ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 5. Πάμε για ψώνια; ΜΑΘΗΜΑ: Η διαφήμιση ΤΑΞΗ: Β΄ ΧΡΟΝΟΣ: 2X80΄ λεπτά Αριθμός παιδιών: 16 Διδάσκουσα: Άνθη Σπυριδούλα
ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές να είναι σε θέση να: Αναγνωρίζουν τις διαφημίσεις μέσα από το περιοδικό. Εξοικειωθούν με τα μορφολογικά χαρακτηριστικά της διαφήμισης (υπερβολική χρήση επιθέτων, έντονα γράμματα...) κτλ. Φτιάξουν μια δική τους διαφήμιση και να βάλουν δική τους ετικέτα σε ένα προϊόν. Κατανοήσουν το νόημα του ποιήματος.
ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ Θα χρησιμοποιήσω τον πίνακα, το βιβλίο των ελληνικών , βιντεοπροβολέα, χαρτί, 1 κουτί από δημητριακά, 1 κουτί από γιαουρτάκι, 1 κουτί από μπισκότα και 1 μπουκάλι γάλα, βιντεοκάμερα, περιοδικά.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ Ομαδική – 4 ομάδες των τεσσάρων παιδιών η κάθε ομάδα.
ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αφόρμηση Ως αφόρμηση θα δείξω στα παιδιά μια διαφήμιση με τον βιντεοπροβολέα και θα συζητήσω μαζί τους το πώς περιγράφεται το προϊόν που διαφημίζεται. Στη συνέχεια θα διαβάσω στα παιδιά το ποίημα της διαφήμισης και θα συζητήσουμε για τυχόν άγνωστες λέξεις.(20090727 NOYNOY FAMILY 20'' ΚΑΙΝ) http://www.youtube.com/watch?v=pskFex9QGvs&feature=related
Ανάγνωση κειμένου και άγνωστες λέξεις Η διαφήμιση Καλέ τι μας λες εκεί! Δεν είμαι άδειο εγώ σακί, να μου βάζουν στο κεφάλι ό,τι κι όσα θέλουν οι άλλοι. Τι θα φάω, τι θα πιω, με τι ρούχα θα ντυθώ, ποιο παιχνίδι θ΄ αποχτήσω και ποια τσίχλα θα μασήσω. Όλη μέρα ολόγυρα μου, διαφήμιση κυρά μου, προσπαθείς με κάθε τρόπο στην καρδιά μου να βρεις τόπο. Κι όλο πιότερο γλυκαίνεις κι όλο πιο πολύ ομορφαίνεις, αλλά... μην πανηγυρίζεις, γιατί δε με ξεμυαλίζεις
Επεξήγηση και συζήτηση νοήματος κειμένου (ερωτήσεις) Θα κάνω στα παιδιά ορισμένες ερωτήσεις για να κατανοήσουν καλύτερα το νόημα του ποιήματος που διαβάσαμε. Πού βλέπουμε συνήθως διαφημίσεις; Αγοράζεις πάντα αυτό που δείχνουν οι διαφημίσεις; Γιατί; Τι πληροφορίες μας δίνουν οι διαφημίσεις; Είναι πάντα αληθινές; Λένε πάντα την τιμή του προϊόντος που διαφημίζεται; Γιατί; (στόχος 4)
Τεχνικά χαρακτηριστικά Ομοιοκαταληξία Θα ρωτήσω τους μαθητές: Τι παρατηρούμε στην τελευταία συλλαβή των λέξεων; (τα παιδιά διαβάζουν μεγαλόφωνα μια στροφή για να παρατηρήσουν την ομοιοκαταληξία). Στη συνέχεια θα τους αναφέρω πως αυτό λέγεται ομοιοκαταληξία και είναι ζευγαρωτή. Επίσης, θα τους πω πως είναι σύνθετη λέξη από το όμοιος και το κατάληξη.
Μορφολογικά χαρακτηριστικά της διαφήμισης Θα εξηγήσω στα παιδιά πως απαραίτητα στοιχεία για να κάνουν μια διαφήμιση ενδιαφέρουσα είναι τα εξής: Κεφαλαία γράμματα, έντονα γράμματα, χρήση επιθέτων (εξαιρετικός, μοναδικός κτλ.).(στόχος 2)
Δραστηριότητα 1 Δίνω σε κάθε ομάδα από ένα περιοδικό. Θα πρέπει να βρουν και να κόψουν 3 διαφορετικές διαφημίσεις (πχ ρούχα, φαγητό, καλλυντικά).Στη συνέχεια η κάθε ομάδα θα διαλέξει μία διαφήμιση από τις τρεις που βρήκε και ένα παιδί από την κάθε ομάδα θα μας περιγράψει τη διαφήμιση που επέλεξαν. (στόχος 1)
Δραστηριότητα 2 Αφού τα παιδιά μάθουν τους κανόνες μιας διαφήμισης θα κληθούν να φτιάξουν μια δική τους. Δίνω σε κάθε ομάδα από 1 προϊόν ( 1 κουτί μπισκότα, 1 κουτί από γιαουρτάκι, 1 κουτί δημητριακά, 1 μπουκάλι γάλα) όπου θα είναι τυλιγμένα με άσπρο χαρτί. Τα παιδιά θα πρέπει να ονομάσουν το προϊόν και να συμπληρώσουν τα απαραίτητα στοιχεία του προϊόντος που θα φτιάξουν (με βάση τα όσα έχουμε μιλήσει) και στη συνέχεια να το ζωγραφίσουν. (στόχος 3)
Δραματοποίηση Η κάθε ομάδα θα διαφημίσει το δικό της προϊόν χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα επίθετα και ρόλους. Εγώ κρατάω την κάμερα τραβώντας τους βίντεο και καθοδηγώντας τους.
Αξιολόγηση Η αξιολόγηση θα είναι συντρέχουσα θα πραγματοποιείται καθ΄όλη τη διάρκεια του μαθήματος. Η τελική αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί με τη δεύτερη δραστηριότητα που θα φτιάξουν το δικό τους προϊόν και τη δική τους διαφήμιση.
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!