Έκθεση – Έκφραση Β΄ Λυκείου Στοιχεία Θεωρίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Περίπτερο.
Τ Υ Π Ο Σ Η αλήθεια για τις σελίδες του. Χρωματισμένη πληροφόρηση • Σχεδόν όλες οι Ελληνικές εφημερίδες δεν προσφέρουν αμερόληπτη και αντικειμενική πληροφόρηση.
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Επιμορφώτρια Δρ. Αταλόγλου Θ.
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Ορισμός Το άρθρο είναι δημοσιευμένο κείμενο σε εφημερίδα ή περιοδικό που αναφέρεται σε ειδικό θέμα και έχει ειδησεογραφικό χαρακτήρα. Είναι ενταγμένο.
Α. ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Έντυπη ειδησεογραφία.
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Μάρκος Τούλιος Κικέρων
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
Η ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (COVER LETTER)
ΕΚΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ»
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης
ΧΡΗΣΗ ΦΑΚΕΛΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (PORTFOLIO) ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
2η Ενότητα: Βιογραφικά Είδη
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
Σύνταξη Βιογραφικού Σημειώματος Session 3.2. Δημιουργία προσωπικού φακέλου n 1. Βιογραφικό Σημείωμα - Απαραίτητο για το «κυνήγι» της εργασίας n 2. Τεκμηρίωση.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Να μάθουν την ιστορία του Γ.Σ.Ο (πότε και πως ιδρύθηκε, τα ιδρυτικά του μέλη και λίγα λόγια για τον καθένα). Να εντοπίσουν τις διάφορες εκδηλώσεις που.
Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
Αφήγηση αφήγηση.
Η ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Η ενημέρωση στην blogόσφαιρα
Μια από τις σοβαρότερες κριτικές που γίνονται είναι πως: Ο ΤΥΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ.
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έκθεση – Έκφραση Β΄ Λυκείου Στοιχεία Θεωρίας Έκθεση – Έκφραση Β΄ Λυκείου Στοιχεία Θεωρίας Επιμέλεια: Ελένη Καρδούλια Μανώλης Καστελλοριζιός Σταυρούλα Κλειδαρά Πόπη Ματθαίου Γιώργος Τρούσας Γιάννης Φρατζέσκος

Η είδηση και το σχόλιο Το γεγονός και το σχόλιο στην είδηση Еιδησεογραφία Ερμηνευτική Δημοσιογραφία ΣΚΟΠΟΣ Ανακοίνωση γεγονότων Ερμηνεία γεγονότων ΜΕΘΟΔΟΣ Αναγραφή ειδήσεων Σχολιασμός ειδήσεων ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ Αντικειμενικός Υποκειμενικός ΥΛΙΚΟ Εξακριβωμένα στοιχεία Απόψεις του συντάκτη ΑΠΟΔΟΧΗ Ανεπιφύλακτη Με επιφυλάξεις Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Παρεμβολή ξένου σχολίου στην είδηση Με ειδικά σημεία στίξης: κόμματα, εισαγωγικά, άνω και κάτω τελεία, άνω τελεία, παρενθέσεις κ.τ.λ. Με ειδικές εκφράσεις: ανακοίνωσε, σύμφωνα με τις δηλώσεις, κατά τον…, είπε τα εξής κ.τ.λ. Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Η οργάνωση της είδησης «Η ανεστραμμένη πυραμίδα» Συμπίεση της είδησης σε έναν τίτλο (γενική βαθμίδα) ΤΙΤΛΟΣ Τα κύρια σημεία της είδησης(ειδικότερη βαθμίδα) ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Αναλυτική έκθεση της είδησης (βαθμίδα αναλυτική) Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Τα κοινά σημεία των ειδήσεων ΕΙΔΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΙΟΣ ΤΟΠΟΣ Πού ΧΡΟΝΟΣ Πότε ΤΡΟΠΟΣ Πώς ΓΕΓΟΝΟΤΑ Τι έγινε ΣΚΟΠΟΣ Προς τι ΑΙΤΙΑ Γιατί ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Τι απέγινε Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12 Ο τίτλος της είδησης Του δημοσιογράφου 1.Οπτική γωνία 2.Λειτουργία γλώσσας 3.Γραμματικά στοιχεία ΤΙΤΛΟΣ 4. Ύφος 5.Συντακτικά στοιχεία Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12 Του δημοσιογράφου Κυριολεκτική – Μεταφορική Στίξη, Ρημ. πρόσωπο κ.α Σοβαρό, δραματικό, ειρωνικό κ.α Σειρά λεκτικών συνόλων(ενεργητική – παθητική σύνταξη)

“Ο δημοσιογράφος πρόσβαλε το πρωθυπουργό” Οι συντάξεις Ενεργητική “Ο δημοσιογράφος πρόσβαλε το πρωθυπουργό” Τονίζει το πρόσωπο - πράγμα που δρα Ταυτίζει το γραμματικό υποκείμενο με το λογικό Προβάλλει ιδιαίτερα το λογικό υποκείμενο Παθητική “Ο πρωθυπουργός προσβλήθηκε από το δημοσιογράφο” Τονίζει το αποτέλεσμα της ενέργειας Το αντικείμενο γίνεται υποκείμενο Δηλώνει έμμεσα το λογικό υποκείμενο (ποιητικό αίτιο) ή το αποσιωπά εντελώς Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Δημοσιογραφικός λόγος Δημοσίευμα σε εφημερίδα ή σε περιοδικό που πραγματεύεται ένα ειδικό, επίκαιρο θέμα γενικού ενδιαφέροντος. Το κύριο άρθρο, της πρώτης σελίδας, αναφέρεται στο σπουδαιότερο θέμα της ημέρας, ενώ τα δευτερεύοντα άρθρα που αφορούν διάφορα θέματα, ασκούν κριτική επιδοκιμαστική ή αποδοκιμαστική σε διάφορα πρόσωπα, γεγονότα ή καταστάσεις. Ένας τύπος δημοσιογραφικού κειμένου που αναφέρεται σε διάφορα θέματα (φιλολογικά, επιστημονικά, πολιτικά κτλ) και γράφεται από πρόσωπο ειδικό στο θέμα. Ο επιφυλλιδογράφος μπορεί να ξεκινήσει από ένα επίκαιρο θέμα, αλλά δε μένει προσκολλημένος στο επίκαιρο, προχωρεί σε παρατηρήσεις και σκέψεις διαχρονικού χαρακτήρα και γενικότερου ενδιαφέροντος. Δημοσιογραφικό κείμενο με επίκαιρο χαρακτήρα, που σχολιάζει με εύθυμο τρόπο και παιγνιώδη, ειρωνική διάθεση ποικίλα κοινωνικά, πολιτιστικά ή πολιτικά θέματα. ΑΡΘΡΟ ΕΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12 Βιογραφικά είδη Βιογραφία Μυθιστορηματική Περιεχόμενο Παρουσιάζεται η ζωή και το έργο διακεκριμένων ανθρώπων (με τις κρίσεις και τα σχόλια του βιογράφου) Πραγματικά γεγονότα που σχετίζονται με τη ζωή και το έργο του βιογραφούμενου διαπλέκονται με φανταστικά Συγγραφέας Σύγχρονος ή μεταγενέστερος του βιογραφούμενου μελετητής Σύγχρονος ή μεταγενέστερος του βιογραφούμενου λογοτέχνης Ύφος Σοβαρό, επίσημο, τυπικό Λογοτεχνικό Χαρακτηριστικά Μεθοδικότητα στην παρουσίαση -εγκυρότητα στοιχείων Μυθιστορηματική πλοκή. Αφηγηματική χάρη Σκοπός Γνωριμία με το βιογραφούμενο και την εποχή του – διδάγματα – πρότυπα Αποκρυπτογράφηση ανθρώπινης προσωπικότητας και εποχής – πληροφορίες, γνώσεις – τέρψη Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12 Βιογραφικά είδη Αυτοβιογραφία Μυθιστορηματική αυτοβιογραφία Περιεχόμενο Πραγματικά γεγονότα της ζωής του αυτοβιογραφούμενου Πραγματικές εμπειρίες του συγγραφέα ενσωματωμένες στη μυθιστορία Συγγραφέας-είδος αφήγησης Συγγραφέας πρωταγωνιστής γεγονότων-αφήγηση σε α’ πρόσωπο Ταύτιση συγγραφέα με έναν από του ήρωες-αφήγηση σε γ’ πρόσωπο Ύφος Απουσία λογοτεχνικότητας Λογοτεχνικό Σκοπός Πληροφόρηση-πτυχές προσωπικότητας και έργου Αυτοαποκάλυψη συγγραφέα-πληροφόρηση τέρψη Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12 Βιογραφικά είδη Βιογραφικό σημείωμα Αυτοβιογραφικό σημείωμα Περιεχόμενο Πληροφορίες για ζωή και έργο του βιογραφούμενου – Σχόλια του βιογράφου Πληροφορίες για ζωή και έργο του βιογραφούμενου – Έμμεσα σχόλια του αυτοβιογραφούμενου Τύπος αφηγητή-είδος αφήγησης Παντογνώστης αφηγητής – τριτοπρόσωπη αφήγηση Αφηγητής δρών πρόσωπο – πρωτοπρόσωπη αφήγηση Ύφος Τυπικό, σοβαρό, επίσημο Προσωπικό, άμεσο Δομή Δύο βασικοί άξονες: ζωή-έργο- κίνηση στον άξονα του χρόνου Χαρακτηριστικά Συγκεντρωτική παρουσίαση ζωής και έργου- Σχετική πληρότητα- Αντικειμενικότητα Επιλεκτική παρουσίαση πληροφοριών- Υποκειμενικότητα Σκοπός Πληροφόρηση Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12 Βιογραφικά είδη ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ Περιεχόμενο Προσωπικές αναμνήσεις – πληροφορίες – σχόλια κρίσεις Είδος αφηγητή – είδος αφήγησης Αφηγητής – δρων πρόσωπο ή αυτόπτης μάρτυρας – πρωτοπρόσωπη αφήγηση (για γεγονότα στα οποία συμμετείχε ο συγγραφέας) – τριτοπρόσωπη αφήγηση (γεγονότα που παρακολούθησε) Ύφος Προσωπικό, άμεσο, λογοτεχνίζον Χαρακτηριστικά Υποκειμενικότητα, αυθεντικότητα μαρτυρίας Σκοπός Καταγραφή σημαντικών για το συγγραφέα γεγονότων – προσφορά αξιομνημόνευτου υλικού στους μεταγενέστερους Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12 Βιογραφικά είδη ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ Εξωτερικά γνωρίσματα Χρονική ή και τοπική ένδειξη στην αρχή Περιεχόμενο Σημαντικά ή ασήμαντα γεγονότα προσωπικής ζωής – πληροφορίες για ζητήματα κοινωνικής ζωής – στοχασμός, κρίσεις Είδος αφήγησης Πρωτοπρόσωπη αφήγηση Ύφος Προσωπικό, εξομολογητικό, ειλικρινές, αυθόρμητο Σκοπός Αυτοεπικοινωνία – εσωτερικός διάλογος – διατήρηση γεγονότων στην μνήμη Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12 Βιογραφικά είδη ΣΥΣΤΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Εξωτερικά γνωρίσματα Προσφώνηση στην αρχή – ημερομηνία – υπογραφή στο τέλος Περιεχόμενο Κρίσεις για το χαρακτήρα και τις ικανότητες του υποψήφιου Συντάκτης Πρώην εργοδότης ή καθηγητής του υποψήφιου Γλώσσα Συνδυασμός της τριτοπρόσωπης με την πρωτοπρόσωπη διατύπωση Ύφος Τυπικό, σοβαρό, επίσημο Δομή α) προσδιορισμός σχέσης συντάκτη με υποψήφιο β) παρουσίαση αρετών / αδυναμιών γ) συμπέρασμα προτροπή ή αποτροπή Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2011-12