HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Case Study: ATM machine III Identifying Objects’ States and Activities in the ATM System Νταλιακούρας Νικόλαος CEID – Πανεπιστήμιο Πατρών Object Oriented.
Advertisements

7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
Επιμέλεια: Δέγγλερη Σοφία
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΟΠΑ - Τεχνολογία Λογισμικού - Εμμ. Γιακουμάκης
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Πρόγραμμα Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ. Ε
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 3: Υλοποίηση μεθόδων.
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Πτυχιακή εργασία των Κωνσταντίνου Κουρμούση (1604)
Resource Description Framework
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Δαμιανός Χατζηαντωνίου Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Έρευνα για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα Αθήνα 9 Νοεμβρίου ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ι.Ο.Φο.Μ. Ι.Ο.Φο.Μ. – Π.Μ.Σ. Φορολογία και Ελεγκτική.
Ανακεφαλαίωση Προβλήματος Βιβλιοθήκης
Αναγνώριση Προτύπων.
Αρχιτεκτονική Συστημάτων
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1. 2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Νταλιακούρας Νικόλαος CEID – Πανεπιστήμιο Πατρών Object Oriented Programming II (C++) Χειμερινό Εξάμηνο
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Σχεδιασμός Λογισμικού u Ανάπτυξη λύσης που ικανοποιεί τις απαιτήσεις λογισμικού.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Χειμερινό Εξάμηνο (Ε') - Κωδ. Μαθήματος:
Συνδυαστικά Κυκλώματα
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΟΠΑ - Τεχνολογία Λογισμικού - Εμμ. Γιακουμάκης
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ο ρόλος της τρισδιάστατης Ψηφιακής Μοντελοποίησης στη διδασκαλία του Προγραμματισμού: υλοποιώντας ένα μοντέλο του DNA – μια διαθεματική προσέγγιση Β. Ρεπαντής.
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
3 Αρχιτεκτονική Συστημάτων  Κατηγορίες χρηστών ΣΔΒΔ  Αρχιτεκτονική ANSI/SPARC  Γλώσσες ερωτημάτων  Μοντέλα δεδομένων  Λειτουργίες ΣΔΒΔ.
Ανάλυση Συστημάτων ( site) Υπευθ. Καθηγ.: Τσαλγατίδου Αφροδίτη.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑTA ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Mοντέλα Επιχειρησιακών Διαδικασιών Mέρος B.
Τι είναι οι Περιπτώσεις Χρήσης (Use Cases)
Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού Εργαστήριο 1: Εισαγωγή.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός Web Site: ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ.
Διαγράμματα Πακέτων (Package Diagrams)
Σχεδιασμός Λογισμικού – ΠΛΗ24 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΙΙ
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ποιότητα Λογισμικού Ανάλυση Απαιτήσεων κατά το Μοντέλο FURPS+
Activity Diagrams.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
Εφαρμογή Μεθοδολογίας ICONIX
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML.
Πληροφοριακά Συστήματα: Μοντελοποίηση με UML
Μεταγράφημα παρουσίασης:

HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ

Περί Απαιτήσεων Λογισμικού Γενικές Έννοιες Τεχνικές Μοντελοποίησης Απαιτήσεων Κλασική Τεχνική Αντικειμενοστραφής Τεχνική Διαγράμματα Χρήσης Ακολουθιακά Διαγράμματα Συνεργατικά Διαγράμματα

Τύποι Μοντέλων για ένα Σύστημα Λογισμικού Μοντέλο Περιγραφής Λειτουργίας (Functional Model) Παρουσιάζει και περιγράφει τη λειτουργία(ες) του συστήματος από τη σκοπιά του χρήστη Χρησιμοποιούμε Διαγράμματα Χρήσης (Use case diagrams) Στατικό Μοντέλο Δομής (Object Model) Παρουσιάζει και περιγράφει τη στατική δομή του συστήματος και των υποσυστημάτων σαν ένα σύνολο από κλάσεις, αντικείμενα, οντότητες και σχέσεις ανάμεσα σε αυτά Χρησιμοποιούμε Διαγράμματα Κλάσεων, Ψηφιδικά Διαγράμματα, Παραταξιακά Διαγράμματα Δυναμικό Μοντέλο Συμπεριφοράς (Dynamic Model) Παρουσιάζει και περιγράφει την εσωτερική λειτουργία του συστήματος (κάθε μιας λειτουργίας από όλες τις κλάσεις) Χρησιμοποιούμε Ακολουθιακά Διαγράμματα, Διαγράμματα Δραστηριότητας, και Διαγράμματα Κατάστασης

Μοντελοποίηση με τη γλώσσα UML Μοντελοποίηση Απαιτήσεων Σενάρια, Διαγράμματα Χρήσης (Scenaria, Use Case Diagrams) Μοντελοποίηση στατικής δομής του συστήματος Διαγράμματα Κλάσεων (Class Diagrams) Διαγράμματα Αντικειμένων (Object Diagrams) Ψηφιδικά Διαγράμματα (Component Diagrams) Παραταξιακά Διαγράμματα (Deployment Diagrams) Μοντελοποίηση δυναμικών χαρακτηριστικών του συστήματος Ακολουθιακά Διαγράμματα (Sequence Diagrams) Συνεργατικά Διαγράμματα (Collaboration Diagrams – Communication Diagrams στη UML 2.0) Μοντελοποίηση της συμπεριφοράς συγκεκριμένων αντικειμένων Διαγράμματα Κατάστασης (State Diagrams) Μοντελοποίηση των βημάτων εκτέλεσης μιας διαδικασίας Διαγράμματα Δραστηριότητας (Activity Diagrams) Περιγραφή λειτουργίας από τη σκοπιά του χρήστη Στατική Δομή Συμπεριφορά

Τα Στοιχεία της γλώσσας UML 1.x Κοινοί μηχανισμοί Δομικά Στοιχεία Πράγματα Σχέσεις Διαγράμματα Στατική Δομή Συμπεριφορά Ομαδοποίηση Σχολιασμός Class Interface Active class Component Node Interaction State machine Package Note Dependency Association Generalization Realization Object Use case Sequence Collaboration/ Communication Statechart Activity Deployment Κανόνες name, scope, visibility Collaboration (Communication in UML 2.0)

Κατηγοριοποίηση Διαγραμμάτων UML 2.0

Κατηγορίες Διαγραμμάτων UML Κατηγορίας Διαγραμμάτων Δομής (Structural diagrams) Διαγράμματα Στατικής Δομής (Static structural diagrams) Διαγράμματα Κλάσεων (Class diagrams) Διαγράμματα Αντικειμένων (Object diagrams) Διαγράμματα Υλοποίησης (Implementation diagrams) Ψηφιδικά Διαγράμματα (Component diagrams) Παραταξιακά Διαγράμματα (Deployment diagrams) Κατηγορία Διαγραμμάτων Συμπεριφοράς (Behavior diagrams) Διαγράμματα Χρήσης (Use case diagrams) Κατηγορία Διαγραμμάτων Αλληλεπίδρασης (Interaction diagrams) Ακολουθιακά Διαγράμματα (Sequence diagrams) Συνεργατικά Διαγράμματα (Communication - Collaboration diagrams) Διαγράμματα Κατάστασης (State diagrams) Διαγράμματα Δραστηριότητας (Activity diagrams)

Κατηγοριοποίηση Διαγραμμάτων UML – Διαγράμματα Χρήσης – Διαγράμματα Κατάστασης

Διαγράμματα Χρήσης Διάγραμμα που αποτελείται από περιπτώσεις χρήσης, δράστες, και σχέσεις συνάφειας (relationships) μεταξύ των δραστών και των υπηρεσιών του συστήματος Για τα Διαγράμματα Χρήσης επιλέγουμε μόνο τις υπηρεσίες που είναι «ορατές» από ένα εξωτερικό σύστημα (δράστη) Τα Διαγράμματα Χρήσης μπορούν να εφαρμοσθούν με δύο τρόπους Για να μοντελοποιήσουν το πλαίσιο (context) του συστήματος Ποιοι δράστες αλληλεπιδρούν με ποια σημεία του συστήματος Μοντελοποίηση των απαιτήσεων του συστήματος. Ποιες είναι οι λειτουργίες του συστήματος

Σχέση Μοντέλων Χρήσης με Άλλα Μοντέλα Μοντέλο Χρήσης Επιβεβαιώνεται από Επιτυγχάνεται από Υλοποιείται από Σχεδιαστικό Μοντέλο Μοντέλο Υλοποίησης Μοντέλο Ελέγχου

Δομικά Στοιχεία Διαγραμμάτων Χρήσης (1)

Δομικά Στοιχεία Διαγραμμάτων Χρήσης (2) <<extend>>

Δομικά Στοιχεία Διαγραμμάτων Χρήσης (3) <<include>>

Παράδειγμα Διαγράμματος Χρήσης Μια οντότητα μπορεί να παίξει τον ρόλο ενός ή περισσότερου δραστών την ίδια στιγμή Billing System

Παράδειγμα Διαγράμματος Χρήσης

Παράδειγμα Διαγράμματος Χρήσης

Στερεότυπες σχέσεις <<include>>, <<extend>> (set priority) Place order Extension points set priority Place rush order <<include>> Check password Track order <<include>> Validate user Retinal scan

Μοντέλο Χρήσης = Διαγράμματα Χρήσης και Περιγραφές Χρήσης Κωδικό όνομα χρήσης Συνοπτική περιγραφή Ροή γεγονότων (events) Προαπαιτούμενες συνθήκες Επακόλουθες συνθήκες Περιγραφές χρήσης Διαγράμματα χρήσης Ειδικές απαιτήσεις Δράστες Περιπτώσεις Χρήσης ... Περιγραφές Χρήσης

Ροή των Γεγονότων σε μια Περίπτωση Χρήσης Έχει ένα βασικό και ομαλό μονοπάτι διαδικασιών (“Happy Path”) Ένα ή περισσότερα ενναλλακτικά μονοπάτια Ομαλές περιπτώσεις Παράξενες περιπτώσεις Παθολογικές περιπτώσεις “Happy Path”

Βήματα Μοντελοποίησης Απαιτήσεων του Συστήματος Ορισμός του περιβάλλοντος (δραστών - actors) Ορισμός της συμπεριφοράς που αναμένεται από κάθε δράστη Ορισμός βασικών συμπεριφορών του συστήματος με τη μορφή περιπτώσεων χρήσης Παραγοντοποίηση κοινών συμπεριφορών σε νέες ενοποιημένες περιπτώσεις χρήσης Υλοποίηση περιγραφών περιπτώσεων χρήσης Μοντελοποίηση των περιπτώσεων χρήσης, δραστών και σχέσεων μεταξύ τους με τη μορφή Διαγράμματος Χρήσης

Χρήσιμες Συμβουλές για την Παραγωγή Μοντέλων Χρήσης Μια περίπτωση χρήσης περιγράφει κάποια σημαντική και πλήρως κατανοητή λειτουργία του συστήματος (από τη σκοπιά του χρήστη - και των προγραμματιστών) Τα σενάρια (περιπτώσεις χρήσεις) ορίζονται με τη χρήση κάποιου κειμένου που περιέχει ουσιαστικά και ρήματα. Τα ουσιαστικά θα μα βοηθήσουν να ορίσουμε τις κλάσεις και τα ρήματα τις δραστηριότητες. Παραγοντοποίηση των περιπτώσεων χρήσης που χρησιμοποιούνται και από άλλα σενάρια Εάν η περίπτωση χρήσης απαιτείται τότε χρησιμοποιούμε <<include>> Εάν η περίπτωση χρήσης είναι προαιρετική τότε χρησιμοποιούμε <<extend>> Ένα διάγραμμα χρήσης Περιέχει περιπτώσεις στο ίδιο επίπεδο αφαίρεσης Περιέχει μόνο τους απαραίτητους δράστες Πολλές και συναφείς περιπτώσεις χρήσεις μπορούν να συμπτυχθούν σε συσκευασίες (packages)

Παράδειγμα Διαγράμματος Χρήσης UML http://www.math-cs.gordon.edu/local/courses/cs211/ATMExample/Intro.html

Παράδειγμα Διαγράμματος Χρήσης UML Σωστό Λάθος http://www.andrew.cmu.edu/course/90-754/umlucdfaq.html

Ανασκόπηση Βημάτων για Μοντελοποίηση Απαιτήσεων Βήματα: Αρχική ιδέα από τον χρήστη Επανάληψη βημάτων 3-5 έως ότου όλες οι λειτουργικές απαιτήσεις έχουν μελετηθεί 3. Ορισμός σεναρίων 4. Ομαδοποίηση σεναρίων με τη μορφή περιπτώσεων χρήσης 5. Παραγοντοποίηση, ενοποίηση, απλοποίηση και επιλογή περιπτώσεων χρήσης 6. Ορισμός δομημένων περιγραφών χρήσης για κάθε περίπτωση χρήσης 7. Ορισμός και υλοποίηση Διαγράμματος Χρήσης Μοντέλο Χρήσης = Διάγραμμα Χρήσης + Περιγραφές Χρήσης. Έχουμε ένα Μοντέλο Χρήσης για κάθε λειτουργική απαίτηση του χρήστη Προδιαγραφή Λειτουργικών Απαιτήσεων = Μοντέλα Χρήσης + Ακολουθιακά Διαγράμματα + Επικοινωνιακά Διαγράμματα + υποστηρικτικό υλικό Προδιαγραφή Απαιτήσεων = Προδιαγραφή Λειτουργικών Απαιτήσεων + Προδιαγραφή Μη-Λειτουργικών Απαιτήσεων + υποστηρικτικό υλικό