού.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
1ο Βήμα: Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ     ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΣΙΚΑΣ     ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Η Αξιολόγηση & οι Απαιτήσεις του Σχεδίου Αξιολόγησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχή Η εξωτερική αξιολόγηση στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) Πρόεδρος ΜΟΔΙΠ, Καθηγήτρια Δέσπω Αθ. Λιάλιου Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων & Προσωπικού «Διασφάλιση & Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Διοίκηση και Καλές Πρακτικές» Θεσσαλονίκη, Σεπτεμβριου 2012

Εξωτερική αξιολόγηση των ΑΕΙ  Ποιοι μας αξιολογούν?  Με ποια κριτήρια?  Πόσο καλά μας γνωρίζουν?  Επαρκεί η διάρκεια της επίσκεψης για να μας γνωρίσουν και να μας αξιολογήσουν? Και, τέλος,  Πως μας αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης?

Στόχος εισήγησης Και οι κρίνοντες κρίνονται…ΑΛΛΑ Τα ΑΕΙ υποχρεούνται να συνδράμουν την ΑΔΙΠ με γόνιμες παρατηρήσεις και προτάσεις

Εξαγωγή συμπερασμάτων  Εξωτερική αξιολόγηση σε μόνο 15 από 42 Τμήματα/ μονοτμηματικές Σχολές  Τμήμα Βιολογίας  Κτηνιατρική Σχολή  Γεωπονική Σχολή  Τμήμα Φυσικής  Τμήμα Χημείας  Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας  Ιατρική Σχολή  Τμήμα Ψυχολογίας  Οδοντιατρική Σχολή  Τμήμα Πληροφορικής  Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής  Τμήμα Μαθηματικών  Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών  Τμήμα Γεωλογίας  Σχολή Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος

Άξονες αναφοράς/προβληματισμοί 1. Επίσκεψη εξωτερικών αξιολογητών: διάρκεια, εξέλιξη & ποιότητα διαδικασίας 2. Εξωτερικοί αξιολογητές: α. Βαθμός γνώσης και ενημέρωσης για την ελληνική πραγματικότητα β. Στάση προς τις αξιολογούμενες Σχολές/Τμήματα 3. Τελικό κείμενο Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης-ερώτημα: σε ποιο βαθμό λαμβάνονται υπόψη οι παρατηρήσεις και οι διασαφηνίσεις των αξιολογουμένων επί του Σχεδίου της Έκθεσης? ▼ αρνητικό σημείο ▲ θετικό σημείο ► πρόταση για βελτίωση

1.Επίσκεψη εξωτερικών αξιολογητών: διάρκεια, εξέλιξη & ποιότητα διαδικασίας ▼ «Άχαρη» και χωρίς ιδιαίτερο νόημα και οφέλη διαδικασία (1 Τμήμα) ▼ «Οριακή» η διάρκεια της επίσκεψης και πάντως δεν επαρκεί για τη διαμόρφωση πλήρους εικόνας ▲ Συνολικά δεν υπήρξαν προβλήματα με τη διαδικασία ▲ Πολύ σημαντική η διαδικασία της συνεχούς συλλογής και καταγραφής στοιχείων ▲ Συνολικά θετική, χρήσιμη, εποικοδομητική και επωφελής εμπειρία που συμβάλλει στην αυτογνωσία σε επίπεδο Σχολής και Ιδρύματος, ▲ Υπέρ της επανάληψης της εξωτερικής αξιολόγησης, διότι δίνει κατευθύνσεις και τα αποτελέσματά της πρέπει να γίνουν αποδεκτά από όλους ▲ Οι όποιες αδυναμίες, παραλείψεις ή τα σφάλματα θα βελτιωθούν εν καιρώ ► Θα ήταν πιο χρήσιμο, αν η διαδικασία ήταν πιο τυποποιημένη (πχ κουτάκια που θα συμπληρώνονταν), και ► Αν υπήρχε η δυνατότητα επιπλέον αξιολόγησης πιο συγκεκριμένων θεμάτων ή τομέων ► Αλλά δύσκολη η τυποποίηση λόγω των ιδιαιτεροτήτων των Τμημάτων

2. Εξωτερικοί αξιολογητές α. Επάρκεια/Βαθμός γνώσης και ενημέρωσης για την ελληνική πραγματικότητα (i) ▼ Στην πλειοψηφία τους δεν ήταν γνώστες της ελληνικής πραγματικότητας (Νομοθεσίας, Οικονομικών των ΑΕΙ) ▼ Έδωσαν βαρύτητα στο ερευνητικό και καθόλου στο εκπαιδευτικό έργο ▼ Δεν είχαν γνώση για όλα τα γνωστικά πεδία και το φάσμα δραστηριοτήτων των Τμημάτων ▼ Δεν είχαν ευρεία αντίληψη των δεικτών βαρύτητας για το επιμέρους δημοσιευμένο έργο σε όλα τα αντικείμενα ▼ Ορισμένοι δεν ήταν έμπειροι ▼ Δεν ήταν πολύ καλά προετοιμασμένοι (είτε λόγω μη μελέτης, είτε λόγω καθυστέρησης παράδοσης υλικού από ΑΔΙΠ) ▲ Στην πλειοψηφία η ΑΔΙΠ είχε στείλει έγκαιρα το σχετικό υλικό ▼ ► Οι αξιολογητές δεν ήταν όλοι πολύ υψηλού επιστημονικού επιπέδου, αλλά αυτό δεν επηρέασε τα πορίσματα της Έκθεσης

2. Εξωτερικοί αξιολογητές α. Επάρκεια/Βαθμός γνώσης και ενημέρωσης για την ελληνική πραγματικότητα (ii) ► Απαιτείται εμπειρία και ευρύτητα στη θεώρηση του αντικειμένου, και όχι απαραίτητα μεγάλη εξειδίκευση ► Χρήσιμη η παρουσία εμπειρογνώμονα, γνώστη της ελληνικής πραγματικότητας, που θα «επιβλέπει» τη διαδικασία και την επικοινωνία με όλους τους εμπλεκομένους ▼ ► Περιοριστική η προϋπόθεση, να είναι οι εξωτερικοί αξιολογητές ελληνόφωνοι, διότι ορισμένοι δεν είναι τόσο υψηλού επιστημονικού επιπέδου ► Οι αξιολογητές θα πρέπει να είναι αλλοδαποί ▲ ► Η καλή προετοιμασία Τμήματος και η δυνατότητα πρόσβασης στις σχετικές πληροφορίες μέσω ειδικής ιστοσελίδας μεταφοράς δεδομένων του Τμήματος αρκετά νωρίτερα, καθ’ όλη τη διάρκεια και μετά από την επίσκεψη συνέβαλε στην πληρέστερη ενημέρωση των αξιολογητών

2. Εξωτερικοί αξιολογητές β. Στάση προς τα υπό αξιολόγηση Τμήματα/Σχολές ▼ Μεροληπτική συμπεριφορά από ορισμένους, λόγω ύπαρξης «παρελθόντος» στο Τμήμα ▼ Επιθετική συμπεριφορά από ορισμένους, λόγω άγνοιας της ελληνικής πραγματικότητας ▲ Δύσκολη η επιλογή εξωτερικών αξιολογητών- αναμενόμενο ότι ενδέχεται να μεροληπτήσουν και να κάνουν λάθη ▲ Αναμενόμενη η όποια στάση των αξιολογητών, δεδομένου του ρόλου και του σκοπού της επίσκεψής τους- όχι υποχρέωση προσωπικής εμπλοκής ή συναισθηματισμού ► Θα έπρεπε η ΑΔΙΠ να ζητάει τις απόψεις των Σχολών/Τμημάτων γα τους αξιολογητές, τόσο πριν, όσο και μετά την αξιολόγηση ► Θα έπρεπε οι αξιολογητές να είναι από εκείνους που έχουν προταθεί ▼► Η ΑΔΙΠ οφείλει να κάνει απλή ενημέρωση και όχι «πολιτική παρέμβαση» (2 Τμήματα)

3. Τελικό κείμενο Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης: σε ποιο βαθμό λαμβάνονται υπόψη οι παρατηρήσεις των αξιολογουμένων επί του Σχεδίου της Έκθεσης ΔΙΧΑΣΜΟΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ! ▼ «Κακοφτιαγμένη» Έκθεση, με πολλές επαναλήψεις και χωρίς εποικοδομητικό συμπέρασμα. Θα ήταν πιο χρήσιμη, αν ήταν πιο σωστά δομημένη (1 Τμήμα) ▼ Δε λήφθηκαν υπόψη οι παρατηρήσεις για το τελικό κείμενο (2 Τμήματα) ▼ Μεγάλη καθυστέρηση στην αποστολή του τελικού κειμένου της Έκθεσης (2 Τμήματα/ στο ένα περίπου ενός έτους) ▲ Στο τελικό κείμενο της Έκθεσης λήφθηκαν υπόψη ορισμένες από τις παρατηρήσεις / «χαμήλωσαν τους αρνητικούς τόνους» σε σχέση με τις προφορικές συζητήσεις ή το Σχέδιο (2 Τμήματα) ► Θα είναι πιο χρήσιμο, να δοθεί βαρύτητα στο περιεχόμενο της Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης, όπου θα πρέπει να μειωθούν οι ερωτήσεις και να μείνουν οι πιο ουσιαστικές ► Μετά το τελικό κείμενο της Έκθεσης, το Τμήμα να συντάσσει δικό του κείμενο (2-3 σελίδων) επ’ αυτής, το οποίο θα αποτελεί τμήμα της, ώστε να είναι όλες οι απόψεις καταγεγραμμένες και να μπορούν να ενημερωθούν και οι επόμενοι αξιολογητές

Τελικά συμπεράσματα (i)  Επίσκεψη εξωτερικών αξιολογητών: διάρκεια, εξέλιξη & ποιότητα διαδικασίας  Η έγκαιρη ενημέρωση των Τμημάτων από την ΑΔΙΠ για την επερχόμενη επίσκεψη των εξωτερικών αξιολογητών, καθώς και ο ακριβής προσδιορισμός του περιεχομένου του «φακέλου» (να είναι τυποποιημένο), θα συμβάλει στην καλή προετοιμασία των αξιολογητών, αλλά θα δικαιολογήσει και θα υποστηρίξει τη σύντομης διάρκειας επίσκεψη  Για την καλύτερη προετοιμασία των Τμημάτων χρειάζεται οικονομική ενίσχυση από το Υπουργείο ή την ΑΔΙΠ

Τελικά συμπεράσματα (ii)  2. Εξωτερικοί αξιολογητές: α. Βαθμός γνώσης και ενημέρωσης για την ελληνική πραγματικότητα  Η πλειοψηφία των αξιολογητών δεν έχει γνώση της ελληνικής πραγματικότητας (οικονομικά Πανεπιστημίων, νομοθεσία-βαθμός εξάρτησης από το Κράτος, εκπαιδευτικό έργο ή εθνικές υποτροφίες, εγγραφές φοιτητών μόνο με πανελλήνιες εξετάσεις).  Όλοι οι αξιολογητές εκπλήσσονται για το πως το ΑΠΘ ανταπεξέρχεται με τόσο χαμηλό κρατικό προϋπολογισμό.  Αρκετοί αξιολογητές δεν ήταν επαρκώς προετοιμασμένοι. 2. Εξωτερικοί αξιολογητές: β. Στάση προς τις αξιολογούμενες Σχολές/Τμήματα  Η ΑΔΙΠ πρέπει να ζητάει τη γνώμη των Πανεπιστημίων για τους αξιολογητές (προηγούμενη σχέση?)  Πρέπει να είναι αναμενόμενες όλες οι στάσεις των αξιολογητών, ενδεχομένως και οι πιο μεροληπτκές ή επιθετικές

Τελικά συμπεράσματα (iii) 3. Τελικό κείμενο Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης-ερώτημα: σε ποιο βαθμό λαμβάνονται υπόψη οι παρατηρήσεις και οι διασαφηνίσεις των αξιολογουμένων επί του Σχεδίου της Έκθεσης?  Η ανυπαρξία διαλόγου με τους αξιολογητές επί της Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης και η μη ανατροφοδότηση επί των παρατηρήσεων των Τμημάτων δε συμβάλλει στην καλή αξιοποίηση της εξωτερικής αξιολόγησης.  Θα πρέπει οι Εκθέσεις Αξιολόγησης να συντάσσονται και στην αγγλική γλώσσα, προκειμένου να διασφαλιστεί το υψηλό επιστημονικό επίπεδο των αξιολογητών

Τελικά συμπεράσματα (iv) ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ  Οι διαδικασίες της εσωτερικής και της εξωτερικής αξιολόγησης συμβάλλουν στη δημιουργία αυτογνωσίας στις Σχολές/στα Τμήματα.  Καλό είναι εξωτερική αξιολόγηση να διεξάγεται ανά διετία  Τα αποτελέσματα της εξωτερικής αξιολόγησης πρέπει να γίνονται αποδεκτά από όλους, γεγονός που δεν είναι ακόμη εμφανές. Σε συνδυασμό, ωστόσο, με τους μηχανισμούς της ΜΟΔΙΠ, προβλέπεται σταδιακή αλλαγή της στάσης των μελών ΔΕΠ.  Θα πρέπει να γίνεται συστηματική παρακολούθηση και έλεγχος σχετικά με το αν έγιναν διορθωτικές ενέργειες και ποιες, ως προς τις παρατηρήσεις των αξιολογητών  Να διενεργείται ανά διετία εσωτερικός έλεγχος από τα αρμόδια όργανα του ΑΠΘ με αντικείμενο τις ενέργειες των Σχολών/Τμημάτων προς τη βελτίωση των σημείων που έχουν επισημανθεί από τους εξωτερικούς αξιολογητές  Θα ήταν ίσως καλό να «αξιοποιηθούν» οι αξιολογητές από τις Σχολές/τα Τμήματα (έστω και άτυπα) και μετά την επίσκεψή τους, να διατηρηθεί, δηλαδή, μια συνεχής επικοινωνία και επαφή

Τελικά συμπεράσματα (v)  Δεν υπάρχει δυνατότητα για σημαντική βελτίωση, διότι δεν υπάρχει διοικητική και οικονομική υποστήριξη, καθώς επίσης διότι τα περισσότερα προβλήματα (πχ υποχρηματοδότηση, διοικητικές δομές) αποδίδονται στο Υπουργείο  Μερικά Τμήματα έχουν ενσωματώσει στο στρατηγικό τους σχεδιασμό ενέργειες για τη βελτίωσή τους στα σημεία που επισημάνθηκαν από τους αξιολογητές  Απαιτείται υπερβολικά πολλή δουλειά από τα μέλη ΔΕΠ  Απαιτείται η συμμετοχή όλων των μελών των Τμημάτων στις διαδικασίες συλλογής στοιχείων  Είναι καλό να δοθούν κίνητρα στο ΔΕΠ για τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες λχ αξιοποίηση της ηλεκτρονικής αξιολόγησης των μαθημάτων για βράβευση ανά βαθμίδα ή Τμήμα

Τέλος Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Δέσπω Αθ. Λιάλιου ,