Γιατί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης να έχουμε μαθητές απομονωμένους σε τάξεις με 4 τοίχους ; Γιατί να μην προσομοιώσουμε τη χρήση παλιών τεχνικών επικοινωνίας ( π. χ. αλληλογραφία ) και κινητικότητας μαθητών με νέα μέσα & τεχνολογίες ; Γιατί στην εποχή του εφήμερου και της μαζικής κατανάλωσης να μην ανοίξουμε τους ορίζοντες των μαθητών προς τα ποικίλα έργα Τέχνης ; « Πρέπει να συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε όσα ξέρουμε πως αποδίδουν και πρέπει να πειραματιστούμε δραστικά και έντονα με νέες ιδέες », Μιχάλης Δερτούζος
Επίσημη εκπαίδευση βασισμένη στα πρότυπα εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ( σχολεία δημοτικής και μέσηςεκπαίδευσης, πανεπιστήμια ) στην οποία τα μέλη της εκπαιδευόμενης ομάδας καθώς και οι διδάσκοντες βρίσκονται σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες αλλά η χρήση διαδραστικών τηλεπικοινωνιακών συστημάτων επιτρέπει την επικοινωνία ανάμεσα στους εκπαιδευόμενους και στους εκπαιδευτές καθώς και τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού.
Ειδικές τεχνικές για την σχεδίαση των μαθημάτων Ειδικές εκπαιδευτικές τεχνικές Ειδικές μεθόδους επικοινωνίας είτε με ηλεκτρονικά είτε με άλλα μέσα.
Η εκπαίδευση από απόσταση δεν είναι καινούργια έννοια. Έχει ακολουθήσει την εξέλιξη στη μορφή του εκπαιδευτικού υλικού : Έντυπη μορφή ( ανάθεση εργασιών στους εκπαιδευόμενους και χρήση του ταχυδρομείου για επικοινωνία ). Η μορφή αυτή εξακολουθεί να είναι αρκετά διαδεδομένη σε χώρες εκτός των ΗΠΑ. Χρήση ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών, κασεττών ήχου και τηλεφώνου κυριώς για παροχή του εκπαιδευτικού υλικού στους εκπαιδευόμενους Χρήση διαδραστικών μέσων ( διαδραστική τηλεόραση, δίκτυα Η / Υ με πολυμέσα ) για αμφίδρομη και άμεση επικοινωνία εκπαιδευομένων και εκπαιδευτών
Απλή πρόσβαση από οπουδήποτε και οποιαδήποτε ώρα Χρήση και σε συμβατικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης Ευκολία συντήρησης και ενημέρωσης του εκπαιδευτικού υλικού Χρήση πολυμέσων για αποτελεσματικότερη μετάδοση πληροφοριών Δυνατότητα επικοινωνίας μαθητών από όλο τον κόσμο Διαρκής παρακολούθηση της προόδου των εκπαιδευομένων Δυνατότητα αξιολόγησης των μαθημάτων και εξαγωγής στατιστικών για ερευνητική δραστηριότητα Στρέφεται κοντά στα ενδιαφέροντα των νέων
Αδυναμία εκπαιδευομένων να παρακολουθήσουν τα μαθήματα λόγω της απαίτησης για τεχνικές ικανότητες σχετιζόμενες με τους Η / Υ και τις τηλεπικοινωνίες Αδυναμία εκπαιδευτών να παρέχουν με αποτελεσματικό τρόπο τα μαθήματα λόγω της απαίτησης για τεχνικές ικανότητες σχετιζόμενες με τους Η / Υ και τις τηλ / νίες Μεγάλος χρόνος προετοιμασίας μαθημάτων ( περίπου 50 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τα συμβατικά μαθήματα ) Ανισότητα όσον αφορά την ευκολία πρόσβασης στα ηλεκτρονικά μαθήματα ( θέματα αποκλεισμού ) Απαίτηση για ειδικές προγραμματιστικές ικανότητες (Dhtml, vrml, java applets, flash) Τεχνολογικοί περιορισμοί Απομόνωση των μαθητών και εξάρτησή τους από τα τεχνολογικά μέσα. Σοβαρές σωματικές βλάβες από την πολύωρη απασχόληση
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΟΥ ΓΑΛΑΡΗ ΜΕΡΟΠΗ