ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ : Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Advertisements

Θρησκευτικη μεταρρυθμιση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΜΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΘΡΗΣΕΥΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΗΛΙΑΔΟΥ ΣΤ΄2.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΗΚΑΣ ΣΤ’2 ΤΑΞΗ
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
ΘΕ 5: Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες Φώτης Έξαρχος Β’1.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
4ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας Μάρτιος 2012
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών).
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Β’ Βατικανή Σύνοδος Σεμερτζόγλου Γιώργος ΠΠΓΕΣΣ 27/11/2014 Γ3.
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Όνομα : Χρήστος Πυλαρινός Μαρκαντωνάτος Γ 3 Εργασία για την « Θεολογικοί Διάλογοι » Υπεύθυνος καθηγητής : κ. Γιώργος Καπετανάκης.
Νίκος Νησιώτης Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 Θρησκευτικά ΘΕ3.
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Θεματική ενότητα 1: Δομή της εκκλησίας Βαρθολομαίος Κωνσταντινουπόλεως Αναστασία Τάπαρη Γ’3.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά Γ1 Νίκος Γιαννιός Δ.Ε. :7.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Διδάσκουσα: Λέκτορας Μαρία Δασκολιά
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΘΕΜΑ: « Μαζί με τους Ρομά… Δράσεις προώθησης της ενσωμάτωσης των τσιγγάνων μαθητών στο σχολείο, την κοινωνία και το ευρωπαϊκό πλαίσιο»
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ 4. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ : Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Δρ. Βασιλική Σταθοκώστα, Λέκτορος ΕΚΠΑ

Αγγλικασμός & Χειροτονία των Γυναικών  Δεν υπάρχει « μία » ενιαία θεολογική θεώρηση στο σύνολο των Εκκλησιών της « Αγγλικανικής Κοινωνίας »  Το ζήτημα αντιμετωπίζεται ποικιλοτρόπως στους κόλπους της ίδιας Εκκλησίας, σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο  Παράγοντες που ευνοούν την πολυφωνία : Κοινωνικές συνθήκες ( εκκοσμίκευση, ανάγκη εκσυγχρονισμού και συμ π όρευσης με τις ανάγκες των ανθρώ π ων κάθε ε π οχής ) Ένταξη του ζητήματος στο αίτημα για π λήρη κατανόηση, α π οδοχή και βίωση της Εκκλησίας του Χριστού Συνύ π αρξη ΡΚαθολικών και Προτεσταντικών στοιχείων στον Αγγλικανισμό Θεωρία των Κλάδων

Μεθοδολογικές Διαφορές με την Ορθόδοξη προσέγγιση  Ιδιαίτερη θεολογική προσέγγιση λόγω των μετερρυθμισμένων στοιχείων της θεολογίας στον Αγγλικανισμό ( συνύπαρξη της αρχής Sola Scriptura ( άρ. 6) με τον σεβασμό και την τήρηση της εκκλησιαστικής παράδοσης )  Διαφοροποιημένες θεολογικές αντιλήψεις περί ιερωσύνης, χειροτονίας και Αποστολικής Διαδοχής ( λόγω των μετερρυθμισμένων επιρροών ).  Η ένταξη της χειροτονίας στο ευρύτερο αίτημα για δίκαιη Εκκλησία.

Επιχειρήματα ΚΑΤΑ της χειροτονίας των γυναικών :  Εκτός από τα γνωστά ( όπως ήδη έχουν καταγραφεί και από τον κ. Μπούκη : « Η τάξη της Δημιουργίας : Ο άνδρας είναι η “ κεφαλή ” της γυναίκας, Η απουσία γυναικών από θέσεις ηγεσίας και διδασκαλίας στη Βίβλο, Η εντολή της “ σιωπής ” ( Α ’ Κορ 14,33-36), Η Βίβλος αναφέρει μόνο άνδρες Πρεσβύτερους, Η απαγόρευση στις γυναίκες να διδάσκουν ή να ηγούνται ( Α ’ Τιμ 2,8-15), Επιχειρήματα από τη φύση, την ιστορία και την Παράδοση »  Η χειροτονία γυναικών αντίκειται στη διδασκαλία της Αγίας Γραφής και της Ιεράς Παράδοσης και κυρίως στη βούληση και διάταξη αυτού του Χριστού και των Αποστόλων Του, οι οποίοι δεν ανέθεταν ιερατικά καθήκοντα σε γυναίκες  Επίκληση του κινδύνου σχίσματος στο εκκλησιαστικό σώμα  Επίκληση του κινδύνου διακοπής των διμερών θεολογικών διαλόγων, ιδιαίτερα με τους Ορθοδόξους και τους ΡΚαθολικούς.

Επιχειρήματα ΥΠΕΡ της χειροτονίας των γυναικών :  Κατάργηση των διακρίσεων και ισότητα των δύο φύλων εν Χριστώ ( Γαλ 3,28)  Η συμμετοχή γυναικών σε ρόλο ηγετικό, διδακτικό, λειτουργικό, ιεραποστολικό, οργανωτικό, στην Αγία Γραφή και στην πρώτη Εκκλησία  Η ύπαρξη γυναικών ως αποστόλων και διακονισσών  Η αναγκαιότητα για δίκαιη και αντιπροσωπευτική Εκκλησία ως πραγμάτωση της Εκκλησίας του Χριστού

Συμπεράσματα και Προκλήσεις  Για την Αγγλικανική Θεολογία :  Ανάγκη αποσαφήνισης και σταθεροποίησης των θεολογικών θέσεών της και, κυρίως, των πρακτικών της  Η χειροτονία γυναικών ως διασπαστικός παράγοντας της εκκλησιαστικής ενότητας  Η χειροτονία γυναικών ως παράγοντας αποστασιοποίησης από την εκκλησιαστική πρακτική της Ορθόδοξης Εκκλησίας  Για την Ορθόδοξη Θεολογία :  « Ποιοι είναι οι θεολογικοί λόγοι που μας εμποδίζουν να είμαστε θετικοί στο θέμα της χειροτονίας των γυναικών γενικότερα και στην Ορθόδοξη Εκκλησία ειδικότερα ;»  « Αν στην εποχή των Αποστόλων η πατριαρχική κοινωνία δεν επέτρεπε τη χειροτονία των γυναικών, όπως και την εξάλειψη της δουλείας, η εποχή μας είναι έτοιμη για την υπέρβαση αυτή με κριτήριο τη βελτίωση της σωτηριολογικής διακονίας της Εκκλησίας μας για τη σωτηρία ψυχών και σωμάτων ;»  Γιατί δεν προχωρά ο θεσμός των διακονισσών, εφόσον έχει αναγνωριστεί ως πρακτική της Εκκλησίας ;