Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Α φάση: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Συστηματική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Πιλοτική εφαρμογή & παραδείγματα αυτο-αξιολόγησης εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου από το ελληνικό σχολείο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ-Διαδικασία αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας Ι.Ε.Π.- Υ.ΠΑΙ.Θ. ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική) Σύνταξη Ετήσιας Έκθεσης του σχολείου (υποχρεωτική)
Βασικές διαδικασίες 1 ου έτους εφαρμογής Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ανάπτυξη μεθόδων και εργαλείων έρευνας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Η πολιτεία εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση   Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Βασικό Πλαίσιο.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Έργο : «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας - Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ)» ΥΠΔΒΜΘ / ΙΕΠ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΕ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας Λύκειο Αγίου Ιωάννη Οκτώβριος 2008 Γεώργιος Χατζηιωάννου Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση
1ο Βήμα: Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Βασικές διαδικασίες 1ου έτους εφαρμογής
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Περιεχόμενα της Παρουσίασης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Α φάση: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από το υλικό του προγράμματος Νικόλαος Τριπόδης, Σχολικός Σύμβουλος

Υλικό Προγράμματος Ομάδα έργου ΑΕΕ (2010), Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε., Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα, Βασικό Πλαίσιο, Κ.Ε.Ε., ΥΠΔΒΜΘ Ομάδα έργου ΑΕΕ (2010), Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε., Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα, Διαδικασίες και Εργαλεία, Κ.Ε.Ε., ΥΠΔΒΜΘ Ομάδα έργου ΑΕΕ (2010), Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε., Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα, Σχέδια Εκθέσεων, Κ.Ε.Ε., ΥΠΔΒΜΘ

Χρονοδιάγραμμα : Δεκέμβριος 2010 Χρονοδιάγραμμα γενικής εκτίμησης της εικόνας του σχολείου: Δεκέμβριος 2010 Συγκροτεί ομάδες εργασίας Ορίζει συντονιστές και πρακτικογράφους Ορίζει το χρονοδιάγραμμα εργασιών Η Ολομέλεια Βήμα 1 ο Έργο Ολομέλειας Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου

* Στην περίπτωση που δεν επιτευχθεί συναίνεση για τον τομέα, καταγράφονται οι δύο πλειοψηφικές θέσεις της ομάδας. Η Ομάδα Εργασίας Βήμα 2 ο Έργο Ομάδας Εργασίας Αξιοποιεί τα αρχεία του σχολείου Εκτιμά τους 15 τομείς (19 δείκτες) με αιτιολογημένες απόψεις Επισημαίνει τις προβληματικές περιοχές του ΕΕ της σχολικής μονάδας Εκτιμά τομείς για συστηματικότερη διερεύνηση Καταγράφει ομόφωνη-αιτιολογημένη θέση για κάθε τομέα*

* Στην περίπτωση που η ολομέλεια δεν μπορεί να καταλήξει σε ομόφωνη απόφαση, καταγράφεται η γνώμη της αυξημένης πλειοψηφίας, (τα δύο τρίτα της ολομέλειας). Η Ολομέλεια Βήμα 3 ο Έργο Ολομέλειας Καταλήγει σε ομόφωνη απόφαση για κάθε τομέα* Συντάσσει έκθεση της γενικής εκτίμησης της εικόνας του σχολείου Επιλέγει 2-3 τομείς για διερεύνηση Αναλύει τα αποτελέσματα των ομάδων εργασίας για κάθε τομέα

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη: … 1234  Αποτύπωση Αποτελεσμάτων Χρήση της τετραβάθμιας αριθμητικής κλίμακας: 4. Πολύ καλή (εικόνα χωρίς προβλήματα) 3. Καλή (τα θετικά στοιχεία περισσότερα από τα αρνητικά) 2. Μέτρια (κάποια σοβαρά προβλήματα) 1. Προβληματική (αρκετά σοβαρά προβλήματα)

Έκθεση Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου 1 Ταυτότητα του σχολείου Όνομα σχολείου: … Κωδικός σχολείου: … Διεύθυνση: … Άλλα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το σχολείο (το κοινωνικό πλαίσιο του σχολείου, τα χαρακτηριστικά του μαθητικού δυναμικού, …)

2 Διαδικασίες αξιολόγησης (200 λέξεις)  Πόσες συναντήσεις της ολομέλειας χρειάστηκαν και πόσο διήρκησαν;  Δημιουργήθηκαν ομάδες εργασίας και αν ναι πόσες;  Ποιοι συμμετείχαν σε αυτές;  Πως εργάστηκαν οι ομάδες;  Πόσο χρόνο χρειάστηκαν για να ολοκληρώσουν και να παρουσιάσουν στην ολομέλεια τις αιτιολογημένες απόψεις τους; …

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη: … 1234  3 Φύλλο γενικής εκτίμησης της εικόνας του σχολείου (100 λέξεις για κάθε δείκτη ποιότητας) 3ο Πεδίο-Δείκτης 3.1: Σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών  Η σύνθεση του συλλόγου διδασκόντων δεν είναι σταθερή γεγονός που δημιουργεί προβλήματα...  Υπάρχει επιφυλακτικότητα απέναντι στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς…  Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών αφορά κυρίως παιδαγωγικά θέματα (συμπεριφορά, πειθαρχία μαθητών) και λιγότερο το διδακτικό έργο…  Συνηθίζεται ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού μεταξύ εκπαιδευτικών ίδιας ειδικότητας, καθώς και εθελοντική συνδιδασκαλία σε τάξεις που παρουσιάζουν προβλήματα, όπως μαθησιακές δυσκολίες, συμπεριφορά, …

Κύρια αποτελέσματα της αξιολόγησης (300 λέξεις)  Τα σπουδαιότερα εκπαιδευτικά επιτεύγματα του σχολείου (οι τομείς του εκπαιδευτικού έργου που συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία).  Οι αδυναμίες του σχολείου (οι περιοχές του εκπαιδευτικού έργου με τα περισσότερα προβλήματα)  Οι τομείς του εκπαιδευτικού έργου οι οποίοι επιλέχθηκαν από τη σχολική μονάδα για συστηματικότερη διερεύνηση και μελέτη 4

Τομείς εκτός πεδίου 1 Χρονοδιάγραμμα : Ιανουάριος 2011 Χρονοδιάγραμμα συστηματικής διερεύνηση 2 επιλεγμένων τομέων: Ιανουάριος 2011 Συγκροτεί ομάδες εργασίας για κάθε τομέα Ορίζει κριτήρια ποιότητας δεικτών Ορίζει το χρονοδιάγραμμα εργασιών Η Ολομέλεια Βήμα 1 ο Έργο Ολομέλειας Επιλέγει μεθόδους και εργαλεία άντλησης πληροφοριών Αρχεία σχολείου Εκπαιδευτικοί- μαθητές-γονείς Επιλέγει πηγές πληροφοριών Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων

Πεδίο 3ο : Κλίμα και σχέσεις στο σχολείο Τομέας: α. Κλίμα και σχέσεις στο σχολείο Δείκτης αξιολόγησης: 3.1. Σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών Περιγραφή του δείκτη: Ο δείκτης περιλαμβάνει στοιχεία που απεικονίζουν τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των εκπαιδευτικών και αφορούν στη συνεργασία, στην επικοινωνία, στην ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών και στην αμοιβαία εμπιστοσύνη. Ενδεικτικό σχέδιο Ενδεικτικά κριτήρια ποιότητας:  Ποιότητα επικοινωνίας, δημιουργική συνεργασία και συλλογική δράση  Τακτικές συναντήσεις και συνεργασία εκπαιδευτικών  Συνεργασία εκπαιδευτικών με έμφαση σε παιδαγωγικά/διδακτικά θέματα

Σκοπός/Αντικείμενο διερεύνησης του δείκτη:  Η διερεύνηση των τυπικών και άτυπων σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών. Εξετάζονται η ποιότητα της επικοινωνίας, οι μορφές συνεργασίας και ανάπτυξης συλλογικότητας μεταξύ των εκπαιδευτικών. Εντοπίζονται προβλήματα και αδυναμίες. Διαπιστώνονται θετικά στοιχεία, όπως η εμπιστοσύνη, ο αλληλοσεβασμός...  Η συγκριτική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που αφορούν τον συγκεκριμένο δείκτη σε σχέση με άλλους δείκτες, όπως συντονισμός σχολικής ζωής, εφαρμογή του προγράμματος σπουδών, ποιότητα της διδασκαλίας, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικές παρεμβάσεις…  Η πιθανή σύνδεση του δείκτη με την ανάπτυξη σχεδίων δράσης στη σχολική μονάδα.

Μέθοδος Εργασίας: Τα μέλη των ομάδων εργασίας:  Συλλέγουν και επεξεργάζονται στοιχεία που αφορούν στα επιμέρους κριτήρια του δείκτη.  Διαμορφώνουν εργαλεία διερεύνησης των ποιοτικών χαρακτηριστικών του δείκτη.  Εξετάζουν, αναλύουν και συγκρίνουν τα αποτελέσματα του δείκτη με τα αποτελέσματα άλλων δεικτών.  Διερευνούν την προτεραιότητα του δείκτη σε σχέση με άλλους δείκτες και την πιθανή σύνδεση του δείκτη με την ανάπτυξη σχεδίων δράσης στη σχολική μονάδα.

Εργαλεία: Φόρμες καταγραφής δεδομένων του σχολείου, ερωτηματολόγια, σχέδια συνέντευξης, σχέδια παρατήρησης… Πηγές: Βιβλίο πράξεων διευθυντή, βιβλίο πράξεων συλλόγου διδασκόντων, εκπαιδευτικοί…

Ενδεικτικά ποσοτικά στοιχεία για τη διερεύνηση του δείκτη:  Θεσμοθετημένες συναντήσεις του συλλόγου διδασκόντων ετησίως (αριθμός, είδος, συχνότητα, πεδίο δραστηριότητας).  Θεσμοθετημένες συναντήσεις ομάδων εργασίας εκπαιδευτικών ετησίως (αριθμός, είδος, συχνότητα, πεδίο δραστηριότητας).  Συμμετοχή και συνεργασία στην εκπόνηση και υλοποίηση προαιρετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων (σε εθνικό και διεθνές επίπεδο).  Συνεργασία εκπαιδευτικών σε επιστημονική δραστηριότητα, στην προώθηση εκπαιδευτικών καινοτομιών και στη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης.  Μη θεσμοθετημένες συνεργασίες μεταξύ εκπαιδευτικών (αριθμός, είδος, συχνότητα, πεδίο δραστηριότητας).  Υποστηρικτικές δράσεις προς νέους εκπαιδευτικούς στη σχολική μονάδα (είδος, περιγραφή, πλήθος συμμετεχόντων).  Ενθάρρυνση από τη διεύθυνση ανάληψης πρωτοβουλιών από εκπαιδευτικούς (πλήθος, είδος πρωτοβουλιών, πλήθος συμμετεχόντων).  Συνεργασία και συμμετοχή σε οργανωμένες δράσεις προς τη τοπική κοινωνία.  Προσφορές αλληλεγγύης μεταξύ εκπαιδευτικών (π.χ. αιμοδοσία, έρανοι...).  Συμμετοχή σε κοινωνικές εκδηλώσεις (συνεστιάσεις, εκδρομές). Πρόσθετα στοιχεία

Ενδεικτικά ερωτήματα διερεύνησης των ποιοτικών χαρακτηριστικών του δείκτη:  Οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε συναντήσεις και συνεργάζονται μεταξύ τους για εκπαιδευτικά ζητήματα σε κλίμα αλληλοσεβασμού και συλλογικότητας.  Το περιεχόμενο της συνεργασίας των εκπαιδευτικών αφορά κυρίως παιδαγωγικά/διδακτικά θέματα, όπως αξιολόγηση των μαθητών, διατύπωση θεμάτων γραπτών εξετάσεων, οργάνωση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων, κατανομή του προγράμματος και καθηκόντων, αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν στο πλαίσιο της σχολικής ζωής.  Ανάμεσα στο μόνιμο προσωπικό και τους αναπληρωτές/ωρομίσθιους αναπτύσσονται σχέσεις υποστήριξης και συνεργασίας.  Στις συνεδριάσεις του συλλόγου των διδασκόντων ισχύουν δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων και καλλιεργείται η συλλογικότητα.  Οι σχέσεις και οι συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών έχουν συμβάλει θετικά στην ενίσχυση των δράσεων και στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.  Μεταξύ των εκπαιδευτικών έχει αναπτυχθεί υψηλός βαθμό αλληλεγγύης.  Η διεύθυνση του σχολείου ενθαρρύνει και αφήνει χώρο για πρωτοβουλίες στους εκπαιδευτικούς.  Στο σχολείο είναι συνηθισμένο φαινόμενο να ανταλλάσσεται εκπαιδευτικό υλικό μεταξύ των εκπαιδευτικών (π.χ. σημειώσεις, βιβλία). Πρόσθετα ερωτήματα

Η Ομάδα Εργασίας Βήμα 2 ο Έργο Ομάδας Εργασίας Συλλέγει και αναλύει τα δεδομένα Ερμηνεύει τα αποτελέσματα

Η Ολομέλεια Βήμα 3 ο Έργο Ολομέλειας Συνθέτει τις ερμηνείες Συντάσσει έκθεση τομέα Καταλήγει σε ομόφωνη απόφαση για κάθε τομέα* Διατυπώνει δυνατές και αδύνατες πτυχές Συγκρίνει τα αποτελέσματα με τα κριτήρια ποιότητας * Στην περίπτωση που δεν επιτευχθεί συναίνεση για τον τομέα, καταγράφονται οι δύο πλειοψηφικές θέσεις.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη: … 1234  Αποτύπωση Αποτελεσμάτων Χρήση της τετραβάθμιας αριθμητικής κλίμακας: 4. Πολύ καλή (εικόνα χωρίς προβλήματα) 3. Καλή (τα θετικά στοιχεία περισσότερα από τα αρνητικά) 2. Μέτρια (κάποια σοβαρά προβλήματα) 1. Προβληματική (αρκετά σοβαρά προβλήματα)

Έκθεση Συστηματικής Διερεύνησης Επιλεγμένων Τομέων 1 Τομέας/Δείκτης αξιολόγησης:… Διαδικασίες αξιολόγησης (200 λέξεις)  Χρόνος και διάρκεια της αξιολόγησης  Αριθμός των ομάδων που δημιουργήθηκαν  Σύνθεση των ομάδων  Αριθμός των συναντήσεων κάθε ομάδας  Συναντήσεις με γονείς, μαθητές και άλλους εμπλεκόμενους  Άξονες συζήτησης …

Σχέδιο Αξιολόγησης (500 λέξεις)  Ποια κριτήρια χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση του δείκτη;  Ποια ερευνητικά εργαλεία και ποιες πηγές χρησιμοποιήθηκαν για την άντληση δεδομένων; 2 3 Κύρια Αποτελέσματα Αξιολόγησης (700 λέξεις) Συμπεράσματα:  Ως προς τον τομέα/δείκτη που διερευνήθηκε  Τεκμηρίωση με συγκεκριμένα δεδομένα

Προτεραιότητες για δράση (200 λέξεις) Επιλογή τομέων-δεικτών για δράση που προέκυψαν από την εκτίμηση των αποτελεσμάτων 4 Παράρτημα έκθεσης  Υλικά καταγραφής διαδικασιών (π.χ. ημερολόγιο ομάδων εργασίας)  Εργαλεία άντλησης πληροφοριών (π.χ. ερωτηματολόγια, σχέδια συνέντευξης)