Το διαδίκτυο στη διδασκαλία και στη μάθηση Β. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ Επικ. Καθηγήτρια ΑΠΘ
Το Διαδίκτυο στην Εκπαίδευση προσφέρει στους μαθητές νέους τρόπους πρόσβασης στην πληροφορία και σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, συγχρονικής και ασυγχρονικής επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης, συνεργασίας δυνατότητες έρευνας
΄Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
Το διαδίκτυο μπορεί να παρέχει στους μαθητές τα μέσα για ενεργητική, αυθεντική μάθηση μέσω της συλλογής, καταγραφής ανάλυσης της πληροφορίας.
Οι βασικές αυτές ικανότητες αφορούν ζητήματα σχετικά με: την αναζήτηση τον εντοπισμό την αξιολόγηση τη συλλογή πληροφοριών από το διαδίκτυο την ασφάλεια την ιδιωτικότητα των μαθητών-χρηστών.
Η αποτελεσματική χρήση του Διαδικτύου στην αναζήτηση πληροφοριών πρέπει να συνδυάζει την εμπειρία στην αναζήτηση της πληροφορίας την αξιολόγηση της αξίας της την οργάνωσή της
Μία συνειδητή αναζήτηση πληροφοριών απαιτεί μια διαδικασία τεσσάρων βημάτων: σχέδιο χρήση στρατηγικών αναζήτησης στο Διαδίκτυο αξιολόγηση τριγωνισμό των πηγών
Κατά την αναζήτηση των πληροφοριών οι μαθητές θα πρέπει να διατυπώνουν –το στόχο της αναζήτησής τους, –την αιτία που αναζητούν την πληροφορία, να αναπτύξουν –συνειδητή και σκόπιμη στρατηγική αναζήτησης να επιλέξουν –τον τρόπο γραπτής διατύπωσης της αναζήτησης της πληροφορίας στις μηχανές αναζήτησης
Lycos
Excite
Μετα-μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο
Οδηγίες Κατασκευής Βόμβας & Ατομικής Βόμβας
Επικίνδυνα αθλήματα Bungee-jumping Cliff Diving Sea Surfing
Ιστοσελίδα ρατσιστικού περιεχομένου
Η διαδικασία της αξιολόγησης περιλαμβάνει συνάφεια αξιοπιστία τριγωνοποίηση της έρευνας.
Cyberpatrol Content Control Λογισμικά Ασφάλειας
Οργανισμοί που βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν ζητήματα ασφάλειας στο Διαδίκτυο NetSmartz
Φίλτρο αποτροπής ανεπιθύμητου περιεχομένου της μηχανής αναζήτησης Google
Safeline (=ασφαλής γραμμή) για καταγγελίες παράνομου περιεχομένου που εντάσσεται στην Safenet (=ασφαλές δίκτυο) ΕΚΑΤΟ (Ελληνική Καταλανωτική Οργάνωση) που στοχεύει σε ασφαλέστερη πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο.
Αρχείο ιστοσελίδων που επισκέφθηκε ο υπολογιστής
Οι μαθητές ενθαρρύνονται να μάθουν να αντλούν πληροφορίες από το διαδικτύο για διάφορα θέματα, και να τις χρησιμοποιούν σε δραστηριότητες και εργασίες.
Η τεχνολογία του διαδικτύου, από μόνη της, δεν προάγει τη μάθηση αλλά μπορεί να υποστηρίξει την παραγωγική σκέψη και τη δόμηση εννοιών από τους μαθητές, όταν τους εμπλέκει σε ενεργητική εποικοδομητική συνειδητή αυθεντική και συνεργατική μάθηση.
Η ορθολογική πλοήγηση στο διαδίκτυο μπορεί να αποβεί ένα ταξίδι σε κόσμους φανταστικούς και σε γνώσεις απροσπέλαστες με τους συμβατικούς τρόπους και σε επιτεύγματα πέρα από κάθε φαντασία.
Η ιστοσελίδα του Ψηφιακού Σχολείου του ΥΠΔΒΜΘ