Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο Συνάντηση 1η
Δομή Μαθήματος Εισαγωγή Διάγραμμα μαθήματος και συζήτηση Τι είναι Φ.Ε. – ερωτήματα για τον κόσμο (ιδεοθύελλα) Γιατί είναι σημαντική η διδασκαλία των Φ.Ε. στο δημοτικό; (συζήτηση) Τι καλλιεργούμε μέσω του μαθήματος στο δημοτικό; (ιδεοθύελλα) Κουτιά Μυστηρίου (δραστηριότητα) Μάθηση και φιλοσοφίες διδασκαλίας
Τί είναι οι Φ.Ε.; Σημειώστε τα εξής: Τί είναι φυσικές επιστήμες για εσας; Σε τί διαφέρουν από άλλα μαθήματα; Οι επιστήμονες προσπαθούν πάντα να μαθαίνουν περισσότερα για τον κόσμο. Νομίζεις ότι αυτά που ξέρουν σήμερα θα αλλάξουν; Πώς ξέρουν οι επιστήμονες ότι υπήρξαν δεινόσαυροι στη γη; Πόσο σίγουροι είναι οι επιστήμονες για το πως έμοιαζαν οι δεινόσαυροι;
Τί είναι οι Φ.Ε.; Σημειώστε τα εξής: Πριν από πολλά χρόνια οι δεινόσαυροι πέθαναν αλλά οι επιστήμονες ακόμη διαφωνούν για τους λόγους που προκάλεσαν την εξαφάνισή τους. Γιατί; Οι μετεωρολόγοι χρησιμοποιούν επιστημονικά δεδομένα για να προβλέψουν τον καιρό. Πόσο σίγουροι μπορεί να είναι για τις προβλέψεις τους; Νομίζεις ότι οι επιστήμονες χρησιμοποιούν τη φαντασία τους; Να εξηγήσεις.
Τι ερωτήματα έχεις για το κόσμο γύρω σου; Στις ομάδες σας να φτιάξετε ένα εννοιολογικό χάρτη στον οποίο θα καταγράψετε ερωτήματα που έχετε για τον κόσμο γύρω σας. Ποιά από αυτά μπορούν να θεωρηθούν ερωτήματα που σχετίζονται με τις Φ.Ε.;
Γιατί είναι σημαντική η διδασκαλία του μαθήματος; Μικρά παιδιά ρωτούν ερωτήσεις που σχετίζονται με το φυσικό κόσμο => μέσα από το μάθημα το στηρίζουμε και αναπτύσσουμε. Καλλιέργεια δεξιοτήτων; Παρατήρησης Μέτρησης Υποθέσων Εξαγωγής συμπερασμάτων Ταξινόμησης Χρήσης γλώσσας ........ Ενισχύει τη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών αφού μέσα από τις Φ.Ε. καλλιεργούνται δεξιότητες σκέψης (Δώστε παραδείγματα μέσα από την εμπειρία σας)
Πτυχές της διδασκαλίας του μαθήματος Κατανόηση επιστημονικών επεξηγήσεων Σχεδιασμός πειραμάτων για χρήση τεκμηρίων Αναστοχασμός στο τί είναι επιστημονική γνώση Ενεργή συμμετοχή στην επιστήμη (Taking Science to K-12, 2008) Δυστυχώς η έμφαση είναι στην κατανόηση των επιστημονικών επεξηγήσεων – εννοιών, και λιγότερο στα υπόλοιπα.
Μάθηση Τι είναι μάθηση; Πώς μοιάζει ένα μάθημα Φ.Ε. στο οποίο οι μαθητές μαθαίνουν;(σχεδιασμός εικόνας) Γιατί; Πώς θα μπορούσατε ως εκπαιδευτικοί να παρατηρήσετε τη μάθηση σε ένα μάθημα σας; Σε τι διαφέρει η διδασκαλία από τη μάθηση;
Μοντέλα διδασκαλίας; Μοντέλο 1 Μοντέλο 2
Μοντέλα διδασκαλίας; Μοντέλο 3 Μοντέλο 4 Μοντέλο 5
Μοντέλα διδασκαλίας;
Αναστοχαστικό ημερολόγιο Ερωτήσεις στο αρχείο με την επεξήγηση του αναστοχαστικού ημερολογίου
Για το επόμενο μάθημα Να έχετε μαζί σας φωτογραφικές μηχανές και ένα υπολογιστή σε κάθε ομάδα. Από το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα να έχετε διαβάσει τις σελίδες 7-24. Σελίδα μαθήματος: http://www.mariaevagorou.com/edue340.html