ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ UNICEF ΕΝΤΑΣΣΟΥΜΕ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ UNICEF: «ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ» Υπεύθυνες καθηγήτριες Φ. Δημητριάδου Τ. Ζουρνατζή
MΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ (Μ.Κ.Ο.)
Ο όρος μη κυβερνητικές οργανώσεις (Μ. Κ. Ο Ο όρος μη κυβερνητικές οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.) αποτελεί νεολογισμό και αποδίδει στα ελληνικά τον αγγλικό όρο Non-Governmental Organisations (NGOs). Ο όρος χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο άρθρο 71 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗE. Ακριβής ορισμός του δεν υπάρχει. Ο όρος αναφέρεται σε μη κερδοσκοπικές οργανώσεις με διεθνή συνήθως παρουσία, οι οποίες δεν αποτελούν διεθνείς οργανισμούς αλλά στηρίζονται στην ιδιωτική πρωτοβουλία και είναι ανεξάρτητες από τα κράτη. Τα τελευταία χρόνια έχει επικρατήσει ο όρος να χρησιμοποιείται για κάθε κοινωφελή οργάνωση που δεν ανήκει στο κράτος. Οι σκοποί των ΜΚΟ είναι κυρίως ανθρωπιστικοί και αφορούν περιβαλλοντικά ή κοινωνικά προβλήματα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Μ.Κ.Ο ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΥΓΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ - ΝΕΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ - ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΤΟΞΙΚΟΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΙΚΤΥΑ - ΕΝΩΣΕΙΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΕΣ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΟΗΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ
M.K.O. Ελλάδας Αθηνά, κύτταρο Ζωής, Τεχνών & Γραμμάτων Αλκυώνη- Σύλλογος περίθαλψης και προστασίας άγριων ζώων Αλληλεγγύητης Εκκλησίας της Ελλάδος ΑΝΙΜΑ - Σύλλογος προστασίας και περίθαλψης άγριας ζωής Αρκτούρο Δελφίς Δρόμοι Ζωής Ε.Κ.Π.Α.Ζ- Ελληνικό Κέντρο Περίθαλψης Άγριων Ζώων και Πουλιών Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ- Ένωση Καταναλωτών για την Ποιότητα Ζωής Ελληνική Εταιρία για την προστασία του περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Ελληνικό Κέντρο Ελεγχου Όπλων Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι Εταιρεία Προστασίας της Φύσης και Οικοανάπτυξης- Ε.Π.Ο. Κέντρο Διάδοσης Νέων Τεχνολογιών MEDASSET- Μεσογειακός σύνδεσμος για τη σωτηρία των θαλάσσιων χελωνών Μεσόγειος S.O.S. Οικολογική Κίνηση Ευρωπαϊκό Forum Εθελοντικών Οργανώσεων Praksis Πανελλήνιο Κέντρο Οικολογικών Ερευνών ΠΑΣΠΑΜΑ- Πανελλήνιος Σύλλογος Πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία Sibilla Σύνδεσμος Εκπαίδευσης Ενηλίκων Σύλλογος για την προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας Φιλοδασική Ένωση Αθηνών
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ UNICEF
H UNICEF, η οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών για τα Παιδιά, ιδρύθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1946 για να βοηθήσει τα παιδιά της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Κίνας μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.Το 1953, γίνεται μόνιμο τμήμα του συστήματος των Ηνωμένων Εθνών. Στη δεκαετία του ΄50, η UNICEF συμμετείχε στις διεθνείς εκστρατείες εξάλειψης των επιδημικών ασθενειών, το ΄60 ήταν η δεκαετία της ανάπτυξης, το ΄70 η εποχή των εναλλακτικών λύσεων, το ΄80 η εκστρατεία για την επιβίωση των παιδιών, το ΄90 η δεκαετία των δικαιωμάτων του παιδιού ενώ ο 21ος αιώνας θα ανήκει στα παιδιά χάρη στους υποστηρικτές της UNICEF.
Το 1977, ιδρύθηκε η Ελληνική Επιτροπή της UNICEF, που σκοπό της έχει: την πληροφόρηση των Ελλήνων για την κατάσταση των παιδιών σε όλο τον πλανήτη, την εκπαίδευση και την ανάπτυξη ώστε να δημιουργηθεί ένα καλύτερο μέλλον, την πώληση προϊόντων (κάρτες, τετράδια, παιχνίδια, είδη γραφείου κ.ά.), 4. συλλογή πόρων μέσω δωρεών για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων ανάπτυξης ή επείγουσας ανάγκης σε σχεδόν 160 χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου.
11 Δεκεμβρίου – ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Στην Ελλάδα, η γενέθλια ημέρα της UNICEF γιορτάζεται ως Ημέρα του Παιδιού. Στο πλαίσιο του εορτασμού, διοργανώνεται ο Ετήσιος Τηλεμαραθώνιος της UNICEF και πλήθος εκδηλώσεων από εθελοντές σε όλη την Ελλάδα.
Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ UNICEF Η UNICEF εξουσιοδοτείται από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών για την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών, για να βοηθά να καλυφθούν οι βασικές τους ανάγκες και για να τους παρέχει τις ευκαιρίες ώστε να αναπτύξουν το πλήρες δυναμικό τους. Η UNICEF καθοδηγείται από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και προσπαθεί να εδραιώσει τα δικαιώματα των παιδιών ως πάγιες ηθικές αρχές και διεθνή πρότυπα συμπεριφοράς προς τα παιδιά. Η UNICEF επιμένει ότι η επιβίωση, η προστασία και η ανάπτυξη των παιδιών είναι παγκόσμιες επιταγές ανάπτυξης που είναι αδιαίρετες από την ανθρώπινη πρόοδο. Η UNICEF κινητοποιεί την πολιτική θέληση, αλλά και υλικούς πόρους με στόχο να βοηθά τις χώρες, ιδιαίτερα τις αναπτυσσόμενες, ώστε να θέσουν "ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ" και να γίνουν ικανές να διαμορφώσουν την αρμόζουσα πολιτική, αλλά και να δημιουργήσουν την υλικοτεχνική υποδομή για τη φροντίδα των παιδιών και των οικογενειών τους. οποιαδήποτε παρατήρηση σχετικά με τις ιστοσελίδες μας, παρακαλούμε απευθύνεστε στον webma
Η UNICEF είναι αφοσιωμένη στο να εξασφαλίζει ειδική προστασία για τα λιγότερο προνομιούχα παιδιά - θύματα πολέμου, φυσικών καταστροφών, εξαιρετικής φτώχειας, κάθε μορφής βίας και εκμετάλλευσης, αλλά και εκείνα με ειδικές ανάγκες. Η UNICEF ανταποκρίνεται σε έκτακτες ανάγκες για να προασπίσει τα δικαιώματα των παιδιών. Σε συντονισμό με άλλες οργανώσεις των Ηνωμένων Εθνών και ανθρωπιστικές οργανώσεις, η UNICEF θέτει τις ειδικές εγκαταστάσεις άμεσης επέμβασης που διαθέτει στη διάθεση των συνεργατών της, ώστε να απαλύνουν τα βάσανα των παιδιών αλλά και των οικογενειών τους. Η UNICEF δεν μεροληπτεί εθνικά και η συνεργασία της προσφέρεται χωρίς διακρίσεις. Σε οτιδήποτε κάνει, τα λιγότερο προνομιούχα παιδιά και οι χώρες που βρίσκονται στη μεγαλύτερη ανάγκη έχουν την προτεραιότητα. Η UNICEF έχει στόχο μέσω των τοπικών προγραμμάτων της, να προαγάγει την ισονομία των δικαιωμάτων γυναικών και κοριτσιών και να υποστηρίξει την πλήρη συμμετοχή τους στην πολιτική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των χωρών τους. Η UNICEF εργάζεται μαζί με όλους τους εταίρους της για την επίτευξη των στόχων της αειφόρου ανθρώπινης ανάπτυξης, που έχουν υιοθετηθεί από την παγκόσμια κοινότητα και για την πραγμάτωση του οράματος της ειρήνης και της κοινωνικής ανάπτυξης, που είναι χαραγμένα στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.
ΕΝΤΑΣΣΟΥΜΕ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ UNICEF: «ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ»
Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών 2009-2010 Εμβόλια, φαγητό και σχολεία για όλα τα παιδιά!
Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές: δημιούργησαν τη γωνιά της UNICEF στην οποία αναρτούσαν όλα τα αποτελέσματα των δράσεων τους, παρακολούθησαν την ταινία «60 χρόνια UNICEF», αναζήτησαν πληροφορίες για διάσημους πρεσβευτές της, πρόσφεραν οικονομική ενίσχυση στην οργάνωση, έγιναν και οι ίδιοι μικροί πρεσβευτές της, πραγματοποίησαν έρευνα σε καταστήματα τροφίμων για να συγκρίνουν τα ποσά που ξοδεύουν με τα ποσά που χρειάζονται για να γίνουν εμβολιασμοί ή για να εξασφαλιστεί πόσιμο νερό, συνειδητοποίησαν πόσο πολύτιμη είναι η συνεισφορά τους για τα προγράμματα που κάνει η UNICEF για τα παιδιά του κόσμου, επικέντρωσαν την έρευνά τους στη δράση της οργάνωσης στην εκπαίδευση και στην υγεία.
ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ ΤΗΣ UNICEF Αντώνης Σαμαράκης Νάνα Μούσχουρη Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ Ντέιβεντ Μπέκαμ Σκάρλετ Γιόχανσον Ορλάντο Μπλούμ
Ο πρώτος Έλληνας πρεσβευτής της unicef ήταν ο Αντώνης Σαμαράκης
Νάνα Μούσχουρη Για κάθε παιδί, υγεία και εκπαίδευση. Για κάθε παιδί ισότητα, φροντίδα και αγάπη.
Στοιχεία της unicef για την εκπαίδευση των παιδιών Περίπου 101 εκατομμύρια παιδιά δεν πηγαίνουν σχολείο (στοιχεία 2007). Από αυτά τα 53 εκατομμύρια είναι κορίτσια. Σε παγκόσμιο επίπεδο σχεδόν το 80% των παιδιών των παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας πηγαίνουν στο σχολείο, όμως στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες το ποσοστό αυτό είναι 64%. Η φοίτηση στο σχολείο ανά περιοχή του κόσμου: - Τα ποσοστά φοίτησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι στο 60% στη Δυτική και Κεντρική Αφρική, 66% στην Ανατολική και Νότια Αφρική, 79% στη Νότια Ασία και 86% στη Μέση Ανατολή & Βόρεια Αφρική. - Ο μεγαλύτερος αριθμός παιδιών εκτός σχολείου βρίσκεται στην υποσαχάρια ΑΦρική, όπου περίπου 45,5 εκατομμύρια παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας δεν πάνε σχολείο. Ακολουθεί η Νότια Ασία (35 εκατομμύρια), η περιοχή της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής (6,7 εκατομμύρια), η Ανατολική Ασία & Ειρηνικός (4,7 εκατομμύρια) και η Λατινική Αμερική και Καραϊβική (4,2 εκατομμύρια). - Σε παγκόσμιο επίπεδο, μόνο το 58% των παιδιών ηλικίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα υπόλοιπα είτε εξακολουθούν να πηγαίνουν στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή είναι εκτός σχολείου. - Στην υποσαχάρια Αφρική, τα παιδιά ηλικίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι πιο πιθανό να βρίσκονται στα πρωτοβάθμια σχολεία παρά στα δευτεροβάθμια. Στην πραγματικότητα, μόνο το 25% από αυτά είναι σε δευτεροβάθμια σχολεία. Σε όλο τον κόσμο το 1 στα 6 παιδιά δευτεροβάθμιας σχολικής ηλικίας εξακολουθεί να πηγαίνει σε πρωτοβάθμιο σχολείο.
ΟΙ "ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ" ΤΗΣ ΧΙΛΙΕΤΙΑΣ
Μέχρι το 2015 τα κράτη - μέλη των Ηνωμένων Εθνών έχουν δεσμευθεί: Μέχρι το 2015 τα κράτη - μέλη των Ηνωμένων Εθνών έχουν δεσμευθεί: Να εξαλείψουν την ακραία φτώχεια και πείνα Να επιτύχουν την παροχή βασικής εκπαίδευσης για όλους Να προωθήσουν την ισότητα των φύλων και να ενισχύσουν τη θέση των γυναικών Να μειώσουν την παιδική θνησιμότητα Να βελτιώσουν την υγεία των μητέρων Να καταπολεμήσουν το AIDS, την ελονοσία και άλλες ασθένειες Να διασφαλίσουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα Να αναπτύξουν μια παγκόσμια συνεργασία για την ανάπτυξη
Σε αυτήν την προσπάθεια της unicef μπορούμε όλοι να είμαστε παρόντες Σε αυτήν την προσπάθεια της unicef μπορούμε όλοι να είμαστε παρόντες. Σε αυτήν την προσπάθεια της unicef πρέπει όλοι να είμαστε παρόντες.