ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Σενάριο.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εποικοδομισμός
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Θεωρίες Μάθησης Υλικό Γ.Μ. ενότητα 2.1. E. L. Thorndike ( ) B. F. Skinner ( ) J. Piaget ( ) J. Bruner (1915-) Ivan Pavlov ( )
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Θεωρίες μάθησης.
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» (Γ’ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ, Μέτρο 2.1 Ενότητα 2. Θεωρίες της μάθησης Γεώργιος Γιαννικόπουλος

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Τι είναι μάθηση; Διαρκής μεταβολή της συμπεριφοράς ως αποτέλεσμα της εμπειρίας και της άσκησης Συμπεριφορισμός Διαδικασία αλλαγής του γνωστικού δυναμικού του ατόμου ως αποτέλεσμα εσωτερικών νοητικών διεργασιών. Γνωστικές θεωρίες (Κονστρουκτιβισμός) Η αλλαγή στον τρόπο και την ποιότητα της συμμετοχής σε μια κοινότητα μάθησης Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Α. Συμπεριφορισμός (Skinner, Pavlov κα.) Το αντικείμενο της μάθησης αναλύεται σε πολύ απλά μέρη – τμήματα που εύκολα μαθαίνονται. Η μάθηση επιτυγχάνεται με την ενίσχυση της σύνδεσης ερεθίσματος – ανταπόκρισης - Θετική ενίσχυση = επιβράβευση - Αρνητική ενίσχυση = αποθάρρυνση - τιμωρία

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Επίδραση στη διδακτική των μαθημάτων 1/3 Συμπεριφορισμός Διδακτική προσέγγιση: Από τα απλά και εύκολα στα σύνθετα και δύσκολα. Γραμμική διάταξη της ύλης Μικρά διδακτικά βήματα Αυξανόμενη δυσκολία Άμεση ανατροφοδότηση Μοντέλα διδασκαλίας: α. Προγραμματισμένη διδασκαλία. β. Διδακτικός σχεδιασμός (Instructional Design) Σχεδίαση μαθημάτων Ανάπτυξη διδακτικού υλικού Εφαρμογή Αξιολόγηση Ανάλυση των αναγκών των μαθητών

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Επίδραση στη διδακτική των μαθημάτων 2/3 Συμπεριφορισμός Εκπαιδευτικό λογισμικό: α. Καθοδήγησης και διδασκαλίας (Tutorials)  Ο υπολογιστής ως μέντορας και δάσκαλος β. Πρακτικής και εξάσκησης (Drill and Practice)  Ασκήσεις – ερωτήσεις κλειστού τύπου Παιδαγωγικός προσανατολισμός : α. Ο μαθητής δέχεται παθητικά πληροφορίες - γνώσεις. β. Ενθαρρύνεται, εξασκείται, αντιδρά άμεσα.

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Επίδραση στη διδακτική των μαθημάτων 3/3 Κριτική στον Συμπεριφορισμό Έμφαση στην απομνημόνευση Κατακερματισμένη γνώση Η χρησιμότητα της σχολικής ύλης δε γίνεται εμφανής στην καθημερινή ζωή Η αξιολόγηση καθορίζει τα αναλυτικά προγράμματα Δεν μπορεί να διευκολύνει σύνθετες δραστηριότητες, όπως την επίλυση προβλήματος Το λάθος «στιγματίζει» το μαθητή (ανεπιθύμητη συμπεριφορά)

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Συμπεριφορισμός Πρότυπο της Κλασικής Εξαρτημένης Μάθησης (Pavlov) Μάθηση με Δοκιμή και Πλάνη (Thorndike) Συντελεστική Μάθηση (Skinner) Α. Προγράμματα πρακτικής & εξάσκησης Β. Συστήματα καθοδήγησης Γ. Εφαρμογές πολυμέσων

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Β. Γνωστικές θεωρίες – Κονστρουκτιβισμός 1/2 Η μάθηση γίνεται αντιληπτή ως διαδικασία κατασκευής της γνώσης με προϋπάρχοντα γνωστικά υλικά. Μάθηση είναι η αναδιάταξη των νοητικών δομών και σχημάτων του ατόμου. Β.1. Εποικοδομισμός (Piaget) - Κάθε μαθητής κατασκευάζει τη γνώση με το δικό του τρόπο Χρειάζεται πλούσιο αλληλεπιδραστικό περιβάλλον

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Β. Γνωστικές θεωρίες – Κονστρουκτιβισμός 2/2 Β.2. Ανακαλυπτική μάθηση (Bruner) Ο μαθητής ανακαλύπτει τη γνώση με: πείραμα – δοκιμή – επαλήθευση – διάψευση (δοκιμή και πλάνη) και την αναπαριστά εσωτερικά και την εκφράζει. Ο εκπαιδευτικός είναι εμψυχωτής – καθοδηγητής – σύμβουλος – διυκολυντής της μάθησης. Είδη αναπαραστάσεων: α. Πραξιακή αναπαράσταση β. Εικονιστική αναπαράσταση και γ. Συμβολική αναπαράσταση

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Γνωστικές θεωρίες – Κονστρουκτιβισμός Επίδραση στη διδακτική των μαθημάτων 1/2 Διδακτική προσέγγιση: Ο μαθητής αυτενεργεί, ανακαλύπτει και οικοδομεί συνεχώς τη γνώση. Εκπαιδευτική προσέγγιση και λογισμικά: α. Στηρίζουν την ιδέα της οικοδόμησης της γνώσης.  Λογισμικά γενικής χρήσης για καταγραφή και παρουσίαση της γνώσης  Μαθησιακά περιβάλλοντα Logo (Papert) – ανοικτοί μικρόκοσμοι (Αβάκιο)

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Γνωστικές θεωρίες – Κονστρουκτιβισμός Επίδραση στη διδακτική των μαθημάτων 2/2 Εκπαιδευτική προσέγγιση και λογισμικά (συνέχεια): β. Ενθαρρύνουν τις διερευνητικές – ανακαλυπτικές διαδικασίες.  Ιστοεξερευνήσεις (Webquests)  Πλοήγηση στο διαδίκτυο γ. Παρέχουν πολλαπλές αναπαραστάσεις εννοιών  Πλυτροπικότητα – πολυγραμματισμοί  Χρήση πολλών σημειωτικών τρόπων / κωδίκων δ. Υποστηρίζουν την κοοινωνιογνωστική σύγκρουση. Οι λανθασμένες αντιλήψεις ανατρέπονται, όταν ο μαθητής ανακαλύπτει το λάθος.

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Γ. Κοινωνικές- πολιτισμικές θεωρίες, (Vygotsky, Wenger κα.) Η μάθηση είναι αποτέλεσμα κοινωνικής αλληλεπίδρασης Συντελείται μέσα σε κοινωνικά και πολιτισμικά πλαίσια με την αλληλεπίδραση του ατόμου με άλλα άτομα. Ζώνη επικείμενης ανάπτυξης : Είναι το σύνολο των γνώσεων που μπορεί ο μαθητής να οικοδομήσει με τη βοήθεια του περιβάλλοντος Δίνει μεγάλη σημασία την επικοινωνία και τη γλώσσα

Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Κοινωνικές πολιτισμικές θεωρίες Επίδραση στη διδακτική των μαθημάτων Διδακτική προσέγγιση: Συνεργατική μάθηση. Λογισμικά:  Νέα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Ηλεκτρονική τάξη (CMS και LMS) Τηλεκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη)  Κοινότητες πρακτικής και μάθησης - Wiki (Wikiwikiweb περιβάλλον ομαδικής συγγραφικής δραστηριότητας - Web2 - Ιστολόγια (Blogs) κα.