5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Υγείας MSc Παιδιών και Εφήβων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Οι Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της Κρίσης: επιπτώσεις, κατανόηση, συλλογικές δράσεις Ιορδάνης Ψημμένο ς.
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ημέρα Γνωριμίας Σάββατο, 26 Ιανουαρίου Στόχοι και Αποστολή Τμήματος Γαλλικών Σπουδών & Σύγχρονων Γλωσσών Καλλιέργεια Διαπολιτισμικότητα και διάλογο.
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Αλεξάνδρα – Ελένη Σουλάνη
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Επαγγελματικός Προσανατολισμός & Οικονομική Κρίση.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ. ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΝΟΙΑΣ Θεσμός είναι ένα πλέγμα/σύνολο οργανωμένων και σταθερών σχεσεων που έχει ως σκοπό να ικανοποιήσει μία ή.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εργασία των μαθητών του Β3
ΔΙΑΛΕΞΗ 1η ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΜΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Η λειτουργία της εκπαίδευσης στην κοινωνικοποίηση των ατόμων για το ρόλο των φύλων Μάριος Βρυωνίδης 5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ «Φύλο και Εκπαίδευση : Μια εξίσωση ισότητας» Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

Δομή της παρουσίασης Υπάρχουν στις μέρες μας στερεοτυπικές αντιλήψεις για τους ρόλους των φύλων; Ερευνητικά δεδομένα Πώς δομείται η ταυτότητα φύλου; Σχέση του φύλου εκπαίδευσης Μπορεί η εκπαίδευση να αποτελέσει μέσο για σπάσιμο της γυάλινης οροφής και των γυάλινων τοίχων;

Διερεύνηση της ανισότητας Στάθμιση του ερωτηματολογίου SRES στην ελληνική γλώσσα. Διαβαθμίζει τα άτομα ανάλογα με τις στάσεις τους για του ρόλους των φύλων σε θέματα όπως: Ανατροφή/ φροντίδα παιδιών Επαγγελματική δραστηριότητα/ καριέρα Σχέσεις αντρών και γυναικών Εκπαίδευση Κοινωνικές σχέσεις

Sex Role Egalitarianism Scale Μαθήματα Οικιακής Οικονομίας θα πρέπει να επιλέγονται τόσο από μαθητές όσο και από μαθήτριες. Οι γυναίκες είναι εξίσου ικανές όσο και οι άντρες στο να λαμβάνουν σημαντικές επιχειρηματικές αποφάσεις. Οι σχολικοί σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού πρέπει να ενθαρρύνουν μαθήτριες που έχουν τα προσόντα να ασχολούνται με τεχνολογικά πεδία όπως είναι η Μηχανολογία. Το μάζεμα και πλύσιμο των πιάτων πρέπει να είναι μια κοινή υποχρέωση και των δύο συζύγων. Ο σύζυγος πρέπει να αφήνει τη φροντίδα των μωρών στη σύζυγό του. Μια οικογένεια θα λειτουργεί καλύτερα εάν ο πατέρας, παρά η μητέρα, θέτει τους κανόνες για τα παιδιά.

Υπάρχει τελικά ανισότητα φύλων Ερευνητικά δεδομένα από συγκριτικές διεθνείς έρευνες. Η Ευρωπαϊκή Κοινωνική Έρευνα Γυναίκα, αγορά εργασίας και οικογένεια Ο ρόλος του Κράτους Πρόνοιας

Woman should be prepared to cut down on paid work for sake of family

Men should have more right to job than women when jobs are scarce

Social benefits/services make it easier to combine work and family

Gender egalitarianism Vs Social welfare

Κοινωνικοποίηση - ορισμός Εγχάραξη σχημάτων αντίληψης, σκέψης, εκτίμησης και δράσης που συμβάλει στην παραγωγή και αναπαραγωγή της διανοητικής και ηθικής ενσωμάτωσης του ατόμου στην κοινωνία.

Φορείς κοινωνικοποίησης Οικογένεια Σχολείο ΜΜΕ Εκκλησία Χώρος εργασίας κτλ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαδικασία κοινωνικοποίησης ρόλοι  νόρμες  αξίες αξίες: κοινές αξίες του πολιτισμού νόρμες: προσδοκώμενοι τρόποι συμπεριφοράς ρόλοι: σύστημα προσωπικότητας

Κοινωνικές αξίες Ποιες είναι οι επικρατούσες κοινωνικές αξίες στη σύγχρονη κυπριακή κοινωνία σε ότι αφορά στη συμμετοχή των γυναικών στη δημόσια σφαίρα; Από ποιους μεταδίδονται; Τι είδους νόρμες διαμορφώνουν; Γυναίκα, σύζυγος, μητέρα, καριέρα... Συμβατοί ή ασύμβατοι ρόλοι;

Πώς δομείται η ταυτότητα φύλου; Κοινωνιοβιολογική θεωρία Θεωρία κοινωνικού δομισμού Φεμινιστική θεωρία Θεωρία «κεφαλαίων» Bourdieu

Τρόποι που επιτυγχάνεται ο έμφυλος διαχωρισμός στην εκπαίδευση η επιλογή της γνώσης που μεταβιβάζεται και το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων η οργανωτική δομή του σχολείου ο καταμερισμός καθηκόντων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς η στάση μαθητών/ τριών απέναντι στα μαθήματα η αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων οι απαιτήσεις για ανάλογη με το φύλο συμπεριφορά οι διαφορετικές προσδοκίες για κάθε φύλο

Κρυφό αναλυτικό πρόγραμμα Είναι ό,τι μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο πέρα και πάνω από το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα για το πώς να αντεπεξέρχονται στις απαιτήσεις του σχολείου. Γενικότερα αναφέρεται στις εκπαιδευτικές διαδικασίες που προκύπτουν από την κοινωνική λειτουργία του σχολείου και αναφέρεται σε όλα εκείνα τα κρυφά μηνύματα που μεταδίδει έμμεσα, άτυπα, ασυνείδητα το σχολείο σε μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς.

Σχολεία για αγόρια και κορίτσια

Φοιτητές/ φοιτήτριες στην Κύπρο

Φοιτητές/ φοιτήτριες στο εξωτερικό

Στην Ελλάδα

Στην Κύπρο

Ερμηνείες της διαφοράς επίδοσης ανάμεσα στα δύο φύλα Ουσιοκρατική [essentialist] εξήγηση Αντι-φεμινιστική ερμηνεία Θεωρία της κοινωνικής κατασκευής

Πώς η φεμινιστική έρευνα βλέπει τη σχέση φύλου και εκπαίδευσης; Φιλελεύθερος [Liberal] φεμινισμός, Σοσιαλιστικός [Socialist] φεμινισμός, Ριζοσπαστικός [Radical] φεμινισμός, Μεταμοντέρνες [postmodern] φεμινιστικές προσεγγίσεις.

Μπορεί η εκπαίδευση να σπάσει τη γυάλινη οροφή και τους γυάλινους τοίχους; Η εκπαίδευση από μόνη της δεν μπορεί να επιτύχει απόλυτα αυτό το στόχο γιατί ως κοινωνικός θεσμός δεν λειτουργεί ανεξάρτητα από το πολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο είναι ενταγμένη. Περιορισμοί ως αποτέλεσμα διαδικασιών κοινωνικοποίησης των κοριτσιών μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον και εργασιακό περιβάλλον.

Καταληκτικό σχόλιο Μια ουσιαστική κοινωνική αλλαγή μπορεί να επέλθει μέσα από μια πολυεπίπεδη διαδικασία κοινωνικοποίησης αγοριών και κοριτσιών που να περιλαμβάνει όλους τους φορείς κοινωνικοποίησης των παιδιών