ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δρ. Ιστορίας της Τέχνης, Φιλόλογος «Μεθοδολογία εφαρμογής και Σχεδιασμός Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων» Λένα Μπενιση Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δρ. Ιστορίας της Τέχνης, Φιλόλογος
Σχεδιασμος ενός προγραμματος -θεμα -στοχοι -περιεχομενο -μεθοδολογια -χρονοδιαγραμμα δραστηριοτητων -συνεργασιες -συνδεση με μαθηματα Αναλυτικων Προγραμματων
Μεθοδολογια -Περιβαλλοντικη εκπαιδευση -Πολιτιστικα θεματα -Αγωγη Υγειας -Διεπιστημονικοτητα-Διαθεματικοτητα -Βιωματικη προσεγγιση -Ομαδοσυνεργατικη (μαθητων) -Σχεδια εργασιας -Τεχνολογικος εξοπλισμος -
Διαθεματικοτητα-Διεπιστημονικοτητα Διαθεματικη Προσεγγιση=πολυπλευρη διερευνηση και μελετη ενός θεματος με τη συμμετοχη και το συντονισμο πολλων γνωστικων αντικειμενων. Διεπιστημονικοτητα=συσχετισμος των διαφορων επιστημων. Στη σχολικη γνωση διατηρει τα διακριτα μαθηματα αλλα με διαφορους τροπους προσπαθει να συσχετισει το περιεχομενο τους. Σημαινει νέο τροπο παραγωγης γνωσης/ επηρεαζει τον τροπο διδασκαλιας και ερευνας/στοχευει σε ολοπλευρη αντιληψη του κοσμου
Βιωματικη μαθηση Γνωση που συνδεεται με την αμεση εμπειρια, τη καθημερινοτητα και τα προσωπικα ενδιαφεροντα των μαθητων
Ομαδοσυνεργατικη διαδικασια μαθησης Εναλλακτικος τροπος μαθησης «μαθαινω ερευνωντας» Αλλαγη ρολων (μαθητων-καθηγητων) *Δημιουργια ομαδων: Εργαζονται ισοτιμα σε ομαδες, αξιοποιουν τα βιωματα τους, μαθαινουν να συνεργαζονται και να αναζητουν κριτικα τη πληροφορηση
Σχεδια εργασιας (project) Προσεγγιση της γνωσης με τη μεθοδο των σχεδιων εργασιας Ο μαθητης εχει τον πρωτο λογο, μαθαινει πως να εργαζεται, δηλ. * συνεργαζεται *αναζητα πληροφοριες σε ποικιλες πηγες *επεξεργαζεται κριτικα τις πληροφοριες και συγκρινει *Παιρνει πρωτοβουλιες και αναλαμβανει ευθυνες ο καθηγητης *καθοδηγει διακριτικα, εμψυχωνει και βοηθα στις δυσκολιες *Παρακινει τους μαθητες να σκεφτονται, να κρινουν *Να αξιοποιουν τις δεξιοτητες και τα βιωματα τους
Σχεδια εργασιας (συνεχεια) Στο τελος της εργασιας οι μαθητες θα κληθουν να καταγραψουν εμπειριες και εντυπωσεις Θα εχουν ερευνησει, σε προσωπικο και ομαδικο επιπεδο, συγκεκριμενη βιβλιογραφια Και θα εχουν μαθει να χειριζονται και να παραγουν εργο με τη χρηση της τεχνολογιας Ουσια Διασυνδεση της σχολικης γνωσης με τη καθημερινη ζωη
Λενα Μπενιση Υπευθυνη Πολιτιστικων Θεματων Δρ. Ιστοριας της Τεχνης «Θεματολογια Πολιτιστικων Προγραμματων: αναδειξη και προωθηση στοιχειων Πολιτισμου» Λενα Μπενιση Υπευθυνη Πολιτιστικων Θεματων Δρ. Ιστοριας της Τεχνης
Αντικειμενο των προγραμματων είναι ο Πολιτισμος Δηλ. Το συνολο των ηθων και εθιμων, των υλικων, καλλιτεχνικων, θρησκευτικων και πνευματικων εκδηλωσεων, που χαρακτηριζουν μια κοινωνια, ένα εθνος. Διακρινουμε 1. τον Τεχνολογικο, τα στοιχεια δηλ. που αφορουν τα τεχνικα επιτευγματα, τα μεσα παραγωγης και τις επιστημονικες γνωσεις και 2. τον Πνευματικο, που αναφερεται στα πνευματικα και ηθικα επιτευγματα, στις τεχνες, τις ιδεες, τη λογοτεχνια, τη θρησκεια
Στοχος των Πολιτιστικων Προγραμματων Ερευνα-μελετη-αναδειξη-προωθηση στοιχειων Πολιτισμου Με μεθοδολογια, όπως την περιγραψαμε νωριτερα
Ρολος των Υπευθυνων Πολιτιστικων Θεματων *παρακολουθουν, υποστηριζουν, αξιολογουν *επιμορφωνουν με σεμιναρια-ημεριδες *παρεχουν εργαλεια βοηθειας, όπως βιβλιογραφια-επαφες με Φορεις, Μουσεια, Οργανισμους (π.χ. ΕΚΕΒΙ-ΥΠΠΟΤ-Θεατρικους Οργανισμους-Πολιτισμικος Οργανισμος Δημου Αθηναιων) *βρισκουν καταλληλους χωρους, για Συναντησεις η παρουσιασεις καλλιτεχνικων δρασεων σχολειων
Πολιτιστικα Δικτυα Σχολειων Επομενο βημα μετα το στενο πλαισιο-χωρο των σχολικων μοναδων είναι τα Σχολικα Δικτυα- επεκταση σε σχολικες μοναδες εκτος πολης, συνεργασια περισσοτερων των δυο περιοχων (εντος αλλα και εκτος Ελλαδας) π.χ. «Αγγελος Σικελιανος» (Αθηνα-Πειραιας-Αμφισσα-Δελφοι)