ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 22-24/10/2007 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΔΙΔΑΣΚΩΝ Δρ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Εισαγωγή στην ασφάλεια στο διαδίκτυο
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Jigsaw: Τί είναι;.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Βιολογία Γυμνασίου.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Edward de Bono’s Six Thinking Hats
Δημιουργία σεναρίου.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 22-24/10/2007 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Οργανωτής: Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

Πρόλογος /Εισαγωγή: Δρ.Ζήνα Πουλλή Κριτική Σκέψη: Αξιολόγηση Λογικής Πράξεων Αμφισβήτηση Δεδομένων Ετοιμότητα για Ενέργεια και Δράση Αξιολόγηση Αξιοπιστίας Πηγών Λήψη Απόφασης με βάση Κριτήρια Απαραίτητη σε κάθε δραστηριότητα του ανθρώπου «Το παραδοσιακό σχολείο έχει αρνητική επίδραση στην ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης» Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

«Τhinking is the hardest work there is, Dr Robert Swartz The National center for teaching thinking (Boston USA) http://www.nett.net «Τhinking is the hardest work there is, which is the probable reason why so few people engage in it» (Henry Ford, αρχές 20ου αι.) Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

Σημαντικοί Τρόποι Σκέψης που πρέπει να διδάξουμε στους μαθητές να εφαρμόζουν προσεκτικά (με δεξιότητα): Έκφραση Ιδεών (brain storming): εναλλακτικές πιθανότητες, νέες ιδέες, σύνθεση ιδεών, αναλογία. Διασαφήνιση Ιδεών: Ανάλυση, σύγκριση, αντίθεση, ορισμός, κατηγοριοποίηση, μέρη συνόλου, αλληλουχία, ανάλυση επιχειρημάτων, ανεύρεση αιτίων /συνεπειών. Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

ΙV. Σύνθετες Λειτουργίες Σκέψης: Λήψη απόφασης, Λύση προβλήματος ΙΙΙ. Αξιολόγηση /εκτίμηση «Λογικής Ιδεών»: Αξιολόγηση βασικών πληροφοριών, έλεγχος αξιοπιστίας πηγών, συμπεράσματα, προβλέψεις, γενικεύσεις, αιτιολογήσεις, αφαίρεση, υποθετικές κρίσεις. ΙV. Σύνθετες Λειτουργίες Σκέψης: Λήψη απόφασης, Λύση προβλήματος Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

Πώς διδάσκεται η Κριτική Σκέψη στους μαθητές; Προτεινόμενοι τρόποι: Πώς διδάσκεται η Κριτική Σκέψη στους μαθητές; Προτεινόμενοι τρόποι: Σχέση μερών προς το όλο: «Χάρτης σκέψης» Ποια μέρη αποτελούν το όλο; Τι θα συμβεί αν λείψει ένα μέρος; Πώς λειτουργεί κάθε μέρος; Πώς τα μέρη συνδυάζονται ώστε να λειτουργεί το όλο; Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

Ποιες είναι οι ομοιότητες; Ποιες είναι οι διαφορές; 2. Σύγκριση-Αντίθεση: Ποιες είναι οι ομοιότητες; Ποιες είναι οι διαφορές; Ποιες ομοιότητες και διαφορές είναι σημαντικές; Πώς κατηγοριοποιούνται οι σημαντικές ομοιότητες και διαφορές; Πώς ερμηνεύονται οι σημαντικές ομοιότητες και διαφορές (σε ποιο συμπέρασμα οδηγούμαστε); Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

3. Λήψη Απόφασης/Επιλογή: 3. Λήψη Απόφασης/Επιλογή: Γιατί είναι απαραίτητη η απόφαση /επιλογή; Ποιες επιλογές έχουμε; Ποιες συνέπειες θα έχει κάθε επιλογή; Υπό το «φως» των συνεπειών ποια επιλογή είναι η καλύτερη; Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

Στάδια Διαδικασίας: Επεξήγηση του νέου τρόπου διδασκαλίας στους μαθητές: Δημιουργία θετικού κλίματος «Ζωντανό παράδειγμα» του είδους σκέψης που θα διδαχθεί Ο «Χάρτης Σκέψης» σε περίοπτη θέση, ως οδηγός για την πορεία Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

Στάδια Διαδικασίας: 2. Kαθοδήγηση μαθητών: Δίνουμε το συγκεκριμένο υλικό Ακολουθούμε το «Χάρτη Σκέψης» για ερωτήσεις Δίνουμε το «φύλλο εργασίας» για το συγκεκριμένο τρόπο σκέψης Χωρίζουμε την τάξη σε μικρές ομάδες Ρυθμίζουμε το χρόνο εργασίας Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

Στάδια Διαδικασίας: Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων Αλληλεπίδραση διδάσκοντα-μαθητών Επαναλαμβάνουμε τις ιδέες που εκφράζονται Υποβάλλουμε ερωτήσεις επέκτασης Θετική Ενίσχυση: Καταγράφουμε όλες τις ιδέες που ακούγονται Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

Στάδια Διαδικασίας: 3. Μεταγνώση: Οι μαθητές: 3. Μεταγνώση: Οι μαθητές: να ονομάσουν τον τρόπο σκέψης τον οποίο διδάχθηκαν να ανακαλέσουν όλη τη διαδικασία να αξιολογήσουν τη διαδικασία να εισηγηθούν τρόπους βελτίωσής της για χρήση σε άλλο θέμα του αναλυτικού προγράμματος Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΤΙΚΑ: Μαθητοκεντρική διαδικασία Ενεργητική συμμετοχή μαθητών Μαθαίνουν να «σκέφτονται» Η γνώση γίνεται «κτήμα» τους ΑΡΝΗΤΙΚΑ: Χρονοβόρα διαδικασία «Αξίζει να χρησιμοποιείται επιλεκτικά...» Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 22-24/10/2007 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Συνοπτική Παρουσίαση: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ 11/2007 Βασιλική Παπαδάκη 11/07 Βασιλική Παπαδακη 11/07