ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
 Σμίκρυνση της αγοράς σε αξίες και όγκο  Προβλήματα Ρευστότητας  Μείωση Περιθωρίων  Μακροχρόνιες Συνθήκες.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Τι είναι Διεθνοποίηση Επιχειρήσεων;  Οι επιχειρήσεις που ενεργοποιούνται στο διεθνή επιχειρηματικό χώρο διακρίνονται σε.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Τιμές Μεταφοράς.
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Επιχειρηματική / Εταιρική Στρατηγική (Corporate Strategy)
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
Η έννοια της επιχείρησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 7η ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ Υπεύθυνος Επιχειρείν Καλαμαριά, Μάιος 2011 ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ Εισαγωγή στη Στρατηγική των Επιχειρήσεων Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος Εταιρική Αποστολή – Όραμα – Φιλοσοφία Είδη Στρατηγικής Στρατηγικές Ανάπτυξης Στρατηγικές Διάσωσης – Αναστροφής Στρατηγικές Επίτευξης Συγκριτικού Πλεονεκτήματος Διεθνοποίηση Επιχειρήσεων ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 1. Τι είναι; Είναι ο καθορισμός των βασικών μακροχρόνιων στόχων και σκοπών μιας επιχείρησης, καθώς και η υιοθέτηση μιας σειράς πράξεων και ο προσδιορισμός των αναγκαίων μέσων για την πραγματοποίηση αυτών των σκοπών Η στρατηγική λαμβάνει υπόψη τις συνθήκες που επικρατούν στο εξωτερικό και εσωτερικό της περιβάλλον πριν καθορίσει την αποστολή της, του αντικειμενικούς στόχους, τις στρατηγικές της επιλογές και τον τρόπο υλοποίησης και αξιολόγησης αυτών ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 2. Τι περιλαμβάνει; ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Μίκρο, μάκρο) Διαμόρφωση Στρατηγικής Υλοποίηση Στρατηγικής Αξιολόγηση και Έλεγχος Στρατηγικής Αποστολή Αντικειμενικοί Στόχοι Στρατηγικές Πολιτικές Προγράμματα Προϋπολογισμοί Διαδικασίες Απόδοση ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Θεμελιώδεις ικανότητες, Αλυσίδα Αξίας, Δομές, Πόροι, Κουλτούρα) ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 3. Η σημασία της στρατηγικής Θέτει κατευθύνσεις Υποστηρίζει τη λήψη ομοιόμορφων αποφάσεων Συγκεντρώνει την προσπάθεια και συντονίζει δραστηριότητες Ορίζει την επιχείρηση και τη θέση της στον ανταγωνισμό Μειώνει την αβεβαιότητα Μπορεί να προσδώσει διατηρήσιμο συγκριτικό πλεονέκτημα ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 1. Τι είναι; Το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης είναι ο χώρος, όπου η διοίκηση της επιχείρησης πρέπει να αναζητεί ευκαιρίες και πιθανές απειλές Αποτελείται: Από το Ευρύτερο-μάκρο Περιβάλλον (που επηρεάζει κάθε επιχείρηση) Από το Ανταγωνιστικό Μίκρο Περιβάλλον (που επηρεάζει μόνο το συγκεκριμένο κλάδο που δραστηριοποιείται η επιχείρηση) ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 2. Το Ευρύτερο-μάκρο Περιβάλλον ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ - ΝΟΜΙΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 3. Τα επιμέρους στοιχεία του Ευρύτερου-μάκρο Περιβάλλοντος Οικονομικό ΑΕΠ, επιτόκιο, προσφορά χρήματος, πληθωριστικές τάσεις, ανεργία, μισθοί, τιμές, υποτίμηση/ανατίμηση νομίσματος, διαθεσιμότητα και κόστος ενέργειας Πολιτικό-Νομικό Νόμοι, φορολογία, προστασία περιβάλλοντος, ειδικά κίνητρα, κανονισμοί εμπορίου, πολιτική σταθερότητα Κοινωνικό Η θέση της γυναίκας στην εργασία, η διανομή του εισοδήματος, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, ο καταναλωτισμός, το επίπεδο μόρφωσης, η στάση απέναντι στην εργασία και τον ελεύθερο χρόνο Δημογραφικό Το μέγεθος του πληθυσμού και ο ρυθμός αύξησής του, ο μ.ο. ζωής, η ηλικιακή δομή, το εθνικό μίγμα, η διανομή του εισοδήματος, οι δημογραφικές τάσεις Τεχνολογικό Εθνικές δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη, βιομηχανικές δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη, προστασία ευρεσιτεχνιών, νέα προϊόντα, αυτοματισμοί Παγκόσμιο Άνοιγμα νέων αγορών, αλλαγές στις υφιστάμενες αγορές, πολιτικά και πολιτισμικά δρώμενα ανά τον κόσμο, χαρακτηριστικά διεθνών αγορών ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 4. Το Ανταγωνιστικό Μίκρο Περιβάλλον ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΝΕΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΑΠΕΙΛΗ ΑΠΟ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 5 ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 5. Παράγοντες που προσδιορίζουν το Ανταγωνιστικό Μίκρο Περιβάλλον Απειλή εισόδου νέων ανταγωνιστών Οικονομίες κλίμακας, απαιτήσεις σε κεφάλαια, διαφοροποίηση προϊόντος, πρόσβαση σε κανάλια διανομής, νομικοί περιορισμοί, φόβος αντίδρασης από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών Αριθμός προμηθευτών, μέγεθος και σημασία του αγοραστή, βαθμός διαφοροποίησης προϊόντων του προμηθευτή, δυνατότητα υποκατάστασης προϊόντων προμηθευτή, δυνατότητα κάθετης ολοκλήρωσης των προμηθευτών προς τα εμπρός Διαπραγματευτική δύναμη αγοραστών Μέγεθος αγοραστή, αριθμός προμηθευτών, πληροφορίες για το κόστος της εταιρείας, ευαισθησία των αγοραστών στην τιμή, χαρακτηριστικά του προϊόντος, κάθετη ολοκλήρωση των αγοραστών προς τα πίσω Απειλή από τα υποκατάστατα προϊόντα Ύπαρξη «κοντινών» υποκαταστάτων, επίδραση της τιμής, τάση καταναλωτών προς τα υποκατάστατα Υφιστάμενος ανταγωνισμός Ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς, χαρακτηριστικά ανταγωνιστών, υψηλά σταθερά κόστη και οικονομίες κλίμακας, προσπάθειες για αύξηση μεριδίου αγοράς, έλλειψη διαφοροποίησης στα προϊόντα, ύπαρξη υψηλών εμποδίων εξόδου ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 1. Τι είναι; Το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης αναφέρεται στους πόρους και τις ικανότητες της επιχείρησης, καθώς και στον τρόπο με τον οποίον τους εκμεταλλεύεται Η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος βασίζεται: Στη θεωρία των Πόρων και των Ικανοτήτων της Επιχείρησης Στη θεώρηση της επιχείρησης ως Αλυσίδα Αξίας ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 2 ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 2. Η Θεωρία των Πόρων και των Ικανοτήτων ΠΟΡΟΙ Υλικοί Άυλοι ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ Ομάδες πόρων Είναι πηγή ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ Πηγές συγκριτικού πλεονεκτήματος Είναι πηγή ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΜΟ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ Είναι βάση για: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ Οδηγούν σε: ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 3. Η Αλυσίδα Αξίας: ο βαθμός συνέργιας λειτουργιών Εσωτερική υποδομή (Στρατηγική ηγεσία, λογιστήριο, χρηματοδοτική διοίκηση, στρατηγικός προγραμματισμός) ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού (Στελέχωση, εκπαίδευση κλπ.) Έρευνα και ανάπτυξη (Τεχνολογία, βελτίωση προϊόντων κλπ.) Α Ξ Ι Προμήθειες (Α΄ύλες, εξοπλισμός κλπ.) Υποδοχή, αποθήκευση, εσωτερική διακίνηση Α΄υλών Παραγωγή Διαδικασίες συλλογής, αποθήκευσης και φυσικής διανομής του προϊόντος Μάρκετινγκ και πωλήσεις Υπηρεσίες μετά την πώληση ΚΥΡΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ 1. Τι είναι; ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ 1. Τι είναι; Τα 3 αυτά στοιχεία είναι συμπληρωματικά μεταξύ τους, αλλά αντιπροσωπεύουν διαφορετικές προσπάθειες καθορισμού του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος μιας επιχείρησης Αποστολή: Εκθέτει το βασικό σκοπό της επιχείρησης, καθορίζει τη σχέση της με άλλους οργανισμούς και θέτει συγκεκριμένους στόχους Όραμα: Σκιαγραφεί το σχήμα της επιχείρησης μελλοντικά, θέτει γενικούς στόχους και οδηγεί τη στρατηγική Φιλοσοφία: Ενσωματώνει οργανωτικές αξίες, ορίζει γενικές αρχές και δεοντολογική συμπεριφορά, καθορίζει το στυλ της διοίκησης ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ 2. Η σημασία τους ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ 2. Η σημασία τους Εξασφαλίζει ομοφωνία σχετικά με τον επιχειρησιακό σκοπό Βοηθά στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων Δίνει το γενικό επιχειρησιακό στίγμα και κλίμα Λειτουργεί ως το κεντρικό σημείο αναφοράς με το οποίο οι μονάδες ταυτίζονται με τον επιχειρησιακό σκοπό Διευκολύνει τη μετάφραση των επιχειρησιακών στόχων σε καθημερινές λειτουργικά κατανεμημένες αρμοδιότητες Καθορίζει τους επιχειρησιακούς σκοπούς με τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε, κόστος, χρόνος και απόδοση να μπορούν να ελεγχθούν Βοηθάει στην επιτυχημένη στελέχωση του οργανισμού Αποτελεί καθημερινό οδηγό κατεύθυνσης ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ 3. Το περιεχόμενο ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ 3. Το περιεχόμενο Μία επιτυχημένη δήλωση αποστολής θα πρέπει να απαντάει σε 3 κρίσιμες ερωτήσεις: Τι είδους επιχείρηση θα είμαστε στο μέλλον; (ενδεχόμενες αλλαγές στο προϊόν/υπηρεσία ή τον κλάδο δραστηριοποίησης) Ποιοι είναι οι στόχοι μας; (τι θέλει να επιτύχει σε σχέση με τα μερίδια αγοράς και τον ανταγωνισμό) Πως θα κερδίσουμε συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά; (σαφείς πληροφορίες αναφορικά με τον τρόπο επίτευξης των στόχων της επιχείρησης) ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ 4. Παράδειγμα Αποστολής ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΟΡΑΜΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ 4. Παράδειγμα Αποστολής Όραμα του ΟΤΕ είναι να προσφέρει ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου έτσι ώστε να αποτελεί την πρώτη επιλογή των πελατών στην Ελλάδα και τη Ν.Α Ευρώπη, καθώς και να ενεργεί ως «υπεύθυνος πολίτης», έτσι ώστε η παρουσία και η δράση του να προσθέτουν αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στις χώρες όπου δραστηριοποιείται. Στρατηγική του ΟΤΕ αποτελεί η: • Βελτιστοποίηση όλων των διαδικασιών του ΟΤΕ μέσα από βιώσιμες μειώσεις κόστους, και διαρκής βελτίωση στην ευελιξία και την παραγωγικότητα • Επέκταση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας στην εγχώρια αγορά και διατήρηση της ηγετικής θέσης του ΟΤΕ με μέγιστη αξιοποίηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της εταιρείας, μέσω της παροχής καινοτόμων προϊόντων, υπηρεσιών και ολοκληρωμένων λύσεων τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής • Αξιοποίηση της σύγκλισης των τεχνολογιών με τη δημιουργία εμπορικών προτάσεων, και συνεχής βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών • Εστίαση σε εγχώριες και διεθνείς δραστηριότητες που παρουσιάζουν προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης • Ενίσχυση της στενότερης συνεργασίας των θυγατρικών τόσο μεταξύ τους όσο και με τη μητρική εταιρεία. ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΙΔΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 1. Επίπεδα διαμόρφωσης στρατηγικής Το εταιρικό επίπεδο Το επίπεδο κάθε μίας από τις στρατηγικές επιχειρηματικές μονάδες Το επίπεδο των επιμέρους λειτουργιών ΑΝ. ΔΙΟΙΚΗΣΗ 1 2 ΠΡΟΪΟΝ Α ΠΡΟΪΟΝ Β ΠΡΟΪΟΝ Γ ΕΡΕΥΝΑ 3 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΙΔΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 2. Περιεχόμενο στρατηγικής και επίπεδα Είδος στρατηγικής Περιεχόμενο Εταιρικό επίπεδο Αποστολή και όραμα επιχείρησης, νέα αντικείμενα εργασιών ή απαλοιφή άλλων, ανάπτυξη διασυνδέσεων και συνεργασιών, συντονισμός των επιχειρηματικών μονάδων Επιχειρηματικές μονάδες Αντιμετώπιση ανταγωνισμού, επίτευξη συγκριτικού πλεονεκτήματος Επιμέρους λειτουργίες Επίτευξη επιμέρους στόχων (π.χ. μάρκετινγκ, παραγωγής, ανθρώπινων πόρων κλπ.) Τα 3 επίπεδα στρατηγικής θα πρέπει να βρίσκονται σε αρμονία μεταξύ τους και να αλληλοενισχύονται, ώστε να κατανέμονται ορθολογικά οι πόροι και να μεγιστοποιείται η συνολική απόδοση της επιχείρησης ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΙΔΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 3. Είδη στρατηγικών ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΕΙΔΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Εταιρικό επίπεδο Στρατηγικές Σταθερότητας Στρατηγική καμίας αλλαγής Στρατηγική συγκομιδής κερδών Στρατηγικό διάλειμμα Στρατηγικές Ανάπτυξης Κάθετης ολοκλήρωσης Οριζόντιας ολοκλήρωσης Διαφοροποίησης δραστηριοτήτων Συγκέντρωσης – διείσδυσης αγοράς Ανάπτυξης αγοράς Ανάπτυξης προϊόντων Στρατηγικές Διάσωσης - Αναστροφής Ανόρθωσης Αποεπένδυσης Αιχμαλωσίας Ρευστοποίησης Επιχειρηματικές μονάδες Στρατηγικές Επίτευξης Συγκριτικού Πλεονεκτήματος Ηγεσίας κόστους Διαφοροποίησης Εστίασης Στρατηγικές Διεθνοποίησης Διεθνής ανταγωνιστική στρατηγική Εταιρική στρατηγική διεθνοποίησης ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 1. Επιλογή της κατάλληλης Στρατηγικής Ανάπτυξης Μία επιχείρηση μπορεί: Να εστιάσει στα υπάρχοντα προϊόντα και τις υπάρχουσες αγορές (στρατηγική διείσδυσης-συγκέντρωσης αγοράς), Να επεκταθεί σε νέες αγορές με τα υπάρχοντα προϊόντα της (στρατηγική ανάπτυξης αγοράς), ή Να επεκταθεί με νέα προϊόντα στις υπάρχουσες αγορές (στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων) Υπάρχοντα Προϊόντα Νέα Προϊόντα Στρατηγική Διείσδυσης – Συγκέντρωσης της αγοράς Στρατηγική Ανάπτυξης Προϊόντων Υπάρχουσες Αγορές Στρατηγική Ανάπτυξης Αγοράς Στρατηγική Διαφοροποίησης Δραστηριοτήτων Νέες Αγορές ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2. Στρατηγική συγκέντρωσης – διείσδυσης αγοράς Η στρατηγική συγκέντρωσης αγοράς σημαίνει ότι η επιχείρηση αποφασίζει να διαθέσει τους πόρους της στην πιο επικερδή ανάπτυξη ενός προϊόντος, μιας αγοράς ή μιας καινούργιας τεχνολογίας. Αυτό μπορεί να γίνει με 3 τρόπους: Με την αύξηση της χρήσης του προϊόντος από τους υπάρχοντες πελάτες (π.χ. αύξηση χρήσης προϊόντος, μείωση χρόνου ζωής, νέες χρήσεις, κίνητρα τιμής κλπ.) Με την προσέλκυση των πελατών των ανταγωνιστών (π.χ. διαφοροποίηση προϊόντος, προώθηση προϊόντος, χαμηλότερη τιμή κλπ.) Με την προσέλκυση μη χρηστών του προϊόντος (π.χ. υποκίνηση δοκιμαστικής χρήσης, διαφήμιση νέων χρήσεων κλπ.) Η στρατηγική αυτή ενδείκνυται όταν: Οι παρούσες αγορές δεν είναι κορεσμένες Υπάρχει περιθώριο αύξησης της χρήσης του προϊόντος από τους υφιστάμενους καταναλωτές Τα μερίδια αγοράς μειώνονται και η αγορά αναπτύσσεται Οικονομία κλίμακας μπορεί να προσφέρει συγκριτικά πλεονεκτήματα Ο κλάδος δεν είναι αντικείμενο τεχνολογικών καινοτομιών Υπάρχουν εμπόδια εισόδου νέων τεχνολογιών ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 3. Στρατηγική ανάπτυξης αγοράς Η στρατηγική ανάπτυξης αγοράς σημαίνει ότι η επιχείρηση προσπαθεί να προωθήσει υπάρχοντα προϊόντα σε νέες αγορές: Με την ανάπτυξη επιπλέον γεωγραφικών περιοχών (π.χ. σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο) Με την προσέλκυση πελατών από άλλα τμήματα της αγοράς (π.χ. με παραλλαγές προϊόντων) Με την είσοδο σε νέα κανάλια διανομής Η στρατηγική αυτή ενδείκνυται όταν: Υπάρχουν νέα, όχι ακριβά και ταυτόχρονα αξιόπιστα κανάλια διανομής Υπάρχουν ανεκμετάλλευτες ή μη κορεσμένες αγορές Η επιχείρηση έχει υπερβάλλουσα παραγωγική δυναμικότητα και πρέπει να τη διοχετεύσει ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 4. Στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων Η στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων σημαίνει ότι αναπτύσσονται νέα προϊόντα για τις υπάρχουσες αγορές ή επιχειρούνται σημαντικές τροποποιήσεις των υπαρχόντων προϊόντων: Με την ανάπτυξη νέων χαρακτηριστικών των προϊόντων (π.χ. αλλαγές χρώματος, σχήματος κλπ.) Με την ανάπτυξη ποιοτικών παραλλαγών του προϊόντος Με την ανάπτυξη επιπλέον μεγεθών και μοντέλων Η στρατηγική αυτή ενδείκνυται όταν: Η επιχείρηση διαθέτει επιτυχημένα προϊόντα που όμως βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης Η επιχείρηση ευνοείται από τις γρήγορες τεχνολογικές εξελίξεις σε ένα δεδομένο κλάδο ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ - ΑΝΑΣΤΡΟΦΗΣ 1. Διάγνωση αιτιών αποτυχίας Η γνώση των συνθηκών που κάνουν μία επιχείρηση προβληματική είναι καθοριστική για τη επιλογή της στρατηγικής που θα ακολουθηθεί Συμπτώματα – ενδείξεις αποτυχίας: Η άσχημη προσαρμογή στο περιβάλλον. Αυτή μπορεί να μεταφράζεται, είτε σε αδυναμία προσαρμογής των προϊόντων στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις, είτε σε αδυναμία διαφοροποίησης και υιοθέτησης νέων τρόπων ανταγωνισμού. Η απουσία εσωτερικού έλεγχου. Αφορά κυρίως επιχειρήσεις που είτε αναπτύσσονται με μεγάλη ταχύτητα, είτε αναπτύσσονται μέσω εξαγορών / συγχωνεύσεων Η υπερβολική ανάληψη επιχειρηματικού κινδύνου. Κυρίως σε επιχειρήσεις που προβαίνουν σε επεκτατικές κινήσεις, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τη διαθεσιμότητα των πόρων Ορισμένοι ανεξέλεγκτοι παράγοντες, όπως οι κυβερνητικές πολιτικές, οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι φυσικές καταστροφές, που είναι πέρα από τον έλεγχο της επιχείρησης. Συνδυασμός των παραπάνω, αφού ένα πρόβλημα συχνά προκύπτει από κάποιο άλλο. ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ - ΑΝΑΣΤΡΟΦΗΣ 2. Στρατηγική ανόρθωσης Η στρατηγική ανόρθωσης σημαίνει ότι η επιχείρηση έχει για μακρύ χρονικό διάστημα χαμηλή απόδοση, κάτω από το ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο. Η στρατηγική ανόρθωσης πρέπει να αντιμετωπίσει τα κάτωθι: Τους περιορισμένους πόρους (έλλειψη ταμειακών ροών, υψηλή δανειακή επιβάρυνση, αδυναμία χρηματοδότησης επενδύσεων) Το άσχημο ηθικό των εργαζομένων (αποχωρήσεις, συγκρούσεις, έλλειψη εμπιστοσύνης) Προβλήματα από ομάδες ενδιαφερομένων (μέτοχοι, πελάτες και προμηθευτές παρουσιάζονται επιφυλακτικοί ως προς τη στήριξή της) Πίεση χρόνου (αντικειμενικοί χρονικοί περιορισμοί και πιστωτές πιέζουν την επιχείρηση) Τα στάδια της στρατηγικής ανόρθωσης είναι: Το στάδιο συρρίκνωσης / σμίκρυνσης: συγκράτηση χρηματικών ροών, περικοπές εργαζομένων, μείωση εξόδων, παύση συνεργασιών με οριακούς πελάτες, μείωση ιεραρχικών επιπέδων Το στάδιο της σταθεροποίησης: βελτίωση περιθωρίων κέρδους, καλύτερη προσαρμογή στο μίγμα προϊόντων, εστίαση σε αποδοτικές αγορές, προσανατολισμός σε νέες δραστηριότητες Το στάδιο αναδόμησης: ανάπτυξη νέων προϊόντων, ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, επιθετικές διαφημιστικές εκστρατείες, ανανέωση κεφαλαιουχικού εξοπλισμού, ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εισαγωγή νέων τεχνολογιών ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ 1 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ 1. Συγκριτικό πλεονέκτημα Συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα μιας επιχείρησης να αποδίδει περισσότερο από τις υπόλοιπες του κλάδου στον οποίο ανήκει Βασικά χαρακτηριστικά του συγκριτικού πλεονεκτήματος είναι ότι: Δημιουργεί ατελείς συνθήκες ανταγωνισμού Είναι διατηρήσιμο Ταιριάζει σε εξωστρεφή περιβάλλοντα Οδηγεί σε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ 2 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ 2. Πηγές συγκριτικού πλεονεκτήματος Το συγκριτικό πλεονέκτημα πηγάζει από ανώτερες ικανότητες της επιχείρησης: Ιδιαίτερα χαμηλά κόστη εισερχόμενων πόρων (πρώτες ύλες, εργασία κλπ.) Ιδιαίτερη αξία στη συνείδηση των πελατών (σχέσεις) Υψηλή παρεχόμενη ποιότητα προϊόντων / υπηρεσιών Καινοτομία και διαφοροποίηση Πρόσβαση στη γνώση και διαχείριση της ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΡΩΝ Μεγάλη αξία Σπανιότητα Αμιμητισμός Διατηρησιμότητα ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΠΟΡΟΙ Υλικοί Άυλοι ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ 3 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ 3. Στρατηγική ηγεσίας κόστους Η στρατηγική ηγεσίας κόστους εφαρμόζεται όταν η επιχείρηση έχει ως στόχο να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της επιτυγχάνοντας χαμηλότερο κόστος στην παραγωγή προϊόντων ή / και υπηρεσιών. Τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης αυτής είναι: Απευθύνεται συνήθως στο σύνολο της αγοράς Επιδιώκει μεγάλους όγκους παραγωγής Χρησιμοποιεί τεχνικές μαζικής παραγωγής Επενδύει μεγάλα κεφάλαια για να ανακαλύψει τρόπους μείωσης του κόστους Έχει πολύ καλή προσβασιμότητα σε α΄ύλες ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 1. Τι είναι; Οι επιχειρήσεις που ενεργοποιούνται στο διεθνή επιχειρηματικό χώρο διακρίνονται σε 2 γενικές κατηγορίες: Η πρώτη περιλαμβάνει τις επιχειρήσεις που οι δραστηριότητές τους στις διεθνείς αγορές περιορίζονται στις εξαγωγές και εισαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει επιχειρήσεις που, εκτός από την ενασχόλησή τους με εξαγωγές και εισαγωγές, επεκτείνουν και τις παραγωγικές τους δραστηριότητες εκτός των εθνικών συνόρων ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 2. Γιατί διεθνοποίηση; Αυτοί που μπαίνουν πρώτοι σε μια διεθνή αγορά συνήθως κερδίζουν μεγάλα μερίδια αγοράς και εξαιτίας των οικονομιών κλίμακας, κάνουν ιδιαίτερα δύσκολη την είσοδο νέων ανταγωνιστών Οι τάσεις διεθνοποίησης κάνει όλο και πιο δύσκολη την είσοδο νέων ανταγωνιστών Ευρώπη, Αμερική και Ν.Α. Ασία έλκουν μεγάλο ποσοστό επενδύσεων Οι αγορές των ανεπτυγμένων χωρών είναι σε μεγάλο βαθμό κορεσμένες Έχουν αρθεί σε μεγάλο βαθμό οι περιορισμοί στις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές Οι διεθνοποιημένες εταιρείες συχνά ενθαρρύνουν τους προμηθευτές τους να επεκταθούν και αυτοί στο εξωτερικό ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 3. Τα στάδια της διεθνοποίησης Νεο – Εξαγωγική Επιχείρηση Εξαγωγική Επιχείρηση Νεο – International Επιχείρηση International Επιχείρηση Moultinational - Χωρίς Δ/νση Εξαγωγών Moultinational - Με Δ/νση Εξαγωγών (15% του τζίρου) Moultinational - Με Δ/νση Εξαγωγών Moultinational - Με θυγατρικά υποκαταστήματα Moultinational - Με παραγωγή στο εξωτερικό ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 4. Πλεονεκτήματα από τη διεθνοποίηση Η εκμετάλλευση των οικονομιών κλίμακας Το γνωστό τους όνομα και η φήμη τους Η πρόσβαση σε προηγμένη τεχνολογία και τεχνογνωσία Η πρόσβαση σε μεγάλο όγκο πληροφοριών για νέα προϊόντα, για νέες αγορές και για τις διεθνείς εξελίξεις Η δυνατότητα της απόκτησης παραγωγικών συντελεστών, ενδιάμεσων προϊόντων και πρώτων υλών σε χαμηλότερες τιμές Η διαθεσιμότητα ικανών και έμπειρων διοικητικών στελεχών, καθώς και στελεχών με εκτεταμένη εμπειρία στις διεθνείς αγορές Η δυνατότητα χρηματοδότησης όλων των δραστηριοτήτων τους με σχετικά χαμηλό κόστος Η διαφοροποίηση των επιχειρηματικών κινδύνων ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 5. Μειονεκτήματα από τη διεθνοποίηση Το διαφορετικό κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον Οι διαφορετικές επιχειρηματικές πρακτικές Οι νέοι επιχειρηματικοί κίνδυνοι Οι διαφορετικές διαδικασίες και κανονισμοί Το διαφορετικό νομικό πλαίσιο ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ "ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ" ΚΔΕΚΠΑΚ - ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ