Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Advertisements

(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός αθροίσματος με επαναληπτική εντολή: για...από...μέχρι... με βήμα Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των άρτιων αριθμών από.
Παράδειγμα 1:Ταξινόμηση Φυσαλίδας
Γλωσσομάθεια.
Παράδειγμα 2: Φοίτηση στο πανεπιστήμιο Εκφώνηση: Ζητάμε το έτος κάθε φοιτητή κάποιου τμήματος κάποιας σχολής που έχει διαφορετικό αριθμό φοιτητών ανά έτος,
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός μέγιστου μισθού Σε μια εταιρία εργάζονται 200 υπάλληλοι και είναι γνωστός ο μισθός του καθενός. Να χρησιμοποιηθεί η δομή του.
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
Παράδειγμα 14: Υπολογισμός αριθμού μαθητών Σε ένα Λύκειο υπάρχουν οκτώ τμήματα.Το πρώτο τμήμα έχει 24 μαθητές, το δεύτερο 18, το τρίτο 20, το τέταρτο 22,
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Παράδειγμα 1:Υπολογισμός αθροίσματος αριθμών με επαναληπτική εντολή : για...από...μέχρι(for ..to) Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των 100 ακεραίων.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η Δομή Επανάληψης Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο Η παρουσίαση της εντολής Όσο είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη και Π. Τσιωτάκη στο 3ο Συνέδριο.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 5. 2 Στόχοι μαθήματος Πίνακες 2 διαστάσεων.
Παράδειγμα 2:Υπολογισμός μέγιστης και ελάχιστης θερμοκρασίας Αλγόριθμος Ελάχιστη_Μέγιστη !Αρχή αλγορίθμου.
Αλγοριθμική Μία εισαγωγή στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
Πρόγραμμα Κεφάλαιο-Τόκος Να γραφεί πρόγραμμα που δίδονται: κεφάλαιο, επιτόκιο, χρόνος ( σε ημέρες ) και υπολογίζει το τελικό κεφάλαιο Επιμέλεια: Ευάγγελος.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Kεφάλαιο 4 ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ-ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (αναλυτική προσέγγιση)
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ)
2η άσκηση Να γραφεί πρόγραμμα που θα ζητάει τους a,b συντελεστές και τους δύο πρώτους όρους x 1, x 2 της αναγωγικής ακολουθίας x n = ax n-1 +bx n-2 και.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 6: Δισδιάστατοι πίνακες.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κεφάλαιο 3ο Δομές Δεδομένων.
Δομές δεδομένων και Αλγόριθμοι Κεφάλαιο 3. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Δεδομένα Δεδομένα (data) Δεδομένα (data) –αφαιρετική αναπαράσταση.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΣΚΗΣΕΙΣ – Δομή Ακολουθίας 7 – Βασικά στοιχεία Προγραμματισμού.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
Ένας εκδοτικός οίκος χρησιμοποιεί 35 διανομείς για τη διακίνηση των βιβλίων του. Στο τέλος κάθε μήνα καταγράφονται οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από.
Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Δημιουργοί ΝΑΤΣΙΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΟΣΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Ενότητα 5 : Δομές Δεδομένων και αφηρημένοι
Γενικές Διαδικασίες.
Βελτιστοποίηση εικόνας
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η εντολή if if ( παράσταση) εντολή επόμενη εντολή.
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Άσκηση 1: Μετατροπή Θερμοκρασίας
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
Κάθε ένα από τα αντικείμενα λέγεται στοιχείο του πίνακα.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Μονοδιάστατοι πίνακες
Δισδιάστατοι Πίνακες 3 7 … i γ ρ α μ ή j - στήλη 1 2 M N
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Λυμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων με υποπρογράμματα
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο: α) Να διαβάζει τα ονόματα δέκα κινηματογράφων και τις αντίστοιχες εισπράξεις τους για κάθε μέρα της εβδομάδας. β) Να υπολογίζει και να εκτυπώνει το άθροισμα των εισπράξεων κάθε κινηματογράφου, καθώς και τον κινηματογράφο με τη μέγιστη συνολική είσπραξη. γ) Να υπολογίζει και να εκτυπώνει το άθροισμα των εισπράξεων κάθε ημέρας, καθώς και την ημέρα με τη μέγιστη συνολική είσπραξη. Για την επίλυση του προβλήματος θα χρησιμοποιηθούν δυο πίνακες.Ο πρώτος είναι ένας μονοδιάστατος πίνακας χαρακτήρων με δέκα γραμμές που θα περιλαμβάνει τα ονόματα των κινηματογράφων. Ο δεύτερος θα είναι ένας δισδιάστατος πίνακας ακεραίων αριθμών που θα περιλαμβάνει τις εισπράξεις με δέκα γραμμές, μία για κάθε κινηματογράφο και επτά στήλες ,μία για κάθε ημέρα.

Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Το πρόγραμμα αποτελείται από τρία τμήματα Την ανάγνωση των δεδομένων και την καταχώρηση τους στους αντίστοιχους πίνακες, Ονόματα,Εισπράξεις. Τον υπολογισμό του συνόλου των εισπράξεων ανά κινηματογράφο και την εύρεση της μέγιστης συνολικής είσπραξης, δηλαδή του αθροίσματος των γραμμών του πίνακα. Τον υπολογισμό του συνόλου των εισπράξεων ανά ημέρα και την εύρεση της μέγιστης συνολικής είσπραξης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Κινηματογράφοι ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Εισπράξεις[10,7], i, j ,Άθροισμα, Μέγιστο,Θέση ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Ονόματα[10] ΑΡΧΗ 1ο Τμήμα 2ο Τμήμα 3ο Τμήμα ΓΡΑΨΕ ‘Μεγ.Συν.Είσπραξη’ ,Μέγιστο,’την’ , Θέση ,’-η ημέρα’ ΤΕΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι 1ο Τμήμα Εισαγωγή δεδομένων και εκχώρηση τους σε δύο πίνακες: ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 ΓΡΑΨΕ ‘Δώσε το όνομα του’, i ,’κινηματογράφου’ ΔΙΑΒΑΣΕ Ονόματα[i] ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7 ΓΡΑΨΕ ‘Δώσε την ‘,j , ‘-η είσπραξη’ ΔΙΑΒΑΣΕ Είσπραξεις[i,j] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι 2ο Τμήμα Άθροισμα των στοιχείων του πίνακα Εισπράξεις ανά γραμμή και υπολογισμός του μέγιστου αθροίσματος Μέγιστο=0 ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 Άθροισμα=0 ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 Άθροισμα=Άθροισμα+Είσπραξεις[i,j] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ ‘Συνολ. Είσπραξη’,Ονόματα[i], ‘=’,Άθροισμα ΑΝ Μέγιστο<Άθροισμα ΤΟΤΕ Μέγιστο= Άθροισμα Θέση=i ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΓΡΑΨΕ ‘Μεγ.συνολ.είσπραξη’ ,Μέγιστο, ‘στον’ ‘Όνοματα[Θέση]

Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι 3ο Τμήμα Άθροισμα των στοιχείων του πίνακα Εισπράξεις ανά στήλη και υπολογισμός του μέγιστου αθροίσματος Μέγιστο=0 ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7 Άθροισμα=0 ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 Άθροισμα=Άθροισμα+Εισπράξεις[i,j] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ ‘Συνολ.είσπραξη’,j ‘-ης ημέρας=’,Άθροισμα ΑΝ Μέγιστο<Άθροισμα ΤΟΤΕ Μέγιστο=‘Αθροισμα Θέση=j ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΓΡΑΨΕ ‘Μεγ.συν.είσπραξη’, Μέγιστο, ‘την’,Θέση‘-η ημέρα ’ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Προγραμματιστικό περιβάλλον PASCAL PROGRAM cinemas; VAR i, j, k, max, sum:INTEGER; tickets: ARRAY [1..10][1..7] OF INTEGER; name:ARRAY [1..10] OF STRING; BEGIN FOR i:=1 TO 10 DO write(‘Δώσε το όνομα: ’); readln (name[i]); FOR j:=1 TO 7 DO write (‘Δώσε την ’,j , ‘η είσπραξη : ’); readln (tickets [i , j]); END; max :=0; συνέχεια

Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι FOR i:=1 TO 10 DO BEGIN sum :=0; FOR j :=1 TO 7 DO sum :=sum + tickets[i,j]; writeln (‘Σύνολο ’, name[i], ‘ = ’, sum); IF max<sum THEN max:=sum; k:=i; END; writeln (‘Μέγιστο ’, max, ‘στον ’, name[k]); max:= 0; FOR j:=1 TO 7 DO sum:=0; συνέχεια

Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι FOR i:=1 TO 10 DO sum:=sum+tickets[i,j]; writeln (‘Σύνολο ’,j , ‘ημέρας = ’, sum); IF max<sum THEN BEGIN max :=sum; k:=j; END; writeln (‘ Μέγιστο ’,max, ‘ την ’ , k); END.