Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χάραξη του μεσημβρινού και εύρεση του αληθή βορρά
Advertisements

Οι Η/Υ στον κινηματογράφο
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Το ηλιακό σύστημα και η Γη
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Με πόσο ...τρέχει η Γη; Κοίταξε για λίγο έξω από το παράθυρό σου και προσπάθησε να απαντήσεις σε αυτή την ...απλή ερώτηση: Με πόσο τρέχει η Γη; Τρελό! 
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
Ημέρα Ο Ήλιος φωτίζει την γη όπως ένας φακός μια υδρόγειο σφαίρα. Επειδή η Γη είναι σφαιρική και περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της και δεν φωτίζεται.
Η γη περιφέρεται γύρω… …από τον ήλιο … γύρω από τον άξονά της
ΓΕΩΛΟΓΙΑ Η ΓΗ ΣΠΥΡΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Οι κινήσεις της γης. Η ημέρα και η νύχτα. Οι εποχές του έτους
Μίτωση Μοντέλο Driver. Φάση προσανατολισμού Η συνέχιση της ζωής στηρίζεται στο γεγονός ότι τα κύτταρα διαιρούνται. Για το λόγο αυτό η μελέτη της διαίρεσης.
Παρατηρησιακή Αστροφυσική – Μέρος Α΄
Επιστήμη, Τεχνολογία και Πολιτισμός Science, Technology and Culture όπως: Επιστήμη, Τεχνολογία, Κοινωνία Science, Technology, Society και η Διδακτική των.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Στ’ Δημοτικού. Κεφάλαιο 1: Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης Η Γη είναι ένα ουράνιο σώμα. Το σχήμα της είναι σχεδόν σφαιρικό, ελαφρά συμπιεσμένο.
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Η Σελήνη είναι ο μοναδικός φυσικός δορυφόρος της Γης και ο πέμπτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του ηλιακού συστήματος. Πήρε το όνομά του από την Σελήνη,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΜΕΤΣΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ 1.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Ερωτηματολόγιο Φύλλο Εργασίας
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Ο άξονας και η περιστροφή της Γης – Ημέρα και Νύχτα
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΛΑΒΑΣΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Προσχολική Παιδαγωγική
ΟΝΟΜΑ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ_4727 ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΔΡΙΑΝΑ_4730
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Βασικες Εννοιες Φυσικών Επιστημών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ- ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών Διδάσκουσα: Χρηστίδου Βασιλεία Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών: Ζώπτου Χριστίνα, Τσίκου Μαρία, Σουμπενιώτη Κωνσταντίνα Εξάμηνο: 5ο

Μικροδιδασκαλία Θέμα Διδασκαλίας : Εναλλαγή μέρας και Νύχτας Ενότητα: Παιδί και Περιβάλλον (Φυσικό) Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσικό Περιβάλλον Και Αλληλεπίδραση Τίτλος Δραστηριότητας: Μαθαίνοντας για την μέρα και τη νύχτα Διάρκεια: 45’

Αντιλήψεις των παιδιών - Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν: Οι αντιλήψεις των παιδιών τις οποίες θα προσπαθήσουμε να αναδομήσουμε είναι : α) ότι η Γη είναι σταθερή και δεν περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της, β) ότι ο ήλιος κινείται γύρω από τη Γη και δεν είναι σταθερός.

Στόχοι: Να διατυπώσουν τις ιδέες τους για τη μέρα και τη νύχτα και την επαναλαμβανόμενη εναλλαγή τους Να χρησιμοποιούν μοντέλα αναπαράστασης της Γης και της κίνησής της γύρω από τον εαυτό της Να περιγράψουν την εναλλαγή μέρας και νύχτας και να αντιληφθούν ότι οφείλεται στη περιστροφή της Γης περί τον άξονα της Να αντιληφθούν την επαναληπτικότητα (μοτίβο) του φαινομένου της εναλλαγής μέρας και νύχτας

Εποπτικά μέσα: Βίντεο κινουμένων σχεδίων ( http://www.youtube.com/watch?v=MRuURW_UXfw ) Η/Υ( για την αναπαραγωγή του βίντεο) Υλικά δραστηριότητας: Υδρόγειος σφαίρα Λάμπα Κουκλάκια Κάρτες Ντέφι

Παρουσίαση των σταδίων διαδικασίας της δραστηριότητας : α. Στάδιο Προσανατολισμού: (5’ ) Ο/Η νηπιαγωγός έχει τοποθετήσει στη γωνιά της παρεούλας δυο κουκλάκια που απεικονίζουν τους 2 πρωταγωνιστές-κινούμενα σχέδια από ένα στιγμιότυπο του βίντεο της Pixar σχετικά με την εναλλαγή μέρας και νύχτας, που θα προβάλει στη συνέχεια. Τους λέει ‘ Αυτοί είναι οι δύο φίλοι μας για σήμερα, ο Πωλ και ο Τομ.. Θα δούμε την ιστορία τους στο βίντεο που ακολουθεί’. Καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής ο/η νηπιαγωγός σταματάει το βίντεο σε συγκεκριμένα σημεία που θεωρεί σημαντικά και κάνει ερωτήσεις στα παιδιά.

β. Στάδιο ανάδειξης ιδεών: (10’ ) O/Η Νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά: Τα δύο κινούμενα σχέδια είναι ίδια; Τι διαφορετικό βλέπετε; Τι δείχνει ο Τομ στον Πωλ; Έχετε δει πυροτεχνήματα; Πότε βλέπουμε πυροτεχνήματα τη μέρα ή τη νύχτα; Τι δείχνει ο Πωλ στον Τομ; Έχετε δει ουράνιο τόξο; Πότε το είδατε τη μέρα ή τη νύχτα;

Ο Πωλ και ο Τομ ζουν σε διαφορετικές χώρες, ο Πωλ ζει στην Ελλάδα ενώ ο Τομ στην Αμερική. Όπως είδαμε στο βίντεο όταν ο Πωλ ξυπνάει, ο Τομ ακόμα κοιμάται. Άρα, όταν στην Ελλάδα είναι μέρα, στην Αμερική είναι μέρα ή νύχτα; Γιατί πιστεύετε ότι γίνεται αυτό; Πώς νομίζετε ότι αλλάζει η μέρα και γίνεται νύχτα και μετά ξανά μέρα; Που πηγαίνει ο ήλιος το βράδυ;

γ. Στάδιο αναδόμησης: (10’ ) Ο/Η Νηπιαγωγός τοποθετεί πάνω σε ένα θρανίο μία υδρόγειο σφαίρα με πολιτικό χάρτη και ένα κίτρινο σφαιρικό φωτιστικό τοποθετημένα σε κάποια απόσταση μεταξύ τους. Ο/η νηπιαγωγός ζητά αρχικά από τα παιδιά να αναγνωρίσουν τη γη και τον ήλιο Στη συνέχεια περιστρέφει αργά την υδρόγειο γύρω από τον άξονα της συζητώντας με τα παιδιά για την περιστροφή της γης γύρω από τον εαυτό της. Συγκεντρώνονται όλα τα παιδιά γύρω από την υδρόγειο και με τη βοήθεια του/της νηπιαγωγού βρίσκουν την Ελλάδα και τοποθετούν πάνω της μια μικρογραφία του Πωλ έπειτα βρίσκουν την Αμερική και αντίστοιχα τοποθετούν τον Τομ.

Ο /Η Νηπιαγωγός ανάβει τη λάμπα έτσι ώστε να φωτίζεται η Ελλάδα και ρωτάει ‘Για κοιτάξτε πού φωτίζει ο ήλιος; Εμείς είμαστε σε αυτό το μέρος, συμφωνείτε; Υπάρχει κάποιος που διαφωνεί; Πιστεύετε ότι στην Ελλάδα είναι μέρα ή νύχτα; ’ Ο/Η Νηπιαγωγός περιστρέφει την υδρόγειο και την τοποθετεί σε σημείο όπου φωτίζεται η Αμερική και εμφανώς όχι η Ελλάδα. Οδηγεί τα παιδιά με τις παρακάτω ερωτήσεις προς την εκδοχή της νύχτας στην Ελλάδα. ‘Τώρα πού φωτίζει ο ήλιος; Πιστεύετε ότι στην Αμερική είναι μέρα ή νύχτα; Στην Ελλάδα τι πιστεύετε ότι είναι τώρα;’ ‘Την ώρα που ο ήλιος φωτίζει τη Γη τον βλέπουμε να κινείται τι πιστεύετε ότι συμβαίνει;’

δ. Στάδιο εφαρμογής νέων ιδεών (10’ ) Σε αυτό το στάδιο ο/η νηπιαγωγός προσπαθεί να χρησιμοποιήσει και να επεκτείνει τις νέες γνώσεις σε καταστάσεις από την καθημερινή ζωή των παιδιών. Ο/η νηπιαγωγός δείχνει στα παιδιά κάρτες με εικόνες από καθημερινές συνήθειες των παιδιών που είναι χαρακτηριστικές και εύκολα αναγνωρίσιμες σχετικά με την ημέρα και τη νύχτα. Ο/Η νηπιαγωγός προτρέπει τα παιδιά να σχηματίσουν ένα μοτίβο με τις ενέργειες που κάνει ο Πωλ κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας αλλά σε σχέση με το χρόνο( δηλ. τις ενέργειες και της επόμενης μέρας και της επόμενης νύχτας ώστε να κατανοήσουν την επαναληπτικότητα του φαινομένου). Στη συνέχεια κάνει το ίδιο χρησιμοποιώντας τις ίδιες κάρτες για την καθημερινότητα του Τομ.

ε. Στάδιο ανασκόπησης (αξιολόγησης) (10’ ) ε. Στάδιο ανασκόπησης (αξιολόγησης) (10’ ) Ο/η νηπιαγωγός προτείνει στα παιδιά να παίξουν ένα παιχνίδι ρόλων προσομοιώνοντας το φαινόμενο της εναλλαγής μέρας-νύχτας. Ο/Η νηπιαγωγός χωρίζει τα παιδιά σε ομάδες. Ένα παιδί θα παριστάνει τον ήλιο Δυο ζευγάρια εναλλάξ θα παριστάνουν τη γη ενώ είναι πιασμένα πλάτη πλάτη Οι υπόλοιποι θα είναι κριτές. Το κάθε ζευγάρι περιστρέφεται ρυθμικά γύρω από τον εαυτό του ενώ ακούγεται ο ήχος από το ντέφι. Όταν ο ήχος σταματάει τα ζευγάρια σταματάνε να κινούνται και όποιο παιδί βλέπει το παιδί- ήλιο φωνάζει "μέρα" ενώ όποιο παιδί δεν τον βλέπει φωνάζει "νύχτα". Τα υπόλοιπα παιδιά που θα έχουν το ρόλο του ‘κριτή’ και θα ελέγχουν αν το ζευγάρι αναπαριστά σωστά το φαινόμενο

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ! Ζώπτου Χριστίνα, Τσίκου Μαρία, Σουμπενιώτη Κωνσταντίνα ΤΕΛΟΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ! Ζώπτου Χριστίνα, Τσίκου Μαρία, Σουμπενιώτη Κωνσταντίνα