ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
Παρατηρούμε οτι όσο στα κορίτσια τόσο και στ' αγόρια οι άλλοι δεν σχολιάζουν και τόσο πολυ την σχέση των εφήβων με τα παιχνίδια. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν θέλουν να γίνονται επικριτικοί .
Σε αυτό το γράφημα παρατηρούμε πως κανονίζουν οι έφηβοι το χρόνο που αφιερώνουν στο παιχνίδι. Διαπιστώνουμε πως και τα αγόρια αλλά και τα κορίτσια πρώτα τελιώνουν τις υποχρεώσεις τους κι έπειτα αφιερώνουν χρόνο στο παιχίδι τους.Αυτό μας δείχνει ότι τα παιδιά μαθαίνουν από μικρά να είναι υπεύθυνα και να οργανώνουν το χρόνο τους.
Από το συγκεκριμένο γράφημα καταλαβαίνουμε ότι η πολύωρη ενασχόληση με τον υπολογιστή ειναι αρνητική έως ουδέτερη και για τα δύο φύλα αν και οι περισσότεροι υποστηρίζουν πως είναι αρνητική.
Από το γράφημα συμπεραίνουμε ότι τα κορίτσια επηρεάζονται πολύ στον τρόπο σκέψης και στον χαρακτήρα τους από το παιχνίδι. Aντίθετως, τα αγόρια επηρεάζονται συναισθηματικά και στον χαρακτήρα τους. Τέλος βγάζουμε το συμπέρασμα πως η κοινωνικότητα είναι σε χαμηλά στάδια και στα δύο φύλα .
Από το γράφημα με τον τίτλο "Τι κερδίζετε από αυτό" συμπεραίνουμε πως και στα κορίτσια και στα αγόρια προτεραιότητα έχει η διασκέδαση και στην δεύτερη θέση βρίσκεται η χαλάρωση. Στις τελευταίες θέσεις και για τα δύο φύλα βρίσκεται η προσαρμογή στο περιβάλλον και η βελτίωση των σχέσεων. Από αυτές τις δύο θέσεις συμπεράνουμε πως τα παιδιά στις μέρες μας αρχίζουν να γίνονται αντικοινωνικά , κυρίως λόγου του γρήγορου ρυθμού ζωής!
Εδώ βλέπουμε ότι τα αγόρια επιλέγουν τα παιχνίδια τους πιο πολύ με βάση τα γραφικά και τους χαρακτήρες του κάθε παιχνιδιού . Ενώ τα κορίτσια σε μεγάλο ποσοστό από το θέμα του κάθε παιχνιδιού .Αυτό συμβαίνει επειδή , λογικά , τα αγόρια έχουν καλύτερη σχέση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σε αντίθεση με τα κορίτσια .
Από το γράφημα βλέπουμε πως τα σχόλια τις περισσότερες φορές είναι θετικά και στα δύο φύλα. Από αυτό συμπεραίνουμε πως και οι φίλοι τους πιθανόν να παίζουν παρόμοια παιχνίδια.
Σε αυτό το γράφημα παρατηρούμε ότι τα αγόρια ασχολούνται με ηλεκτρονικά παιχνίδια ταχύτητας τα οποία πολλές φορές περιέχουν βία. Ακόμη της αρεσκείας τους είναι και τα παιχνίδια που έχουν σχέση με τις πολεμικές τέχνες. Αντιθέτως τα κορίτσια ενδιαφέρονται για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αφορούν την ζωή και την καθημερινότητα των ανθρώπων.
Στη διαφάνεια αυτή διακρίνουμε ένα γράφημα που μας αναφέρει το πόσο συχνά παίζουν τα παιδία με τα παιχνίδια τους. Τα αγόρια και τα κορίτσια παίζουν σε καθημερινή βάση με τα παιχνίδια τους λέγοντας πως όταν παίζουν με το παιχνίδι τους χαλαρώνουν και δε σκέφτονται τις υποχρεώσεις τους.
Το γράφημα που βλέπουμε δείχνει αν τα παιδιά παίζουν μόνα τους ή με παρέα. Παρατηρούμε λοιπόν ότι οι περισσότεροι έφηβοι προτιμούν να παίζουν μόνοι και δεν επιδιώκουν την ομαδικότητα και την συνεργασία. Έτσι και τα αγόρια και τα κορίτσια αφιερώνουν χρόνο σε παιχνίδια που είναι μόνο για έναν.
Σ’ αυτή την διαφάνεια βλέπουμε ότι και τα αγόρια και τα κορίτσια ενημερώνονται από το διαδίκτυο για τα παιχνίδια που επιλέγουν. Στη συνέχεια βλέπουμε πως τα κορίτσια ενημερώνονται πιο πολύ από την τηλεόραση .Τέλος, βλέπουμε πως τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια συμβουλεύονται από τους φίλους τους για τις επιλογές των παιχνιδιών τους
Στο παραπάνω γράφημα βλέπουμε τις προτιμήσεις των εφήβων στα επιτραπέζια παιχνίδια. Και τα αγόρια αλλά και τα κορίτσια έχουν μεγαλύτερη προτίμηση στη Monopoli και στο Uno.Επιλέγουν αυτά τα δυο επιτραπέζια γιατί είναι ομαδικά αλλά και κοινωνικά και έτσι μπορεί το ένα φύλο να γνωρίσει καλύτερα το αντίθετο φύλο.
Λώρα Δρακοπούλου Μακρίνα Κοβουσιάδου Νικολέτα Καγιόγλου Φρόσω Γιαμουρίδου