Α. Κουτσούρης, Επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, X. Σέγγη, Υπεύθυνη τμήματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Παρουσίαση του Γραφείου Υποστήριξης του Συμφώνου των Δημάρχων του Τ.Ε.Ε. Γεώργιος Ζαμπατής Προϊστάμενος Διεύθυνσης Επιστημονικής & Αναπτυξιακής Δραστηριότητας.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Στόχος του προγράμματος
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Νικόλαος Πετρόπουλος Ημερίδα REPUBLIC MED Πειραιάς 20/03/ REMIDA Σύντομη παρουσίαση.
9ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ GREEK ICT FORUM
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ.
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
7η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΕΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 2000 – η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
27 juin 2014 Slide N° 1 19 Ιουνίου η διαφάνεια Γραμματεία προγράμματος Urbact URBACT II Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ε δαφικής Συνεργασίας για.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα - Αξιοποίηση της Έρευνας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
Α. Πορεία δράσης μαρμάρου Β. Επόμενες Προγραμματισμένες ενέργειες δράσης. Γ. Συνοπτική Ενημέρωση για την Πρόσκληση Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
1 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Καρδίτσας 8-10/2/2008 Δρ Παππά Αλίκη Δ/νση Σχεδιασμού και Προγραμματισμού Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Υπουργείο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
1 Περιφερειακή Διάσταση του σχεδιασμού για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη & καινοτομία - ΕΤΑΚ συνάντηση εργασίας 4 Σεπτεμβρίου 2012 Κύρια σημεία,
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & Κοιν.Σ.Επ. Χορμόβα Γιάννα Γενική Γραμματέας Δήμου Καρπενησίου – Κοιν.Σ.Επ. «Ευρυτανική»
Χαράλαμπος Κιουρτσίδης Προϊστάμενος Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου Πανεπιστήμιο Αθηνών, 22 Μαΐου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής ΕΘΝΙΚΟ.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Έρευνα και καινοτόμος επιχειρηματικότητα: Η νέα προσέγγιση και το ΕΣΠΑ
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Ελένη – Αναστασία Κερκεντζέ Υπεύθυνη λειτουργίας ΔΑΣΤΑ.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ « Δεσμοί Αλληλεγγύης » Εργαστήρι Διαβούλευσης Α.Σ. «ΚΟΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΟΑΕΔ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ Τοπ.Ε.Κ.Ο.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Regional Operational.
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α. Κουτσούρης, Επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, X. Σέγγη, Υπεύθυνη τμήματος Σχεδιασμού και Μελετών, Αναπτυξιακή Καρδίτσας, Διαδικασίες ανάδειξης και εφαρμογής Καινοτομιών στην Καρδίτσα

Η διαδικασία της Κοινωνικής Διαβούλευσης 2  Χωρικές συναντήσεις σε όλους Δήμους του νομού  Θεματικές συναντήσεις ανά κλάδο – παραγωγικό τομέα  Ανοιχτές εκδηλώσεις στους Δήμους του νομού  Αναπτυξιακό Συνέδριο Νομού Καρδίτσας

Στόχοι Κοινωνικής Διαβούλευσης 3 Η ενσωμάτωση της άποψης των πολιτών και των φορέων του Νομού στο επιχειρησιακό σχέδιο Η καταγραφή νέων οικονομικών δραστηριοτήτων και ευκαιριών που δύναται να αναπτυχθούν στο Νομό Η συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στο σχεδιασμό προγραμμάτων, ώστε να κινητοποιηθούν τοπικά κεφάλαια και να μεγιστοποιηθεί η απορρόφηση χρηματοδοτήσεων κατά τη νέα προγραμματική περίοδο

Χωρικές συναντήσεις 4 Η διαδικασία της ανάδειξης καινοτόμων ιδεών στις χωρικές συναντήσεις συνοψίζεται σε 3 βασικά βήματα: επιλογή των συμμετεχόντων διαβούλευση επεξεργασία

Αποτελέσματα Χωρικών συναντήσεων 5  Πραγματοποιήθηκε μία συνάντηση σε κάθε Δήμο του νομού με τους πιο δυναμικούς και πρωτοπόρους επιχειρηματίες και πολίτες που κατοικούν και δραστηριοποιούνται στο Δήμο ανεξαρτήτως παραγωγικού τομέα. Συνολικά έλαβαν μέρος 492 άτομα.  Καταγράφηκαν 83 ιδέες οι οποίες κατηγοριοποιήθηκαν σε 23 θεματικά δίκτυα. Από αυτές συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο αριθμό ενδιαφερομένων οι ακόλουθες: προβατοτροφία – αιγοτροφία – τυροκομείο αμπελουργία – οίνος - αποστάγματα μηδική – κτηνοτροφικά φυτά φωτοβολταϊκή ενέργεια βαμβάκι – βιολογικό βαμβάκι – ολοκληρωμένη διαχείριση τουριστικές δραστηριότητες και εστίαση κηπευτικά

Θεματικές συναντήσεις 6 Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 15 θεματικές συναντήσεις, και συγκεκριμένα: Μία συνάντηση για το θεματικό δίκτυο «αρωματικών φυτών» Δύο συναντήσεις για το θεματικό δίκτυο «αμπελοοινικού κλάδου» Μία συνάντηση για το δίκτυο «ποιοτικού βάμβακος» Δύο συναντήσεις για το δίκτυο των «κηπευτικών» Δύο συναντήσεις για το δίκτυο «θερμοκηπιακές καλλιέργειες και καύση βιομάζας» Δύο συναντήσεις για το δίκτυο «παραδοσιακό λουκάνικο» Μία συνάντηση για το θεματικό δίκτυο «αιγοπροβατοτροφία» Δύο συναντήσεις για το θεματικό δίκτυο «τουρισμός» Τρεις συναντήσεις για το θεματικό δίκτυο «ξύλου και επίπλου» Ορισμένα από τα θεματικά παραγωγικά δίκτυα έχουν ολοκληρώσει τη σύνταξη σχεδίου δράσης ενώ σε άλλα είναι ακόμη υπό διαμόρφωση.

Στρατηγική Διαχείριση Τεχνολογικών Φωλεών 7 Βασική στρατηγική προς αυτή την κατεύθυνση είναι η δικτύωση. Βασική επιδίωξη είναι η δημιουργία δικτύων μεταξύ μιας ποικιλίας δραστών οι οποίοι μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία καινοτομιών. Το σκεπτικό στο οποίο βασίζεται η στρατηγική είναι ότι η ανάδειξη καινοτομιών θα διευκολυνθεί όταν διαφορετικά άτομα, ομάδες και οργανισμοί που έχουν ενδιαφέρον για την καινοτομία θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν πληροφορίες, γνώσεις και εμπειρίες, οπότε θα εμπλακούν σε μια συλλογική μαθησιακή διαδικασία. Η πολιτική της δικτύωσης θεωρείται ότι είναι δυνατόν να συμβάλλει στην αιεφόρο περιφερειακή ανάπτυξη καθόσον βοηθά στη δημιουργία πειραματικών κόμβων οι οποίοι μπορεί να αλληλογονιμοποιηθούν μέσα από οργανωμένες διαδικασίες ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών και συγκρίσεων.

Η διαδικασία δημιουργία φωλεών 8 Η διαδικασία δημιουργίας τεχνολογικών φωλεών ακολουθεί μια σειρά πέντε βημάτων: (1)επιλογή της πλέον υποσχόμενης νέας τεχνολογίας, (2)επιλογή του πλέον κατάλληλου πειράματος, (3)οργάνωση και υλοποίηση του πειράματος, (4)διάδοση του πειράματος μέσω δημόσιων μέτρων στήριξης και (5)σταδιακή απόσυρση της προστασίας ώστε να αποφευχθεί η εξάρτηση από τη στήριξη και να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα της καινοτομίας.

1ο Βήμα: επιλογή της πολλαπλά υποσχόμενης τεχνολογίας 9 Κρίσιμα ζητήματα στη λήψη απόφασης: (1)Κατά πόσο η τεχνολογία θα είναι ή όχι ριζική (2)Να είναι απλή (τόσο τεχνολογικά όσο και οργανωτικά), (3)Η ευρύτητα επιλογών, (4)Η επιλογή του φορέα αλλαγής

2ο Βήμα: επιλογή του πλέον κατάλληλου πειράματος (επιλογή καινοτομίας) 10 Κρίσιμα ζητήματα στη λήψη απόφασης: (1)Η ύπαρξη εναλλακτικών διεξόδων για την τροποποίηση του πειράματος (2)Το στοιχείο της «απλότητας» (3)Ο φορέας αλλαγής, (4)Ο χρονικός ορίζοντας (5)Το δίκτυο

3ο Βήμα: οργάνωση και υλοποίηση του πειράματος 11 Κρίσιμα ζητήματα στη λήψη απόφασης: (1)Συγκεκριμενοποίηση (ντοκουμέντα) (2)Αναστοχαστικός πειραματισμός (3)Κοινωνική μάθηση

Διαδικασίες 12 Στο πλαίσιο αυτό έχουν αναδειχτεί τρεις αλληλοσυνδεόμενες διαδικασίες που συντελούν στην επιτυχημένη εισαγωγή καινοτομιών στην κοινωνία, ήτοι: α) η έκφραση και η διαμόρφωση προσδοκιών και η δύναμη αυτών των προσδοκιών να μετατραπούν σε υποσχέσεις που συνεισφέρουν στην ‘ενθυλάκωση’ των καινοτομιών, β) η σημασία της δημιουργίας δικτύων στα οποία συμμετέχει ένα εύρος ενδιαφερομένων και γ) η σημασία της μαθησιακής διαδικασίας πρώτης και δεύτερης τάξης.

Συμπεράσματα 13 Σχετικά με την εισαγωγή καινοτομιών στο τοπικό σύστημα: α) Ο ρόλος του φορέα αλλαγής, β) Οι εξωτερικοί δράστες (ειδικοί, ερευνητές κλπ.) γ) Τα θεματικά δίκτυα

Συζήτηση 14 α) Η αντιπροσωπευτικότητα των «ενεργών» πολιτών β) Η «ενορχήστρωση» της συμμετοχής των εξωτερικών δραστών γ) Η ενεργός αναζήτηση σαφών στόχων – καινοτομιών (επιλογή του πειράματος) δ) Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του πειράματος ε) Η σχέση εξάρτησης από χρηματοδοτικούς πόρους στ) Η πορεία του «ευέλικτου πειραματισμού» ζ) Η ανάπτυξη των ίδιων των δικτύων και η μάθηση 2 ης τάξης

Διαδικασίες ανάδειξης και εφαρμογής Καινοτομιών στην Καρδίτσα 15 Ευχαριστούμε……..