Επιμέλεια Εργασίας: Χαράλαμπος Ζέππος, Βασίλης Αλλοίμονος. Οικιακή Οικονομία Επιμέλεια Εργασίας: Χαράλαμπος Ζέππος, Βασίλης Αλλοίμονος.
Οικολογικός σχεδιασμός προϊόντων Με τον οικολογικό σχεδιασμό οι ανθρώπινες δραστηριότητες σχεδιάζονται λαμβάνοντας υπόψη τα οικολογικά πρότυπα, ώστε να μειώνονται οι επιπτώσεις για το περιβάλλον. Ο οικολογικός σχεδιασμός των προϊόντων επιβάλλει, μεταξύ άλλων: τη χρησιμοποίηση, όσο το δυνατόν, μεγαλύτερου ποσοστού υλικών που προέρχονται από ανακύκλωση β) τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών (π.χ. βιοδιασπώμενων πλαστικών), γ) τη μείωση του όγκου των συσκευασιών, και δ) την ενημέρωση του καταναλωτή ώστε να μπορεί να επιλέξει τα οικολογικά προϊόντα.
Οικολογικός σχεδιασμός προϊόντων Η ετικέτα CE Το προϊόν συμμορφώνεται με όλους τους νόμους της ΕΕ περί ασφάλειας και ποιότητας (από πληκτρολόγια έως μικρές ηλεκτρικές συσκευές και από παιχνίδια έως φιλμ)
Το προϊόν δεν συμμορφώνεται με τους νόμους της ΕΕ περί ασφάλειας και ποιότητας , αφορά τα αντίστοιχα εξαγωγικά προϊόντα της Κίνας
Τι σημαίνει η σήμανση CE για τους καταναλωτές; (για τα οποία έχει εκδοθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετική νομοθεσία, οδηγίες «νέας προσέγγισης») και βεβαιώνει ότι το προϊόν είναι ασφαλές και σύμφωνο με τις απαιτήσεις της Κοινοτικής Νομοθεσίας. Έτσι η σήμανση CE αποτελεί το διαβατήριο για την ελεύθερη κυκλοφορία των προϊόντων στην Εσωτερική Αγορά
Η ΕΤΙΚΕΤΑ ECO Με το Ευρωπαϊκό Οικολογικό Σήμα διακρίνονται προϊόντα που πληρούν υψηλά κριτήρια τόσο επίδοσης όσο και περιβαλλοντικής ποιότητας. Για να απονεμηθεί το Ευρωπαϊκό Οικολογικό Σήμα σε ένα προϊόν, αυτό πρέπει να υποβληθεί σε αυστηρές δοκιμές περιβαλλοντικής καταλληλότητας, με επαλήθευση των αποτελεσμάτων από έναν ανεξάρτητο φορέα. Άλλα περιβαλλοντικά σήματα καλύπτουν ειδικά περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η δυνατότητα ανακύκλωσης ή η ενεργειακή αποδοτικότητα, ενώ το Λουλούδι του Ευρωπαϊκού Οικολογικού Σήματος διασφαλίζει ελάχιστες επιπτώσεις του προϊόντος στο περιβάλλον καθόλη την διάρκεια του κύκλου ζωής του — από τη διαδικασία παραγωγής έως την απόρριψή του. Οι καταναλωτές μπορούν να το βρουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Νορβηγία, το Λιχτενστάιν και την Ισλανδία. Έχουν καθοριστεί κριτήρια για περισσότερους από 23 τύπους προϊόντων και υπηρεσιών και συνεχώς υιοθετούνται νέες κατηγορίες. Το Λουλούδι διακοσμεί, μεταξύ άλλων, συσκευές φιλικές προς το περιβάλλον, είδη ένδυσης, προϊόντα κηπουρικής και τουριστικές εγκαταστάσεις. Η ΕΤΙΚΕΤΑ ECO
Για ποιο λόγο χρησιμοποιείται μια οικολογική ετικέτα; Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στις χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκή Ένωσης πιστεύουμε ότι αποτελεί στόχο μας να βοηθήσουμε όλους εμάς τους ανθρώπους που: Έχουμε συνειδητοποιήσει τα προβλήματα και επιθυμούμε να κάνουμε κάτι για τον πλανήτη μας. Είμαστε πολυάσχολοι και έχουμε μόλις 2 δευτερόλεπτα, για να εντοπίσουμε τα οικολογικά προϊόντα στα ράφια των σούπερ - μάρκετ. Θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι το προϊόν που αγοράζουμε είναι πραγματικά οικολογικό. Αμφισβητούμε και θέλουμε ένα αξιόλογο οργανισμό να ελέγξει τα οικολογικά χαρακτηριστικά ενός προϊόντος. Απαιτούμε τα οικολογικά προϊόντα τα οποία χρησιμοποιούμε να είναι εξίσου καλά με τα μη οικολογικά. Θέλουμε αφενός να χρησιμοποιούμε οικολογικά προϊόντα, αλλά αφετέρου να μην ξοδεύουμε περισσότερο για αυτά.
Τι μπορώ να κάνω για να καταναλώνω "έξυπνα" και "οικολογικά"; Το μέλλον της Ευρωπαϊκής Οικολογικής Ετικέτας βρίσκεται στα χέρια μας. Προτιμούμε προϊόντα που φέρουν την ecolabel. Όταν αγοράζουμε ένα προϊόν, που δε φέρει την ecolabel, επικοινωνούμε με τον κατασκευαστή για να μάθουμε γιατί. Εκτός από εμάς, γύρω μας υπάρχουν και άλλοι Καταναλωτές, που δεν γνωρίζουν ακόμα για την ecolabel. Ας τους ενημερώσουμε όλους.
6 καλοί λόγοι για να προτιμήσουμε προϊόντα με την οικολογική ετικέτα της Ε.Ε. Είναι πιστοποιημένα από έναν ανεξάρτητο Οργανισμό. Μπορούμε εύκολα να τα ξεχωρίσουμε. Είναι προϊόντα εξίσου καλά και αποτελεσματικά με εκείνα που δεν είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Έχουν πιστοποιηθεί ως οικολογικά, με βάση επιστημονικά δεδομένα. Η οικολογική ετικέτα απονέμεται από δημόσιες αρχές. Η μελέτη κατασκευής των οικολογικών προϊόντων γίνεται σε στενή συνεργασία με περιβαλλοντολόγους και Καταναλωτικές Οργανώσεις.
ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ