Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3.4 Στοίβα (stack) (μόνο θεωρία)
Advertisements

Στο σχολείο Κάθε μέρα στο σχολείο, η δασκάλα ζητάει από τα παιδιά να διαβάσουν από το βιβλίο και να γράψουν στο τετράδιο. Τα παιδιά διαβάζουν από το βιβλίο.
Εκφώνηση: Να διαβάζονται δύο αριθμοί που αντιστοιχούν στο ύψος και βάρος ενός άνδρα.Να εκτυπώνεται ότι ο άνδρας είναι «ελαφρύς»,αν το βάρος του είναι κάτω.
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Παράδειγμα 1:Ταξινόμηση Φυσαλίδας
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Παράδειγμα 3: Δίνονται Ν αριθμοί Xj,j=1,2,…N.Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα βρίσκει το μεγαλύτερο αριθμό και τις θέσεις στις οποίες εμφανίζεται αυτός.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Εφαρμογές Πληροφορικής Β’ & Γ’ Λυκείου Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Εφαρμογές Πληροφορικής A’ Λυκείου
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Παράδειγμα 1:Σειριακή αναζήτηση
1. Να γραφτεί αλγόριθμος ο οποίος θα ορίζει ένα μονοδιάστατο πίνακα Α 10 θέσεων. Ακολούθως θα διαβάζει από το πληκτρολόγιο τιμές τις οποίες θα τοποθετεί.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
ΕΠΛ231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2007 Βεύη Φλώρινας Βεύη Φλώρινας 2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ.
Επιμέλεια Π. Τσάκωνας. 1. Ποια από τα ακόλουθα αποσπάσματα αλγόριθμων πραγματοποιούν σωστά την ταξινόμηση του πίνακα Α; ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν ΓΙΑ j ΑΠΟ.
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός μέγιστου μισθού Σε μια εταιρία εργάζονται 200 υπάλληλοι και είναι γνωστός ο μισθός του καθενός. Να χρησιμοποιηθεί η δομή του.
Αλγόριθμοι Ταξινόμησης
Λύκειο Αγίου Νικολάου ΕΡΕΥΝΑ Αυτοαξιολόγησης Μαθητή Ευγενία Γαλιούνα Καθηγήτρια Πληροφορικής.
ΑΕΠΠ 2ο Κεφάλαιο: Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
Ανάπτυξη του λογισμικού «Η χημεία της Πληροφορικής και της Χημείας»
ΗΥ150 – Προγραμματισμός Ξενοφών Ζαμπούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Ταξινόμηση και Αναζήτηση.
Παράδειγμα 14: Υπολογισμός αριθμού μαθητών Σε ένα Λύκειο υπάρχουν οκτώ τμήματα.Το πρώτο τμήμα έχει 24 μαθητές, το δεύτερο 18, το τρίτο 20, το τέταρτο 22,
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Ο : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων (κεφάλαια ) Φωτογραφία από
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
1. Εκφράσεις (βλ. βιβλίο, σελ )
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η Δομή Επανάληψης Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο Η παρουσίαση της εντολής Όσο είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη και Π. Τσιωτάκη στο 3ο Συνέδριο.
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Σχεδίαση Αλγορίθμων - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - Εξάμηνο 4ο1 Ωμή Βία Είναι μία άμεση προσέγγιση που βασίζεται στην εκφώνηση του προβλήματος και τους ορισμούς.
Εφαρμογές Πληροφορικής Β’ & Γ’ Λυκείου Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ταξινόμηση και Αναζήτηση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Επανάληψη.
Εφαρμογές Πληροφορικής Β’ & Γ’ Λυκείου
ΑΕΠΠ 3ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Αναζήτηση σε πίνακα Αναζήτηση σε πίνακα που περιέχει ακέραιους αριθμούς.
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Εφαρμογές Πληροφορικής
Γεωργαλλίδης Δημήτρης
Επανάληψη.
Μονοδιάστατοι πίνακες
Σειριακή ή Γραμμική Αναζήτηση 1.Μοναδικό Κλειδί (key)
8.2 Η Δομή Επανάληψης Μέχρις_ότου
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
Η τακτοποίηση των κόμβων μίας δομής με μία ιδιαίτερη σειρά είναι μία πολύ σημαντική λειτουργία που ονομάζεται ταξινόμηση (sorting) ή διάταξη (ordering).
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Φοιτητής: Τσακίρης Αλέξανδρος Επιβλέπων: Ευάγγελος Ούτσιος
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Aλγόριθμος BFS Θέτουμε i  0. Στην κορυφή x θέτουμε τη ετικέτα i.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 12: Αρχεία Δομών. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας,
Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο
B' ΤΑΞΗ Το εσωτερικό του Η/Υ
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1Ο Λύκειο Ρόδου ΑΕΠΠ 3ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΕ ΠΙΝΑΚΑ ΣΕΙΡΙΑΚΗ ΔΥΑΔΙΚΗ (Μόνο για ταξινομημένους Πίνακες)

ΣΕΙΡΙΑΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ Δίνεται ένας πίνακας Α που περιέχει Ν τυχαίους αριθμούς. Να γραφεί αλγόριθμος που να διαβάζει έναν αριθμό και να ελέγχει αν αυτός υπάρχει στον πίνακα. (ΔΣ4 σελ. 96 Τετράδιο Μαθητή) Υπόδειξη: Η αναζήτηση να σταματά μόλις βρεθεί στοιχείο του πίνακα ίσο με τον αριθμό που διαβάστηκε.

Τι πρόβλημα υπάρχει; Π.χ. αν αριθμός = 7; Διάβασε αριθμός Υπάρχει  Για i από 1 μέχρι Ν αν Α[i] = αριθμός τότε Τέλος_επανάληψης Αν υπάρχει 4 16 7 56 3 33

Διάβασε αριθμός Υπάρχει  ……… i  …… Όσο i <= Ν ….. Υπάρχει = ………. επανάλαβε αν Α[i] = αριθμός τότε Υπάρχει  Αληθής Θέση  i αλλιώς i  ……. τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Αν υπάρχει =

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ Α Το στοιχείο που ψάχνουμε μπορεί να υπάρχει περισσότερες από μια φορές (όσο επανάλαβε vs για από μέχρι)

A) Το στοιχείο που ψάχνουμε υπάρχει περισσότερες από μια φορές σε αταξινόμητο πίνακα Διάβασε αριθμός Υπάρχει  Για i από 1 μέχρι Ν αν Α[i] = αριθμός τότε Τέλος_επανάληψης αν 4 16 7 56 33 Π.χ. αν αριθμός = 16

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ Β Ο πίνακας μπορεί να είναι ταξινομημένος 4 16 7 56 3 33 3 4 7 16 33 56 Έστω Αριθμός = 2 ο αριθμός που αναζητούμε

Το στοιχείο που ψάχνουμε εμφανίζεται στον πίνακα μια φορά Διάβασε αριθμός Υπάρχει  ……… i  …… Όσο i <= Ν ….. υπάρχει = ………. επανάλαβε αν Α[i] = αριθμός τότε Υπάρχει  …….. θέση  i αλλιώς_αν Α[i] … αριθμός τότε υπάρχει  ……… αλλιώς i  ……. τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Αν υπάρχει =

Το στοιχείο που ψάχνουμε μπορεί να υπάρχει περισσότερες από μια φορές Διάβασε αριθμός τέλος  ……… i  …… υπάρχει  ……… Όσο i <= Ν ….. τέλος = ………. επανάλαβε αν Α[i] = αριθμός τότε εμφάνισε i υπάρχει  ……….. i  ………… αλλιώς_αν Α[i] … αριθμός τότε αλλιώς i  ……. τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Αν υπάρχει = Το στοιχείο που ψάχνουμε μπορεί να υπάρχει περισσότερες από μια φορές

ΔΥΑΔΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ (Μόνο για ταξινομημένους Πίνακες) Είναι πιο γρήγορη από τη σειριακή!!! Παράδειγμα: Γράφω κρυφά έναν αριθμό από το ένα ως το 100 σε ένα χαρτί. Βρείτε τον αριθμό ρωτώντας: Α) από το 1 ως το 100 (σειριακή) Β) αν είναι < ή > από το 50, το 75 (ή 25), το …(δυαδική)

Η σειριακή αναζήτηση χρησιμοποιείται: Ο πίνακας δεν είναι ταξινομημένος Για μικρούς πίνακες Όταν η αναζήτηση δεν εκτελείται συχνά

Για το σπίτι: Καλό Διάβασμα!!! Σελ. 64 – 65 Α) Βιβλίο Μαθητή Β) Τετράδιο Μαθητή ΔΣ4 σελ. 96 Γ) Ασκήσεις φυλλαδίου (Αναζήτηση) Καλό Διάβασμα!!!