12 MEDICAL EDUCATION PAST, PRESENT AND FUTURE The quest for competence: defining the professional Η αναζήτηση των δεξιοτήτων: ορίζοντας τον επαγγελματία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Προσωπικές δεξιότητες
Καλώς ήρθατε στην ενίσχυση της υγείας και της κοινωνικής φροντίδας μέσω Διεπαγγελματικής εκπαίδευσης.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ο φυσικοθεραπευτησ ωσ εκπαιδευτικοσ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
1 η Εργασία στην Ιατρική Εκπαίδευση ‘’Παρελθόν, παρόν, μέλλον:ανάλυση άρθρων από τη βιβλιογραφία’’ Καντιλλάρι Γιόνα Α.Ε.Μ. : Ροκκά Ευαγγελία Α.Ε.Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

12 MEDICAL EDUCATION PAST, PRESENT AND FUTURE The quest for competence: defining the professional Η αναζήτηση των δεξιοτήτων: ορίζοντας τον επαγγελματία ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Sir Kenneth C. Calman CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER © 2007, Elsevier Limited. All rights reserved ISBN-13: ISBN-10:

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ 1.Γιατί ο καθορισμός των δεξιοτήτων είναι τόσο σημαντικός? 2.Τι είναι και πώς συνδυάζονται? 1 12

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δεξιότητα Κοινό Επαγ/τιε ς Υγείας Ασθενείς … μπορεί να αναγνωρισθεί ως το τελικό σημείο της διαδικασίας του καθορισμού της ποιότητας και της αξιολόγησης των γιατρών ως επαγγελματίες. 2 ΣΥΣΧΕΤΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΙ ΕIΝΑΙ Η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ?  Είναι η ικανότητα του κάθε γιατρού να επιδεικνύει την ολοκλήρωση μιας σειράς χαρακτηριστικών, ικανοτήτων και στάσεων στην βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης.  Είναι ένα μέτρο της ποιότητας και της επαγγελματικότητας και σχετίζεται με: - την μάθηση - την κατανόηση - τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση 3

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1.ΕΠΙΔΕΞΙΟΣ 2.ΙΚΑΝΟΣ 3.ΚΑΛΟΣ ΑΛΑΘΗΤΟΣ 4 ΥΠΑΡΞΗ ΠΑΡΑΔΟΧΗΣ ΑΛΑΘΗΤΟΣΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 5 ΚΑΚΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ … … είναι αυτός ο οποίος επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη. Θα πρέπει να απομακρύνεται

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 6 Νέος Γιατρός Έμπειρος Γιατρός ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΠΙΔΕΞΙΟΣ  Οι δεξιότητες ποικίλλουν ανάλογα με: - Χρόνο - Εμπειρία ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 7 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Η συντριπτική πλειοψηφία των γιατρών πραγματοποιούν εξαιρετική δουλειά και επιθυμούν την συνέχιση της προσωπικής βελτίωσης της απόδοσής τους, μέσα από την πρακτική εξάσκησή τους στους ασθενείς.  Η μάθηση οδηγεί σε βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των στάσεων, κάτι το οποίο οδηγεί σε αλλαγές του τρόπου διαχείρισης του εκάστοτε ασθενή.

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 8 ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ… 1.Ασφαλής 2.Ικανός 3.Επαρκής 4.Ειδικός 5.Καλός 6.Αποδοτικός 7.Μαεστρία 8.Αποτελεσματικός 9.Επίδοση 10.Βάσει αποτελεσμάτων 11.Επίλυση προβλημάτων 12.Επαγγελματικότητα ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 9 ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ Ο γιατρός θα πρέπει να είναι ικανός να: 1.Επιλύει σύνθετα προβλήματα. 2.Προσέχει και να ερμηνεύει αυτό που αισθάνεται ο ασθενής. 3.Συνδυάζει γνώσεις, ικανότητες και στάσεις σε πραγματικές καταστάσεις. 4.Μετά από σωστή κρίση να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την αντιμετώπιση ανεπαρκής πληροφόρησης και αβεβαιότητας. 5.Επιδεικνύει πνευματική επινοητικότητα και να παίρνει πρωτοβουλίες στο χειρισμό ασυνήθιστων και απροσδόκητων καταστάσεων. 6.Να μπορεί να δουλέψει κάτω από πίεση. 7.Συνεχίζει να μαθαίνει. 8.Προβληματίζονται από την πράξη, τα αποτελέσματα και τις εμπειρίες και να μαθαίνουν από αυτά. 9.Εξετάζουν τις δεοντολογικές επιπτώσεις στη λήψη κλινικών αποφάσεων.

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 10 CanMEDS 2000 Project obgyn/pdf/CanMEDS2000.pdf

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 CanMEDS 2000 Project Ικανοί να επιδεικνύουν διαγνωστικές και θεραπευτικές επιδεξιότητες. Να ακούν και να επικοινωνούν με τους ασθενείς/συγγενείς και την θεραπευτική ομάδα. Να συνεργάζονται αποτελεσματικά με άλλους γιατρούς. Να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να βελτιστοποιούν την περίθαλψη των ασθενών, τη δια βίου μάθηση, κ.α. Να προσδιορίζει σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του ασθενή. Να συμβάλλει στην ανάπτυξη νέας γνώσης. Να εξασκεί την ιατρική στα πλαίσια της ηθικής.

ΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ? Ποιοί είναι οι καταλληλότεροι? 1.Γιατροί 2.Επαγγελματίες Υγείας 3.Κοινό ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Αναγκαιότητα για διαρκή αναθεώρηση και βελτίωση των ιατρικών δεξιοτήτων, που μπορεί να επιτευχθεί μέσω της αλληλεπίδρασης των συναδέλφων. 12

Η ΑΕΝΑΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΙΣΤΕΙ ΟΡΘΑ Η ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ Αριστοτέλης: θεωρεί πως η ικανότητα της ιατρικής πράξης πρέπει να κρίνεται από τον ίδιο τον ιατρό και έπειτα από όλους τους συναδέλφους του, κυρίως μέσω των εμπειριών. Ρωμαίους: η Αρετή της ιατρικής εφαρμογής πρέπει να κρίνεται από τη φήμη των ιατρών που έχουν στο κοινό, στους ασθενείς τους. Σήμερα, ωστόσο οι ασθενείς βασίζονται στα πτυχία και τα διπλώματα των ιατρών για να τους κρίνουν. ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 13

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ Το πείραμα του Robert Owen… … αποδεικνύει πόσο πολύ η δημοσίευση των ικανοτήτων του εργαζόμενου μπορεί να τον επηρεάσει. + πως η αξιολόγηση της ικανότητας είναι περίπλοκη και απίθανη να πραγματοποιηθεί με τυποποιημένες μεθόδους. ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δεν μπορεί το απλό κοινό να κρίνει πλήρως και ορθά τις ικανότητες. 14

Μέθοδο αξιολόγησης των ιατρικών και όχι μόνο δεξιοτήτων. Αυτό το μοντέλο, περιλαμβάνει: - κάποιες συγκεκριμένες ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ THE NEW PARADIGM ΓΙΑΤΡΟΣ Προσεγγίσει Καταλάβει Δώσει οδηγίες ΑΣΘΕΝΗΣ Να γνωρίζει: 1.το πρόβλημά του 2.Τι θα πρέπει να κάνει 15

ΠΩΣ ΝΑ ΜΕΤΡΗΘΕΙ Η ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ? ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ - Περίθαλψη - Εφαρμογή των γνώσεων - Στάση στον ασθενή ΘΕΡΑΠΕΙΑ - Εκσυγχρονισμός των μεθόδων - Αξιολόγηση προηγούμενης θεραπείας ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ - Δημοσίευση αυτών στο κοινό και στην επιστημονική κοινότητα 16

ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΓΙΑΤΡΟ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (κλινικές) ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1.Η Ιατρική είναι μία πολυδιάστατη επιστήμη. 2.Ιατρός θα πρέπει να αναπτύξει ειδικές σχέσεις με τους ασθενείς. 3.Κάθε γιατρός είναι μία μοναδική προσωπικότητα – απαιτεί εξατομικευμένη καλλιέργεια (όχι κλώνοι γιατροί). 4.Εκπαίδευση του κάθε γιατρού θα πρέπει να επιδέχεται «ειδικής φροντίδας». ΙΑΤΡΙΚΗΕΠΙΣΤΗΜΗΤΕΧΝΗ 17

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ “ΚΑΛΟΣ” ή “ΚΑΚΟΣ” ΓΙΑΤΡΟΣ ? 1.Είναι δύσκολο να χαρακτηριστεί ο γιατρός καλός ή κακός (πληθώρα δεξιοτήτων) 2.Ποιος θα πρέπει να κρίνει τον Γιατρό? (ιατροί, ασθενείς, κοινό) 3.Ο χαρακτηρισμός του τελικά εξαρτάται από το ποιος θα τον κρίνει. 18

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 19 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ… Δύσκολο να ορίσουμε την δεξιότητα. Είναι μία διαδικασία η οποία θα πρέπει να γίνεται μέρα με την μέρα. Το κοινό θα πρέπει να δείχνει εμπιστοσύνη στον γιατρό. Η αξιολόγηση θα πρέπει να γίνεται μέσα από την δημοσίευση των αποτελεσμάτων

12 MEDICAL EDUCATION PAST, PRESENT AND FUTURE The quest for competence: defining the professional Η αναζήτηση των δεξιοτήτων: ορίζοντας τον επαγγελματία ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Sir Kenneth C. Calman CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER © 2007, Elsevier Limited. All rights reserved ISBN-13: ISBN-10: Εργασία 1 η «Ιατρική Εκπαίδευση: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον» Επιλεγόμενο Μάθημα: Ιατρική Εκπαίδευση, Ιαρική Σχολή Α.Π.Θ. Φοιτητές: Άγγελος Βασιλειάδης, 30349, Ε’ εξάμηνο Χαράλαμπος Φέστας, 30293, Ε΄ εξάμηνο Abukhatwa Ali, 30701,Γ΄ εξάμηνο

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ Η διαχρονική διερεύνηση των εννοιών της ιατρικής εκπαίδευσης και των ιατρικών δεξιοτήτων με βάση διεθνείς αναφορές. - Τι είναι δεξιότητα? - Πως αξιολογείται? - Ποιοι πρέπει να την αξιολογούν? - Πως πρέπει να μετράται?

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Συνεργασία – Συλλογικότητα μεταξύ των φοιτητών. Προσέγγιση της ιατρικής εκπαίδευσης και των ιατρικών δεξιοτήτων μέσα από διαφορετικό τρόπο αντίληψης. Βελτίωση κριτικής σκέψης. Ανάπτυξη ικανότητας ανάλυσης ξενόγλωσσων επιστημονικών δοκιμίων. Ανάπτυξη γενικότερων δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη μάθηση. Αναγνώριση σπουδαιότητας «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ».