«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός
«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός Η αγροτική οικονομία δε βασίζεται πλέον μόνο στην παραγωγή αλλά και στην κατανάλωση, λόγω της διαφοροποίησης της, (π.χ. τουρισμός)… … ο αγροτικός τουρισμός προωθείτε ως μέρος στρατηγικών της ενδογενούς ανάπτυξης… … ο αγροτικός τουρισμός προωθείτε ως μέρος της διαφοροποίησης των γεωργικών εκμεταλλεύσεων
«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός Τι περιλαμβάνει ο τουρισμός στις αγροτικές περιοχές? Μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων που δεν έχουν αγροτικό χαρακτήρα π.χ. - θεματικά πάρκα και κέντρα διακοπών, - επισκέψεις σε ιστορικούς χώρους, - πικ νικ, - βόλτα σε αξιοθέατα,
«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός Δραστηριότητες που αφορούν την ενεργή εμπλοκή με το αγροτικό τοπίο, περιβάλλον, πολιτισμό και παραδόσεις, δηλ. δραστηριότητες ενεργούς συμμετοχής - νέες δραστηριότητες όπως κωπηλασία, ορεινή ποδηλασία, οδήγηση οχημάτων παντός εδάφους αθλήματα αντοχής, ορειβασία κλπ., - διακοπές σε φάρμες, - διακοπές σε παραδοσιακά τουριστικά αξιοθέατα
Πώς εμπορευματοποιείτε η ύπαιθρος Όταν η αξία της υπαίθρου, που στηρίζεται στην εκμετάλλευση του φυσικού περιβάλλοντος (π.χ. γεωργία), μεταβάλλεται και πλέον στηρίζεται στην εκμετάλλευση της αισθητικής έλξης της υπαίθρου τότε μιλάμε για εμπορευματοποίηση της υπαίθρου, δηλ. … η ύπαιθρος αποκτά αξία για κάποιους πολιτισμικούς ή αισθητικούς λόγους πέρα από την πραγματική χρησιμότητά της, επομένως «αφαιρείται» σταδιακά η χρήση της ως χώρος παραγωγής …
Πώς εμπορευματοποιείτε η ύπαιθρος … η αγροτική γη εκτιμάται όλο και λιγότερο για την παραγωγική της ικανότητα και περισσότερο για τις ευκαιρίες που προσφέρει για τον τουρισμό δηλ. η ύπαιθρος έχει μετατραπεί σε εμπόρευμα… … πωλείται και «αγοράζεται» μέσω καταναλωτικών πρακτικών του τουρισμού, των επενδύσεων σε ακίνητα από εισερχόμενους από τις πόλεις μετανάστες, το μάρκετινγκ των αγροτικών προϊόντων κλπ., … η εμπορευματοποίηση της υπαίθρου αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καπιταλιστικής οικονομίας στις αγροτικές περιοχές…
Πώς εμπορευματοποιείτε η ύπαιθρος - … όπως όλα τα εμπορεύματα, έτσι και η ύπαιθρος συσκευάζεται και γίνεται αντικείμενο μάρκετινγκ έτσι ώστε να προσελκύσει το μεγαλύτερο δυνατό αριθμό δυνητικών αγοραστών… - … το αγροτικό τοπίο, το αγροτικό περιβάλλον και οι αγροτικές παραδόσεις και πρακτικές έχουν μεγάλη αξία ανταλλαγής ενώ από την άλλη συμβαδίζουν περισσότερο με το ιδανικό του αγροτικού ιδεώδους …
Χώροι αγροτικής παραγωγής ως τουριστικοί πόλοι έλξης, Μηλιά Χανίων
Η εμπορευματοποίηση της αγροτικής κληρονομιάς- Μουσείο Καλαθοπλεκτικής στην Κομοτηνή
ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ στη Φλώρινα
Φαντασιακά αγροτικά τοπία- Ελαφότοπος Ζαγοροχώρια
Φαντασιακά αγροτικά τοπία- Μονοδένδρι Ιωάννινα
Φαντασιακά αγροτικά τοπία- Θέα από το χωριό Βίκος
Φαντασιακά αγροτικά τοπία - Καρδαμύλη Φαντασιακά αγροτικά τοπία - Καρδαμύλη
Καρδαμύλη
Καρδαμύλη
Εμπειρίες περιπέτειας – Τουρισμός περιπέτειας
Το «αγροτικό» ως εργαλείο μάρκετινγκ Τα παραπάνω παραδείγματα εμπεριέχουν την εμπορευματοποίηση του αγροτικού για πρακτικές κατανάλωσης που λαμβάνουν χώρα εντός του αγροτικού χώρου… … δηλ. η αγροτικότητα ως εμπόρευμα χαρακτηρίζεται από μια κινητικότητα η οποία έχει άμεση σχέση με τα προϊόντα που πωλούνται και αγοράζονται σε ένα αστικό περιβάλλον… - «η ύπαιθρος και η κληρονομιά έχουν σμίξει και αναμειχθεί με την καταναλωτική κουλτούρα»!… … η ύπαιθρος και η κληρονομιά πωλούν προϊόντα, και με τη σειρά τους αυτά τα προϊόντα ισχυροποιούν την επιρροή αυτών των παραδόσεων (π.χ. τα ρούχα Barbour, τα αυτοκίνητα SUV, Land Rover κλπ.)