Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
1 Προτεινόμενες πρακτικές για τη δημιουργία δικτυακών πυλών στις Περιφέρειες Νικόλαος Χατζηγεωργίου Παράρτημα Θράκης ΙΕΛ.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Τάξης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Δευτέρα 25/9/2006 ΤΕΙ Λάρισας Παρουσίαση Web-site – Θεματικής Πύλης (Elektra.teilar.gr) και Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης (E-Presence.
ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος.
Φλώρος Αθανάσιος Καθηγητής ΠΕ 19 Υποδιευθυντής 32 ο ΓΕ. Λ. Θεσσαλονίκης.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Σελίδα 1 ΕΚΠΑ. «Διαμόρφωση υπηρεσίας καταλόγου Active Directory σε Windows 2003» Τηλέμαχος Ράπτης Εθνικό και Καποδιστριακό.
Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Google docs Google docs forms
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η επιστήμη του Web.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 2: eLearning Systems, eClass1/1318/2/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 2 Περιβάλλοντα.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Γνωριμία με την Open eClass.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Πλατφόρμες Ηλεκτρονικής Μάθησης Η Πλατφόρμα Moodle Οφηλία Νεοφύτου Σταύρος Καουκάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 1.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Το Open Eclass ως Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης Θερινό Σχολείο, 14 – 20 Ιουλίου 2014 Βάλια Τριπερίνα Γιώργος Φουρτούνης Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας.
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
«Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο»
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
«Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο»
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Google docs Google docs forms
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη του ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Δράση Α8 Πρακτική εκπαίδευση του προσωπικού ενδοσχολικής τεχνικής υποστήριξης Υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου 27 – Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη)

Προεπισκόπηση Παρουσίασης Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη) Εισαγωγή Χαρακτηριστικά η-Τάξης Δημιουργία Μαθήματος Τύποι Πρόσβασης σε Μάθημα Εγγραφή Χρηστών σε Μάθημα Υποσυστήματα η-Τάξης Σύνοψη 2

Εισαγωγή Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη) Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-Τάξη) – απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς & μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης – εμπλουτίζει την κλασική διδασκαλία – χρησιμοποιεί σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία του Παγκόσμιου Ιστού ενδυναμώνουν τη διαδικασία της μάθησης – βασίζεται στο Open Class Ελληνικό Ανοικτό Λογισμικό - GUnet – Μέχρι σήμερα 9792 εγγεγραμμένοι Εκπαιδευτικοί, από 3075 διαφορετικά σχολεία – Για το Σχολικό Έτος μαθήματα διαθέσιμα, σε 1174 σχολεία από όλη τη χώρα. 3

Χαρακτηριστικά η-Τάξης Κατηγορίες Μαθημάτων Ανοικτά μαθήματα – έχουν όλοι πρόσβαση ακόμη και οι χρήστες που δεν διαθέτουν λογαριασμό στο ΠΣΔ. Κλειστά μαθήματα (ή Ανοικτά σε εγγραφή) – για την πρόσβαση απαιτείται λογαριασμός στο ΠΣΔ – χρειάζεται εγγραφή του χρήστη στο μάθημα διενεργείται από τον εκπαιδευτικό Ανενεργά μαθήματα – τα βλέπει μόνο ο εκπαιδευτικός που τα δημιούργησε δεν είναι ορατά στις αναζητήσεις και τον κατάλογο μαθημάτων 4

Χαρακτηριστικά η-Τάξης Δομή Μαθήματος Ηλεκτρονικό Μάθημα – μια αρθρωτή δομή αποτελούμενη από δεκαεπτά (17) υποσυστήματα (εργαλεία μαθήματος) και τέσσερα (4) εργαλεία διαχείρισης (Ενεργοποίηση Εργαλείων, Ρυθμίσεις, Στατιστικά, Χρήστες Μαθήματος) Ορατά στο μαθητή ακόμη και χωρίς λογαριασμό στον ΠΣΔ (χωρίς login) Με εγγραφή του μαθητή στο μάθημα (απαιτείται λογαριασμός για το μαθητή στο ΠΣΔ και ο εκπαιδευτικός να τον εγγράψει στο μάθημα 5 ΑνακοινώσειςΗλεκτρονικό Βιβλίο Ανταλλαγή ΑρχείωνΚουβέντα ΑυτοαξιολόγησηΟμάδες Βιβλίο ΎληςΠληροφορίες ΓλωσσάριοΠολυμέσα Γραμμή μάθησηςΣυζητήσεις ΈγγραφαΣυνδέσεις Διαδικτύου ΕργασίεςWiki Ερωτηματολόγια

Δημιουργία νέου μαθήματος Επιλογές Χρήστη  Δημιουργία Μαθήματος 6

Δημιουργία νέου μαθήματος Επιλογή Τύπου Πρόσβασης Μαθήματος Ανοικτό μάθημα – Έχουν όλοι πρόσβαση, ακόμη και οι χρήστες που δεν διαθέτουν λογαριασμό στο ΠΣΔ. – Ο εκπαιδευτικός δεν γνωρίζει πόσοι και ποιοι μπαίνουν στο μάθημα του. – Δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν υποσυστήματα που απαιτούν σύνδεση Ανταλλαγή Αρχείων Γραμμή μάθησης Εργασίες Ερωτηματολόγια Κουβέντα Ομάδες Συζητήσεις wiki 7

Δημιουργία νέου μαθήματος Επιλογή Τύπου Πρόσβασης Μαθήματος Κλειστό μάθημα – Για την πρόσβαση απαιτείται λογαριασμός στο ΠΣΔ. – Χρειάζεται εγγραφή του χρήστη στο μάθημα διενεργείται από τον εκπαιδευτικό – Ο εκπαιδευτικός ξέρει ποιος, πότε και πόσο μπήκε στο μάθημα. – Αναπτύσσει το μάθημα με όλες τις δυνατότητες και έχει αμφίδρομη επικοινωνία με τους μαθητές. – εργαλείο συνεργασίας Εγγραφή άλλων εκπαιδευτικών για συνεργασία π.χ. Σχολικός Σύμβουλος με εκπαιδευτικούς του ίδιου κλάδου, για τις ανάγκες σεμιναρίων και επιμορφώσεων ή εκπαιδευτικοί ίδιας ειδικότητας μιας Σχολικής Μονάδας, για συνεργασία και οργάνωση της διδασκόμενης ύλης σε κοινά μαθήματα 8

Δημιουργία νέου μαθήματος Επιλογή Τύπου Πρόσβασης Μαθήματος Ανενεργό μάθημα – Ορατά μόνο από τον εκπαιδευτικό που τα δημιούργησε – δεν είναι ορατά στις αναζητήσεις – παράδειγμα χρήσης προετοιμασία υλικού του μαθήματος και ενεργοποίησή του με την έναρξη της Σχολικής Χρονιάς. 9

Διαχείριση Μαθήματος Εργαλεία Διαχείρισης Ενεργοποίηση Εργαλείων – ενεργοποίηση ή να απενεργοποίηση υποσυστημάτων του μαθήματος Πρόταση: Ενεργοποιείστε μόνο τα εργαλεία που χρησιμοποιείτε για το μάθημά σας ώστε να είναι πιο εύχρηστη και κατανοητή η σελίδα του μαθήματος από τους μαθητές Ρυθμίσεις – Αλλαγή στοιχείων μαθήματος – Αλλαγή Τύπου Πρόσβασης – Δημιουργία Αντιγράφου Ασφαλείας Μαθήματος – Διαγραφή ή Ανανέωση Μαθήματος Στατιστικά – Στατιστικά Επισκεψιμότητας – Προτίμηση Υποσυστημάτων – Συμμετοχή χρηστών 10

Διαχείριση Χρηστών Μαθήματος Εγγραφή Μαθητών σε Μάθημα Προσθήκη ενός χρήστη ή πολλών χρηστών – είναι απαραίτητο οι χρήστες να έχουν λογαριασμό στο ΠΣΔ. Δικαιώματα Χρηστών – Εκπαιδευτής του μαθήματος πρόσβαση σε όλα τα εργαλεία διαχείρισης του μαθήματος – Βοηθός Εκπαιδευτή του μαθήματος μπορεί να ενεργοποιεί νέα υποσυστήματα για το μάθημα και να διαχειρίζεται τα ήδη ενεργοποιημένα – Υπεύθυνος Ομάδας διαχείριση μόνο συγκεκριμένης ομάδας χρηστών 11

Υποσυστήματα η-Τάξης δεκαεπτά (17) υποσυστήματα (εργαλεία μαθήματος) – Ορατά στο μαθητή ακόμη και χωρίς λογαριασμό στον ΠΣΔ (χωρίς login) – Με εγγραφή του μαθητή στο μάθημα (απαιτείται λογαριασμός για το μαθητή στο ΠΣΔ και ο εκπαιδευτικός να τον εγγράψει στο μάθημα 12 ΑνακοινώσειςΗλεκτρονικό Βιβλίο Ανταλλαγή ΑρχείωνΚουβέντα ΑυτοαξιολόγησηΟμάδες Βιβλίο ΎληςΠληροφορίες ΓλωσσάριοΠολυμέσα Γραμμή μάθησηςΣυζητήσεις ΈγγραφαΣυνδέσεις Διαδικτύου ΕργασίεςWiki Ερωτηματολόγια

Υποσυστήματα η-Τάξης Πληροφορίες Ανάρτηση χρήσιμων πληροφοριών για το μάθημα 13

Υποσυστήματα η-Τάξης Ανακοινώσεις Ενημέρωση των εγγεγραμμένων χρηστών 14

Υποσυστήματα η-Τάξης Βιβλίο Ύλης Παρουσίαση με χρονολογική σειρά γεγονότων του μαθήματος – συναντήσεις, αξιολογήσεις, κλπ 15

Υποσυστήματα η-Τάξης Γλωσσάριο Γλωσσάριο του μαθήματος οργανωμένο σε κατηγορίες 16

Υποσυστήματα η-Τάξης Έγγραφα Χώρος όπου αποθηκεύεται, οργανώνεται και παρουσιάζεται το εκπαιδευτικό υλικό – Ο συνολικός διαθέσιμος χώρος για έγγραφα είναι 200ΜΒ 17

Υποσυστήματα η-Τάξης Ανταλλαγή Αρχείων Ο εκπαιδευτικός αλλά και οι μαθητές μπορούν να στείλουν κάποιο αρχείο – είτε σε κάποιον από τους χρήστες του μαθήματος είτε σε όλους – ο συνολικός χώρος αποθήκευσης για το υποσύστημα Ανταλλαγής Αρχείων είναι 100MB. 18

Υποσυστήματα η-Τάξης Πολυμέσα Υποσύστημα διάθεσης οπτικοακουστικού εκπαιδευτικού υλικού – προσθήκη αρχείου βίντεο ή – προσθήκη συνδέσμου βίντεο που βρίσκεται αποθηκευμένο σε ένα Video On Demand (VOD) Server 19

Υποσυστήματα η-Τάξης Συνδέσεις Διαδικτύου Προσθήκη χρήσιμων πηγών από το Διαδίκτυο και ομαδοποίηση σε κατηγορίες 20

Υποσυστήματα η-Τάξης Wiki Επιτρέπει στους συμμετέχοντες στο μάθημα εκπαιδευτές και μαθητές να επεξεργάζονται από κοινού το περιεχόμενο διαφόρων κειμένων 21

Υποσυστήματα η-Τάξης Wiki - Αξιοποίηση Κάποια ενδεικτικά σενάρια αξιοποίησης των Wiki αναφέρονται παρακάτω: – Μαθητές που έχουν διδαχθεί ήδη το μάθημα, μπορούν να δημιουργήσουν στο wiki του μαθήματος οδηγίες μελέτης για τα κομμάτια της ύλης, συμπληρώνοντας ο ένας τις σημειώσεις του άλλου, με σκοπό οι επόμενοι μαθητές να βοηθηθούν στην πορεία της μελέτης τους. – Οι μαθητές μπορούν να βοηθήσουν ο ένας τον άλλο σε δύσκολες ασκήσεις, διαμοιράζοντας και συγκρίνοντας τις λύσεις τους και να συζητήσουν πάνω σε αυτές. – Οι μαθητές μπορούν να συνεργαστούν και να συγκεντρώσουν υλικό, με σκοπό να δημιουργήσουν διαφάνειες για το μάθημα και να διαμοιραστούν αυτό το υλικό με άλλες τάξεις ή σχολεία. – Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εφαρμοστούν συνεργατικές τεχνικές όπως «καταιγισμός ιδεών», «σκέψου και μοιράσου» κ.λπ.. – Άλλη μία χρήση μπορεί να είναι ο χρονοπρογραμματισμός και η παρακολούθηση της εξέλιξης μιας ομαδικής εργασίας, έτσι ώστε να υπάρχει ένα κοινό πρόγραμμα, με σκοπό όλοι οι μαθητές να γνωρίζουν κάθε στιγμή σε ποιο σημείο βρίσκονται οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους. 22

Υποσυστήματα η-Τάξης Αυτοαξιολόγηση Δημιουργία ασκήσεων με – ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών (με μοναδική ή πολλαπλή απάντηση), – συμπλήρωση κενών και – Αντιστοίχισης Επιλογές – Χρονικό Διάστημα διαθεσιμότητας άσκησης – Χρονικός Περιορισμός για ολοκλήρωση της άσκησης – Επιτρεπόμενες Επαναλήψεις – Εμφάνιση/Απόκρυψη σωστών απαντήσεων μετά το τέλος της άσκησης – Εμφάνιση/Απόκρυψη βαθμολογίας μετά το τέλος της άσκησης 23

Υποσυστήματα η-Τάξης Εργασίες Ηλεκτρονική διαχείριση, υποβολή και βαθμολόγηση των εργασιών του 24

Υποσυστήματα η-Τάξης Ερωτηματολόγια Δημιουργία ερωτηματολογίων – ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (με μοναδική απάντηση), – συμπλήρωση κενών 25

Υποσυστήματα η-Τάξης Ηλεκτρονικό Βιβλίο Το Ηλεκτρονικό Βιβλίο έχει ως δομικά στοιχεία του ένα σύνολο από αρχεία html Διαδικασία σχηματισμού ηλεκτρονικού βιβλίου – δημιουργία του Ηλεκτρονικού Βιβλίου και ανέβασμα των html αρχείων σε συμπιεσμένο φάκελο (zip), – δημιουργία των επιθυμητών υποενοτήτων (με επιθυμητή σειρά) – αντιστοίχιση των html αρχείων (από το βήμα 1) με τις ενότητες που ορίστηκαν (στο βήμα 2) 26

Υποσυστήματα η-Τάξης Κουβέντα Ανταλλαγή μηνυμάτων (chat) 27

Υποσυστήματα η-Τάξης Ομάδες Οργάνωση σε ομάδες χρηστών – συλλογή εγγεγραμμένων χρηστών του μαθήματος που μοιράζονται την ίδια περιοχή συζητήσεων καθώς και την ίδια περιοχή μεταφόρτωσης αρχείων και εργασιών. Επιλογές – οι μαθητές γράφονται μόνοι στους στις Ομάδες – το σύστημα μοιράζει με τυχαίο τρόπο τους μαθητές σε Ομάδες – ο εκπαιδευτικός εισάγει έναν-έναν τους μαθητή σε Ομάδα 28

Υποσυστήματα η-Τάξης Συζητήσεις Δημιουργία και να διαχείριση Περιοχών Συζητήσεων (forum) Κατηγορίες Συζητήσεων Περιοχές Συζητήσεων Θέματα Συζητήσεων 29

Υποσυστήματα η-Τάξης Γραμμή Μάθησης ενσωματώνει στοιχεία από την πρότυπη τεχνολογία SCORM – τα εργαλεία ενός μαθήματος είναι ανεξάρτητα αντικείμενα μάθησης (learning objects) – επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση τους δημιουργία μιας ακολουθίας από βήματα ως δραστηριότητες μάθησης – ο εκπαιδευτικός προτείνει (ή επιβάλλει) στους μαθητές να διαβάσουν κάποια έγγραφα, να περάσουν κάποιες ασκήσεις αυτοαξιολόγησης ή να ακολουθήσουν οποιαδήποτε εκπαιδευτική δραστηριότητα δημιουργήσατε – σε καθορισμένη σειρά την οποία θα αποκαλούμε ως «γραμμή μάθησης». εξαγωγή γραμμής μάθησης σε πακέτα συμβατά με τα πρότυπα SCORM 2004 και 1.2 – επαναχρησιμοποίησή τους σε άλλες πλατφόρμες διαχείρισης εκπαιδευτικού υλικού (Learning Management Systems) εργαλεία ανοικτού κώδικα δημιουργίας υλικού σε μορφή πακέτων SCORM – eXe (eLearning XHTML editor) – Reload – Microsoft LCDS 30

Σύνοψη Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη) Εισαγωγή Χαρακτηριστικά η-Τάξης Δημιουργία Μαθήματος Τύποι Πρόσβασης σε Μάθημα Εγγραφή Χρηστών σε Μάθημα Υποσυστήματα η-Τάξης 31