Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
«Σχολείο …παγίδα» Μαθητική έρευνα των παιδιών της τάξης ΣΤ΄1 του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
Ψηφιακή τάξη Σπύρος Στρατηγός Άρης Σερμέτης Πέτρος Στεμπάρι.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Βιολογία Γυμνασίου.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Αλεξάνδρα-Μαρία Στελίνα Ολίνα Δέσποινα
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Ομάδα Εργασίας: Μαυροφρύφη Αφροδίτη Γκουντελίτσα Κατερίνα Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα Τορονίδου Μαρία Φλώρινα, Ιούνιος 2017.
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes

Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : Πρώτα απ’ όλα, το σχολείο Akdoğan Dr. Fazıl Küçük και οι μαθητές της 5ης τάξης ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα. 10 μαθητές επιλέγηκαν μεταξύ των εθελοντών. Έπειτα αποφασίστηκε το θέμα της έρευνας. Οι μαθητές μαζί με την δασκάλα αποφάσισαν το θέμα και τις ερωτήσεις για την έρευνα. Eκπαίδευση πάνω στους βασικούς κανόνες κατά την διάρκεια της διεξαγωγής της έρευνας.

Σχολικά βιβλία Κοινωνικών Επιστημών Ποιο είναι το θέμα μας? Η επίδραση του στη συμμετοχή των μαθητών Η επίδραση του στις συνήθειες μελέτης των μαθητών Σχολικά βιβλία Κοινωνικών Επιστημών 5ης Τάξης Οι απόψεις των παιδιών για τα σχολικά βιβλία

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΤΕΥΜΑΤΑ ΜΑΣ 1- Τα παιδιά της ερευνητικής ομάδας είχαν την ευκαιρία να μάθουν για ένα θέμα το οποίο δεν γνώριζαν αρκετά. 2- Οι μαθητές που έλαβαν μέρος άρχισαν να σκέφτονται τι σχολικά βιβλία χρησιμοποιούν. 3-Οι δάσκαλοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν αν τα σχολικά βιβλία αρέσουν στους μαθητές, πότε τα χρησιμοποιούν, και τι είδους δραστηριότητες μπορούν να προτείνουν για να εντάξουν τους μαθητές στην έρευνα. 4- Αυτή η έρευνα αντικατοπτρίζει τις απόψεις των μαθητών για τα σχολικά βιβλία που εκδίδονται πρόσφατα στην Κύπρο.

ΜΕΘΟΔΟΣ Οι βασικοί κανόνες για την διεξαγωγή της έρευνας είναι ως εξής I- Τα άτομα που λαμβάνουν μέρος στην έρευνα πληροφορούνται για το θέμα και τις ερωτήσεις της έρευνας. 2- Ζητήσαμε την εθελοντική συναίνεση των μαθητών, οι οποίοι χειρίστηκαν τις συνεντεύξεις και διάνεμαν ερωτηματολόγια. 3- Ακούσαμε τους συμμετάσχοντες με σεβασμό. 4- Δεν κρίναμε τις απαντήσεις των συμμετασχόντων κατά την διάρκεια των ερωτήσεων. 5- Οι ερευνητές δεν εκφράσανε καμία γνώμη. 6- Διατήρηση απόρρητων πληροφοριών

A) Ποιοτική Μέθοδος Αρχικά, 10 μαθητές της ερευνητικής ομάδας, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν για το πρόγραμμα, χρησιμοποίησαν μαγνητόφωνο. Έπειτα χωρίσαμε την ομάδα σε δύο και πήραμε συνέντευξη ο ένας του άλλου. Μετά, πήραμε συνέντευξη σε 10 μαθητές (μεταξύ των φίλων μας) οι οποίοι πήραν μέρος εθελοντικά. Οι συμμετάσχοντες παρουσιάζουν διαφορετικά επίπεδα σχολικής προόδου.

Οι συνεντεύξεις κράτησαν 5 με 8 λεπτά. Έπειτα έγινε μεταγραφή των συνεντεύξεων μαζί με την δασκάλα. Οργανώσαμε τα αποτελέσματα στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές από μόνοι μας. Τα αποτελέσματα των συνεντεύξεων ταξινομήθηκαν πάνω στο τραπέζι, τα οποία μπήκαν σε ομάδες. Καταμετρήσαμε όλες τις απαντήσεις για κάθε ερώτηση για να καταλήξουμε στο αποτέλεσμα. Παράδειγμα Ερώτησης: Πότε χρησιμοποιείτε το σχολικό βιβλίο;

B) Ποσοτική Μέθοδος Όταν τελείωσαν οι συνεντεύξεις, βάση των απαντήσεων, προετοιμάσαμε τις ερωτήσεις για το ερωτηματολόγιο. Κάναμε διανομή των ερωτηματολογίων σε 20 μαθητές στην 5η τάξη. Υπήρχαν 8 ερωτήσεις με επιλογή 4 απαντήσεων η κάθε μία. Υπολογίσαμε όλες τις απαντήσεις και τις καταχωρήσαμε στην SPSS δημιουργώντας στατιστικούς πίνακες. Έπειτα, αξιολογήσαμε τους πίνακες για να καταλήξουμε στο αποτέλεσμα. Κοίταξε το παράδειγμα: Ποιά στοιχεία από το σχολικό βιβλίο αυξάνει την συμμετοχή σου στην τάξη πιο πολύ.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ 1- 10 % των μαθητών τους αρέσει πολύ το σχολικό βιβλίο. 80% απλά τους αρέσει. 10% τους αρέσει το σχολικό βιβλίο γενικά αλλά τονίζουν κάποια σημεία που δεν τους αρέσει. Από αυτό το αποτέλεσμα μπορούμε να πούμε ότι το σχολικό βιβλίο αρέσει στους πιο πολλούς μαθητές. 2- Ασκήσεις μέσα στο βιβλίο, εικόνες και χάρτες είναι από τα πιο αγαπημένα μέρη μέσα στο βιβλίο. 3- Σύμφωνα με τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, κάποιες εικόνες, ερωτήσεις και συγκεκριμένα ζητήματα δεν αρέσουν σε κάποιους μαθητές.

4- Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν τα σχολικά βιβλία στη διάρκεια του μαθήματος μαζί με την δασκάλα. Μισοί από τους μαθητές χρησιμοποιούν τα βιβλία συστηματικά όταν διαβάζουν και οι άλλοι μισοί τα χρησιμοποιούν μερικές φορές. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούν τα σημειωματάρια τους για να διαβάσουν. Πολλοί από τους μαθητές χρησιμοποιούν το σχολικό βιβλίο για να κάνουν τις εργασίες για το σπίτι. Το σχολικό βιβλίο χρησιμοποιείται λιγότερο πριν το μάθημα. 5- Ερωτήσεις, φωτογραφίες και δραστηριότητες στην τάξη αυξάνουν την συμμετοχή των μαθητών. 6-Παρόλο που επικρίνανε κάποια σημεία του σχολικού βιβλίου, όλοι οι μαθητές έδειξαν την αρέσκεια τους προς το σχολικό βιβλίο. Το 90% είπε ότι επηρεάζει θετικά τις συνήθειες μελέτης τους. Όμως, το 10% εξέφρασε ότι το σχολικό βιβλίο δεν επηρεάζει τις συνήθειες μελέτης τους γιατί χρησιμοποιούν το σημειωματάριο τους.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ 1-Για τους πιο πολλούς μαθητές τα κείμενα μέσα στο σχολικό βιβλίο είναι σύντομα και κατανοητά. Όμως, υπάρχουν λίγοι μαθητές που πιστεύουν ότι τα κείμενα είναι γενικά δύσκολα και μεγάλα. 2- Όταν διαβάζουν για το μάθημα των Κοινωνικών Επιστημών, 65% χρησιμοποιούν το σχολικό βιβλίο. 25% χρησιμοποιούν πιο πολύ το σημειωματάριο τους. 10% των μαθητών χρησιμοποιούν περιοδικά και εγκυκλοπαίδειες σχετικά με το θέμα. Μπορούμε να πούμε ότι οι πιο πολύ μαθητές χρησιμοποιούν το σχολικό βιβλίο για να διαβάσουν. 3-Οι ερευνητικές δραστηριότητες είναι πιο αρεστές στους μαθητές. Οι διηγηματικές επεξηγήσεις των θεμάτων είναι λιγότερο αρεστές.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Πήραμε μέρος σε μια πολύ σημαντική δραστηριότητα. Τα αποτελέσματα από τα ερωτηματολόγια και τις συνεντεύξεις έδειξαν ότι τα σχολικά βιβλία αρέσουν στα περισσότερα παιδιά. Αυτό αυξάνει και την συμμετοχή τους στην τάξη. Αυτό επιδεικνύει ότι το σχολικό βιβλίο είναι γενικά επιτυχημένο. Τα αποτελέσματα θα παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες στην Επιτροπή Αξιολόγησης Σχολικών Βιβλίων και στο Υπουργείο Παιδείας. Όμως, τα μέρη τα οποία δεν ήταν αρεστά από τους μαθητές, θα πρέπει να τα θεωρήσουμε σημαντικά. Με τη βοήθεια πιο λεπτομερών ερωτηματολογίων μπορεί να επιτευχθεί η βελτίωση των σχολικών βιβλίων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τα σχολικά βιβλία ως βασικό εκπαιδευτικό υλικό στην τάξη.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας φανερώνουν στους εκπαιδευτικούς μία ιδέα ως προς τι μπορούν να προσφέρουν για να αυξήσουν τη συμμετοχή των παιδιών στην τάξη. Παίρνοντας μέρος σ’ αυτή την έρευνα, μάθαμε όλα τα διαβήματα που χρειάζονται να ακολουθήσεις για την διεξαγωγή μιας έρευνας. Αναπτύξαμε την αισιοδοξία μας. Ζήσαμε τη χαρά της ομαδικότητας. Βελτιώσαμε την αίσθηση της υπευθυνότητας. Σας ευχαριστούμε όλους. Ελπίζουμε ότι στο μέλλον θα συνεχιστούν τέτοιου είδους προγράμματα.