Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Καταναλωτής, περιβάλλον και γεωργία στην ΕΕ Δ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Καταναλωτής, περιβάλλον και γεωργία στην ΕΕ Δ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Καταναλωτής, περιβάλλον και γεωργία στην ΕΕ Δ
Καταναλωτής, περιβάλλον και γεωργία στην ΕΕ Δ. Σκούρας, Πανεπιστήμιο Πατρών ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ

2

3

4

5 Μέσος όρος καταναλωτών που αναγνωρίζουν το σήμα:
Βιολογική Γεωργία – Ευρωπαϊκή Ένωση: 25.5% Βιολογική Γεωργία – Ελλάδα: 14.6% Δίκαιο Εμπόριο – Ευρωπαϊκή Ένωση: 37%

6 Τι είναι: το Γαλανό Μεταγγιτσίου Χαλκιδικής το Φοινίκι Λακωνίας ο Άγιος Ματθαίος Κέρκυρας Ποιος έχει δοκιμάσει: Μπάτζο Ανεβατό Σύκα Βραβρώνας Μαρκοπούλου Μεσογείων

7

8

9 Οι έλληνες καταναλωτές φοβούνται και δεν εμπιστεύονται
Για πρώτη φορά σε ανάλυση SWOT φέρνουμε τον καταναλωτή. Οι έρευνες καταναλωτών του Ευρωβαρόμετρου επεφύλασσαν δύο εκπλήξεις. Πρώτον, τους έλληνες καταναλωτές απασχολούν θέματα κινδύνων στην διατροφική αλυσίδα πολύ περισσότερο από άλλους ευρωπαίους. Δεύτερον, οι έλληνες καταναλωτές δεν εμπιστεύονται τους θεσμούς ελέγχου της διατροφικής αλυσίδας σε ένα συντριπτικό ποσοστό, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη, σχεδόν 40%. Η μεγαλύτερη δυσπιστία των καταναλωτών επικεντρώνεται στο λιανικό εμπόριο, ακολουθεί η μεταποίηση και τέλος ο παραγωγός. Αναρωτιέται λοιπόν κανείς, ποιος είναι ο σκοπός να υιοθετούμε σήματα ποιότητος (ΠΟΠ, ΠΓΕ, κ.λπ) εάν δεν μπορούμε να τα υποστηρίξουμε ελεγκτικά. Σε έλεγχο πριν δύο χρόνια, που δεν διαψεύστηκε ποτέ, 8 στις 9 ΠΟΠ φάβες Σαντορίνης που κυκλοφορούσαν στην αγορά δεν ήταν από την Σαντορίνη. Τέσσερεις από αυτές ήταν καθαρές κτηνοτροφές. Πολύ σύντομα θα βρεθούμε απέναντι σε τρία νέα σήματα: Ορεινό Προϊόν, Νησιωτικό Προϊόν, Τοπικό Προϊόν. Eurobarometer, (2010). Food-related risks. SPECIAL EUROBAROMETER 354, / Wave 73.5.

10 Οι έλληνες καταναλωτές, όπως φαίνεται από νεότερη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, είναι ανοιχτά και συντριπτικά υπέρ της στήριξης των τοπικών αγορών και της σήμανσης των τοπικών και των ορεινών προϊόντων. Με την υπάρχουσα όμως δομή είναι σίγουρο ότι θα αγοράζουμε πατάτα Νάξου από το Κάιρο και κρέας Ευρυτανίας από την Μποτσουάνα. Εάν δεν μπορέσουμε να ελέγξουμε με καινοτόμες μεθόδους την προέλευση των προϊόντων θα προξενήσουμε στον παραγωγό και τον μεταποιητή μεγαλύτερη ζημιά από το εάν δεν είχαμε εισάγει τα σήματα. Οι έλληνες καταναλωτές συμφωνούν σε ενθάρρυνση τοπικών αγορών και καναλιών διάθεσης αγροτικών προϊόντων από την ΕΕ σε ποσοστό 96%. Πηγή: Eurobarometer, 2011. Οι έλληνες καταναλωτές ισχυρίζονται ότι ωφελούνται αγοράζοντας ορεινά προϊόντα σε ποσοστό 89%. Πηγή: Eurobarometer, 2011.

11 Η εντατική γεωργία, η αποδάσωση και η υπερ-αλίευση είναι αιτίες απώλειας της βιοποικιλότητας;
Συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό Ευρωβαρόμετρο, 2013

12 Βαθμός ενημέρωσης για το δίκτυο Natura2000
Το έχω ακούσει και γνωρίζω τι είναι Το δίκτυο Natura2000 εμφανίστηκε με την οδηγία για τους οικοτόπους, το 1992. Το 2013, δηλαδή 21 χρόνια μετά, το έχουν ακούσει και το γνωρίζουν σχεδόν ένας στους δέκα ευρωπαίους πολίτες. Το έχω ακούσει αλλά δεν γνωρίζω τι είναι Δεν το έχω ακούσει ποτέ Δεν ξέρω/δεν απαντώ

13 Πλημμύρες ένα, δυστυχώς, επίκαιρο θέμα:
Χημικά στη γεωργία (71%) Απόβλητα(46%) Ναυσιπλοΐα, λιμάνια (44%) Υπερβολική χρήση στη γεωργία (41%) Ενέργεια (27%) Τουρισμός (25%) Πλημμύρες ένα, δυστυχώς, επίκαιρο θέμα: Ένας στους τέσσερεις ευρωπαίους πολίτες θεωρεί ότι οι πλημμύρες είναι μια σοβαρή απειλή για χερσαίο υδάτινο περιβάλλον. Οι κυριότερες απειλές για την ποιότητα του νερού: Ένας στους τέσσερεις ευρωπαίους πολίτες θεωρεί ότι οι πλημμύρες είναι μια σοβαρή απειλή για χερσαίο υδάτινο περιβάλλον.

14 Ο πολίτης και ο καταναλωτής σπανίως βρίσκονται στο κέντρο του σχεδιασμού, της υποστήριξης και παρακολούθησης της πολιτικής για το περιβάλλον και τα τρόφιμα Οι ευρωπαϊκές πολιτικές για το περιβάλλον αφήνονται στη τύχη τους, και σε μεγάλο βαθμό στη καλή θέληση των κρατών-μελών Αντί για επίλογο


Κατέβασμα ppt "Καταναλωτής, περιβάλλον και γεωργία στην ΕΕ Δ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google