«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία των Εκπαιδευτικών» στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος: RELEASE "Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers’ In-Service Training in Cyprus" Απρίλιος 2013 Α' Δημοτικό Σχολείο Πέρα Χωρίου και Νήσου

Βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας μέσω της διαφοροποίησης: αναστοχασμοί Παρουσίαση από: Α΄Δημοτικό Σχολείο Πέρα Χωρίου Νήσου Συμμετέχουσες: Μαρία Πογιατζή, Άννα Παπαλοΐζου, Λουίζα Πιττάκαρα Διευθύντρια : Μαρία Φωτίου Απρίλιος 2013 Α' Δημοτικό Σχολείο Πέρα Χωρίου και Νήσου

Η πορεία από το ΤΙ και ΠΩΣ διδάσκουμε στο ΠΟΙΟΥΣ και ΓΙΑΤΙ Οι δάσκαλοι και οι δασκάλες που έχουν ασχοληθεί με τη διαφοροποίηση δεν είναι πλέον οι ίδιοι Η πορεία από το ΤΙ και ΠΩΣ διδάσκουμε στο ΠΟΙΟΥΣ και ΓΙΑΤΙ Α' Δημοτικό Σχολείο Πέρα Χωρίου και Νήσου

Προβληματισμός - Πρόκληση Οι τάξεις μας είναι μεικτής ικανότητας, τα επίπεδα ετοιμότητας των παιδιών είναι διαφορετικά όπως και οι μαθησιακές τους ικανότητες και ανάγκες. Πώς ανταποκρινόμαστε ως εκπαιδευτικοί στη διαφορε- τικότητα των μαθητών μας;

Σκοπός της δράσης Η βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας μέσω της διαφοροποίησης, ώστε όλοι οι μαθητές να επωφελούνται του μαθήματος και να προχωρούν σύμφωνα με τον ατομικό τους ρυθμό αναπτύσσοντας τόσο τον προφορικό όσο και το γραπτό τους λόγο.

Πώς εργαστήκαμε Εντοπισμός των διαφορετικών αναγκών του κάθε παιδιού στην τάξη μας Η πρόκληση στην όλη διαδικασία είναι να θυμόμαστε κάθε στιγμή πως ο κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός

Α' Δημοτικό Σχολείο Πέρα Χωρίου και Νήσου Πώς εργαστήκαμε 2. Ετοιμασία Σχεδίου δράσης Μεσοπρόθεσμος Σχεδιασμός Σχέδιο Δράσης Νήσου Α΄.docx Βραχυπρόθεσμος Σχεδιασμός Ενότητα: Ζωή σε άλλους τόπους.docx Α' Δημοτικό Σχολείο Πέρα Χωρίου και Νήσου

Πώς εργαστήκαμε 3. Έμφαση στην καλή προετοιμασία κάθε μαθήματος 3. Έμφαση στην καλή προετοιμασία κάθε μαθήματος Επικέντρωση στο βασικό σκοπό του μαθήματος Καθορισμός προαπαιτούμενων, βασικών και μετασχηματιστικών γνώσεων και δεξιοτήτων και ανάλυσή τους σε στόχους Έμφαση στην καλλιέργεια της σκέψης για όλους τους μαθητές. Οι «αδύνατοι μαθητές» εκτελούν ποικίλες εργασίες κι όχι εργασίες που να απαιτούν μόνο απομνημόνευση και ελάχιστη κατανόηση.

Πώς εργαστήκαμε 4. Επιλογή κατάλληλων δραστηριοτήτων, μεθόδων και μέσων Επιλογή κατάλληλης μεθόδου/ Ποικιλία μεθόδων Διαβάθμιση δραστηριοτήτων, εναλλαγή τρόπων εργασίας, ώστε τα παιδιά να εργάζονται ατομικά, στην ομάδα και στην ολομέλεια Συνεργατική μάθηση – ρόλος στο κάθε παιδί, το κάθε παιδί να αισθάνεται ότι κάνει κάτι σημαντικό και είναι υπεύθυνο για την επιτυχία του στόχου της ομάδας

Πώς εργαστήκαμε 5. Οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος, ώστε να είναι υποστηρικτικό Οπτικά, ακουστικά και άλλα ερεθίσματα, λειτουργική και ευέλικτη οργάνωση του χώρου και του χρόνου της τάξης

Πώς εργαστήκαμε 6. Αξιολόγηση Κυρίως συντρέχουσα, διαμορφωτική 6. Αξιολόγηση Κυρίως συντρέχουσα, διαμορφωτική Αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση Όχι αυτοσκοπός

Διαφοροποιημένη αποτελεσματική διδασκαλία Ποιους διδάσκουμε; ξηξηξη Διαφοροποιημένη αποτελεσματική διδασκαλία Πώς διδάσκουμε; Τι διδάσκουμε; Γιατί διδάσκουμε;

Υλοποίηση σχεδίου δράσης Συνεχής αλληλεπίδραση μεταξύ εμπλεκόμενων δασκάλων Ιδεοθύελλες για δραστηριότητες, οργάνωση τάξης, διδακτικές μεθοδολογίες Κυκλική πορεία εργασίας (δοκιμή στην πράξη, αναστοχασμός, επανασχεδιασμός, δοκιμή…) Διάχυση της αποκτηθείσας γνώσης και εμπειρίας στους υπόλοιπους συναδέλφους (κριτικός φίλος) (Ενδεικτικό Σχέδιο Μαθήματος)

Δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε Ο χρόνος και ο επιπλέον φόρτος εργασίας αποτελούν σημαντική τροχοπέδη για την όλη προσπάθεια (όμως «κερδίζεται» χρόνος στην τάξη - αξιοποιείται και ο «χαλαρός» χρόνος). Παραγωγή διαφοροποιημένου υλικού (μεγάλη βοήθεια είναι η τράπεζα υλικού που δημιουργείται στην πλατφόρμα).

Εισήγηση Η διαφοροποίηση θα μπορούσε να εφαρμοστεί πιο εύκολα αν οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευχέρεια να εξειδικεύονται σε μερικά μόνο μαθήματα

Τι κερδίσαμε συμμετέχοντας στο πρόγραμμα 1/3 Τι κερδίσαμε συμμετέχοντας στο πρόγραμμα 1/3 Η διαφοροποίηση είναι ένα «δύσκολο» έργο, αλλά ο στόχος μας ήταν ελκυστικός: να ανταποκριθούμε στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε μαθητή Σε μια διαφοροποιημένη τάξη μαθαίνουν τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί - Άλλαξε ο τρόπος σκέψης μας ως δάσκαλοι Ως εκπαιδευτικοί που εφαρμόσαμε πιο συστηματικά τη διαφοροποίηση, αισθανθήκαμε μεγάλη ικανοποίηση από τα αποτελέσματα των μαθητών και μαθητριών μας και τη βελτίωση του κλίματος μέσα στην τάξη - Οι μαθητές φάνηκαν να ανταποκρίνονται θετικά

Τι κερδίσαμε συμμετέχοντας στο πρόγραμμα 2/3 Τι κερδίσαμε συμμετέχοντας στο πρόγραμμα 2/3 Ενίσχυση της επικοινωνίας, συνεργασίας, αλληλεπίδρασης μεταξύ : Εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας Της συμβούλου Των ακαδημαϊκών Εκπαιδευτική ομάδα

Τι κερδίσαμε συμμετέχοντας στο πρόγραμμα 3/3 Τι κερδίσαμε συμμετέχοντας στο πρόγραμμα 3/3 Πριν ήξερα το τι και το πώς διδάσκω .. τώρα ξέρω και το γιατί και σε ποιους διδάσκω (συστημα- τοποίηση των διδακτικών πρακτικών) Συνεχής αναστοχασμός ως πρακτική επαγγελματικής ανάπτυξης (ενδυνάμωση παιδαγωγικής αυτονομίας) αλλά και προσωπικής ανάπτυξης

Οραματισμός για το μέλλον Περαιτέρω διάχυση Συνδιδασκαλίες – Ανταλλαγή τάξεων Εμπλοκή και στήριξη όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου Εμπλοκή των γονιών

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Οι δάσκαλοι και οι δασκάλες που έχουν ασχοληθεί με τη διαφοροποίηση δεν είναι πλέον οι ίδιοι

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας

Ερωτήσεις