«Το κολλάζ της επικοινωνίας» Β Τάξη Σχολικό έτος 2013 – 2014 Αγωγή Υγείας
ΣΚΟΠΟΣ: Οι μαθητές να αναγνωρίσουν και να υιοθετήσουν αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας.
ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές να κατανοήσουν την έννοια της επικοινωνίας. Να γνωρίσουν τρόπους και μέσα επικοινωνίας. Να διακρίνουν την επικοινωνία σε λεκτική και μη λεκτική. Να εξοικειωθούν με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας.
Να αναγνωρίσουν τους φραγμούς και τις συνέπειές τους στην επικοινωνία.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
«Το κολλάζ της επικοινωνίας» Δραστηριότητα 1η «Το κολλάζ της επικοινωνίας»
Τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι επικοινωνούμε : Με την ομιλία Με τον προφορικό λόγο Με τη γλώσσα του σώματος Με τη νοηματική γλώσσα Με χειρονομίες Οδικά σήματα – πινακίδες Σήματα καπνού
Αναγνωρίζουν ως μέσα επικοινωνίας: Το τηλέφωνο Τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Την αλληλογραφία Την τηλεόραση Την ομιλία Το ραδιόφωνο Την εφημερίδα
Δραστηριότητα 2η « Η χώρα των μίμων »
Επικοινωνούμε μη λεκτικά: Με τη γλώσσα του σώματος (νοήματα, χειρονομίες, εκφράσεις) Με τη νοηματική γλώσσα (βασικό μέσο επικοινωνίας των κωφών)
« Εμπόδια επικοινωνίας » Δραστηριότητα 3η « Εμπόδια επικοινωνίας »
Οι μαθητές αναγνωρίζουν ως βασικά στοιχεία της επικοινωνίας: Τον πομπό Τον δέκτη Το μήνυμα
Εντοπίζουν ως βασικό φραγμό της επικοινωνίας: Τα παράσιτα
«Πολλές … μικρές καλημέρες» Δραστηριότητα 4η «Πολλές … μικρές καλημέρες»
Τα παιδιά αναγνωρίζουν τη γλώσσα ως βασικό μέσο επικοινωνίας και έκφρασης.
Δραστηριότητα 5η «Πείτε το, να το μάθουν»
Τα παιδιά συνειδητοποιούν: Όταν θέλουμε ή νιώθουμε κάτι «πρέπει» να το λέμε. Μόνο όταν οι άλλοι «ακούσουν» αυτό που λέμε μπορούν να μας ακούσουν ή να μας βοηθήσουν.
Καλό καλοκαίρι!!!!!