Λαογραφία: Σύγχρονες όψεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Απαντήσεις Προόδου II.
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Ερευνητική εργασία β τετραμήνου σχολικού έτους «ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ-β μέρος»
Η Φ ι λ ί α.
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
2η ημερίδα Διοργάνωση Επιμορφωτικής ημερίδας καθηγητών με θέμα:
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Παγκόσμια Ημέρα Κινουμένων σχεδίων
The Godfathers Οι ταινίες που αγαπάμε….Οι ταινίες που αγαπάμε….
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Κινούμενη Εικόνα - Animation. … κάποτε ήταν το Κινούμενο Σχέδιο  Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;
Η ζωγραφική ως εικονική αναπαράσταση πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή του ανθρώπου στο τροφοσυλλεκτικό στάδιο, στην τελευταία φάση της παγετωνικής εποχής και.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Αλληλοεπιδράσεις οπτικών στοιχείων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αφήγηση αφήγηση.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Μία ταινία του Κώστα Γαβρά
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
DISNEY'S.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Μαρίελλα Αναστασιάδου
Ο Ηρόδοτος ως ιστορικός και αφηγητής.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Εισαγωγικά... ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Βασικες Εννοιες Φυσικών Επιστημών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λαογραφία: Σύγχρονες όψεις Πανεπιστήμιο Αιγαίου ΠΤΔΕ Λαογραφία: Σύγχρονες όψεις Σύγχρονες Κινηματογραφικές Απεικονίσεις Παραμυθιών

«Αν παρατηρήσουμε παιδιά την ώρα που ένας καλός αφηγητής αρχίζει να διηγείται ένα αληθινά μαγικό παραμύθι, εύκολα ανακαλύπτουμε ότι έχει αιχμαλωτίσει την προσοχή τους από την αρχή. Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι απ’ την απλή κιόλας ανακοίνωση για έναρξη ενός παραμυθιού ξυπνούν μες στα παιδιά βασικές προσδοκίες ή ότι ένα θεμελιακό ενδιαφέρον παγιδεύεται από τις πρώτες κιόλας φράσεις» Walter Scherf (1976)

Η Γοητεία του Παραμυθιού Πρώτον, αγγίζει προβλήματα της οικογενειακής ζωής και κυρίως αυτά που υποδηλώνουν ενδοοικογενειακές σχέσεις και συγκρούσεις ανάμεσα στα παιδιά και τους γονείς και ανάμεσα στα αδέρφια μεταξύ τους. Δεύτερον, βοηθά το παιδί να ξεπερνά τη φυσική, σωματική του ατέλεια και κατωτερότητα σε σχέση με τους ενηλίκους, να συμφιλιώνεται με το σώμα του και να αποκτά εμπιστοσύνη στον εαυτό του. Τρίτον, βοηθά το παιδί να ανεξαρτητοποιηθεί και να ολοκληρώσει την προσωπικότητά του. Τέλος, βοηθά το παιδί να ξεπεράσει το οιδιπόδειο σύμπλεγμα και να γίνει ένα άτομο ισορροπημένο.

Η Τέχνη της Διήγησης Παραμυθιών «η αληθινή έννοια και επενέργειά του δε μπορούν να εκτιμηθούν και δε μπορεί να γίνει αισθητή η μαγεία του παρά μόνο αν η ιστορία ξαναειπωθεί με τη μορφή που δημιουργήθηκε»… …«αν θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικοί, πρέπει όταν διηγούμαστε μια παραμυθική ιστορία σ’ ένα παιδί, να δημιουργούμε μια πράξη διαπροσωπική, που να επηρεάζεται από την μέθεξη». Bettelheim Β. (1976) μέθεξη: επικοινωνία ανάμεσα στον αισθητό κόσμο και τον κόσμο των ιδεών

Η Τέχνη της Διήγησης Παραμυθιών Δημιουργία κατάλληλης ατμόσφαιρας για διήγηση παραμυθιού. Η διήγηση του παραμυθιού. Ο αφηγητής να ξέρει καλά, στην εντέλεια, το παραμύθι που θα αφηγηθούν. Ο αφηγητής να δείχνει ότι ζει ο ίδιος το παραμύθι, ότι το θεωρεί κάτι το αληθινό που είναι δυνατό να γίνει πραγματικά. Ο τόνος και το ύφος της αφήγησης να είναι ανάλογα προς το περιεχόμενο του παραμυθιού. Απαραίτητες θεωρούνται οι εκφράσεις του προσώπου, η ζωηρότητα των ματιών, οι κινήσεις των χεριών και του σώματος, δίνοντας μια παραστατικότητα. Η εναλλαγή του χρώματος και του τόνου ή της βαρύτητας της φωνής στα μέρη της διήγησης που περιέχουν διάλογο. Η διήγηση να συνοδεύεται από μουσική

Η Τέχνη της Διήγησης Παραμυθιών Διακοπές και διευκρινήσεις κατά την αφήγηση. Εκείνες που έχουν να κάνουν με το γλωσσική μορφή της αφήγησης. Όσες έχουν σχέση με το περιεχόμενο του παραμυθιού. Επεξεργασία και προσέγγιση του μηνύματος του παραμυθιού.

Παραμύθι και Συμβολισμοί Τα παραμύθια προσπαθούν να μεταδώσουν με ποικίλους τρόπους μηνύματα, μέσω διαφόρων συμβολισμών. Η μεταφορά τους γίνεται με διαφορετικό τρόπο σε παιδί και διαφορετικά στον οποιονδήποτε και αυτό γιατί είναι ανάλογο με τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει μέσα από τα καθημερινά του βιώματα. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα παραμύθια μπορεί να απευθύνονται στα μικρά παιδιά, όμως γράφτηκαν από μεγάλους. Οι ενήλικες μπορούν να δώσουν οποιαδήποτε διάσταση σε ένα παραμύθι.

π.χ. Κόκκινο Μήλο Κόκκινο Μήλο Πάθος Έρωτας Αδάμ & Εύα Απαγορευμένος Καρπός Απαγορευμένη Αγάπη Άρα υπάρχει βαθύτερο νόημα πίσω από το κάθε «αθώο» παραμύθι, το οποίο και φυσικά τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν, αλλά αν το ψάξουν λίγο περισσότερο οι ενήλικες, μπορούν να οδηγηθούν σε άλλες ερμηνείες, και όλες αυτές εξαρτάται από την οπτική αντίληψη του καθενός.

Κινηματογράφος Ο κινηματογράφος είναι καταρχήν λαϊκή τέχνη. Λαϊκό δεν θεωρείται στη Λαογραφία μόνο το «λαϊκό». Λαϊκό είναι το ομαδικό, έστω και αν πρόκειται για ομάδες που συμμετέχουν σε πολιτισμικά προϊόντα, που δεν παράγονται από τις ίδιες. Αν θέλαμε να λεχθεί μια διάκριση ανάμεσα στο λαογραφικά «παλιό» και «νέο» κινηματογράφο, θα λέγαμε ότι ο πρώτος είναι ο κινηματογράφος με το πλατύ, το μαζικό κοινό ενώ ο δεύτερος είναι εκείνος με το πολύ περιορισμένο κοινό. (Μεγακλής Μ. Γ., 2011)

Κινηματογραφική απεικόνιση Παραμυθιών Άμεση και ευχάριστη “εικονική” διήγηση των παραμυθιών μέσα από το κινηματογραφικό πανί. Περισσότερο το ενδιαφέρον από την πλευρά του κοινού, από ότι μια προφορική διήγηση του ίδιου παραμυθιού. Ο κινηματογράφος αποτελεί μια μορφή απεικόνισης μέσω της οποίας μπορούν να μεταφερθούν τα διάφορα παραμύθια με έναν πολύ ζωντανό τρόπο, δίνοντας υπόσταση στο φαντασιακό.

Ταινίες του Θαυμαστού Σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση των Ταινιών που πραγματοποιεί ο Pinel (2004), τα παραμύθια εντάσσονται στην Κατηγορία του Θαυμαστού. Το Θαυμαστό και ιδίως το παραμύθι και η φαντασμαγορία, υπήρξε μια από τις πρώτες κατευθύνσεις που εξερευνήθηκαν από τον κινηματογράφο. Ο κινηματογράφος έχει την ικανότητα να μεταφέρει στην οθόνη το οτιδήποτε, με μεγάλη ευφυΐα και πολλές επινοήσεις, ειδικά στον τομέα των μορφών (σκηνικά, οπτικές απάτες-εφέ), πράγμα που συμφωνεί με το μαγικό και φαντασμαγορικό κόσμο. Το είδος γνώρισε το μεγαλύτερο εύρος του στη «βιομηχανία του ονείρου» δηλαδή στο Χόλυγουντ, κυρίως με την επιτυχία του 1939, Μάγος του Οζ του Victor Fleming.

Παραμύθια και Ενήλικες Τα παραμύθια είναι συνδεδεμένα με την παιδική ηλικία και τα μικρά παιδιά, επομένως οι ενήλικες αδιαφορούν για τις ταινίες κινημένων σχεδίων, οι οποίες δεν τους ελκύουν. Τι στοιχεία πρέπει να έχει η ταινία και πως πρέπει να δομηθεί για να προσελκύσει και να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μεγάλων; Θα πρέπει να κινηθεί στα πλαίσια και την θεματολογία του παραμυθιού ή μπορεί να επεκταθεί σε θεματολογία της σύγχρονης εποχής;

Σκηνοθέτης-Σεναριογράφος Σε μια ταινία, ο σκηνοθέτης είναι αυτός που δίνει ζωή και υπόσταση στο σενάριο. Ένας σκηνοθέτης οραματίζεται την πραγμάτωση ενός σεναρίου, ελέγχει τις καλλιτεχνικές πτυχές του έργου και κατευθύνει το τεχνικό συνεργείο και τους ηθοποιούς προς την κατεύθυνση που ο ίδιος έχει φανταστεί. Αναπτύσσει ένα όραμα γι’ αυτό, αποφασίζει πώς πρέπει να δείχνει και τι θα έπρεπε να αποκομίσει το κοινό από αυτό, ποια σύμβολα θα χρησιμοποιήσει. Κατά κάποιο τρόπο είναι ο κύριος αφηγητής μιας ιστορίας. Ο σεναριογράφος όχι μόνο γράφει την υπόθεση της σειράς άλλα είναι αυτός που επινοεί και τους πρωταγωνιστές του έργου. Είναι αυτός που θα δώσει άλλο νόημα παραλλάσσοντας το περιεχόμενο του παραμυθιού.

Σύγχρονες Οπτικές Απεικόνισης Σύγχρονη οπτική Βλέπουμε τους ήρωες σε διαφορετικούς ρόλους και καταστάσεις. Οπτική της Αρχής Πως ξεκίνησαν όλα; Οπτική της Συνέχειας Τι έγινε μετά; Έζησαν καλά και εμείς καλύτερα;

Η Σκοτεινή Πλευρά των Παραμυθιών Η μεταφορά του περιεχομένου αποτελεί πια μια σκοτεινή υπόθεση. Στην ατμόσφαιρα προσδίδεται έντονα το σκοτεινό στοιχείο. Παρουσιάζεται έντονα η σκοτεινή πλευρά των χαρακτήρων και προβάλλονται οι αδυναμίες τους.

Ανάλυση Σύγχρονων Κινηματογραφικών Απεικονίσεων Παραμυθιών

Συμπεράσματα Οι ενήλικες προσπαθούν να δώσουν νέες διαστάσεις σε ένα παραμύθι, να ξεφύγουν από το κλασσικό, το συνηθισμένο, το πολύδιαδεδομένο. Ένας λόγος που γυρίζεται μια ταινία, έχει να κάνει καθαρά με το κέρδος. Πολύς κόσμος-Πολλά εισιτήρια-Μεγάλο κέρδος. Μέσα από τις ταινίες των παραμυθιών, οι σκηνοθέτες προσπαθούν να μεταφέρουν μηνύματα, να θίξουν σύγχρονες καταστάσεις και προβλήματα, και να δώσουν με τον δικό τους τρόπο και οπτική, λύση σε αυτά.

Ευχαριστώ για τον Χρόνο σας…!!!