Εργασία στο μάθημα:Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Θέμα:Στρατηγική στο χώρο του Κινητού Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Ομάδα 29 : 1. Κοτσομύτη Αγγελική 2. Μάρκου Ρέα 3. Πετράκη Ελένη Εργασία στο μάθημα:Διοίκηση Επιχειρήσεων και Τεχνολογία
Πίνακας Περιεχομένων Ο χώρος του Κινητού Ηλεκτρονικού Εμπορίου Επιχειρηματική Στρατηγική,ενέργειες απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Εμπλεκόμενοι παίκτες και οι ενέργειές τους στην ελληνική αγορά Επίλογος
Ο χώρος του Κινητού Ηλεκτρονικού Εμπορίου M-Commerce: η εκτέλεση συναλλαγών οι οποίες έχουν χρηματική αξία, μέσω ασυρμάτων συσκευών όπως κινητά τηλέφωνα και PDA(Personal Digital Assistant). M-Commerce : αποτελεί υποσύνολο του M-Business, το οποίο περιλαμβάνει οποιαδήποτε λειτουργία που πραγματοποιείται μέσω κινητού τηλεφώνου-ασχέτως αν καταλήγει σε εμπορική συναλλαγή ή όχι. Δεν θεωρείται εφαρμογή του Μ-Commerce :Η αποστολή και ανταλλαγή SMS (απλό και μικρό κείμενο μηνύματος) ανάμεσα σε δύο άτομα. Θεωρείται εφαρμογή του M-Commerce: Η αποστολή SMS μηνυμάτων ανάμεσα σε μια Υπηρεσία Παροχής Πληροφοριών και σε κάποιο χρήστη, η οποία έχει συγκεκριμένο τρόπο χρέωσης. (Ref. Durlacher )
Ο χώρος του Κινητού Ηλεκτρονικού Εμπορίου Κύρια πλεονεκτήματα του M-Commerce: Mobility Ubiquity Reachability Localization(Location Sensitivity) Convenience (Ref. Durlacher) Ενδεικτικές εφαρμογές του M-Commerce: Χρηματοοικονομικές συναλλαγές(M-Banking, M-Broking, Mobile Πληρωμές) Παροχή Πληροφοριών Mobile Δημοπρασίες Mobile Ticketing Mobile Παιχνίδια, Music and Video
Επιχειρηματική Στρατηγική,ενέργειες απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Η στρατηγική συνίσταται στο να κάνεις διαφορετικά πράγματα απ ’ό,τι οι ανταγωνιστές σου ή να κάνεις τα ίδια πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Michael Porter Τεχνικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Μοναδική ανταγωνιστική τοποθέτηση της επιχείρησης Δραστηριότητες προσαρμοσμένες στη στρατηγική Ξεκάθαρες επιλογές Ταίριασμα των δραστηριοτήτων (απαραίτητο στοιχείο για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα) Ύπαρξη λειτουργικής αποτελεσματικότητας (Ref. Harvard Business Review)
Επιχειρηματική Στρατηγική,ενέργειες απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος M-commerce: μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά με μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας για όλους τους εμπλεκόμενους παίκτες. Στρατηγικές θέσεις των επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση της αβεβαιότητας με βάση την κινδυνοληπτική διάθεση: να οδηγεί τις εξελίξεις (shaper) να προσαρμόζεται σ’ αυτές (adapter) ή να διατηρεί το δικαίωμα στο παιχνίδι(reserve the right to play) Οι νέες αγορές απαιτούν: φρόνιμο στρατηγικό προγραμματισμό εγρήγορση πρόβλεψη και ικανοποίηση των επιθυμιών των πελατών
Εμπλεκόμενοι παίκτες και οι ενέργειές τους στην ελληνική αγορά Κυρίαρχες εταιρείες στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα : Vodafone Telestet Cosmote Νέα παρουσία στην αγορά: Q Telecom Απουσία ουσιαστικών διαφορών μεταξύ των παραπάνω εταιρειών όσον αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες Πόλεμος εντυπώσεων Οξύτερος ανταγωνισμός μεταξύ Cosmote-Vodafone(μερίδιο Cosmote στην ελληνική αγορά 37,3% και Vodafone 36%) (Ref. www.mobile.gr )
Εμπλεκόμενοι παίκτες και οι ενέργειές τους στην ελληνική αγορά Vodafone: Διεθνής επιχείρηση -> δυναμική είσοδος στην Ελλάδα με τη συγχώνευση-εξαγορά της Panafon Στρατηγική προσανατολισμένη στην ποιότητα των υπηρεσιών της(αύξηση της αξιοπιστίας της,εικόνα ) Μεθοδική προώθηση των υπηρεσιών(π.χ. Vodafone live) Οργανωμένο και πρωτοποριακό Marketing(π.χ. Vodafone Box) Πρωτοποριακές Δραστηριότητες Vodafone: Vizzavi.gr: το μεγαλύτερο ελληνικό portal, υπηρεσίες προσβάσιμες και από κινητά τηλέφωνα που υποστηρίζουν τις τεχνολογίες WAP/GPRS Vodafone live: μοναδική σειρά υπηρεσιών επόμενης γενιάς βασισμένων στο χρώμα, τον ήχο και τις εικόνες
Εμπλεκόμενοι παίκτες και οι ενέργειές τους στην ελληνική αγορά Telestet ιδρύθηκε το 1992 Λειτουργία δικτύου από την 29/6/1993 Εταιρική σύνθεση: STET Mobile Holding, NV(μέλος της TELECOM), Verizon, Interamerican Κατέχει την εικόνα leader στον τομέα των καινοτομιών Ασκεί focus strategy(έμφαση σε ορισμένα τμήματα της αγοράς) Πρωτοποριακές Δραστηριότητες Telestet παρουσίασε πρώτη υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας μέσω WAP(Wireless Application Protocol) (Μάιος 2000) η πρώτη ελληνική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας που προσφέρει τη δυνατότητα Μεταφοράς Δεδομένων σε Υψηλή Ταχύτητα (High-Speed Circuit Switched Data-HSCSD) μέσα από το δίκτυο GSM 900
Εμπλεκόμενοι παίκτες και οι ενέργειές τους στην ελληνική αγορά 21/6/2000 : ‘TELESTET on line WAP’ , κινητή πύλη(Mobile portal) με πακέτο υπηρεσιών On Line και αποκλειστική σύνδεση στις διαδικτυακές πύλες in.gr και thea.gr TELESTET Finder (Location Based Service) TELESTET on line trading: αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Ericsson Hellas S.A. και την Broker Systems S.A για την ανάπτυξη εφαρμογών Mobile Internet ,με έμφαση στις χρηματοοικονομικές εφαρμογές. Συμμετοχή στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα MobiCom έρευνα για το Mobile Commerce στην Ελλάδα[ισχυρό R & D(έρευνα και ανάπτυξη)] 10/1/2003: MMS PHOTO DATE
Εμπλεκόμενοι παίκτες και οι ενέργειές τους στην ελληνική αγορά Cosmote: Ξεκίνησε την εμπορική λειτουργία της τον Απρίλιο του 1998 Αποτελεί προϊόν συνεργασίας δύο δυνάμεων, του ΟΤΕ και της Νορβηγικής εταιρείας Τηλεπικοινωνιών TELENOR. H COSMOTE κατέχει την πρώτη θέση στο σύνολο της ελληνικής αγοράς με μερίδιο 37,3% Ακολουθεί πελατοκεντρική στρατηγική παρέχοντας χαμηλότερες τιμές, ευνοώντας τους χρήστες των δικτύων ΟΤΕ και COSMOTE(cost leader) Πρωτοποριακές Δραστηριότητες Cosmote My Cosmos : το πρώτο ελληνικό portal, εκροή συνεργασίας μεγάλων και πρωτοπόρων εταιριών παρέχει ενημέρωση, επικοινωνία, διασκέδαση
Επίλογος Το M-COMMERCE βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακή φάση. Εφαρμογές αργές και δυσκίνητες ΌΜΩΣ Γοργός ρυθμός ανάπτυξης τεχνολογίας Wireless Internet Προϋπόθεση για την επιτυχή ανάπτυξη Μέρος της καθημερινότητας του ανθρώπου Φύση εφαρμογών Anytime, anywhere applications Μικρές συναλλαγές Το κλειδί της επιτυχίας : όχι μόνο εντυπωσιακά γραφικά αλλά εύχρηστες και λειτουργικές υπηρεσίες