ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΜΕΣΑ (EDUCATIONAL SOCIAL MEDIA)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Η νέα Πύλη eTwinning Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών Εργαλεία διαχείρισης ενός έργου eTwinning.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Το νέο Twinspace Η συνεργατική πλατφόρμα του etwinning, εργαλείο για την κοινωνική δικτύωση την επικοινωνία των εκπαιδευτικών και τη διαχείριση ενός έργου.
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ WIKI ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ PROJECTS ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ.
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τσιλτσίδης Γιώργος Καθηγητής ΠΕ 19 Πληροφορικής Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Η Πύλη eTwinning.net Εργαλεία για την κοινωνική δικτύωση και
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ FACEBOOK ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Το Δίκτυο Ηλεκτρονικής Μάθησης για την Τάξη
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΟΜΕΤΙΟΥ
ΣΕΜΙΝAΡΙΑ ΦΙΛΟΛOΓΩΝ ΦΕΒΡΟΥAΡΙΟΣ 2012
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ (web tools) + ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΑΘΗΣΗΣ (PLN) Άννα Βαρνά
Google docs Google docs forms
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Cyberbullying και ασφαλής χρήση
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
Η επιστήμη του Web.
Συγγραφείς: Βερόνικα Σαμαρά & Γεώργιος Κορμάς Εικονογράφηση των ιστοριών από τα παιδιά του:
Τα Ενδιαφέροντα των Νέων Σχέση των νέων με το internet Ονοματεπώνυμο: Χριστοδούλου Δημήτριος Τάξη: Β΄4 Μάθημα: project Υπεύθυνος μαθήματος: Μάμαλης Σπύρος.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Ασφαλής Κοινωνική Δικτύωση Μάθησης στην Τάξη Θεόδωρος Γούτας, M.Sc. Πληροφορικής ΠΕ19 28ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.
Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου
Google Drive (διαμοιρασμός αρχείων
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Τίτλος πτυχιακής εργασίας Ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης και μικροεφαρμογής με δυνατότητες δημιουργίας-επεξεργασίας-χρήσης εκπαιδευτικών.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Γεωργοπούλου Ειρήνη Γκοσιμήδα Ευφροσύνη Κονιδάρη Αναστασία
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Project Β΄ Γενικού Λυκείου Νιγρίτας Θέμα: Ηλεκτρονική Παρενόχληση
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΜΕΣΑ (EDUCATIONAL SOCIAL MEDIA) Η περίπτωση του Edmodo

Η χρήση διαδικτυακών μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο χώρο της εκπαίδευσης αποτελεί πλέον μια ιδιαίτερα δημοφιλή τάση. Από το web 1.0 μετάβαση στο web 2.0. Ο ρόλος το χρήστη αλλάζει δραματικά (ενεργή συμμετοχή και δυνατότητα συνδιαμόρφωσης). Αλλάζει η προσέγγιση της μάθησης και της διδασκαλίας μέσα από το web2.0. Η εκπαιδευτική δικτύωση (educational networking) και τα εκπαιδευτικά κοινωνικά δίκτυα (educational social media) αποτελούν τη νέα πραγματικότητα.

Το δίκτυο...

...μεγάλη δυνατότητα επιλογών...

...μια επιλογή αποτελεί και το Εdmodo!

Χαρακτηριστικά του Edmodo Ι/ΙΙ Μέλη (members): Όλοι οι εγγεγραμμένοι χρήστες με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού-μαθητή-γονέα. Ομάδες (groups): Κάθε μέλος μπορεί να γραφτεί και να συμμετάσχει σε μια ή περισσότερες ομάδες. Μικρές ομάδες (small groups): Ιδιαίτερα χρήσιμες για ομαδικές εργασίες και projects. Δημοσιεύσεις (posts): Υπάρχει πίνακας ανακοινώσεων όπου οι μαθητές μπορούν να αναρτούν απορίες-παρατηρήσεις προς τους συμμαθητές-καθηγητές τους ή να επικοινωνούν μεταξύ τους για θέματα του σχολείου. Επίσης οι καθηγητές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ανακοινώσεις ή να δημοσιεύουν εργασίες-κουίζ-ψηφοφορίες. (Μόνο ο διαχειριστής εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα αποστολής προσωπικών μηνυμάτων. Οι δημοσιεύσεις των μαθητών είναι ορατές σε όλους γεγονός που ενισχύει την ασφάλεια του δικτύου).

Χαρακτηριστικά του Edmodo ΙΙ/ΙΙ Αλληλεπίδραση (reaction) πάνω στις δημοσιεύσεις. Δημιουργία προφίλ: Συμπεριλαμβάνει ανέβασμα φωτογραφίας, αγαπημένου αποφθέγματος, τρόπους μάθησης, στόχους καριέρας. Σαν εργαλείο βοηθά τον εκπαιδευτικό να γνωρίσει καλύτερα το δυναμικό της τάξης του ενώ οι μαθητές εμπλέκονται προσωπικά στο δίκτυο. Σύστημα επιβραβεύσεων: O εκπαιδευτικός αποδίδει σήματα (badges) ανάλογα με την πρόοδο των μαθητών. Το προφίλ και οι βραβεύσεις των μαθητών είναι ορατά από τους συμμαθητές τους γεγονός που ενισχύει την άμιλλα. Βιβλιοθήκη (library): O εκπαιδευτικός μπορεί να ανεβάσει και να ταξινομήσει σε φακέλους (folders) όλο το εκπαιδευτικό υλικό που επιθυμεί να μοιραστεί με τη συγκεκριμένη ομάδα (ηλεκτρονικά βιβλία, λεξικά, γραμματικές, παιχνίδια, βίντεο, κουίζ, podcasts, θέματα εξετάσεων) Κλειδωμένες ομάδες (locked groups): όλοι οι μαθητές εγγράφονται με κωδικό που παρέχεται από τον εκπαιδευτικό και στη συνέχεια η ομάδα ‘κλειδώνει’.

Γιατί το Edmodo; Είναι ασφαλές Είναι εύκολο στη χρήση Δεν προαπαιτεί e-mail για την εγγραφή Μοιάζει με άλλα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα Δεν επιτρέπει προσωπικά μηνύματα Είναι δωρεάν

Οφέλη για το μαθητή Το Edmodo : Κεντρίζει το ενδιαφέρον του Αυξάνει το βαθμό εμπλοκής (involvement –engagement) Ενισχύει τη συνεργατικότητα Προωθεί το συναγωνισμό και την άμιλλα μέσα από το σύστημα επιβραβεύσεων Βοηθάει στην ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων (communicative skills) και διαπροσωπικών σχέσεων (interpersonal relationships) Εξοικειώνει με τις νέες τεχνολογίες Συνδέει το σχολείο με την κοινωνία και για να χρησιμοποιήσω τη φράση της Christine Greenhow “we help make schools more relevant, connected and meaningful to kids ”

Οφέλη για τον εκπαιδευτικό Το Edmodo βοηθάει τον εκπαιδευτικό να : Οργανώνει την τάξη του Κοινοποιεί εκπαιδευτικό υλικό Επικοινωνεί άμεσα με μαθητές και γονείς (εάν το επιθυμεί) Μετέχει σ ε ομάδες με άλλους εκπαιδευτικούς Να ανταλλάσει απόψεις Να ενημερώνεται

Έρευνα ανατροφοδότησης Τριάντα έξι (36) μαθητές της Ε και ΣΤ Δημοτικού χρησιμοποίησαν πιλοτικά το Edmodo τη σχολική χρονιά 2012-2013. Στο τέλος της χρονιάς τους ζητήθηκε να απαντήσουν ανώνυμα το ερωτηματολόγιο που ακολουθεί. Μερικές από τις απαντήσεις που έδωσαν παρουσιάζονται στη συνέχεια.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Ι/ΙΙ Πως θα χαρακτηρίζατε την εμπειρία του Edmodo; εξαιρετική  ικανοποιητική  μέτρια  κακή Δυσκολευτήκατε στην εγγραφή; ναι πολύ  ναι αλλά με την κατάλληλη καθοδήγηση τα κατάφερα  καθόλου Πώς θα χαρακτηρίζατε την ανταπόκριση του εκπαιδευτικού στα σχόλια/ παρατηρήσεις/ απορίες σας; Αισθανθήκατε κάποιου είδους απειλή μέσα στο Edmodo;  ναι (περιγράψτε) _______________________________________________ _____________________________________________________________ Όχι Θα θέλατε να γραφτείτε και σε groups άλλων μαθημάτων στο Edmodo;  ναι  όχι  

 ηλεκτρονικά βιβλία γενικού περιεχομένου ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ/ΙΙ Τι σας φάνηκε πιο χρήσιμο απ’ το υλικό που αναρτήθηκε; (σημειώστε μέχρι 2)  ηλεκτρονικά βιβλία γενικού περιεχομένου  ηλεκτρονικά βιβλία σχετικά με το project  ηλεκτρονικές γραμματικές-λεξικά  θέματα εξετάσεων ΚΠΓ  εκπαιδευτικά παιχνίδια-βίντεο  φωτοτυπίες του μαθήματος Περιγράψτε τι σας άρεσε περισσότερο ______________________________________________________________ ______________________________________________________________ Περιγράψτε τι δεν σας άρεσε ______________________________________________________________

Βιβλιογραφία Γλέζου, Κ. & Γρηγοριάδου, Μ. (2010) Ελληνικά Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Κοινωνικά Δίκτυα. Παρουσίαση στο 2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας (Βέροια-Νάουσα, 23,24,25 Απριλίου 2010). Greenhow, C. (2008) Educational Benefits Of Social Networking Sites.Retrived 17/06/2013 from: http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080620133907.htm Hargadon, S. (2009). Educational Networking. Retrieved 16/06/2013 from: http://www.educationalnetworking.com/ http://www.educatorstechnology.com/2012/05/teachers-comprehensive-guide-to-use-of.html