Κεφάλαιο 1 Ο τομέας της Πληροφορικής στη σύγχρονη κοινωνία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνολογίες Internet Υπηρεσίες & Εφαρμογές Τμήμα 1I-ΙΝΠ01 – Web Design / Development Κωνσταντίνος Σαπουντζής.
Advertisements

Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΖΩΗ
Εφαρμογές της Πληροφορικής και Πληροφοριακά συστήματα
Διαδικαστικά Ώρες γραφείου Υπενθύμιση
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
Τηλεϊατρική Η χρήση τηλεπικοινωνιών, ακουστικών, οπτικών και άλλων, και οι τεχνολογίες επεξεργασίας ηλεκτρονικών πληροφοριών για την παροχή υπηρεσιών υγείας.
ΕΠΛ 001: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Εφαρμογές της Πληροφορικής.
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
ΡΟΗ Υ: ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ιστορία του Ιντερνετ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ.
1 “ Η Καινοτομία στα συστήματα παραγωγής.” Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Καθηγητής Γιώργος Τσιότρας.
Εφαρμογές της Πληροφορικής στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Είδη των Υπολογιστών Χρήστος Μουρατίδης.
Κεφάλαιο 2 Η τεχνολογία μεταβάλλεται  Η τεχνολογία είναι δυναμική 1  Οι μεταβολές σχετίζονται κυρίως με τους Η/Υ.
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Η Πληροφορική στην εκπαίδευση στην ψυχαγωγία και στον πολιτισμό
Διάλεξη 1: Εισαγωγή στην Κοινωνία της Πληροφορίας 1.1 Ένας νέος κόσμος γεννιέται. 1.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της ΚτΠ. 1.3 Το εμπορικό προϊόν πληροφορία.
Νίκος Σαριδάκης,Φ Κακλαμάνης, Α. Στασής1 ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Προτεραιότητες για την ταχύτερη ανάπτυξη της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στη.
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
Π. Μαυρογένης Εφαρμογές πληροφορικής τεχνολογίας που καλύπτουν ένα ευρύ τομέα επιχειρησιακών αναγκών του ξενοδοχείου ΣΤΟΧΟΙ Ο μαθητής να: Ονομάζει τις.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Δίκτυα & Ε π ικοινωνία Υ π ολογιστών Διάλεξη 7 η -
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ο τομέας της Πληροφορικής
Εφαρμογές Πληροφορικής
Κεφάλαιο 4 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1 Βασικές κατηγορίες Η/Υ Υπέρ-υπολογιστές Σχεδιασμό αυτοκινήτων, ειδικά εφέ ταινιών Μεγάλης υπολογιστικής ισχύος Επεξεργάζονται ταχύτατα τεράστιο όγκο.
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δίκτυα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Ιστορική αναδρομή Οι υπολογιστές στη ζωή μας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο Βασικές έννοιες της Πληροφορικής Κώδικες αναπαράστασης.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΖΕΥΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Β’ ΑΘΗΝΑΣ 2ο ΕΠΑΛ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ & ΣΕΚ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ Γραμματική.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές; ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ α’ γυμνασίου.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
1 Ιστορία των Υπολογιστών. 2 ΙΣΤΟΡΙΑ: Πολύ-πολύ Παλιά... Άβακας (5000π.Χ.) Κίνα, Μεσοποταμία Η ελληνική συμβολή: ο μηχανισμός των Αντικυθήρων (87π.Χ.)
Η Χρήση των Φορητών Συσκευών όπως το Έξυπνο Κινητό Τηλέφωνο (Smartphone), η Φορητή Ταμπλέτα (Tablet) & ο Φορητός Η/Υ (Notebook) στην Καθημερινή Κλινική.
Εισαγωγή στου Η/Υ Ενότητα 3: Η εξέλιξη των υπολογιστικών μηχανών του Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
[1] Στόχοι Να ορίσουμε τι είναι υπολογιστικό σύστημα και να απαριθμήσουμε τα στρώματά του. Να ορίσουμε τι είναι τα δεδομένα εισόδου, τι είναι το πρόγραμμα.
Κεφάλαιο 10: Υπηρεσίες και εφαρμογές Διαδικτύου
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Γνωριμία με το Διαδίκτυο
Εικόνα 4.2: Από το ρόπαλο στο ποντίκι: χρόνια διαφορά
Δεβρίκης Κωνσταντίνος ΠΕ19
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ»
Υπηρεσίες και εφαρμογές Διαδικτύου
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Α Π Λ Η Ρ Ο Φ Ο Ρ Ι Κ Ω Ν Σ Υ Σ Τ Η Μ Α Τ Ω Ν
Στα διάφορα επαγγέλματα
Κατηγορίες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Η/Υ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1 Ο τομέας της Πληροφορικής στη σύγχρονη κοινωνία 1.1 Ιστορική αναδρομή. 1.2 Βασικές έννοιες. 1.3 Κατηγορίες Υπολογιστικών συστημάτων. 1.4 Οι εφαρμογές της πληροφορικής. 1.5 Το μέλλον της πληροφορικής. 1.6 Το μέλλον της Κοινωνίας.

1.1 Ιστορική αναδρομή Υπολογιστικές μηχανές 2000 π.Χ. Ανακάλυψη του άβακα 1642 μ.Χ Pascal (+) tax calculation machine 1842 Babbage, programmable analytical machine 1939 Atanasoff - Berry, first digital computer 1941 Alan Turing, Automatic Computer Engine (ACE) Επεξεργασία 25.000 χαρακτήρων το δευτερόλεπτο, σπάζοντας κωδικούς επικοινωνίας Γερμανών

Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Συστήματα Πρώτης γενιάς,1946-1953 (Χρήση ηλεκτρονικών λυχνιών) 1946 ENIAC, ο πρώτος Η/Υ που κατασκευάστηκε από το Παν/μιο της Πενσυλβάνια 1951 Eckert, Mauchly, build UNIVAC 1 general purpose computer Συστήματα Δεύτερης γενιάς, 1952-1963 (χρήση transistors και γλωσσών προγραμματισμού). 1954 TRADIC, ο πρώτος υπολογιστής αυτής της γενιάς κατασκευάστηκε στα εργαστήρια της Bell 1958 IBM, IBM 7090 first to use transistor 1958 Seymour Cray, first all transistor computer Συστήματα τρίτης γενιάς, 1962-1975 (Χρήση ολοκληρωμένων κυκλωμάτων μικρής και μεσαίας κλίμακας ολοκλήρωσης- λειτουργικά συστήματα) 1972 CDC-7600, IBM 360/91, Illiac IV, 1975 Altair, first microcomputer, Cray-1, first supercomputer

Συστήματα τέταρτης γενιάς, 1972-2000, Χρήση ολοκληρωμένων κυκλωμάτων μεγάλης και πολύ μεγάλης κλίμακας (LSI, VLSI) 1977 Wozniac & Jobs, found Apple 1981 IBM, IBM PC 1984 Apple Macintosh: Το πρώτο γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας Η/Υ με χρήστη 1994 CERN, http (Ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ απομακρυσμένων Η/Υ), WWW 1996 Sun, Java Συστήματα πέμπτης γενιάς, 2000 - …. Παράλληλη επεξεργασία, ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης,Κβαντικοί υπολογιστές,

Σχηματικό διάγραμμα της λειτουργίας ενός Η/Υ 1.2 Βασικές έννοιες Η έννοια της πληροφορικής: Σύνολο μεθόδων για την συλλογή, ταξινόμηση, μετάδοση και χρήση πληροφοριών είναι άμεσα επεξεργάσιμες με την βοήθεια των Η/Υ Η έννοια του υπολογιστή Μια συσκευή η οποία έχει την δυνατότητα εκτέλεσης αριθμητικών και λογικών πράξεων με πολύ μεγάλη ταχύτητα Αποθήκευσης και ανάκλησης δεδομένων Σχηματικό διάγραμμα της λειτουργίας ενός Η/Υ

Τι είναι δεδομένα; Τα δεδομένα αναπαριστούν ακατέργαστα στοιχεία (αριθμοί - γράμματά ή και συνδυασμός αυτών) Δεδομένα: Όνομα : Σωκράτης Παπάς Επάγγελμα: Δάσκαλος Τόπος γέννησης Αθήνα. Έτος γέννησης: 1940 Τι είναι πληροφορία; Επεξεργασμένα δεδομένα τα οποία παρουσιάζονται με συγκεκριμένο τρόπο, σε μορφή αξιοποιήσιμη για τον χρήστη προκειμένου να πάρει μια απόφαση Πληροφορία: Ο Κος Σ.Παπάς γεννήθηκε στην Αθήνα, είναι Δάσκαλος και η ηλικία του είναι 61ετών.

Η έννοια του προγράμματος; Το σύνολο των κανόνων ή των οδηγιών στις οποίες βασίζεται ένας υπολογιστής προκειμένου να εκτελέσει μια συγκεκριμένη εργασία. Το σύνολο των προγραμμάτων αποτελούν το λογισμικό του συστήματος,(Software). Η έννοια του προγραμματισμού; Η διαδικασία συγγραφής και εισαγωγής των κανόνων του προγράμματος στους Η/Υ. Ο προγραμματιστής είναι ο εκείνος ο οποίος υλοποιεί την διαδικασία συγγραφής και εισαγωγής κανόνων. Η έννοια του υλικού των υπολογιστών (Hardware) Τα ηλεκτρονικά και μηχανικά τμήματα από τα οποία αποτελείται ένα Η/Υ Η έννοια του Δικτύου των υπολογιστών Όταν διασύνδεουμε δύο ή περισσότερους Η/Υ προκειμένου να ανταλλαγούν δεδομένα μεταξύ τους, τότε έχουμε την δημιουργία δημιουργία ενός δικτύου υπολογιστών

Παράδειγμα ενός δικτύου Υπολογιστών

1.3 Κατηγορίες υπολογιστικών συστημάτων Προσωπικοί Υπολογιστές (Personal Computers, PC) Βασίζονται στους μικροϋπολογιστές (microcomputers) Χρησιμοποιούνται από ένα άτομο στο γραφείο ή το σπίτι Διαθέτουν περιορισμένες υπολογιστικές δυνατότητες. Π.χ Laptop, notebook, desktop, tower, network computer etc) Οι μίνι-υπολογιστές (minicomputers) Υποστηρίζουν ένα σύνολο χρηστών Διαθέτουν αυξημένες υπολογιστικές δυνατότητες Χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις για επεξεργασία πληροφοριών Mainframes, Supercomputers Μπορούν να υποστηρίξουν εκατοντάδες χρήστες ταυτόχρονα Διαθέτουν ισχυρότατες υπολογιστικές δυνατότητες Χρησιμοποιούνται σε ιδιαίτερα απαιτητικές εφαρμογές (μετεωρολογία) Απαιτούν δαπανηρό περιβάλλον υποστήριξης

1.4 Οι εφαρμογές της πληροφορικής Βιομηχανία CAD (Computer Aided Design) CAE (Computer Aided Engineering) CAM (Computer Aided Manufacturing) Ρομποτική

Αεροδιαστημική Αποστολές Apollon (κούρσα προς τη Σελήνη) Αεροσκάφη Fly-by-wire

Εκπαίδευση Νέες δυνατότητες αλληλεπίδρασης του εκπαιδευ-όμενου/ης με το υλικό εκπαίδευσης (π.χ. εξομοιωτές πτήσης, εικονική πραγματικότητα) Νέες δυνατότητες απόκτησης εκπαιδευτικού υλικού (on-line libraries) Εκπαίδευση από απόσταση (Distance Learning)

Δίκτυο Τηλεϊατρικής στην περιφέρεια Ηπείρου Υγεία Νέες διαγνωστικές τεχνολογίες (π.χ. μαγνητική τομογραφία) Τηλεϊατρική (προσφορά υπηρεσιών υγείας από απόσταση) Ιατρικό ιστορικό σε ηλεκτρονική μορφή Προσθετική - Ρομποτική Παράδειγμα: Δίκτυο Τηλεϊατρικής στην περιφέρεια Ηπείρου

Εργασιακές Σχέσεις Ηλεκτρονικά γραφεία ευρέσεως εργασίας Τηλε-εργασία Πολιτισμός Ιδεατά μουσεία (π.χ. μουσείο Λούβρου) Ιδεατές βιβλιοθήκες (π.χ. βιβλιοθήκη του Βατικανού, βιβλιοθήκη του Κογκρέσου) Ψυχαγωγία Ηλεκτρονικά παιχνίδια Οπτικά εφέ (σινεμά, διαφήμιση) Ηλεκτρονική μουσική, επεξεργασία ήχου Αναβάθμιση ποιότητας οπτικοακουστικών μέσων με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων αποθήκευσης (π.χ. CDs, digital tapes) Νέες υπηρεσίες ψυχαγωγίας (video on demand)

Δημόσια Διοίκηση Εξάσκηση αποτελεσματικότερου ελέγχου (π.χ. φοροδιαφυγή) Βελτίωση παρεχομένων υπηρεσιών Ηλεκτρονικό Εμπόριο Ηλεκτρονικές συναλλαγές ανάμεσα σε εταιρείες (χρηματιστήριο) Ηλεκτρονικό πορτοφόλι Μεταφορές Συστήματα κράτησης θέσεων Βελτίωση της ασφάλειας των μεταφορών (π.χ. συσκευές ανίχνευσης εμποδίων, πεζών, κλπ) Συστήματα αυτόματης πλοήγησης Στρατιωτικές εφαρμογές Κατασκοπευτικοί δορυφόροι ,Έξυπνα όπλα (π.χ. πύραυλοι Cruise), Υποκλοπές πληροφοριών, Κρυπτογραφία

1.5 Το μέλλον της πληροφορικής Κβαντικοί υπολογιστές Υποφορητοί υπολογιστές Φορετοί υπολογιστές Έξυπνα ρούχα Δορυφορικό Internet Ψηφιακή τηλεόραση Εικονική πραγματικότητα ……...

1.6 Το μέλλον της Κοινωνίας Ο νέος ψηφιακός πολιτισμός VS Οργουελικές καταστάσεις Η κοινωνία της Πληροφορίας Η κοινωνία της αποξένωσης

CITIZEN vs NETIZEN

CITIZEN VS NETIZEN 7:00 Το ξυπνητήρι χτυπά 9:00 Ένα λεπτό άρωμα καφέ με ξυπνάει 9:15 Ενημερώνομαι για τα νέα της ημέρας στο διαδίκτυο, ακούγοντας την μουσική της αρεσκείας μου από τα ενσωματωμένα μεγάφωνα. 10:00 Ελέγχω το ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο. 10:30 Αρχίζω την εργασία μου στον Η/Υ 11:30 ενημερώνομαι για το χρηματιστήριο και διενεργώ τραπεζική συναλλαγή μέσω του διαδικτύου. 12:30Μέσω τηλεδιάσκεψης συμμετέχω σε προγραμματισμένη σύσκεψη μιας εκ των πολλών εταιριών που συνεργάζομαι. … 17:30Κάνω Searching στο διαδίκτυο ……Κλείνω τον υπολογιστή μου …Ήταν μια κουραστική ημέρα 7:00 Το ξυπνητήρι χτυπά 7:15 Παίρνω το πρωινό μου διαβάζω την εφημερίδα 7:45 Πάω στη δουλειά μου 8:15 Χτυπάω κάρτα 8:30Παίρνω τα γράμματα μου. 9:00Μέσω του Η/Υ γράφω κείμενα και επεξεργάζομαι αριθμούς, διαγράμματα. 12:30 Πηγαίνω στη τράπεζα και τακτοποιώ τους λογαριασμούς μου 16:00 Σχολάω από τη δουλειά 16:30 Επιστρέφω στο σπίτι