ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Ανάλυση Ανταγωνισμού.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Μελέτη Περίπτωσης της φαρμακευτικής εταιρίας Olvos Science
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
SWOT ANALYSIS.
Μάθημα: Χωροταξία, «Παρουσίαση της ανάλυσης SWOT»
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
 Σμίκρυνση της αγοράς σε αξίες και όγκο  Προβλήματα Ρευστότητας  Μείωση Περιθωρίων  Μακροχρόνιες Συνθήκες.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ ΔΡ. Α. ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ ΤΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:  ΓΙΟΥΒΑΝΕΖΑ ΕΛΕΝΗ Α.Μ.420  ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΖΩΗ Α.Μ.479  ΣΠΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ.409  ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Διάλεξη 3η Προσανατολισμός Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα «Γιατί Αποτυγχάνουν οι Εταιρίες/επιχειρήσεις;» Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Επιχειρηματική / Εταιρική Στρατηγική (Corporate Strategy)
Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Α’
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στρατηγική είναι η κατεύθυνση (direction) και ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Στρατηγική είναι η κατεύθυνση (direction) και το εύρος και είδος δραστηριοτήτων (scope) μιας επιχείρησης μακροπρόθεσμα, η οποία εξασφαλίζει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση, μέσω της διάταξης των πόρων της μέσα σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, με στόχο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των αγορών και να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των βασικών ομάδων ενδιαφερομένων. Πηγή: Johnson G., K. Scholes and R. Whittington, 2008

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ Resource Base View(RBV) - Θεωρία των Πόρων «Εστιάζεται στην άποψη ότι οι πόροι μιας επιχείρησης για να μπορέσουν να αποφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα διαρκείας, πρέπει να είναι πολύτιμοι, σπάνιοι, αμίμητοι και αναντικατάστατοι».

Υλικοί Πόροι (tangible) ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Άυλοι Πόροι (intangible). Τεχνολογικοί πόροι Τεχνολογική ικανότητα (παντέτες, εμπορικά σήματα, δικαιώματα ευρεσιτεχνίας, εμπορικά μυστικά) Γνώση απαραίτητη για να υλοποιηθούν τα παραπάνω. Πόροι καινοτομίας Εργαζόμενοι με σημαντικές ικανότητες Ερευνητικές εγκαταστάσεις Φήμη (reputation) Φήμη μεταξύ των πελατών ( brandname, αντιλαμβανόμενη ποιότητα προϊόντων, διάρκεια και αξιοπιστία) Φήμη μεταξύ των προμηθευτών (για αποτελεσματική, υποστηρικτική και αμοιβαία ωφέλιμη συνεργασία και υποσχέσεις. Υλικοί Πόροι (tangible) Χρηματοοικονομικοί πόροι H δανειοληπτική ικανότητα. Η ικανότητα να δημιουργήσει εσωτερικά κεφάλαια. Φυσικοί πόροι Η τοποθεσία. Η αρτιότητα του εξοπλισμού. Η πρόσβαση σε πρώτες ύλες. Ανθρώπινοι πόροι Η εκπαίδευση, εμπειρία, κρίση, εξυπνάδα, ενόραση, προσαρμοστικότητα, αφοσίωση των εργαζομένων της επιχείρησης. Οργανωτικοί πόροι Η δομή της επιχείρησης, τα συστήματα προγραμματισμού ελέγχου και συντονισμού.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Μίκρο Περιβάλλον(5F-Porter, SWOT) Μάκρο Περιβάλλον (PEST) ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ «Θεμελιώδεις Ικανότητες, Δομές, Πόροι, Κουλτούρα» ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΔΡΑΣΗΣ (FEEDBACK)

Ανάλυση Μάκρο-Περιβάλλοντος

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Για τη μελέτη των διαστάσεων του Ευρύτερου-Μάκρο Περιβάλλοντος χρησιμοποιείται η ανάλυση PEST-DG:

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Διαμόρφωση Στρατηγικής με Βάση τους Πόρους και τις Ικανότητες ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Διαμόρφωση Στρατηγικής με Βάση τους Πόρους και τις Ικανότητες

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Γιατί η στρατηγική πρέπει να βασίζεται σε πόρους και ικανότητες; Όταν το εξωτερικό περιβάλλον μεταβάλλεται ραγδαία, πιθανόν οι εσωτερικοί πόροι και οι ικανότητες να προσφέρουν στην επιχείρηση μια πιο σταθερή βάση για την ανάπτυξη στρατηγικής, από ότι η προσαρμογή στην αγορά. Οι πόροι και οι ικανότητες είναι πρωταρχικές πηγές κερδοφορίας

Ανάλυση Δυνάμεων Αδυναμιών, Ευκαιριών, Απειλών ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ανάλυση Δυνάμεων Αδυναμιών, Ευκαιριών, Απειλών (SWOT Analysis)

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT ΑΝΑΛΥΣΗ Strengths - Δυνάμεις Weaknesses - Αδυναμίες τι πλεονεκτήματα έχουμε ; τι θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε ; τι κάνουμε καλά ; τι δεν κάνουμε καλά ; σε ποιους σχετικούς πόρους έχουμε πρόσβαση ; τι θα πρέπει να αποφύγουμε ; τι βλέπουν οι άλλοι ως ισχυρό χαρακτηριστικό μας ; Opportunities – Ευκαιρίες Threats - Απειλές ποιες είναι οι καλές ευκαιρίες που διαβλέπουμε ; τι εμπόδια αντιμετωπίζουμε ; ποιες είναι οι ενδιαφέρουσες τάσεις που γνωρίζουμε ; τι κάνει ο ανταγωνισμός ; αλλάζουν οι απαιτήσεις για το περιεχόμενο της δουλειάς μας ;

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ SWOT ΑΝΑΛΥΣΗ Strengths - Δυνάμεις Weaknesses - Αδυναμίες Τεχνολογικά αναπτυγμένος κλάδος Μεγάλος υφιστάμενος ανταγωνισμός Πληθώρα προμηθευτών Ισχυρά brand name στον κλάδο Πληρότητα καταλόγου προϊόντων Αμφίβολη ασφάλεια του διαδικτύου Παρεχόμενες επιδοτήσεις από το κράτος Δυσπιστία υποψήφιων επενδυτών Προϊόντα που δεν είναι ορατά στον πελάτη) Opportunities - Ευκαιρίες Threats - Απειλές Διάδοση του Ηλ. Εμπορίου Δυσκολία εύρεσης καταναλωτικού κοινού προσιτές τιμές Δυσπιστία χρηστών για e-συναλλαγές Χαμηλό κόστος διείσδυσης Αδυσώπητος πόλεμος τιμών Εξοικείωση χρηστών με το μέσο Μεγάλο κόστος για διαφήμιση Μηδενικό κόστος τήρησης αποθέματος Υψηλά λειτουργικά έξοδα

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT ANALYSIS APPLE Πλεονεκτήματα 1. Καινοτόμα και υψηλής ποιότητας προϊόντα τεχνολογίας , όπως το iPod, το iPhone, iPad και Mac 2. Παγκοσμίως αναγνωρισμένη επωνυμία 3. Μεγάλο τμήμα των πιστών πελατών της "κουλτούρας της Apple" 4. Ισχυρό Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης 5. Καταστήματα λιανικής πώλησης που παρέχουν τα εντυπωσιακά προϊόντα και την το λογισμικό 6. Ισχυρή παρουσία στην κατηγορία της εκπαίδευσης Αδυναμίες 1. Η αποτυχία των δύο αξιοσημείωτων προϊόντων και συγκεκριμένα του Mac Mini και της Apple TV 2. Μικρότερο μερίδιο αγοράς και υψηλότερη τιμή σε σύγκριση με τη Microsoft και άλλους ανταγωνιστές 3. Η απόφαση να περιορίσει το iPhone σε έναν ενιαίο φορέα δεν ήταν δημοφιλής σε πολλές αγορές σε ολόκληρο τον κόσμο Ευκαιρίες 1. Καλή σχέση μέσω κοινοπραξίας με άλλες μεγάλες εταιρείες σε συνδυασμό να φέρει στο φως νέα "χτυπήματα" 2. Η συνεχής ανάπτυξη της βιομηχανίας των υπολογιστών και κινητών. 3. Περισσότερη διεθνής επέκταση, σε χώρες όπως η Ασία 4. Η αύξηση της ζήτησης της online μουσικής και άλλων εφαρμογών 5. Αναπτυσσόμενη αγορά των "Πράσινων" και ενεργειακά αποδοτικών προϊόντων Απειλές 1. Ο ανταγωνισμός στην τεχνολογία με άλλους γίγαντες της βιομηχανίας των υπολογιστών όπως η Dell, HP, Lenovo και γίγαντες της βιομηχανίας κινητής τηλεφωνίας όπως η Nokia 2. Ακριβά προϊόντα σε σύγκριση με άλλους ανταγωνιστές, όπως η Dell, η Nokia, η Microsoft 3.Υψηλό αποτέλεσμα υποκατάστασης του προϊόντος στην καινοτόμο και ανταγωνιστική αγορά της τεχνολογίας 5. Ασυμβίβαστο με την πλατφόρμα των Windows

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ανάλυση PEST και ανάλυση SWOT 􀂉και τα δύο εργαλεία αποτυπώνουν όψεις της υφιστάμενης κατάστασης 􀂉η ανάλυση PEST εκτείνεται σε ένα ευρύτερο επιχειρησιακό πεδίο, που αποτελεί το ενδιαφέρον περιβάλλον 􀂉η ανάλυση SWOT επικεντρώνεται σε μια συγκεκριμένη επιχειρησιακή μονάδα, υποδομή, αλλαγή, δράση κ.ο.κ. 􀂉συνήθως τα ευρήματα της ανάλυσης PEST μπορούν να προσανατολίσουν την ανάλυση SWOT 􀂉πάντοτε είναι σκόπιμες οι αναδράσεις επιβεβαίωσης

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Ιεράρχηση στρατηγικών SWOT στρατηγικές W-T : αμυντικές ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ιεράρχηση στρατηγικών SWOT στρατηγικές W-T : αμυντικές στρατηγικέςW-O : διορθωτικές στρατηγικές S-T :βελτιωτικές στρατηγικές S-Ο:φιλόδοξες

Εταιρική Στρατηγική Εταιρική στρατηγική: Οι κινήσεις που λαμβάνουν χώρα για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, μέσω της επιλογής και διαχείρισης ενός μίγματος επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, οι οποίες μπορεί να βρίσκονται σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους ή αγορές. Τρεις βασικές κατηγορίες: Α) Στρατηγικές Σταθερότητας (Stability/Consolidation) Β) Στρατηγικές Ανάπτυξης (Growth) Γ) Στρατηγικές Διάσωσης / Αναστροφής (Turnaround)

Α. Στρατηγικές Σταθερότητας (Consolidation Strategies) Γενικά Χαρακτηριστικά - Καμία σημαντική αλλαγή - Οι βασικές επιλογές της επιχείρησης εστιάζονται στη βελτίωση της απόδοσης (μείωση κόστους, καλύτερος έλεγχος) και στη διατήρηση του μεριδίου αγοράς - Συγκέντρωση των πόρων στις υπάρχουσες δραστηριότητες Κατηγορίες 1. Στρατηγική μη αλλαγής 2. Στρατηγική συγκομιδής κερδών (π.χ.μείωση διαφημ.εξόδων) 3. Στρατηγικό διάλειμμα (προσπάθεια σταθεροποίησης των επιτευχθέντων μέσω καλύτερου εσωτερικού ελέγχου) 4. Στρατηγική προσεκτικών βημάτων (εν αναμονή σημαντικών εξελίξεων στο εξωτερικό περιβάλλον)

Β. Στρατηγικές Επέκτασης και Ανάπτυξης (Ansoff’s Product - Market Matrix) 1. Κάθετη Ολοκλήρωση (Vertical Integration) 2. Οριζόντια Ολοκλήρωση (Horizontal Integration) 3. Διαφοροποίηση (Diversification) α. Συσχετισμένη (Related ή Concentric Diversification) β. Ασυσχέτιστη (Unrelated Diversification/Conglomerates) 4. Συγκέντρωση- Διείσδυση Αγοράς (Market Penetration) 5. Ανάπτυξη Αγοράς (Market Development) 6. Ανάπτυξη Προϊόντων (Product Development)

Πότε ενδείκνυται η κάθετη ολοκλήρωση προς τα εμπρός ( Forward Integration ) Ακριβοί ή αναξιόπιστοι διανομείς των προϊόντων. Λίγοι διανομείς και/ή χαμηλής ποιότητας. Ο κλάδος αναπτύσσεται ραγδαία. Διαθέσιμοι χρηματοοικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι. Υπάρχουν πλεονεκτήματα σταθερής παραγωγής. Οι διανομείς απολαμβάνουν μεγάλα περιθώρια κέρδους. Μείωση κόστους διανομής και αποθήκευσης. Βελτίωση στο μάρκετινγκ ή απόκτηση τεχνολογίας. Ευκαιρία διαφοροποίησης των προϊόντων. Φραγμοί εισόδου.

Πότε Ενδείκνυται η Οριζόντια Ολοκλήρωση (Horizontal Integration) Η επιχείρηση ανταγωνίζεται σε μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία Αυξανόμενες οικονομίες κλίμακας προσφέρουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα Υπάρχουν οι πόροι και το ταλέντο να διοικηθεί αποτελεσματικά η νέα επιχείρηση Οι συγκεκριμένοι ανταγωνιστές έχουν προβλήματα , αλλά ο κλάδος πάει καλά

Πότε ενδείκνυται η Συσχετισμένη Διαφοροποίηση Μεταφορά ικανοτήτων Επένδυση που κάνει καλύτερη χρήση πόρων Βελτίωση σταθερότητας κερδών και πωλήσεων Η επιχείρηση ανταγωνίζεται σε κλάδο με μικρή ή καθόλου ανάπτυξη Ισορροπία ή συμπλήρωση γραμμής προϊόντων Η απόκτηση νέων, συσχετιζόμενων προϊόντων αυξάνει σημαντικά τις πωλήσεις των υπαρχόντων προϊόντων Νέα, συσχετιζόμενα προϊόντα μπορούν να προσφερθούν σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές Νέα, συσχετιζόμενα προϊόντα έχουν εποχιακές πωλήσεις συμπληρωματικές των υπαρχόντων προϊόντων Όταν τα προϊόντα της επιχείρησης βρίσκονται σε φάση φθίνουσα Η επιχείρηση έχει πολύ καλή ομάδα διοίκησης Επίτευξη μειωμένης φορολογίας Απόκτηση πληροφοριών τεχνολογίας (π.χ. software companies)

Πότε ενδείκνυται η Ασυσχέτιστη Διαφοροποίηση Ανάγκη επένδυσης πλεονασμάτων κεφαλαίων Η επιχείρηση ανταγωνίζεται σε κλάδο με φθίνουσα ανάπτυξη και κέρδη Δ ιασπορά κινδύνου Υπάρχουν οι πόροι και το διοικητικό ταλέντο για να ανταγωνιστεί η επιχείρηση σε ένα νέο κλάδο Σημαντική ευκαιρία απόκτησης μιας ασυσχέτιστης επιχείρησης Υπάρχει χρηματοοικονομική συνεργία (synergy) μεταξύ αποκτηθείσας και εξαγοράζουσας επιχείρησης Όταν οι αγορές για τα προϊόντα της επιχείρησης βρίσκονται σε φάση φθίνουσα Η μονοπωλιακή δύναμη τιμωρείται Φιλοδοξίες ισχυρών στελεχών

Παραδείγματα Επιχειρήσεων που διαθέτουν Ασυσχέτιστες Δραστηριότητες

Οι στρατηγικές ανάπτυξης

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ !