7ο ΓενικΟ λύκειο ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ σχολικο ετοσ:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

ΣΤΟΠ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ ΠΟΤΕ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ Η 21η ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ: Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της εξάλειψης των φυλετικών.
Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ.
Τα Δικαιώματα των Παιδιών
Τα δικαιώματα του παιδιού
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
Ελέυθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΣΤΟΝ 20ο ΚΑΙ 21ο ΑΙΩΝΑ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ.
Nέλσον Μαντέλα.
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Τάξη Έ.
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Απαρχάιντ Εργασία στο μάθημα της Ιστορίας του μαθητή Κεραμίδη Παναγιώτη.
Αναλύοντας τη Δημοκρατία
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΛΗΥΘΣΜΩΝ ΣΤΟΝ 20ο και 21ο αιώνα
17 Ν ΟΕΜΒΡΗ χρόνια μετά Τα πέτρινα χρόνια ( )
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Η ΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΡΓΟ.
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
Από τους μαθητές της Ε΄ τάξης Ζώη Αραδιπιώτη Άρη Αριστέιδου.
Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας Αντωνακάκης Γεώργιος Ηράκλειο 01/12/2014.
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
Νέλσον Μαντέλα.
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Δημήτρης Καραγιάννης Γιάννης Πρέντζας Γιάννης Ρόδης
Άννα Αμπαριάν Σχ. Έτος : Θρησκευτικά.  O Δρ. Μάρτιν Λούθερ Κινγκ Τζούνιορ γεννήθηκε στις 15 Ιανουαρίου 1929 και πέθανε στις 4 Απριλίου 1968.
* ΑΡΘΡΟ 1 * 'Ολοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι στην αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα. Είναι προικισμένοι με λογική και συνείδηση, και οφείλουν.
Σύλβια Καραιωσηφίδου Α’1
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Νέλσον Μαντέλα. Ο Νέλσον Μαντέλα, γεννήθηκε στις 18 Ιουλίου του 1918 στην Τράνσκεϊ της Νότιας Αφρικής και απεβίωσε στις 5 Δεκεμβρίου Ήταν επαναστάτης.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σεμερτζόγλου Γιώργος 10/12/2014 Γ3.
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Λέγεται ότι το έχει γράψει ένα παιδί από την Αφρική και προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

7ο ΓενικΟ λύκειο ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ σχολικο ετοσ: 2012-2013

ΘΕΜΑ: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ –ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ –ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ

ΤΜΗΜΑ Β5 Υπεύθυνη Καθηγήτρια:Ντάκου-Πατεράκη Σμαραγδή,νομικός ΟΜΑΔΑ 1: Κατερίνα Χαιρέτη Βάσω Χαλκιαδάκη Έλενα Τερζή Στέλλα Τριαλώνη Έφη Χαμαλάκη Δημήτρης Φλουρής

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Ανθρώπινα Δικαιώματα θα μπορούσαν γενικά να οριστούν ως εκείνα τα δικαιώματα που ενυπάρχουν στη φύση μας,που είναι έμφυτα και χωρίς τα οποία δεν μπορούμε να ζήσουμε ως ανθρώπινα όντα.Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και οι θεμελιώδεις ελευθερίες μας επιτρέπουν να αναπτύξουμε πλήρως και χρησιμοποιήσουμε τις ανθρώπινες αρετές μας,την νοημοσύνη μας,τα ταλέντα μας και τη συνείδησή μας και να ικανοποιήσουμε τις πνευματικές και άλλες ανάγκες μας.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Αρχικά,οι άνθρωποι είχαν δικαιώματα απλώς και μόνο επειδή αποτελούσαν μέλη μίας ομάδας, όπως η οικογένεια.Έπειτα το 539π.Χ.,ο Κύρος ο Μέγας, αφού κατέκτησε τη Βαβυλώνα,εντελώς αναπάντεχα ελευθέρωσε όλους τους σκλάβους,έτσι ώστε να επιστρέψουν στα σπίτια τους.Ακόμα, διακήρυξε ότι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την δική τους θρησκεία. Ο Κύλινδρος του Κύρου, μια πήλινη πινακίδα που περιέχει αυτές τις εξαγγελίες ,θεωρείται η πρώτη διακήρυξη ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην ιστορία.Η ιδέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων γρήγορα εξαπλώθηκε στην Ινδία, στην Ελλάδα και στη Ρώμη.

Οι πιο σημαντικές εξελίξεις από τότε περιέλαβαν : 1215:Τη Μάγκνα Κάρτα η οποία καθιέρωσε νέα δικαιώματα και κατέστησε το βασιλιά υποτελή στο νόμο. 1776:Η Διακήρυξη Ανεξαρτησίας των Ηνωμένων πολιτειών η οποία διακήρυξε το δικαίωμα στη ζωή, στην ελευθερία και την επιδίωξη της ευτυχίας. 1789:Η Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη, έγγραφο της Γαλλίας που καθιέρωσε το ότι όλοι οι πολίτες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. 1948:Η Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων , το πρώτο καταστατικό που δηλώνει επίσημα τα τριάντα δικαιώματα που έχει κάθε ανθρώπινο όν .

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΡΗΞΗ Η Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα είναι μια διακήρυξη που υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (10 Δεκεμβρίου 1948), περιγράφοντας την άποψή τους για τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. Το προσχέδιο γράφτηκε από τον Τζων Πήτερς Χάμφρεϋ από τον Καναδά, με τη βοήθεια της Ελέανορ Ρούσβελτ από τις ΗΠΑ, του Ρενέ Κασίν από τη Γαλλία, του Π. Σ. Τσάνγκ από την Κίνα και άλλων.

Παρ' όλο που δεν είναι νομικά δεσμευτικό έγγραφο, έγινε η βάση για δύο νομικές συνθήκες, το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα και το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα. Συνεχίζει να αναφέρεται από ακαδημαϊκούς, νομικούς και συνταγματικά δικαστήρια. Υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ διεθνών δικηγόρων για το ποια σημεία της αντιπροσωπεύουν διεθνές εθιμικό δίκαιο. Οι απόψεις κυμαίνονται μεταξύ μερικών άρθρων και ολόκληρης της διακήρυξης.

ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ 1) Όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι μεταξύ τους. Έχουν αξιοπρέπεια και δικαιώματα. 2) Όλοι έχουν δικαιώματα αδιακρίτως φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πεποιθήσεων, καταγωγής, περιουσίας, γέννησης ή τόπου διαμονής 3) Όλοι έχουν δικαίωμα στη ζωή, την ελευθερία και την προσωπική ασφάλεια 4) Κανείς δε μπορεί να ζει υπό καθεστώς δουλείας 5) Κανείς δεν μπορεί να υποβάλλεται σε βασανιστήρια 6) Όλοι είναι ίσοι απέναντι στο νόμο

7) Όλοι δικαιούνται ίση προστασία από το νόμο 8) Όλοι έχουν το δικαίωμα να ασκούν αποτελεσματικά ένδικα σε αρμόδια δικαστήρια 9) Κανείς δεν μπορεί να συλλαμβάνεται αυθαίρετα 10) Όλοι έχουν το δικαίωμα σε δίκαιη και δημόσια δίκη από ανεξάρτητο δικαστήριο 11) Όλοι είναι αθώοι μέχρι αποδείξεως του εναντίου σε δημόσια δίκη που παρέχει όλες τις απαραίτητες υπερασπιστικές εγγυήσεις 12) Όλοι έχουν το δικαίωμα της ιδιωτικότητας στην κατοικία,την οικογένεια και την αλληλογραφία 13) Όλοι έχουν το δικαίωμα να κυκλοφορούν ελεύθερα, να εγκαταλείπουν ή να επιστρέφουν σε οποιαδήποτε χώρα

18) Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης και των θρησκευτικών πεποιθήσεων 19) Όλοι έχουν το δικαίωμα της ελευθερίας γνώμης και έκφρασης και το δικαίωμα στην αναζήτηση, λήψη και διάδωση πληροφοριών 20) Καθένας έχει το δικαίωμα να συνέρχεται και να συνεταιρίζεται ελεύθερα και για ειρηνικούς σκοπούς 14) Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα του ασύλου 15) Όλοι έχουν το δικαίωμα στην ιθαγένεια 16) Όλοι έχουν το δικαίωμα στο γάμο και τη δημιουργία οικογένειας. Οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν ίσα δικαιώματα τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά τη λύση του γάμου 17) Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα της ιδιοκτησίας

21) Όλοι έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι 22) Κάθε άτομο έχει δικαίωμα στην κοινωνική ασφάλιση και στην εξασφάλιση των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων του 23) Όλοι έχουν το δικαίωμα στην εργασία, την ίση αμοιβή για ίση εργασία και το δικαίωμα του συνδικαλίζεσθαι 24) Όλοι έχουν το δικαίωμα σε λογικό ωράριο εργασίας και σε άδεια μετ’αποδοχών 25) Όλοι έχουν το δικαίωμα σε ένα ικανοποιητικό βιοτικό επίπεδο για τους ίδιους και την οικογένεια τους που θα περιλαμβάνει την τροφή,τη στέγαση,το ρουχισμό,την ιατρική περίλθαψη και την κοινωνική ασφάλιση 26) Όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση

27) Όλοι έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στην πνευματική ζωή και στην προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων 28) Όλοι έχουν δικαίωμα σε μια κοινωνική και διεθνή τάξη, στο πλαίσιο της οποίας τα δικαιώματα και οι ελευθερίες της Διακήρυξης μπορούν να πραγματώνονται 29) Κάθε άτομο έχει υποχρεώσεις απέναντι στην κοινωνία και σε τρίτους 30) Καμιά διάταξη της Διακήρυξης δεν παρέχει σε ένα κράτος, σε μια ομάδα ατόμων ή σε ένα άτομο οποιοδήποτε δικαίωμα να εμπλέκεται σε δραστηριότητες που αποβλέπουν στην καταστρατήγηση των δικαιωμάτων και των ελευθεριών

ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΜΟΧΑΝΤΑΣ ΚΑΡΑΜΤΣΑΝΤ ΓΚΑΝΤΙ  ΜΟΧΑΝΤΑΣ ΚΑΡΑΜΤΣΑΝΤ ΓΚΑΝΤΙ

Ο Μοχάντας Καραμτσάντ Γκάντι ήταν Ινδός πολιτικός, στοχαστής και επαναστάτης ακτιβιστής. Υπήρξε η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία και εμπνευστής της μεθόδου παθητικής αντίστασης χωρίς τη χρήση βίας έναντι των καταπιεστών.Η διδασκαλία του επηρέασε το διεθνές κίνημα για την ειρήνη και μαζί με τον ασκητικό βίο του συνέτειναν στο να καταστεί παγκόσμιο σύμβολο και ορόσημο της φιλοσοφικής και κοινωνικοπολιτικής διανόησης του 20ού αιώνα. Έγινε ευρύτερα γνωστός με την προσωνυμία Μαχάτμα, που φέρεται να του απέδωσε στα 1915 ο Ινδός νομπελίστας ποιητής και φιλόσοφος Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ και στα σανσκριτικά σημαίνει Μεγάλη Ψυχή.

Τα εφτά που δεν πρέπει να έχεις: Πλούτο χωρίς μόχθο, Γνώση χωρίς χαρακτήρα, Πολιτική χωρίς αρχές, Απόλαυση χωρίς συναίσθημα, Εμπόριο χωρίς ήθος, Επιστήμη χωρίς ανθρωπιά, Λατρεία χωρίς θυσία. Μαχάτμα Γκάντι

ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ

Ο Νέλσον Μαντέλα γεννήθηκε στις 18 Ιουλίου του 1918 στην Τράνσκεΐ της Νότιας Αφρικής. Δικηγόρος στο Γιοχάνεσμπουργκ, έγινε μέλος του ANC το 1944.Πήγε στο Γιοχάνεσμπουργκ επειδή οι γονείς του ήθελαν να τον παντρέψουν χωρίς να το θέλει αυτός. Για 20 χρόνια τέθηκε επικεφαλής στη μεγάλη εκστρατεία κατά της ρατσιστικής πολιτικής της κυβέρνησης της Νότιας Αφρικής. Ήταν ο πρώτος έγχρωμος, δημοκρατικά εκλεγμένος πρόεδρος της Νότιας Αφρικής. Πριν να εκλεγεί πρόεδρος, ήταν από τους επικεφαλής του κινήματος κατά του Άπαρτχαϊντ και ενεργό μέλος του Αφρικανικού Εθνικού Κογκρέσου ANC (African National Congress). Φυλακίστηκε για 27 χρόνια από το καθεστώς των λευκών.

Ο Νέλσον Μαντέλα αποφυλακίστηκε το Φεβρουάριο του 1990, αφού ο πρόεδρος Φρεντερίκ ντε Κλερκ αναγνώρισε το Αφρικανικό Εθνικό Κογκρέσο και ανέστειλε τις εκτελέσεις. Ο Νέλσον Μαντέλα αμέσως παρότρυνε τις ξένες δυνάμεις να μην ελαττώσουν την πίεση που ασκούσαν στη νοτιοαφρικανική κυβέρνηση για συνταγματική μεταρρύθμιση. Η απελευθέρωσή του το 1990 σημάδεψε την απαρχή θεμελιακών αλλαγών στο αφρικανικό κράτος, που οδήγησαν στην πτώση του ρατσιστικού του καθεστώτος. Έγινε ο πρώτος πρόεδρος του αφρικάνικου λαού το 1994. Κατέκτησε το Νόμπελ Ειρήνης που το μοιράστηκε με τον Φρεντερίκ Ντε Κλερκ.

ΜΑΡΤΙΝ ΛΟΥΘΕΡ ΚΙΝΓΚ

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΑ Ο Κίνγκ γεννήθηκε στις 15 Ιανουρίου του 1929 στην Ατλάντα της Γεωργίας των ΗΠΑ ως Μάρτιν Κίνγκ Τζούνιορ.Σε μικρή ηλικία,βίωσε τη πρώτη του ρατσιστική εμπειρία,καθώς στις τραπεζαρίες των τρένων εκείνης της εποχής χρησιμοποιούνταν κουρτίνες για το διαχωρισμό των μαύρων και των λευκών επιβατών. Στις 8 Αυγούστου του 1957, ο Κινγκ ίδρυσε τη "Συνδιάσκεψη της Χριστιανικής Ηγεσίας των Πολιτειών του Νότου" ή αλλιώς"Χριστιανική Διάσκεψη του Νότου", με επικεφαλής τον ίδιο.

Το 1963,οργάνωσε μαζικές ειρηνικές διαδηλώσεις,κατά των φυλετικών διακρίσεων,στο Μπέρμιγχαμ της Αλαμπάμα,οι οποίες αντιμετωπίστηκαν με βία, σκύλους και πυροσβεστικές αντλίες από την αστυνομία. Αποτέλεσμα των συρράξεων αυτών ήταν η παγκόσμια ενασχόληση των ΜΜΕ, με το θέμα των φυλετικών διακρίσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες και η σύλληψή του, στις 16 Απριλίου.Στις 28 Αυγούστου του ίδιου έτους,εκφώνησε τον περίφημο λόγο του "Έχω ένα όνειρο",σε μια ειρηνική συγκέντρωση,στην Ουάσινγκτον,παρουσία 250,000 ανθρώπων όλων των φυλών.Το Δεκέμβριο του 1964,του απονεμήθηκε Νόμπελ Ειρήνης,ενώ ο αγώνας που έδωσε, οδήγησε στην ψήφιση του Νόμου περί Πολιτικών Δικαιωμάτων.

ΟΜΑΔΑ 2: Σφακιανάκη Εύα Χαλκιαδάκη Μαρίνα Συγλέτος Μπάμπης Σωτηριάδης Γιάννης Σταματούλη Μαρία Πινακουλάκη Γαβριέλα

ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού είναι ο πρώτος παγκόσμιος νομικά δεσμευτικός κώδικας για τα δικαιώματα που όλα τα παιδιά θα πρέπει να απολαμβάνουν.Θέτει στοιχειώδες αρχές για την ευημερία των παιδιών στα διάφορα στάδια εξέλιξής τους και αποτελείται από 54 άρθρα.Η Σύμβαση ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Πολωνικής Κυβέρνησης και της Unicef, υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου 1989 και τέθηκε σε ισχύ το 1990.Μέχρι σήμερα έχει επικυρωθεί σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου,ενώ στην Ελλάδα επικυρώθηκε το 1992.

Καλύπτουν το δικαίωμα του παιδιού για τη ζωή και τις ανάγκες που είναι πιο βασικές για την ύπάρξη του.

Aπαιτούν τα παιδιά να προφυλλάσονται από κάθε είδους κακοποίηση, αμέλεια και εκμετάλλευση.

ΠΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Το Ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συχνά αναφέρεται ανεπίσημα και ως <<Δικαστήριο του Στρασβούργου>>.Ιδρύθηκε με σκοπό να συστηματοποιήσει την εξέταση προσφύγων που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα κατά των κρατών μελών βάσει της Ευρωπαϊκης Σύμβασης για τα δικαιώματα του ανθρώπου,η οποία υιοθετήθηκε από το συμβούλιο της Ευρώπης το 1950.Έργο του δικαστηρίου είναι ο έλεγχος της εφαρμογής της Σύμβασης,εκδικάζοντας προσφυγές πολιτών κατά παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων οι οποίες διαπράχθηκαν από κράτη μέλη.Πρόκειται για το πρώτο σε διεθνές επίπεδο δικαστικό μηχανισμό προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΜΝΗΣΤΙΑ; Η Διεθνής Αμνηστία είναι μια διεθνής ανεξάρτητη οργάνωση (μη κυβερνητικη) που συνεργάζεται με τον ΟΗΕ.Το όραμα της Διεθνούς Αμνηστίας είναι ένας κόσμος όπου όλοι οι άνθρωποι θα απολαμβάνουν όλα τα δικαώματα που αναγνωρίζονται από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και από άλλα διεθνή πρότυπα.

Στην Ελλάδα η υφιστάμενη Ελληνική Επιτροπή Διεθνούς Αμνηστίας ιδρύθηκε το 1976 και πρώτα της μέλη ήταν Έλληνες που φέρονταν να διώχθηκαν κατά τη περίοδο της Δικτατορίας(1967-1974) και που συνεργάστηκαν την ίδια περίοδο με την Διεθνή Αμνηστία.

ΟΜΑΔΑ 3: Τσουκαλά Αλεξάνδρα Σαλιάη Ντανιέλ Χαλκιαδάκης Μπάμπης Τσαχάκης Μάνος Τόλια Ειρήνη Νόζινιτς Μπόσο

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2012 ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΜΝΗΣΤΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ Το Δεκέμβριο,το μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας έκρινε ένοχο έναν πρώην αστυνομικό για το βασανισμό δύο νέων ανδρών,με συσκευή ηλεκτροσόκ .

ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ Κακές συνθήκες κράτησης και μεγάλος συνωστισμός συνέχισαν να αναφέρονται σε πολλές φυλακές,συμπεριλαμβανομένων αυτών στα Χανιά και τον Κορυδαλλό και των γυναικείων φυλακών Θήβας.Τον Οκτώβριο,το Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αποφάνθηκε εναντίον της Ελλάδας,σχετικά με αίτηση που κατατέθηκε το 2009 από κρατουμένους στη φυλακή των Ιωαννίνων (Ταγγατίδης και άλλοι εναντίον Ελλάδας),και έκρινε ότι οι συνθήκες εκεί ισοδυναμούσαν με απάνθρωπη ή εξευτελιστική μεταχείριση.

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Αναφέρθηκαν αποτυχίες αστυνομικών να προστατεύσουν υπηκόους τρίτων χωρών από επιθέσεις με ρατσιστικά κίνητρα.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ-ΡΟΜΑ Οι συνθήκες διαβίωσης σε πολλούς οικισμούς Ρομά στην Ελλάδα συνέχισαν να εγείρουν ανησυχίες.Μια κοινότητα περίπου 800 Ρομά στο χωριό Εξαμίλια (Κορινθία) στερούνταν , σύμφωνα με πληροφορίες , πρόσβαση σε πόσιμο νερό , αποχέτευση και ηλεκτρισμό και ζούσαν σε άθλιες συνθήκες υγιεινής.

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

ΠΑΙΔΙΚΟ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ ..ένα υπέροχο ποίημα που έχει γράψει ένα παιδί από την Αφρική και προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006. Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος  Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος  Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος  Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος  Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος  Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος  Κι εσύ λευκέ άνθρωπε  Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ  Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός  Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος  Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε  Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος  Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος  Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι  Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο...   

ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΛΕΓΕΣΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ  Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν' αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο. Θα βγεις στους δρόμους , θα φωνάξεις τα χείλη σου θα ματώσουν απ' τις φωνές Το πρόσωπό σου θα ματώσει απ' τις σφαίρες μα δε θα κάνεις ούτε βήμα πίσω. Κάθε κραυγή σου θα ' ναι μια πετριά στα τζάμια των πολεμοκάπηλων. Κάθε χειρονομία σου θα 'ναι για να γκρεμίζει την αδικία. Δεν πρέπει ούτε στιγμή να υποχωρήσεις, ούτε στιγμή να ξεχαστείς. Είναι σκληρές οι μέρες που ζούμε. Μια στιγμή αν ξεχαστείς, αύριο οι άνθρωποι θα χάνονται στη δίνη του πολέμου, έτσι και σταματήσεις για μια στιγμή να ονειρευτείς εκατομμύρια ανθρώπινα όνειρα θα γίνουν στάχτη απ' τις φωτιές. Δεν έχεις καιρό, δεν έχεις καιρό για τον εαυτό σου αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος. Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος μπορεί να χρειαστεί και να πεθάνεις για να ζήσουν οι άλλοι. Θα πρέπει να μπορείς να θυσιάζεσαι ένα οποιοδήποτε πρωινό. θα πρέπει να μπορείς να στέκεσαι μπρος στα ντουφέκια!  

ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΛΕΓΕΣΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ  Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν' αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο. Θα βγεις στους δρόμους , θα φωνάξεις τα χείλη σου θα ματώσουν απ' τις φωνές Το πρόσωπό σου θα ματώσει απ' τις σφαίρες μα δε θα κάνεις ούτε βήμα πίσω. Κάθε κραυγή σου θα ' ναι μια πετριά στα τζάμια των πολεμοκάπηλων. Κάθε χειρονομία σου θα 'ναι για να γκρεμίζει την αδικία. Δεν πρέπει ούτε στιγμή να υποχωρήσεις, ούτε στιγμή να ξεχαστείς. Είναι σκληρές οι μέρες που ζούμε. Μια στιγμή αν ξεχαστείς, αύριο οι άνθρωποι θα χάνονται στη δίνη του πολέμου, έτσι και σταματήσεις για μια στιγμή να ονειρευτείς εκατομμύρια ανθρώπινα όνειρα θα γίνουν στάχτη απ' τις φωτιές. Δεν έχεις καιρό, δεν έχεις καιρό για τον εαυτό σου αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος. Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος μπορεί να χρειαστεί και να πεθάνεις για να ζήσουν οι άλλοι. Θα πρέπει να μπορείς να θυσιάζεσαι ένα οποιοδήποτε πρωινό. θα πρέπει να μπορείς να στέκεσαι μπρος στα ντουφέκια!  

ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ

ΣΤΗ ΚΟΙΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΔΩΝΕΣ:ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ Αλήθεια -των αδυνάτων αδύνατο ποτές δεν εκατάφερα να καταλάβω αυτά τα όντα που δεν βλέπουνε το τερατώδες κοινό γνώρισμα τ’ ανθρώπου το εφήμερο της παράλογης ζωής του κι ανακαλύπτουνε διαφορές γιομάτοι μίσος διαφορές σε χρώμα δέρματος /φυλή / θρησκεία»

ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

Ομάδα 4: Ταβερναράκη Ιωάννα Παπαδάκης Γιώργος Σταυρουλάκη Όλγα Νιάρος Παναγιώτης

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η οικονομική κρίση που ξέσπασε το 2008 σε παγκόσμιο επίπεδο προκάλεσε τεράστια κοινωνικά προβλήματα.Η ανεργία,η φτώχεια και η εξαθλίωση μεγάλων τμημάτων του πληθυσμού έχει τεράστιες συνέπειες για τα παιδιά κυρίως στην υγεία,στην διατροφή και στην εκπαίδευση τους. Η εκπαίδευση θεωρείται σήμερα απο τους διεθνείς οργανισμούς(όπως ο Ο.Η.Ε.) ανθρώπινο δικαίωμα. Η εκπαίδευση αποτελεί θεμέλιο στην ανάπτυξη του ανθρώπου και των κοινωνιών. Η εκπαίδευση συμβάλλει αποφασιστικά στην διαμόρφωση του πολίτη, στην ανάπτυξη της αυτονομίας, την ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των πολιτών και για την προώθηση του σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων για όλα τα μέλη της κοινωνίας. Η εκπαίδευση είναι ένα ζήτημα επιβίωσης.

Στις ανεπτυγμένες δημοκρατίες τα ανπρωπιστικά προβλήματα είναι εξίσου σημαντικά. Οι κοινωνικές ανισότητες αυξάνουνται με επιταχυνόμενους ρυθμούς, εξαιτίας της προτωφανούς ανεργείας. Η δημοκρατική εκπαίδευση βάλλεται στα ξενοφοβικά ιδεολογήματα και ταυτόχρονα μειώνονται οι δαπάνες για την εκπαίδευση. Το δικαώμα του παιδιού στη εκπαίδευση πλήττεται σε μεγάλη έκταση, με ανυπολόγιστες συνέπειες για το μέλλον το δικό του και της βιοσημότητας της δημοκρατίας.Στη χώρα μας πλήττεται από την οικονομική κρίση τα προβλήματα που προκύπτουν για εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες και για τα παιδιά κυρίως ειναι τεράστεια. Τα ανθρώπινα δικαιώματα παραβιάζονται με πολλαπλούς τρόπους και η κοινωνική συνοχή απειλείται. Ετσι λοιπόν ολοι πρέπει να κινητοποιηθούμε διότι εκτός από το μέλλον της νέας γενιάς , κινδυνεύει το μέλλον της ευρύτερης ελληνικής κοινωνίας και το μέλλον των ανθρωπιστικών αξιών της δημοκρατίας μας.

ΑΤΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ Χωρίς την ύπαρξη της ζωής είναι περιττό να γίνεται λόγος για οποιαδήποτε άλλο συνταγματικό δικαίωμα , καθώς όλα τα υπόλοιπα δικαιώματα προϋποθέτουν και στηρίζονται πάνω στην ύπαρξη της ζωής.

ΙΣΧΥΟΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑ Στο ισχύον Σύνταγμα του 1975 όπως αναθεωρήθηκε το 2001, στο άρθρο 5 , προστατεύεται,εκτός από τη ζωή και την ελευθερία και η τιμή καθενός που βρίσκεται στην ελληνική επικράτεια ανεξαρτήτως εθνικότητας,φυλής ,γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων. Επίσης η Οικουμενική Διακήρυξη στο άρθρο 3 αναφέρει:<<Όλοι έχουν δικαίωμα στη ζωή,την ελευθερία και τη προσωπική ασφάλεια>>

Θρησκευτικη ελευθερια Η θρησκευτική ελευθερία είναι ένα ατομικό δικαίωμα που θεμελιώνει την υποχρέωση της κρατικής εξουσίας να μην επεμβαίνει παρεμποδίζοντας ή επιβάλλοντας είτε τη διαμόρφωση είτε την εκδήλωση θρησκευτικών πεποιθήσεων

ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ

Ποινές στην αρχαία Ελλάδα Στην αρχαία Ελλάδα , τα είδη των ποινών ήταν τρία: η εξορία η επιβολή προστίμου και η θανατική ποινή

Θανατική ποινή στην αρχαία Ελλάδα Η θανατική ποινή επιβαλλόταν αρκετά συχνά, με στόχο την αποφυγή της προσωπικής απονομής δικαιοσύνης, της εκδίκησης ή ακόμη και την γέννηση μιας βεντέτας μεταξύ οικογενειών. Λέγανε ότι ήταν ένας τρόπος καθαρισμού της πόλης. Διάφορες μορφές θανατικής ποινής ήταν: ο αποκεφαλισμός με τσεκούρι ο λιθοβολισμός η εκτέλεση με κώνειο η σταύρωση ρίξιμο σε λάκο και αποτυμπανισμός

Θανατική ποινή σήμερα Το ελληνικό ποινικό δίκαιο προέβλεπε την θανατική ποινή για πολύ βαριά κακουργήματα, αλλά από την μεταπολίτευση και μετά, δεν εφαρμόστηκε ποτέ τέτοιου είδους καταδίκη. Το 1993 καταργήθηκε και από τον ποινικό κώδικα , πλην περιόδου πολέμου, για εγκλήματα εσχάτης προδοσίας.

Η θανατική ποινή ίσχυε μέχρι το 1973 όπου και έγινε και η τελευταία εκτέλεση. Σε ισχύ παρέμεινε τυπικά μέχρι το 1993 αλλά χρησιμοποιούταν μόνο για περιπτώσεις εσχάτης προδοσίας και τελικά καταργήθηκε πλήρως για όλα τα εγκλήματα του 2004. Η ελληνική κοινή γνώμη τάσσεται ενάντια στην θανατική ποινή.

Στο αρθρο 7 παρ.3 του συντάγματος 1975/86/01/08 αναφέρονται τα παρακάτω: Η γενική δήμευση απαγορεύεται.Θανατική ποινή δεν επιβάλλεται, εκτός από τις περιπτώσεις που προβλέπονται στον νόμο για κακουργήματα τα οποία τελούνται σε καιρό πολέμου και σχετίζονται μ αυτόν. Συνεπώς έχουμε και τη συνταγματική κατάργηση της θανατικής ποινής στη χώρα μας.

Θανατική ποινή στον κόσμο Σε 140 χώρες σύμφωνα με τη διεθνή αμνηστία δεν είναι πλέον σε ισχύ η θανατική ποινή. Τουλάχιστον 2.390 άνθρωποι εκτελέστηκαν στην διάρκεια του 2008 σε 25 χώρες και άλλοι 8.864 βρίσκονται στη σειρά περιμένοντας τον θάνατο τους με εκτέλεση. Οι περισσότερες εκτελέσεις έγιναν στη Κίνα. Το 2007 σε 24 χώρες εκτελέστηκαν 1.252 άνθρωποι έναντι 1.591 εκτελέσεων, το 2006.

Σύμφωνα με την διεθνή αμνηστία: 58 χώρες διατηρούν στη νομοθεσία τους και εφαρμόζουν τη θανατική ποινή. 97 χώρες κατήργησαν εντελώς τη θανατική ποινή. 8 κράτη τη διατηρούν, όμως μόνο για εξαιρετικές περιπτώσεις. 35 χώρες διατηρούν νομοθεσία που επιτρέπει τη χρήση θανατικής ποινής, ωστόσο στα κράτη αυτά δεν έχει εφαρμοστεί η θανατική ποινή για τα τελευταία 10 χρόνια. Το 94% των εκτελέσεων έγιναν στην Κίνα, στο Ιράν, στη Σαουδική αραβία και τις Η.Π.Α . Στις Η.Π.Α εκτελέστηκαν 19 ανήλικοι μεταξύ 1900- 2003, περισσότεροι από οποιαδήποτε χώρα του κόσμου.

Η θρησκευτική ελευθερία στο σύνταγμα της Ελλάδας Μεταξύ των διαφόρων θρησκειών στην Ελλάδα, η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία αποτελεί το δόγμα που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα του πληθυσμού και "επικρατούσα θρησκεία" αναγνωρίζεται συνταγματικά ως του κράτους

ΑΡΘΡΟ 13 (σύνταγμα 1975/1986/2001/2008 ) 1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός. 2. Kάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων. H άσκηση της λατρείας δεν επιτρέπεται να προσβάλλει τη δημόσια τάξη ή τα χρηστά ήθη. O προσηλυτισμός απαγορεύεται 3. Oι λειτουργοί όλων των γνωστών θρησκειών υπόκεινται στην ίδια εποπτεία της Πολιτείας και στις ίδιες υποχρεώσεις απέναντί της, όπως και οι λειτουργοί της επικρατούσας θρησκείας. 4. Kανένας δεν μπορεί, εξαιτίας των θρησκευτικών του πεποιθήσεων, να απαλλαγεί από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων προς το Kράτος ή να αρνηθεί να συμμορφωθεί προς τους νόμους. 5. Kανένας όρκος δεν επιβάλλεται χωρίς νόμο, που ορίζει και τον τύπο του.

Μια έρευνα του με θέμα τη θρησκεία στη δημόσια ζωή, βρήκε ότι περίπου το 70% από τα 6,8 δισ. του κόσμου ζει σε χώρες με «μεγάλους περιορισμούς» στη θρησκεία. Αυτοί αναφέρονται τόσο σε επίσημους περιορισμούς όσο και στην εχθρότητα που βιώνουν οι πιστοί από τους συμπολίτες τους.    Έπειτα από συνεντεύξεις με μουσουλμάνους σε 11 ευρωπαϊκές πόλεις, διαπιστώθηκε ότι η μεγάλη πλειοψηφία ήθελε να εμπλακεί στα τοπικά πολιτικά πράγματα και δεν επιθυμούσε να είναι αποκομμένη από την κοινωνία. Αλλά ένιωθε ανεπιθύμητη. Περίπου το 70% είπε ότι αντιμετωπίζει μεγαλύτερες θρησκευτικές διακρίσεις σήμερα από ότι πριν από 5 χρόνια.

ΠΗΓΕΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Βιβλίο της β΄ Λυκείου «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ». Βιβλίο της β΄ Λυκείου «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ». Διαδίκτυο: Human rights.gr Ενωμένοι για τα ανθρώπινα δικαιώματα Amnesty.gr Ελληνική ποίηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα Εφημερίδες-περιοδικά Ατομικές ελευθερίες Αριστοτέλη Μάνεση.