ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Προτυποποίηση μαθησιακών τεχνολογιών (e-Learning Standards)
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΙΕΛΕναρκτήρια συνάντηση για το πρόγραμμα "ΚΛΕΙΩ" 7η Νοεμβρίου Οντολογίες & εργαλείο συγγραφής για το "ΚΛΕΙΩ" Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ)
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη τάξη Θέμα: Γνωριμία με την ιστοσελίδα του παιδαγωγικού.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
«Καινοτομικά Διαδικτυακά Περιβάλλοντα στην Εκμάθηση της Λογιστικής»
Δημιουργός Μοντέλων & ModellingSpace
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Δευτέρα 25/9/2006 ΤΕΙ Λάρισας Παρουσίαση Web-site – Θεματικής Πύλης (Elektra.teilar.gr) και Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης (E-Presence.
Έργο ΕΣΠΑ ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση»
 Πρότυπα Μαθησιακών Τεχνολογιών  Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σχεδίου και τα διεθνή standards παραγωγής περιεχομένου στις εφαρμογές.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Σχεδίαση διδακτικών συστημάτων στον Ιστό Παγκόσμιας Εμβέλειας Βασική αρχή –“... Design is a complex human process, subjected to continuing change (which.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Resource Description Framework
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Πρόγραμμα Kidspiration
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΤΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΑΛΕΖΑ ΣΟΦΙΑ ΑΕΜ:765.
E X a M p L e Αξιοποιώντας την τεχνολογία XML στη διαχείριση της πληροφορίας Λίνα Μπουντούρη Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η επιστήμη του Web.
Εικονικοί τρισδιάστατοι κόσμοι ΠΜΣ:Δυνητικές κοινότητες Παρουσίαση : Θεοδωρίδη Άννα
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Σχεδιάζοντας μαθησιακές ενότητες στη λογική της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
FEDORA ARCHITECTURE1 Αρχιτεκτονικές Ψηφιακών Βιβλιοθηκών FEDORA.
2 ο παραδοτέο. Ημερομηνίες 6 Ιουνίου: 2 ο παραδοτέο 20 Ιουνίου: Άσκηση Εξεταστική 3ο παραδοτέο.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ηλεκτρονική μάθηση Σύμφωνα με έγκυρες ερευνητικές μελέτες, η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτρονικής μάθησης προβλέπεται παγκοσμίως να φθάσει στο επίπεδο.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Γνωριμία με την Open eClass.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΖΑΚΑΛΚΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Α.Ε.Μ.: 2481 ΣΟΥΛΟΥΓΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Α.Ε.Μ.: 2132 Επιβλέπων Καθηγητής: κ. ΟΥΤΣΙΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016 ΣΕΡΡΕΣ.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 13: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #3
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 10: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Blogger
Προσχολική Παιδαγωγική
Παρουσίαση εκπαιδευτικής πλατφόρμας Eco-Destinations
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος

Σχεδίαση Μαθησιακής Διαδικασίας (Learning Design) ο οργανισμός IMS έχει αναπτύξει την προδιαγραφή Learning Design, με την οποία μπορούν να περιγραφούν διάφορες παιδαγωγικές στρατηγικέςLearning Design Χρησιμοποιείται μια γενική και ευέλικτη γλώσσα που επιτρέπει την αναπαράσταση τους αρχικά αναπτύχθηκε από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της ΟλλανδίαςΑνοικτό Πανεπιστήμιο της Ολλανδίας

Σχεδίαση Μαθησιακής Διαδικασίας (Learning Design) Έμφαση δόθηκε ώστε η γλώσσα να πετύχει μια καλή ισορροπία ανάμεσα στη γενικότητα και στη δυνατότητα έκφρασης παιδαγωγικών θεωριών Με τη γλώσσα αυτή είναι δυνατόν να περιγραφούν οι συμμετέχοντες στη μαθησιακή διαδικασία (μαθητές, εκπαιδευτικοί, σύμβουλοι, κοκ), οι ρόλοι τους, οι διαθέσιμοι μαθησιακοί όροι και τα πακέτα εκπαιδευτικού λογισμικού που θα χρησιμοποιήσουν οι συμμετέχοντες για να πετύχουν συγκεκριμένους στόχους μέσα από ενορχηστρωμένες δράσεις.

Σχεδίαση Μαθησιακής Διαδικασίας (Learning Design) Το πιο γνωστό σύστημα είναι το CopperCore ( Υπάρχουν αντίστοιχα αρκετά εργαλεία δημιουργίας σχεδίων μαθησιακής διαδικασίας (Koper and Tattersall, 2004)

Πακετάρισμα Μαθησιακού Υλικού (Content Packaging) ορίζει τη δομή του περιεχομένου ώστε να είναι δυνατή η ανταλλαγή του μεταξύ των εργαλείων συγγραφής και ανάπτυξης μαθησιακού υλικού (authoring tools) και των συστημάτων διαχείρισης της μάθησης.

Πακετάρισμα Μαθησιακού Υλικού (Content Packaging) Το IMS Content Packaging αποτελεί την πιο κατάλληλη προδιαγραφή για τη δόμηση μαθησιακού περιεχομένου. Το περιεχόμενο αποτελείται από ένα σύνολο φυσικών αρχείων, μαζί με κατάλληλη περιγραφή της δομής αυτών των πόρων, ώστε να είναι δυνατή η παρουσίασή τους.

Πακετάρισμα Μαθησιακού Υλικού (Content Packaging) Το περιεχόμενο αποτελείται από ένα σύνολο φυσικών αρχείων, μαζί με κατάλληλη περιγραφή της δομής αυτών των πόρων, ώστε να είναι δυνατή η παρουσίαση τους. Σύμφωνα με την προδιαγραφή, το σύνολο των αρχείων που συνθέτουν το πακέτο μαθησιακού περιεχομένου περιέχεται σε ένα μοναδικό αρχείο σε κατάλληλη μορφή (π.χ. “.zip”, “.cab”) το οποίο ονομάζεται Package Interchange File.

Πακετάρισμα Μαθησιακού Υλικού (Content Packaging) αρχείο Manifest : ειδικό XML αρχείο, το οποίο περιγράφει τη λογική οργάνωση του περιεχομένου έχει μια λογική οργάνωση, με τη μορφή στοιχείων XML η οποία περιλαμβάνει: τομέα μετά-δεδομένων (Meta-data), όπου δίνονται πληροφορίες σε κατάλληλη μορφή για το ίδιο το πακέτο τομέα οργάνωσης (Organizations section) όπου ορίζεται η δομή του περιεχομένου με τη μορφή ιεραρχικής οργάνωσης του περιεχομένου τομέα Πόρων (Resources section) όπου υπάρχουν αναφορές για τα πραγματικά αρχεία που συνιστούν το περιεχόμενο, μετά-δεδομένα για αυτά τα αρχεία και αναφορές σε εξωτερικά αρχεία.

Πακετάρισμα Μαθησιακού Υλικού (Content Packaging) Ένα πακέτο περιέχει επίσης τα ίδια τα φυσικά αρχεία πόρων, τα οποία περιγράφονται στο αρχείο manifest Τα αρχεία αυτά είναι δυνατόν να οργανώνονται σε υποκαταλόγους Το αρχείο manifest έχει ένα προκαθορισμένο όνομα (imsmanifest.xml) και είναι δυνατό να περιέχει πολλαπλές οργανώσεις των ίδιων πόρων

Πακετάρισμα Μαθησιακού Υλικού (Content Packaging) Υπάρχουν πολλά λογισμικά πακέτα που ονομάζονται Content Package Editors Reload editor ( Bοηθούν τους συγγραφείς του μαθησιακού υλικού να δομήσουν και να «πακετάρουν» τους μαθησιακούς πόρους ώστε : να μπορούν να ενσωματωθούν σε συστήματα διαχείρισης μάθησης να προσφερθούν στους μαθητές για να τους μελετήσουν με τη βοήθεια ενός Content Package Player που μοιάζει σαν ένα κοινό διαφυλλιστή παγκοσμίου ιστού (web browser)

Η προδιαγραφή SCORM Sharable Content Object Reference Model αναπτύχθηκε από το ADL(Advanced Destributed Learning), πρωτοβουλία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας των ΗΠΑ Σκοπός της SCORM είναι να συνενώσει διάφορες προδιαγραφές και πρότυπα Τρέχουσα έκδοση Scorm 2004 Αυτή τη στιγμή είναι ιδιαίτερα δημοφιλής

Η προδιαγραφή SCORM Παρέχει ένα μοντέλο δομής και πλοήγησης περιεχομένου με κύριο στόχο τη δια λειτουργικότητα. Διακρίνει τα τρία δομικά στοιχεία, με κεντρική ιδέα το ότι ένα μάθημα (course) αποτελεί μία συλλογή αυτών: Learning Units (LUs), τα μικρότερα εκπαιδευτικά στοιχεία τα οποία μπορούν να παρουσιασθούν σε ένα μαθητή, όπως μία HTML σελίδα. Blocks, τα οποία χρησιμοποιούνται για φώλιασμα. Ένα block μπορεί να περιλαμβάνει LUs και/ή άλλα blocks (φωλιασμένα blocks) Objectives, τα οποία χρησιμοποιούνται για να καθορίσουν προαπαιτούμενα μαθημάτων και να αναπαραστήσουν τους στόχους ενός μαθήματος. Μπορεί να είναι απλά ή σύνθετα, ανάλογα με το αν περιέχουν απλά ή πολλαπλά LUs και blocks

Η προδιαγραφή SCORM το SCORM καθορίζει: πώς ένας χρήστης μπορεί να δημιουργήσει ένα μάθημα συναθροίζοντας αντικείμενα περιεχομένου, ποιος είναι ο τύπος αυτών των αντικειμένων πώς χρησιμοποιούνται και αλληλεπιδρούν σε ένα σύστημα διαχείρισης μάθησης τι είδους δεδομένα ανταλλάσσουν αντικείμενα περιεχομένου σε ένα τέτοιο σύστημα. Τα περισσότερα λογισμικά πακέτα που «πακετάρουν» υλικό (Content Package editors) μπορούν να εξάγουν το υλικό και σε μορφή που συνάδει με την προδιαγραφή SCORM. Γνωστά εργαλεία συγγραφής μαθησιακού υλικού : Authorware της Macromedia LRN της Microsoft

Άλλες Πηγές Σελίδα με ελεύθερα διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό Εύχρηστο, scorm compliant, εργαλείο κατασκευής offline μαθησιακού υλικού το σχετικό ιστολόγιο με νέα για το πρόγραμμα, συζητήσεις κλπ