“Σύγκλιση Υπηρεσιών και Δικτύων: Μία Τεχνοοικονομική Ανάλυση”

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνολογίες Internet Υπηρεσίες & Εφαρμογές Τμήμα 1I-ΙΝΠ01 – Web Design / Development Κωνσταντίνος Σαπουντζής.
Advertisements

ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Το έργο «Εθνικό.
Δήμος Πύργου Ηλείας 04/11/2006 H FORTHnet μπροστά στο στοίχημα της ευρυζωνικότητας.
Τετάρτη 30 Αυγούστου 2006 ΗΜΕΡΙΔΑ Στα πλαίσια του έργου “Προώθηση της Ευρυζωνικότητας στο Δήμο Χίου” ΟμήρειοΠνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου Ομήρειο Πνευματικό.
Next Generation Networking
Ασφαλής Διαχείριση Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων σε νέες ευρυζωνικές υπηρεσίες Δρ. Χαρίλαος Κατωπόδης Πρ. Υποδ. Λειτουργίας Συστημάτων Διαχείρισης Δικτύου,
Νέες Τεχνολογίες Τηλεπικοινωνιών, Στρατηγικός στόχος του ΟΤΕ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Παραδοτέο Ομάδας Εργασίας Ιδ3 Ebusiness Forum Κώστας Τρούλος Καβάλα, 26/11/2008.
Παραδοτέο Ομάδας Εργασίας “Fiber to the Home – Fiber to the Building” e-Business Forum Δημόσια Διαβούλευση Συντονιστές: Αλέξανδρος Καλόξυλος Πανεπιστήμιο.
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Η Ευρυζωνικότητα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Καθ. Αποστολόπουλος Θεόδωρος Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου M-Commerce και οι επιπτώσεις του στο Marketing Δήμητρα Ηλιοπούλου 
Σελίδα 1 ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟ. Σελίδα 2 OTE - Ευρυζωνικότητα Οι Ευρυζωνικές Υπηρεσίες αποτελούν την κύρια ευκαιρία ανάπτυξης στις τηλεπικοινωνίες.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ECOGrid™: Προς ένα Καθολικό Περιβάλλον.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Παρουσίαση PocketBiz SmartPhone Κωνσταντίνος Τζαβάρας Sales Manager.
Δίκτυα Η/Υ ΙΙ xDSL Digital Subscriber Line. Δίκτυα Η/Υ ΙΙ Παροχή Internet.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Η ευρυζωνικότητα στην Ελλάδα και την Ευρώπη Δρ. Μηνάς Καρατζόγλου, Προϊστάμενος Τμήματος Παρακολούθησης της Αγοράς και του Ανταγωνισμού.
Αξιολόγηση δεδομένων αγοράς Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στην Ελλάδα Μηνάς Καρατζόγλου Προϊστάμενος Τμήματος Παρακολούθησης της Αγοράς και του Ανταγωνισμού.
Δίκτυα Υπολογιστών Ι Δρ. Ηλίας Σαράφης.
ΙΤ Disaster Recovery στην COSMOTE
October ‘07 Τι επιτρέπει η Τεχνολογία Τι ζητούν οι χρήστες Δρ. Πέτρος Κοντόπουλος.
Τηλέμαχος Δούκογλου, Ph.D. Project Leader FTTx OTE ΟΤΕ Α.Ε.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
Η ευρυζωνικότητα στην Ελλάδα Μηνάς Καρατζόγλου Προϊστάμενος Τμήματος Παρακολούθησης της Αγοράς και του Ανταγωνισμού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Στρατηγικές Τεχνολογίας: Οι Προκλήσεις του Μέλλοντος
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Αλέξανδρος Χριστογιάννης Retail Marketing Manager Forthnet.
ΑΣΥΡΜΑΤΕΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Δίκτυα Υποδομών Ανδρέας Πολυκάρπου. Δίκτυα Ανοικτής Πρόσβασης Το πρώτο επίπεδο ενός δικτύου ανοικτής πρόσβασης είναι το καθεστώς ιδιοκτησίας, που είναι.
VIDEO 1.
Decision Index calculation (NPV, IRR, Payback period)
Η πορεία της ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα Μηνάς Καρατζόγλου Προϊστάμενος Τμήματος Παρακολούθησης της Αγοράς και του Ανταγωνισμού.
E-Business Forum - Ομάδα Εργασίας Ιδ3 Fiber to the Home - Fiber to the Building «Ευρυζωνικότητα: Προώθηση, Επίδειξη, Στρατηγική, Βέλτιστες Πρακτικές» Δευτέρα,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Προϋποθέσεις Ανάπτυξης των Ευρυζωνικών Υπηρεσιών Χρήστος Ι. Μπούρας Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής, Παν. Πατρών και Ερευνητικό Ακαδημαϊκό.
National Technical University of Athens School of Electrical & Computer Engineering Η ανάπτυξη των Δημόσιων Οπτικών Μητροπολιτικών Δικτύων στο πλαίσιο.
Προηγμένες υπηρεσίες προς τους Πολίτες Σταύρος Αλεξάκης Public Sector Lead– Microsoft Hellas.
Βασικές Αρχές Τεχνολογίας
ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟ
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΩΝ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Ορισμός και Αρχιτεκτονική Συστημάτων Υποστήριξης Αποφάσεων.
1 company profile |. Η CloudU, είναι μια δυναμικά αναπτυσσόμενη σύγχρονη Ελληνική Εταιρεία με πολύπλευρες δραστηριότητες στους τομείς των Τηλεπικοινωνιών.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
1 «Ο κλάδος των Κινητών Επικοινωνιών κυρίαρχος πυλώνας στη στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», Νοέμβριος 2015.
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Προϋποθέσεις Ανάπτυξης των Ευρυζωνικών Υπηρεσιών
Η Μετάβαση από το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στην ανάπτυξη Υπηρεσιών
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ K06 Σήματα και Γραμμικά Συστήματα Οκτώβρης 2005
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Προσφορά προς τα μέλη του Ιατρικού συλλόγου Πυργου
ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΙΚΤΟΤΗΤΑΣ περιγραφή και στοιχεία επενδυτικού σχεδίου
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Σύγκλιση Υπηρεσιών και Δικτύων: Μία Τεχνοοικονομική Ανάλυση” Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ “Σύγκλιση Υπηρεσιών και Δικτύων: Μία Τεχνοοικονομική Ανάλυση” Δρ. Δημήτρης Κατσιάνης, Θ. Ροκκάς, Λεκτ. Δ. Βαρουτάς και Καθ. Θ. Σφηκόπουλος Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Τομέας Επικοινωνιών και Επεξεργασίας Σήματος 9o GREEK ICT FORUM Business Telecoms and ICT Management Αθήνα 29-30 Οκτ 2007 Οκτ - 2007

Η Ανάγκη για Μελέτη και Τεχνοοικονομική Ανάλυση Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Η Ανάγκη για Μελέτη και Τεχνοοικονομική Ανάλυση Αγορά Ζήτηση Προθυμία πληρωμής Συμπεριφορά πελάτη Τεχνολογία Στρατηγική Ποικιλία Διαθεσιμότητα Ενοποίηση υπηρεσιών Που? Πότε? Πώς? Οκτ - 2007

Οι Τεχνολογίες .... LEO Globalstar Teledesic Skybridge MEO ATM IP Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Οι Τεχνολογίες .... LEO Globalstar Teledesic Skybridge MEO ATM IP Skystation GEO Iridium SDH HALO Odyssey Astrolink GSM DECT APON UMTS/UTRA FTTC MMDS MBS DCS1800 FTTN BPON FTTB MVDS LMDS PON Powerline modems FTTH FSAN HDSL ADSL HFC IDSL HDSL Cable modem SDSL IMUX CDSL ISDN VDSL The market Existing networks Broadband access Operator’s plans Οκτ - 2007

Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Υπάρχει μεγάλη ποικιλία από εναλλακτικές λύσεις για interactive broadband access Digital Subscriber Line Satellite Systems Fibre in the loop Hybrid Fibre Coax Wireless Cellular Systems Οκτ - 2007

Full Service Access Network Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Full Service Access Network DSL Residential and business  2 Mbit/s LAP UMTS base Gateway ISDN PSTN ATM IP GSM NMT UMTS To SN Fibernode LMDS base BAP Fibre LAP Large business DP Res./SME 2- 26 Mbit/s DSL Οκτ - 2007

Μεθοδολογία Τεχνοοικονομικής Αποτίμησης Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Μεθοδολογία Τεχνοοικονομικής Αποτίμησης Οκτ - 2007

Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Για την υλοποίηση της παρακάτω μεθοδολογίας καθώς και πολλών εκ των μελετών περίπτωσης συνεργαστήκαμε με Ευρωπαίους Παρόχους και Κατασκευαστές: division of Deutsche Telekom Οκτ - 2007

Καθορισμός Πλαισίου Εφαρμογή σε Μελέτη Περίπτωσης Κοστολογικό Μοντέλο Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Περιγραφή Σεναρίου Νομοθεσία, Υπηρεσίες, Ανταγωνισμός, Τεχνολογία Καθορισμός Πλαισίου Επιλογή Επενδυτικού Έργου Μεθοδολογίες και εργαλεία Ορισμός/ Επιλογή Αγορά, Στρατηγική,Τεχνολογία(ες) Κοστολογικό Μοντέλο Μοντέλο Ανάλυσης Κινδύνων Μοντέλο Αγοράς Καθορισμός Μοντέλου Αξιολόγηση Μεθοδολογιών, Διαστασιοποίηση Υποδομών Δικτύου Εφαρμογή σε Μελέτη Περίπτωσης και Μοντέλων Έσοδα Επενδύσεις και Λειτουργικά Έξοδα Ταμειακές Ροές Κατευθυντήριες Γραμμές Δείκτες Έργου + Ανάλυσης Οκτ - 2007

Decision Index calculation (NPV, IRR, Payback period) Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Μεθοδολογία για Τεχνοοικονομική αποτίμηση (TONIC-EcoSYS) Production Volume OA&M Class Cost Evolution Components Database Operators Suppliers Standardization body Other Market Size Tariffs Policy User inputs Surveys Geometrical Model Architectures Services Financial Model Revenues Cash Flows Profits Investments Year n . . . Year 2 Year 1 Decision Index calculation (NPV, IRR, Payback period) Οκτ - 2007

Βήματα Μεθόδου Καθορισμός σεναρίου υπηρεσιών Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Βήματα Μεθόδου Καθορισμός σεναρίου υπηρεσιών Καθορισμός σεναρίου δικτυακής αρχιτεκτονικής. Εκτέλεση των απαιτούμενων προσομοιώσεων του μοντέλου- Αποτελέσματα Ανάλυση Ευαισθησίας & Κινδύνων Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και εξαγωγή συμπερασμάτων και κατευθυντήριων γραμμών. Οκτ - 2007

Fixed Mobile Convergence Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Μελέτη Περίπτωσης Fixed Mobile Convergence Οκτ - 2007

Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Στόχοι Η μελέτη της σύγκλισης υπηρεσιών που προσφέρονται από δίκτυα κινητής ή σταθερής πρόσβασης (fixed-mobile convergence - FMC Η ανάπτυξη των σεναρίων μετάπτωσης για διαφορετικούς παίκτες στην ενοποιημένη αγοράς Η απόκτηση γνώσεων που μπορούν να βοηθήσουν τις εκάστοτε ρυθμιστικές αρχές να λάβουν αποφάσεις Οκτ - 2007

Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Προσέγγιση Ορισμός των όρων που συμπεριλαμβάνονται στην έννοια της σύγκλισης (FMC) Εντοπισμός των κύριων «παικτών» σε αυτή την αγορά Εντοπισμός των κύριων συνιστωσών σε τεχνικό και οικονομικό επίπεδο που επηρεάζουν αυτούς τους παίκτες. Ποσοτικοποίηση αποτελεσμάτων για τα σενάρια που θα μελετηθούν Επιλεγμένη Μελέτη Περίπτωσης που θα αναλυθεί Ενοποιημένος πάροχος σε μία μεγάλη χώρα της Δυτικής Ευρώπης Οκτ - 2007

Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Σύγκλιση Δικτύων Ορίζουμε ως Σύγκλιση Δικτύων τη χρησιμοποίηση της ίδιας υποδομής από έναν πάροχο κινητής και σταθερής πρόσβασης μέσα σ' ένα δίκτυο βασισμένο σε IP υποστηρίζοντας ετερογενή περιβάλλοντα Οκτ - 2007

Πλαίσιο Σύγκλισης Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Οκτ - 2007

Λειτουργικό Μοντέλο Next Generation Networks (NGN) Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Λειτουργικό Μοντέλο Next Generation Networks (NGN) ITU-T Y.2011 Οκτ - 2007

Παίκτες και που επηρεάζονται Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Παίκτες και που επηρεάζονται Regulators Aggregators / Brokers Telecom SW providers Access providers Fixed, mobile, Wi-Fi Core network providers NO, MVNO Call control providers (IMS, IN, TAS...) Service platform providers (HP, IBM, Cisco,.) Content providers (TV, newspapers, radio...9) Terminal providers (Ericsson, Nokia, Motorola…) Οκτ - 2007

Υποψήφιοι να παρέχουν τις υπηρεσίες - Τρόποι Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Υποψήφιοι να παρέχουν τις υπηρεσίες - Τρόποι Πάροχοι Σταθερής Πρόσβασης (Fixed-only operator) Μπορεί να γίνουν ιδεατοί πάροχοι (MVNO - Mobile Virtual Network Operator) μέ ή χωρίς κύριο δίκτυο κινητής ή να αναπτύξουν δικό τους Wi-Fi/WiMAX δίκτυο Πάροχοι Κινητής (mobile operator) Συνδυάζοντας τις υπηρεσίες κινητής με σταθερής (και ευρυζωνικές), καταλήγοντας να είναι FVNO (Fixed Virtual network operator) μέσω ενοικίασης και πώλησης σταθερής πρόσβασης (LLU, ή ακόμη διαθέτοντας χωρητικότητα σε επίπεδο interconnection) Παρέχοντας ευρυζωνική πρόσβαση σε οικιακούς χρήστες μέσω δικού τους ασύρματου δικτύου ενσωματώνοντας το υπάρχον κορμού (επιπλεόν και μέσω WiMAX) Και οι δύο ανωτέρω περιπτώσεις μπορεί να περιλαμβάνουν και επενδύσεις σε Wi-Fi hot spot για αύξηση της κάλυψης Ενοποιημένος Πάροχος κινητής και σταθερής πρόσβασης Μετατόπιση IP υπηρεσιών και πλατφόρμων, σύγκλιση συστημάτων επιχειρηματικής και λειτουργικής υποστήριξης, Μάρκετινγκ κλπ. Πάροχοι χωρίς υποδομές κορμού ή πρόσβασης Ιδεατοί Πάροχοι Σταθερής ή Κινητής Πρόσβασης (Fixed + mobile virtual network operators) 3rd party πάροχοι υπηρεσιών (Google, Skype, Microsoft, Yahoo, MSN…) Service platform providers IBM, Microsoft, Cisco, HP… Οκτ - 2007

Σχέσεις μεταξύ υπηρεσιών και προϊόντων Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Σχέσεις μεταξύ υπηρεσιών και προϊόντων Οκτ - 2007

Ενοποιημένος Πάροχος (Περιγραφή) Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Ενοποιημένος Πάροχος (Περιγραφή) Ο πάροχος κατέχει δίκτυο τρίτης γενιάς και σταθερής πρόσβασης Γιατί επιλέγει FMC; Μειώνει τις Συνολικές Λειτουργικές δαπάνες (OPEX) Διατηρεί τους υπάρχοντες πελάτεςRetain the existing customers Διατηρεί τα έσοδα στα τωρινά του επίπεδα Σύγκλιση μέσω IMS (IP Multimedia Subsystem) συστημάτων (από τις αρχές του 2007) Τελικό Δίκτυο ->(all IP network) Υπολογίζουμε τη Διαφορά ΔΕΛΤΑ (Delta) ανάμενα στα σενάρια όπου γίνεται ή όχι ενοποίηση Χώρες τύπου Δυτικής Ευρώπης (Μέσος όρος Γαλλίας, Γερμανίας, Ιταλίας και Ην. Βασιλείου) Χαρακτηριστικά Χωρών Οκτ - 2007

Πιθανές Ομάδες Υπηρεσιών Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Πιθανές Ομάδες Υπηρεσιών Οκτ - 2007

Κατηγορίες OPEX Συσχετιζόμενα με Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Κατηγορίες OPEX Συσχετιζόμενα με Δίκτυο: (network operation, OSS operation, maintenance and repair of the network elements, equipment and software licences, rental of network resources, costs for site rental and electricity) Μάρκετινγκ και πωλήσεις: (sales and marketing, customer acquisition and subsidization) Εξυπηρέτηση Πελατών: (customer care, charging, billing, call center) Ανάπτυξη Εφαρμογών – Πληροφοριακά: (IT, support and service development related elements, service management, design and development of new services, Business IT, management support, costs regarding to purchasing licenses for content delivery) Διασύνδεση και κόστη περιαγωγής: (termination fees for calling or completing a call or a session originated or terminated in another network) Οκτ - 2007

Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ CAPEX - OPEX Breakdown Σχεδόν 60% του κόστους αφορά τα δομικά στοιχεία CSC (Call Session Controller ) και MGW (Media Gateway controller) του IMS, ενώ η εγκατάσταση του αγγίζει το 20% του συνολικού κόστους Τα μεγαλύτερα κόστη εντοπίζονται στις κατηγορίες Marketing & sales (33%) και Network (26%) Οκτ - 2007

Ανάλυση Λειτουργικών Δαπανών ανά έτος (OPEX) Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Ανάλυση Λειτουργικών Δαπανών ανά έτος (OPEX) Μείωση του συνολικού κόστους OPEX σε σύγκριση με την περίπτωση όπου ο πάροχος δεν επιλέγει να μπει στην αγορά των συγκλινουσών υπηρεσιών (Αρνητικές τιμές). Delta OPEX = New (FMC) OPEX – Old OPEX Μεγαλύτερες Λειτουργικές Δαπάνες τα πρώτα έτη της ενοποίησης – σύγκλισης Οκτ - 2007

Οικονομικά Αποτελέσματα Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Οικονομικά Αποτελέσματα Υπολογίζεται η διαφορά μεταξύ των περιπτώσεων (FMC) και (not FMC) Αυξημένο OPEX τα πρώτα χρόνια αλλά το κέρδος είναι κοντά στα 700 M€ το 2014 (περίπου 7% του συνολικού ετήσιου OPEX του παρόχου) Μικρή πτώση των εσόδων καθώς η ενοποίηση υπηρεσιών μειώνει την τελική τιμή του προϊόντος Απουσία από την αγορά του FMC θα μειώσει το μερίδιο αγοράς του παρόχου και θα υποβιβάσει τα πιθανά κέρδη Delta Revenues = New Number of FMC subscribers * (New ARPU – Old ARPU) Delta OPEX = New OPEX – Old OPEX Investments = Investments IMS Οκτ - 2007

Συμπεράσματα - Περίληψη Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Συμπεράσματα - Περίληψη Κάθε πάροχος πρέπει να λάβει τις αποφάσεις του βασισμένος στα ειδικά χαρακτηριστικά του. Δεν θα υπάρξει συγκεκριμένη στρατηγική για την πορεία προς τη σύγκλιση που να ταιριάζει σε όλους τους παίκτες. Ένας ενοποιημένος πάροχος (σταθερής και κινητής) θα έχει μεγαλύτερα κίνητρα να ξεκινήσει την σύγκλιση από τους αυτόνομους παρόχους. Η προσφορά υπηρεσιών μέσα από αυτή τη λογική θα διατηρήσει τα μερίδια αγοράς και πολύ πιθανά θα τα αυξήσει ώστε τα προβλεπόμενα έσοδα να διατηρηθούν τουλάχιστον στα σημερινά επίπεδα. Οι πάροχοι θα έχουν αυξημένες λειτουργικές δαπάνες τα πρώτα έτη αλλά θα έχουν σημαντικές μειώσεις μετά τα 3 πρώτα έτη της εφαρμογής. Εάν ένας πάροχος δεν επενδύσει σε προϊόντα FMC θα απολέσει μερίδιο αγοράς και φυσικά τελικά και έσοδα. Για έναν πάροχο που διατηρεί σε λειτουργία δύο δίκτυα θα αποτελέσει μακροπρόθεσμα, λύση για τη μείωση των λειτουργικών του δαπανών, ενώ το μερίδιο αγοράς του θα διατηρηθεί δίνοντας προοπτική διατήρησης και των σημερινών του εσόδων. Οκτ - 2007

Time for Questions & Answers D.Katsianis@di.uoa.gr Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Time for Questions & Answers D.Katsianis@di.uoa.gr Οκτ - 2007

Ανάλυση Κινδύνων Εξετάζονται οι παράγοντες με τη μεγαλύτερη επίδραση Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Ανάλυση Κινδύνων Εξετάζονται οι παράγοντες με τη μεγαλύτερη επίδραση Π.χ. Μηνιαία χρέωση Π.χ. Μέγιστη διείσδυση .... Οκτ - 2007

Ανάλυση Κινδύνων - NPV Τμ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών - ΕΚΠΑ Οκτ - 2007