Σεμινάριο Επιμόρφωσης ΚΕΑ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Ενότητα 6 Είμαστε έτοιμοι; Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Από τις δασκάλες : Θώη Λεωνίδου-Αντωνίου Μαρία Ανδρέου
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’1-2 ‘Τα συναισθήματα’
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Ενότητα :1.Γνωριμία με την Κύπρο μας μέσα από εικονικό υλικό
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Διακρίσεις της Επικοινωνίας Γραπτή Επικοινωνία
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΔΕΚΑΡΧΟ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Αβραάμ Ιντζεβίδης
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Σχεδιασμός και Τεχνολογία
Μαθητές/τριες Δημοτικού: 12 Μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου: 1
Αγιοχώρι Νομός Ροδόπης
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Α Π Ο Τ Ο Λ Η Σ Σ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Παρατηρούμε και σημειώνουμε Αξιοποιούμε τη λίστα των ονομάτων Προχωρούμε σε ανάλυση και σύνθεση των γραφημάτων.
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σεμινάριο Επιμόρφωσης ΚΕΑ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ Σεμινάριο Επιμόρφωσης ΚΕΑ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ

Προγραμματισμός 36 βδομάδες Τριμηνιαίος Μηνιαίος Εβδομαδιαίος/Ανά μάθημα

Ενότητες Εργασία σε ενότητες (περίπου 9 ενότητες το χρόνο) Οι ενότητες επανέρχονται σε κάθε τάξη/επίπεδο π.χ. Η οικογένειά μου Το σχολείο μου Ρούχα/Ψώνια Καθημερινό Πρόγραμμα Το σπίτι

ΕΔΙΑΜΜΕ Εκπαιδευτικό Υλικό: Βιβλία Α’ τάξη – Μαθαίνω Ελληνικά 1Α Α προχωρημένη – Μαθαίνω Ελληνικά 1Α, 1Β / Μαργαρίτα 1 Β’ τάξη – Μαργαρίτα 1, 2 / Μαθαίνω Ελληνικά 2Α Γ’ τάξη - Μαργαρίτα 2, 3 Δ’ τάξη - Μαργαρίτα 3 Ε’ τάξη - Μαργαρίτα 4 Στ’ τάξη/Pre-GCSE - Μαργαρίτα 5 ΕΔΙΑΜΜΕ Εκπαιδευτικό Υλικό: http://www.ediamme.edc.uoc.gr

Σχέδιο Μαθήματος Περιλαμβάνει: Στόχους μαθήματος Υλικά - Μέσα Χρόνος Πορεία Διδασκαλίας-Δραστηριότητες Αξιολόγηση Κατ’οίκον εργασία

Στόχοι Στόχοι χρονιάς ανά τάξη (θα δοθούν) Στόχοι χρονιάς ανά τάξη (στο φάκελο υλικού) Γενικοί Στόχοι χρονιάς (π.χ. εξάσκηση προφορικού λόγου, οδηγίες, χρόνοι-καταλήξεις ρημάτων) Ειδικοί Στόχοι (ανάλογα με την Ενότητα υπό έμφαση) Προφορικός λόγος Ανάγνωση- κατανόηση Ακρόαση-κατανόηση Γραπτός λόγος Καθορίζονται ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών, τα διαθέσιμα μέσα και τις συνθήκες της τάξης Στόχοι χρονιάς ανά τάξη (θα δοθούν)

Διατύπωση στόχων Να είναι σαφείς, συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι Παραδείγματα Στόχων Να προφέρουν σωστά τις λέξεις της ενότητας (π.χ. φρούτα, ζώα, μεταφορικά μέσα, χρώματα) Να διαβάζουν σωστά το κείμενο Να γράφουν σωστά τις καταλήξεις των ουδετέρων ενικού αριθμού Να σχηματίζουν συντακτικά και γραμματικά σωστές προτάσεις με το λεξιλόγιο της ενότητας να τονίσουμε ότι γίνεται διαφοροποίηση ανάλογα με το κείμενο να πούμε ότι κάποιοι στόχοι καλύπτουν δύο η περισσότερους πυλώνες περιορισμένοι οι στόχοι

Ρήματα που αποφεύγω στη διατύπωση στόχων να κατανοούν να γνωρίζουν να μάθουν να ξέρουν

Ρήματα που χρησιμοποιώ στη διατύπωση στόχων: Να συνεργάζονται Να εκφράζουν (συναισθήματα) Να διαβάζουν Να αντιστοιχίζουν Να επιχειρηματολογούν Να ερευνούν Να συγκρίνουν Ρήματα που χρησιμοποιώ στη διατύπωση στόχων: Να γράφουν Να αναγνωρίζουν οπτικά/ ακουστικά Να προφέρουν Να σχηματίζουν προτάσεις… Να χρησιμοποιούν προφορικά και γραπτά Να διακρίνουν

Υλικά - Μέσα Βιβλίο Πίνακας παραμύθια Η/Υ Χάρτες Φωτογραφίες Εικόνες Τραγούδια παραμύθια Χάρτες Παιχνίδια - κάρτες Βίντεο

Πορεία Διδασκαλίας Αφόρμηση ( 3΄- 5΄) ΣΥΝΤΟΜΗ / ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ / ΔΕΙΧΝΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ Τι είναι η αφόρμηση, τι περιλαμβάνει, τι πετυχαίνει πέστε μας παραδείγματα που χρησιμοποιείτε για αφόρμηση τραγούδι βίντεο εικόνες παροιμίες να μιλήσουν για εμπειρίες τους ιστορίες / επίκαιρα θέματα

Πορεία Διδασκαλίας Δραστηριότητες (! Χρόνος ! ) Δραστηριότητες (! Χρόνος ! ) Παραδείγματα δραστηριότητων ακρόασης οδηγίες στίχοι τραγουδιού από το οποίο λείπουν λέξεις cd Μαργαρίτας ακρόαση παραμυθιού ανάγνωση κειμένου από δάσκαλο να έχουμε υπόψη το χρόνο που διαρκεί κάθε δραστηριότητα τέσσερις πυλώνες

Παραδείγματα δραστηριότητων προφορικού λόγου Πορεία Διδασκαλίας Παραδείγματα δραστηριότητων προφορικού λόγου διαλόγοι debate/συζήτηση με αντίθετα επιχειρήματα θεατρικό παιχνίδι υπόδυση ρόλων να μιλούν για εμπειρίες τους περιγράφουν φωτογραφίες παίρνουν συνέντευξη από παππούδες/τραγουδιστές/ ηθοποιούς φωνοκιβώτιο (να αφήνουν μηνύματα στο τηλέφωνο) να έχουμε υπόψη το χρόνο που διαρκεί κάθε δραστηριότητα τέσσερις πυλώνες

Πορεία Διδασκαλίας Παραδείγματα δραστηριότητων ανάγνωσης-κατανοήσης οδηγίες/λεζάντες κείμενο (ερωτήσεις-απαντήσεις) σωστό -λάθος εργασίες πολλαπλής επιλογής να έχουμε υπόψη το χρόνο που διαρκεί κάθε δραστηριότητα τέσσερις πυλώνες

Πορεία Διδασκαλίας Παραδείγματα δραστηριότητων γραπτού λόγου περιγραφή εικόνας/ φωτογραφιών πρόσκληση email/γράμμα κόμικς αγγελίες οδηγίες ανακοινώσεις κανόνες σχολείου αφίσες συνταγές μαγειρικής γραπτό μήνυμα κινητό post facebook/twitter συνέντευξη να έχουμε υπόψη το χρόνο που διαρκεί κάθε δραστηριότητα τέσσερις πυλώνες

Γραμματική μέσα από το κείμενο (π.χ. κυκλώστε/υπογραμμίστε τα ουσιαστικά, τα ρήματα) μέσα από πολλά παραδείγματα αξιοποίηση γνωστών γραμματικών φαινομένων που υπάρχουν στα αγγλικά (π.χ. αναφορικές προτάσεις) συμπλήρωση προτάσεων (π.χ. άρθρα, ρήματα) με αντικείμενα ή χάρτες (π.χ. δεξιά, πάνω, κάτω)

Αξιολόγηση Συντρέχουσα Τελική Ατομικά/Ομαδικά/Με συμμαθητές (Peer-evaluation) Πώς αξιολογώ: - Ομιλία - Με φυλλάδιο/Ασκήσεις - Γράψιμο στο τετράδιο - Με παιχνίδι

Κατ’οίκον εργασία Σύντομη Απλή - Να μην υπερβαίνει το γνωστικό επίπεδο των μαθητών. Να εξυπηρετεί τους στόχους του μαθήματος - Να είναι προέκταση του τι γίνεται στην τάξη. Να εμπλέκει δημιουργικά το κοινωνικό περιβάλλον του μαθητή. Να αφορά επανάληψη ή περαιτέρω έρευνα.

*Πάντα δίνεται εργασία για το σπίτι και πάντα ελέγχεται. Τι περιλαμβάνει Ανάγνωση Λεξιλόγιο Ορθογραφία Σε συνεννόηση με γονείς, αν υπάρχουν δυσκολίες δίνουμε κάτι πιο απλό. *Πάντα δίνεται εργασία για το σπίτι και πάντα ελέγχεται.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΡΑΦΗ Τον σωστό τρόπο γραφής των γραμμάτων. Τα γράμματα που γράφονται κάτω από τη γραμμή Όπως λ, ρ, χ, ζ, ξ, γ, φ, ψ, μ Ιδιαίτερα για το γράμμα « γ» πρέπει να δοθεί έμφαση γιατί τα παιδιά μπερδεύονται αφού στα δακτυλογραφημένα κείμενα το βλέπουν γραμμένο με διαφορετικό τρόπο. Το γράμμα «υ» δεν είναι το ίδιο με το αγγλικό γράμμα “u”.

ΤΟΝΙΣΜΟΣ Να επιμένουμε να διαβάζουν σωστά τον τόνο και να τονίζουν σωστά τις λέξεις. ΓΕΝΙΚΑ Στην Α’ τάξη δεν διδάσκουμε τα γράμματα με τη σειρά του αλφαβήτου. Αρχίζουμε με τα φωνήεντα. Στην Α’ τάξη τα παιδιά μπερδεύουν τα γράμματα θ και φ , β και δ , χ και ψ , ζ και ξ.

Στην Α’ προχωρημένη τάξη αρχίζουμε με επανάληψη των γραμμάτων, προχωρούμε στα δίψηφα φωνήεντα και μετά διδάσκουμε τα δίψηφα σύμφωνα, και ποτέ σε συνεχόμενα μαθήματα το τσ και τζ. Για την ανάπτυξη του προφορικού λόγου είναι καλά να επαναφέρουμε κάποιες ερωτήσεις ρουτίνας σε κάθε μάθημα και να μιλούμε ελληνικά στην τάξη. Περιλαμβάνουμε στη διδασκαλία μας το άρθρο που ταιριάζει μπροστά στα ουσιαστικά.

Ερωτήσεις / εκφράσεις ρουτίνας Τι μέρα είναι σήμερα; Πώς σε/τον/τη λένε; Πόσων χρονών είσαι; Τι είναι; Πού είναι; Τι σου/του/της αρέσει; Άνοιξε/Ανοίγω το βιβλίο/τετράδιο Βρες το μολύβι/σβηστήρι. Μπορώ να πάω στην τουαλέτα; Κοιτάζω στον πίνακα. Σηκώνω χέρι.

Δουλεύω με ενότητες (π.χ. Μαργαρίτα) - δεν ακολουθώ τυφλά το βιβλίο Καθορίζω πρώτα τους στόχους και μετά δραστηριότητες Θέτω λίγους & υλοποιήσιμους στόχους ανά μάθημα Δίνω μεγάλη προσοχή στον προφορικό λόγο Αξιοποιώ τα επίκαιρα θέματα

Συζήτηση Συζήτηση Ανατροφοδότηση

Χρήσιμες ιστοσελίδες - ΚΕΑ http://kea.schools.ac.cy - ΕΔΙΑΜΜΕ εκπαιδευτικό υλικό http://www.ediamme.edc.uoc.gr/diaspora/index.php?yliko

Ευχαριστούμε! CYPRUS EDUCATIONAL MISSION ----------------------------------------------   22 Stuart Crescent London N22 5NN Tel.: +44 208 881 6982 Fax: +44 208 365 8257 kea.schools.ac.cy