5-7 Σεπτεμβρίου 2012 Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Μέσα στα πλαίσια του σχεδιασμού ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη τάξη Θέμα: Γνωριμία με την ιστοσελίδα του παιδαγωγικού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Συνάντηση Εκπαιδευτών Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής Άνοιξη 2008 Ομάδα Επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Νέα Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα: Έναρξη διαδικασίας εισαγωγής
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Τρία χρόνια ΠΕΑΠ: Η συνέχεια….
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Νέα Προγράμματα Σπουδών: Σταδιακή εισαγωγή στη Δημοτική Εκπαίδευση
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΧOI ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ 1.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
Επαρχιακές Ενημερωτικές Συναντήσεις Διευθυντών Σεπτέμβρης 2014
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Λογισμικό Δημιουργικής Γραφής Kar2ouche Creative Writing
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διήμερο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Προδημοτικής, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης 5-7 Σεπτεμβρίου 2012 Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης

Δομή Παρουσίασης Σύντομη εισαγωγή Διήμερο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δομή Επιμόρφωσης Κεντρική επιμόρφωση Ενδοσχολική επιμόρφωση ΝΑΠ Προσχολικής εκπαίδευσης

Εκπαιδευτικοί και επίδοση μαθητών Η ποιότητα του εκπαιδευτικού (teacher quality) είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας εντός του σχολείου που επηρεάζει την επίδοση των μαθητών (μεγαλύτερη ακόμη επίδραση από την οργάνωση του σχολείου, τη διοίκηση του σχολείου ή τους οικονομικούς πόρους) - (Rivkin, Hanushek and Kain, 2005) Η ποιότητα ενός εκπαιδευτικού συστήματος είναι ανάλογη με την ποιότητα των εκπαιδευτικών του (Barber and Mourshed, 2007) Υπάρχει θετική σχέση μεταξύ της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και της επίδοσης των μαθητών (Angrist and Lavy, 2001; Bressoux, 1996)

Δεξιότητες Εκπαιδευτικών Εργασία με γνώση, τεχνολογία και πληροφορία Εργασία με άλλα άτομα Εργασία εντός και με την κοινωνία (Common European Principles for Teacher Competence, Μάρτιος 2005)

Δεξιότητες εκπαιδευτικών Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν: Εξειδικευμένη γνώση των αντικειμένων και Απαραίτητες παιδαγωγικές δεξιότητες, π.χ.: Να διδάσκουν σε ανομοιογενείς τάξεις Να χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ Να δημιουργούν ασφαλή και ελκυστικά σχολεία (Improving Teacher Quality: the EU agenda, April 2010)

Βελτίωση της ποιότητας αλλά και της ποσότητας της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών (CPD) Διάγνωση αναγκών (αυτοαξιολόγηση ή εξωτερική αξιολόγηση) Λειτουργία συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης Ποικιλία μορφών της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης Συμμετοχή σε ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση (Improving Teacher Quality: the EU agenda, April 2010)

Εμφάσεις επιμόρφωσης Κεντρική επιμόρφωση Εντός της σχολικής μονάδας Ικανοποίηση αναγκών με ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση Έμφαση στην ποιότητα και ποσότητα Διάφορες μορφές ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης Κεντρική επιμόρφωση Εντός της σχολικής μονάδας Εφαρμογή παρεμβατικών προγραμμάτων Επιμόρφωση με διάρκεια 7

Μορφές Επιμόρφωσης Σεμινάρια/εργαστήρια Συνέδρια/Ημερίδες Προγράμματα εξασφάλισης προσόντων (π.χ. μεταπτυχιακά) Πραγματοποίηση επισκέψεων σε άλλα σχολεία Συμμετοχή σε δίκτυα εκπαιδευτικών Πραγματοποίηση ατομικής έρευνας ή συμμετοχή σε ομαδικές έρευνες Συμμετοχή σε ρόλο μέντορα και ή παρατήρηση/παρακολούθηση άλλων εκπαιδευτικών Ατομική μελέτη Άτυπη ανταλλαγή απόψεων και συζητήσεων με άλλους (TALIS, 2010)

Δομή Διήμερου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Διαφορετικές Μορφές Επιμόρφωσης Κεντρική Αποκεντρωμένη –Ενδοσχολική

Διήμερο Επιμόρφωσης Νομοθεσία

Πρόγραμμα Επιμόρφωσης ανά επαρχία ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΛΕΜΕΣΟΣ ΠΑΦΟΣ ΛΑΡΝΑΚΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 3/9/2012 Εγγραφές πλατφόρμα ΠΙ ΤΡΙΤΗ 4/9/2012 Εγγραφές πλατφόρμα ΠΙ (μέχρι 10 π.μ.) ΤΕΤΑΡΤΗ 5/9/2012 Κεντρική Επιμόρφωση ΠΕΜΠΤΗ 6/9/2012 Ενδοσχολική επιμόρφωση ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7/9/2012

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Κεντρική Επιμόρφωση Πληθυσμοί Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης (γενικά μαθήματα) Ηλ. Πλατφόρμα του ΠΙ: www.pi.ac.cy Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης (ειδικά μαθήματα): Φυσική Αγωγή, Μουσική, Τέχνη Ορίζονται απευθείας μέσω της εγκυκλίου Εκπαιδευτικοί Προδημοτικής Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης

Δήλωση μέσω Ηλεκτρ. Πλατφόρμας Δυνατότητα για εκπαιδευτικούς να επιλέξουν το θέμα της επιμόρφωσης που τους ενδιαφέρει μεταξύ 6 θεμάτων Η δήλωση στην ηλ. πλατφόρμα γίνεται από το Διευθυντή του Σχολείου ή εκπαιδευτικό που θα ορίσει ο διευθυντής, ΌΧΙ από τον κάθε ένα εκπαιδευτικό ξεχωριστά Ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας να δηλώσει ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς του σχολείου του στις διάφορες κεντρικές επιμορφώσεις Οι Διευθυντές των σχολείων ΔΕ θα δηλώσουν συμμετοχή για το διήμερο επιμόρφωσης 5-7 Σεπτεμβρίου. Θα παρακολουθήσουν ειδικό πρόγραμμα επιμόρφωσης που θα προσφερθεί γύρω στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Δήλωση μέσω Ηλεκτρ. Πλατφόρμας Διαδικασίες: Προεργασία Εγγραφή Έλεγχος ότι έχουν γραφεί όλοι οι δάσκαλοι στο σύστημα

Πρόγραμμα Κεντρικής Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης Πρόγραμμα Επιμόρφωσης (βλπ. 7.1.02.7.2.1. 1/8/2012 εγκυκλίου)

Πρόγραμμα κεντρικής επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης (γενικά μαθήματα) http://www.pi.ac.cy/registrations/201209_dim/

Πρόγραμμα Κεντρικής Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Προδημοτικής Εκπαίδευσης Πρόγραμμα Επιμόρφωσης (βλπ. Παράρτημα 2 εγκυκλίου)

Πρόγραμμα κεντρικής επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς Προδημοτικής Εκπαίδευσης http://www.pi.ac.cy/registrations/201209_pro/ Εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε κοινοτικά νηπιαγωγεία: θα συμπεριληφθούν στο προσωπικό του δημόσιου νηπιαγωγείου, με το οποίο συστεγάζονται ή του πλησιέστερου προς αυτό. η Διεύθυνση του Δημόσιου Σχολείου καλείται να ενημερώσει και τους εκπαιδευτικούς των κοινοτικών τμημάτων και στη συνέχεια να δηλώσει ηλεκτρονικά τα σεμινάρια που θα παρακολουθήσει η κάθε νηπιαγωγός, τόσο από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο όσο και από το Κοινοτικό.

Πρόγραμμα Κεντρικής Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς Ειδικών Μαθημάτων και Ειδικών Εκπαιδευτικών Πρόγραμμα Επιμόρφωσης για Ειδικά Μαθήματα (βλ Παράρτημα 3, Εγκυκλίου) Πρόγραμμα επιμόρφωσης για Ειδικούς Εκπαιδευτικούς (βλ Παράρτημα 4, Εγκυκλίου)

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Γενικό Πλαίσιο Από το νηπιαγωγείο για το νηπιαγωγείο. Βασικός σκοπός η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Αφετηρία και επίκεντρο οι επιμορφωτικές ανάγκες, ενδιαφέροντα και προτεραιότητες της σχολικής μονάδας σε συνδυασμό με τις βασικές αρχές και προσεγγίσεις των νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Έμφαση στην ανάδειξη και διάχυση καλών πρακτικών. Το κάθε σχολείο έχει την επιλογή είτε να ασχοληθεί με ένα μόνο θέμα και να εμβαθύνει σε επιμέρους πτυχές του είτε να ασχοληθεί με περισσότερα και διαφορετικά μεταξύ τους θέματα. Η καθορισθείσα μέρα για ενδοσχολική επιμόρφωση θα πρέπει να αφιερωθεί αποκλειστικά και μόνο για το σκοπό αυτό.

Αλληλογνωριμία Ξενάγηση στο χώρο του σχολείου Ενημέρωση για το ΝΑΠ Προσχολικής Εκπαίδευσης Διοικητικά / Λειτουργικά Θέματα Θέματα αρχικής εγκυκλίου για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2012 - 2013 Ανταλλαγή απόψεων, προβληματισμός, παρουσίαση καλών πρακτικών κατά την περσινή σχολική χρονιά 2011- 2012 Προβλήματα Σχολικής μονάδας- τρόποι επίλυσης Αναστοχασμός Διάρκεια : 8:00- 13:00

Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Πού και Πότε; ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ 6/9/12 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7/9/12 ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΛΕΜΕΣΟΣ &ΠΑΦΟΣ ΛΑΡΝΑΚΑ & ΑΜΜΟΧΩΣΤ.

Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Ποιοι; Οι εκπαιδευτικοί κάθε σχολικής μονάδας (διευθυντές και δάσκαλοι/ες) σε ρόλο επιμορφωτών και επιμορφωμένων. Αξιοποίηση προσωπικού αναλόγως κλίσεων, ενδιαφερόντων, εξειδικεύσεων, προσόντων κ.λπ.

Ενδοσχολική Επιμόρφωση – Καλές Πρακτικές: Τι; ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Διδακτική συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου (Περιβαλλοντική αγωγή, αγωγή υγείας, μουσική, μαθηματικά …) Διερευνητική μάθηση Συνεργατική μάθηση Διαφοροποίηση διδασκαλίας Συναισθηματική αγωγή Δραματοποίηση-υπόδυση ρόλων Επικοινωνία με κοινωνικούς εταίρους Διδασκαλία αλλόγλωσσων Δημοκρατική πολιτότητα Διαχείριση τάξης Μαθησιακό κλίμα Δημιουργική σκέψη Κριτική σκέψη Αυτοαξιολόγηση διδασκαλίας …………………………….……………

Ενδεικτικές πηγές άντλησης υλικού Ιστοσελίδες ΔΔΕ: http://www.schools.ac.cy/klimakio/index.html http://www.moec.gov.cy/dde/anaptyxi_veltiosi_schol eiou/ Ιστοσελίδες ΠΙ: http://www.pi.ac.cy/ http://www.nap.pi.ac.cy/

Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Ενδεικτική Δομή 1 Ενημέρωση για επεκτάσεις στην εισαγωγή των ΝΑΠ τη νέα σχολική χρονιά Διάχυση αποτελεσμάτων κεντρικής επιμόρφωσης Θέμα/θέματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης Αναστοχασμός – σκέψεις για επόμενα βήματα 2 3 4

Ενδοσχολική Επιμόρφωση: Πώς; Επιλογή θέματος/θεμάτων και εισηγητών από προηγούμενες μέρες Ετοιμασία πλάνου-χρονοδιαγράμματος (δείγμα). Κοινοποίησή του στον οικείο ΕΔΕ για τυχόν εισηγήσεις. Ορισμός πρακτικογράφων για καταγραφή εισηγήσεων και καλών πρακτικών. Αλληλεπίδραση νηπιαγωγών μονοθέσιων και ποολυθέσιων νηπιαγωγείων

Καλωσόρισμα από Δ/ντρια ΩΡΑ ΘΕΜΑ/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ 8:00 – 8:30 Συμπλήρωση Παρουσιολογίου ( Α/Α. όνομα νηπ. Ονοματεπώνυμο νηπ. email σχολείου, φαξ.σχολείου) Καλωσόρισμα από Δ/ντρια Ξενάγηση στο χώρο του σχολείου από Δ/ντρια και το προσωπικό ( οργάνωση και αξιοποίηση αιθουσών διδασκαλίας και βοηθητικών χώρων , υπαίθριου χώρου)   Διευθύντρια …………………………… ………………………….. …………………………. 8:30 – 9:00 Γενική ενημέρωση για την εξέλιξη των ΝΑΠ (βλέπε εγκύκλιο) 9:00 – 10:00 Συζήτηση για τις γενικές οδηγίες έναρξης της σχολικής χρονιάς ( Επιλογή σημαντικών θεμάτων προς συζήτηση )  Διευθύντρια ………………………………… 10:00– 10:30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10:30–11:30 Παρουσίαση και συζήτηση καθημερινών προβλημάτων ανά σχολική μονάδα και τρόποι επίλυσης τους  . ………………………… …………………………………. 11:30– 11:40 11:40– 12:40 Παρουσίαση καλών πρακτικών για οποιοδήποτε θέμα  ………………………………... …………………………………… ............................................. 12:40-13:00 Γενική συζήτηση και αναστοχασμός

ΝΑΠ Προσχολικής Εκπαίδευσης Γενική ενημέρωση Ενσωμάτωση με Ενιαίο Α.Π. Φιλοσοφία και Τομείς Ανάπτυξης Προγράμματα Σπουδών όλων των βαθμίδων Επιστημονική γλώσσα κάθε γνωστικού αντικειμένου Γνωστικά αντικείμενα (Παιδί και γνωστικά αντικείμενα) Παραγωγή εποπτικού υλικού και ανάρτησή του στην ιστοσελίδα

ΟΜΑΔΑ ΝΑΠ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρία Ηρακλέους Λειτουργός Π.Ι. Χρυσάνθη Μελετίου Αποσπασμένη ΝΑΠ Ροδούλα Καραπατάκη Αποσπασμένη ΝΑΠ Κούλα Κουρσάρου Γ.Ε.Δ.Ε Πρόεδρος ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΕΔΕ Άννα Βιολάρη Λουκία Βούργια Ευαγγελία Παναγιώτου ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΔΕ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ιστοσελίδα Προσχολικής Εκπαίδευσης www.schools.ac.cy/klimakio/Themata/proscholiki_ekpaide fsi/index.html