Κοινωνία της Πληροφορίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ(SPAMING)
Advertisements

ΠΕΡΠΑΤΩ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΟ ΔΑΣΟΣ ΟΤΑΝ Ο ΛΥΚΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Οι επιπτώσεις της Τεχνολογίας Επικοινωνιών
Υπολογιστής Ομάδα: Σκλήφα Θεοδώρα Σμυρνιώτη Μαρία
Διαδίκτυο Ευχή ή κατάρα; PESTALOZZI
Online Journalism Η δημοσιογραφία στον ψηφιακό κόσμο-χώρο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ανήλικοι & ηλεκτρονικό έγκλημα
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεμελίωση Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου.
Κεφάλαιο 2ο: Το δομικό τεχνολογικό πλαίσιο υποστήριξης της ΚτΠ 2.1 Τηλεπικοινωνίες υποδομές 2.2 Δίκτυα 2.3 Βασικές υπηρεσίες.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Σχεδιασμός.
Επικοινωνία στο χώρο εργασίας
ΕΠ ΚτΠ – Μέτρο 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση» Πράξη «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» Ανάδοχος: Ερευνητικό.
© 2007 Gov2U Η Ηλεκτρονική Δημοκρατία και η Συμμετοχή των πολιτών στην Ψηφιακή Κοινωνία. Βασίλης Κουλολιάς, Πρόεδρος, GOV2U.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
Το Διαδίκτυο Τι πρέπει να ξέρετε για το Διαδίκτυο.
Παγκοσμιοποίηση: Η συμβολή και ο ρόλος του διαδικτύου.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
1 Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών: Αναζητώντας λύσεις Κοινωνία της Πληροφορίας: «Έχει αγώνα αύριο!» Γιάννης Καλογήρου Επ. Καθηγητής ΕΜΠ τ. Ειδικός.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Τα Ενδιαφέροντα των Νέων Σχέση των νέων με το internet Ονοματεπώνυμο: Χριστοδούλου Δημήτριος Τάξη: Β΄4 Μάθημα: project Υπεύθυνος μαθήματος: Μάμαλης Σπύρος.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΟΜΑΔΑ:Ε.Π.Ε.Σ.Α Ανθή, Σέλφο, Ελένη, Παναγιώτα, (Έφη).
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Τπε και γλώσσα.
Κεφάλαιο 2ο: Το δομικό τεχνολογικό πλαίσιο υποστήριξης της ΚτΠ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ&ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Κατηγορίες και είδη Λογισμικού Αυτοματισμού Γραφείου
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΑΚΟΒΟΥΛΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ (ΟΡΙΣΜΟΣ) Κακόβουλο λογισμικό ονομάζεται το λογισμικό το οποίο εκ προθέσεως διαθέτει τις απαιτούμενες εντολές για να βλάψει ένα υπολογιστικό.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Ιοί στον Η/Υ.
Project Β΄ Γενικού Λυκείου Νιγρίτας Θέμα: Ηλεκτρονική Παρενόχληση
Κίνδυνοι του διαδικτύου
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνία της Πληροφορίας Κοινωνικές επιπτώσεις Μεταπτυχιακοί φοιτητές: Καραχρήστου Ναταλία Μπαστέα Αγγελική Νάση Φωτεινή

Στόχος Ποιους τομείς της ζωής μας επηρεάζει η ΚτΠ; Επικοινωνία Η παρούσα εργασία στοχεύει, μέσα από τη μελέτη και την κριτική προσέγγιση της ΚτΠ, στην ανάλυση και ερμηνεία των θετικών και αρνητικών κοινωνικών επιπτώσεων που δημιουργεί η χρήση των ΝΤ στην καθημερινότητά μας. Ποιους τομείς της ζωής μας επηρεάζει η ΚτΠ; Επικοινωνία Ασφάλεια Ψυχολογία Οικογένεια

Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) ΚτΠ: κατάσταση όπου οι ΤΠΕ εντάσσονται στην ολοκληρωμένη βιομηχανική παραγωγή και διάδοση πληροφοριών σε όλους τους τομείς. Βασικό χαρακτηριστικό: εξάρτηση από τη συλλογή, κατοχή και χρήση πληροφορίας. Οι ΤΠΕ είναι προϊόν της κοινωνίας Η ΚτΠ αλλάζει τη δομή της Κοινωνίας, επηρεάζει τους θεσμούς της, καθορίζει την εξέλιξη της.

ΚτΠ και Διαδικτυακή Επικοινωνία ΚτΠ και Διαδικτυακή Επικοινωνία Είναι: η επικοινωνία που διευκολύνεται διαμέσου της τεχνολογίας της πληροφορικής, και ορίζεται ως «συγχρονική και ασύγχρονη επικοινωνία ανάμεσα στον πομπό και τον δέκτη». (Caplan, 2003) Υποστηρίζεται με: «Online κοινότητες» ή «ψηφιακές κοινότητες, ένα φαινόμενο δημιουργίας και διάχυσης κοινοτήτων οι οποίες έχουν μόνο ψηφιακή υπόσταση (Γ. Μαΐστρος, 2010) Εργαλεία: Ηλ.Ταχυδρομείο, bulletin boards και forum, Κοινωνικά δίκτυα, Επικοινωνία μέσω Βίντεο και Ήχου, Εικονικά Περιβάλλοντα Συνεργασίας Θετικές επιδράσεις Δημιουργία δεσμών με άτομα σε μεγάλη γεωγραφική απόσταση. (Ράπτης & Ράπτη 1997) Δημιουργίας μεγάλης ποικιλίας κοινωνικών δεσμών. Δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μεγάλο πλήθος κοινωνικών ομάδων Δυνατότητα δραστηριοποίησης και σύμπραξης για κοινούς σκοπούς με άτομα που μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε στη γη.

Αρνητικές επιδράσεις Πληροφορική ρύπανση – υπερπληροφόρηση- σύγχυση-αποπροσανατολισμός, παθητικοποίηση (Robins, et al.,1999) Άγχος, έλλειψη αυτοπεποίθησης, λανθασμένες αποφάσεις και συμπεράσματα από την ανάγκη για συνεχή ενημέρωση και αφομοίωση Κατ’ επίφαση δυνατότητα πολλών επιλογών Χειραγώγηση συνειδήσεων - Παραπληροφόρηση Εξάρτηση από την εικόνα - ψευδείς εντυπώσεις Μειωμένος έλεγχος πληροφοριών Εύκολη μετάδοση και επαφή με μη ασφαλές κακόβουλο ηλεκτρονικό περιεχόμενο Παρενόχληση και εξαπάτηση λόγω ανωνυμίας Βομβαρδισμός διαφημιστικών μηνυμάτων  Υποκατάσταση φυσικής επικοινωνίας - σύναψη ρηχών σχέσεων Ιοί, Ενοχλητική αλληλογραφία (spam mail), Μηνύματα οικονομικής εξαπάτησης (phishing) Έκθεση προσωπικής ζωής – ιδιωτικότητα

ΚτΠ και Εγκληματικότητα / Παραβατικότητα Διαδικτυακό έγκλημα «ένα νέο είδος εγκλήματος, το οποίο διαπράττεται στο διαδίκτυο ή ως μια παραλλαγή των ήδη υπαρχόντων εγκλημάτων τα οποία διαπράττονται μέσα στο διαδίκτυο, ή τέλος μπορεί αν ταυτιστεί με κάθε εγκληματική πράξη που εμπλέκει και το διαδίκτυο» (Ζάννη, 2005) Με ποιες μορφές μπορεί να εμφανίζεται; Παιδική κακοποίηση και Πορνογραφία (Palmer, Stacey, 2004) & (Wellard 2001) Διεθνική σωματεμπορία γυναικών (Λάζος, 2002) Μίξη πορνογραφίας με την πορνεία μέσω τηλεσυνδιάσκεψης κ.α. εφαρμογών. (Hughes,1999). Ηλεκτρονικοί ιοί (Cohen, 1984), Δούρειοι Ίπποι (Solomon ,2006) και ηλ. Σκουλήκια (Shoch &Hupp ,1982) Εισβολές σε ξένα λογισμικά συστήματα (χάκερς (Castells 2001), κράκερς (Rogers &Post,2005) Εισβολές με στόχο το οικονομικό όφελος ή βιομηχανική κατασκοπεία (Καϊτατζή-Γουίτλοκ, 2003) Παραβιάσεις εθνικής ασφάλειας και ιδιωτικότητας (Καϊτατζή-Γουίτλοκ, 2003) Ηλεκτρονικές παρεισφρήσεις με καταστρεπτική πρόθεση (χακτιβισμός, defacement κτλ) (Tavani 2003) Πνευματική ιδιοκτησία (Καρακώστας, 2003)

ΚτΠ και Πνευματική Ιδιοκτησία Το σύνολο των δικαιωμάτων των πνευματικών δημιουργών που προκύπτουν από την δημιουργία ενός έργο του νου, το οποίο αντιμετωπίζεται ως άυλο περιουσιακό στοιχείο. Κύριος παράγοντας που συμβάλλει στην όξυνση του προβλήματος είναι η διάδοση των δικτύων και την ψηφιοποίηση έργων   Με ποιο τρόπο η ΚτΠ επιδεινώνει το πρόβλημα; την ευκολία και την ακρίβεια της αντιγραφής την υψηλή ποιότητα των αντιγράφων με αποτέλεσμα την αδυναμία διάκρισης μεταξύ πρωτότυπου και αντιγράφου το χαμηλό κόστος αναπαραγωγής και διανομής των αντιγράφων την ανωνυμία που χαρακτηρίζει τις on-line δραστηριότητες

Ευχαριστούμε