Animation Η παρουσίαση βασίζεται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της βιωματικής μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία και ο ρόλος που διαδραματίζουν οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας ως εργαλεία έρευνας, δημιουργίας, επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και μάθησης στα πλαίσια όλων των μαθημάτων του σχολικού προγράμματος
Οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Οι ΤΠΕ αποτελούν βασικό εργαλείο για το μετασχηματισμό του σχολείου, την υποστήριξη και ενίσχυση της μάθησης και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Τα νέα περιβάλλοντα των ΤΠΕ αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συγκεντρώνουν, αναλύουν και παρουσιάζουν την πληροφορία, επικοινωνούν και συνεργάζονται μεταξύ τους.
Οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Στόχος είναι οι ΤΠΕ να ενισχύσουν τη μάθηση και να προετοιμάσουν τη συνεχή ανάπτυξη των μαθητών, ώστε εκείνοι να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιούν τις ευκαιρίες της νέας εποχής (Κόμης, 2004).
Animation Animation στα γαλλικά σημαίνει δίνω πνοή, δίνω ζωή σε μια εικόνα, σε μια κούκλα, εμψυχώνω ένα άψυχο αντικείμενο. Η εμψύχωση λοιπόν εκτός από την έννοια της κοινωνικοποίησης και της ενθάρρυνσης του παιδιού, αποκτά για εμάς μια επιπλέον διάσταση. Εμψυχωτές γίνονται τα ίδια τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και τη δική μας καθοδήγηση, δίνουν ζωή σε άψυχα αντικείμενα, όπως ακριβώς δηλώνει και η έννοια του όρου εμψυχωτής (animateur).
Animation Τι είναι το animation (κινηματογράφος της εμψύχωσης) To animation είναι οτιδήποτε δεν είναι μια απλή λήψη της πραγματικής ζωής, αλλά κατασκευάζει ένα φανταστικό είδος ζωής, στο οποίο τα γεγονότα συμβαίνουν για πρώτη φορά στην οθόνη. Το animation είναι η εμψύχωση σταθερών εικόνων, οι οποίες προβαλλόμενες στη σειρά δημιουργούν κινηματογραφική συνέχεια.
Animation Όταν ο θεατής λαμβάνει μια σειρά από εικόνες που διαδέχεται η μια την άλλη με ταχύτητα 1/12 του δευτερολέπτου και μεγαλύτερη, δημιουργείται το αίσθημα της κίνησης και της συνέχειας, ενώ τα σκοτεινά μέρη δεν μπορεί να τα αντιληφθεί (θεωρία του μετεικάσματος της όρασης). Με απλά λόγια, είναι ο χρόνος που χρειάζεται ο εγκέφαλος να αποτυπώσει μια εικόνα και λόγω της μεγάλης ταχύτητας προβολής των εικόνων δεν προλαβαίνει να δει τα ενδιάμεσα στάδια. Εδώ στηρίζεται και ο κινηματογράφος και το κινούμενο σχέδιο (animation).
Τεχνικές animation Κίνηση με ηθοποιούς Animation αντικειμένων Κινούμενες κούκλες Animation με πλαστελίνη Ντεκουπαρισμένα υλικά Ζωγραφική κάτω από την κάμερα Animation στον υπολογιστή
Animation Ένα stop motion animation μπορεί να υλοποιηθεί σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης ακόμη και στην εκπαίδευση ενήλικων (Λαζαρίδης, 2008). Η διαδικασία παραγωγής είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, τόσο σε γνωστικό επίπεδο (χρήση εξοπλισμού, ειδικευμένες εργασίες που απαιτούνται στην οπτικοακουστική βιομηχανία), όσο και στο επίπεδο δημιουργίας νέων στάσεων, να μπορούν δηλαδή οι μαθητές να βλέπουν κριτικά τις τηλεοπτικές παραγωγές και να αντιλαμβάνονται την εκπαιδευτική αξία των νέων τεχνολογιών.
Animation Οι μαθητές/τριες δηλαδή έχουν τη δυνατότητα να μυηθούν και να εξοικειωθούν με ορισμένες βασικές τεχνικές του κινούμενου σχεδίου (animation), χάρη σε κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στην τάξη και όπως τονίζει ο Μακράκης (2000, σ. 117) «η εικόνα με κίνηση παίζει σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία, επειδή προκαλεί άμεσα την προσοχή και το ενδιαφέρον του χρήστη και μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο ενοποίησης των διαφόρων στοιχείων που ενσωματώνονται στην οθόνη του υπολογιστή».
Animation Ομάδες εργασίας Ομάδα σκηνοθεσίας: Η συγκεκριμένη ομάδα διαιρεί το σενάριο σε πλάνα και μελετά με ποιο τρόπο θα στηθεί το κάθε πλάνο. Η ομάδα περιγράφει αναλυτικά τις σκηνές και συνεργάζεται με την ομάδα του ήχου. Στήνει τα πλάνα (θέση κάμερας, φωτισμός, περάσματα).
Animation Ομάδα ήχου: Η ομάδα αποφασίζει την ηχητική επένδυση της ταινίας , αν θα υπάρχουν διάλογοι, ποιος θα είναι ο ρυθμός της ταινίας, κ.α. Ομάδα υπεύθυνη για τα σκηνικά (φόντα): Η ομάδα αυτή ασχολείται με την κατασκευή του «χώρου», μέσα στον οποίο θα διαδραματιστεί η κάθε δράση όπως αυτή προσδιορίζεται από το σενάριο. Ομάδα λήψης: Η ομάδα τραβάει τα πλάνα με φωτογραφική μηχανή (έχει προηγηθεί πειραματικός έλεγχος)
Animation Ομάδα μοντάζ: Τα παιδιά ενώνουν τα πλάνα στον υπολογιστή με το ειδικό πρόγραμμα (Cyberlink Power Director). Σκοπός είναι τα μέλη των ομάδων να αναλάβουν ευθύνες, να μοιράσουν δραστηριότητες, να συνεργαστούν και να περάσουν όλοι από όλα τα στάδια.
Τεχνικός Εξοπλισμός Για την υλοποίηση ενός κινούμενου σχεδίου με την τεχνική stop motion απαιτούνται: ένα ψηφιακό μέσο λήψης φωτογραφίας, βιντεοκάμερα ή φωτογραφική μηχανή, ένας τρίποδας για την εξασφάλιση σταθερότητας, συνθήκες ελέγχου του φωτισμού στο χώρο, ένας υπολογιστής στον οποίο θα αποθηκευτούν οι φωτογραφίες, το λογισμικό επεξεργασίας των εικόνων (Adobe Photoshop), το πρόγραμμα δημιουργίας βίντεο, ενσωμάτωσης ήχων και μοντάζ (Cyberlink Power Director) και ένα τραπέζι για να τοποθετηθεί το σκηνικό.
Στάδια παραγωγής → Σενάριο → Σκηνοθεσία → Ιστοριοπίνακας (Storyboard) Σε αυτό το στάδιο το προϊόν-κείμενο που έχει δημιουργηθεί θα εικονοποιηθεί → Κατασκευή σκηνών και πλάνων σύμφωνα με το storyboard (ζωγραφική και κατασκευές σύμφωνα με τις δεδομένες ανάγκες) → Φωτογραφική λήψη της δράσης → Συρραφή πλάνων σε πρόγραμμα μοντάζ